xenzo son galeri mesajları
İnsanlar eleştiriye neden açık
İnsanlar eleştiriye neden açık değil? Size hakaret mi ettim? Çalışmalarınızdaki hataları söylüyorum. Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar hesabı.
60 bin poligon high
60 bin poligon high poly bir model için büyük bir sayı değil. Low poly için zaten normal map çıkarmak gerekli.
Turbosmooth kullanmışsan bile destek edge`lerini kenarlara çok yakın bırakmışsın.
Dürbünün uç kısımları, kapaklar (ki kapaklar köşeli duruyor), şarjör kısmı, namlunun en uç kısmı, tetik ve daha birkaç parçanın kenarları aşırı keskin.
Boolean`la delik açmak doğru bir yok değil. Topolojiyi mahvediyor. Ayrıca kenalar yine keskin oluyor. Boolean ile delik açtığın geometriye turbosmooth at bakalım noluyor o zaman :D.
1. render`da helikopter havadaymış
1. render`da helikopter havadaymış gibi duruyor, gölgesi yok.
Araba render`ında farlar, jant ve lastikler olmamış.
Turbosmooth ile çalışmayı öğrenmenizi
Turbosmooth ile çalışmayı öğrenmenizi tavsiye ederim. Herşey aşırı derecede keskin. Parçaların kenarları az da olsa yumuşak olmalı.
Ayrıca silahın ve bipod`un üzerindeki delikleri boolean ile açmışsınız galiba.
Yeni biri için güzel
Yeni biri için güzel çalışma, zamanla daha iyi olacaktır. Bu arada 2gb bellek pek çok sahne için yetersiz. Pek çok göçme ve stabilite sorunu ile karşılaşabilirsiniz.
En başta ortamda GI
En başta ortamda GI diye birşey yok gibi. Ayrıca ışıkların yerinde bembeyaz şekiller var.
Ön taraftaki katlı raflar havada uçuyormuş gibi duruyor. Genel olarak materyal sorunu var. Döner sandalyelerin metal kısımları direk hatalı mesela.
Halıya düşen ışık, ışıktan ziyade halıya yamanmış bir parça gibi duruyor.
Arkaplanı muhtemelen ps ile
Arkaplanı muhtemelen ps ile yapmışsınız. Özellikle sağ alt pencere 2D gibi duruyor. Ayrıca oraya blur uygulamışsınız galiba, teleskobun üstünde de blur var.
Zemin kaplamasının yansıması fazla kaçmış(halının sağ tarafı). Su dökülmüş gibi duruyor.
Yastıklar havada duruyor. Ayrıca yumuşak görünmüyor. Aynı şey battaniye için de geçerli. Dolabın yansıması fazla. Halıyı gerçekten beğendim.
İlk gözüme çarpan şeyler bunlar.
Bence ön taraftaki beyaz
Bence ön taraftaki beyaz bloklara biraz vray dirt eklenmeli. Arka plandaki sarı ağaç ise PS ile eklenmiş gibi duruyor.
Bunların dışında gayet güzel.
Materyallerde pek çok hata
Materyallerde pek çok hata var. Özellikle metal materyallerin neredeyse tamamında yansıma hataları var. Aynı şekilde zemin materyalinde muhtemelen yeterli sample olmadığı için yansımalarda ciddi bir noise problemi var.
Televizyonun altındaki mobilyanın altı zifiri karanlık.
İlk gözüme çarpanlar bunlar.
Işık kürelerindeki, hoparlör ve
Işık kürelerindeki, hoparlör ve woofer`daki materyal olmamış. Aynı şey masa için de geçerli.
Sandalyelere ekstradan bir smooth gerekli.
Perdeyi, korniş şeklindeki silindire doğrudan sokmuşsunuz. Perdenin geçme yerleri yok.
Son olarak koltukların üzerine ışık mı vuruyor yoksa koltukların çift materyali mi var belli değil. Özellikle 3. render`da, koltukların üzerine vuran ışık garip duruyor.
Bence 9 yıl boşa
Bence 9 yıl boşa gitmiş. Yeni başlayan birinin "en fazla" birkaç ayını alır böyle bir çalışma ortaya çıkarmak.
En fazla yapılan hatalardan
En fazla yapılan hatalardan biri. Kapı değişik parçalardan oluşmasına rağmen kaplama bir parçadan diğerine devam ediyor. Dikey parçalarda texture`ı dik konumlandırırsan daha hoş görünür.
Odaya sapsarı kirli bir ışık hakim. Color correction gerekli. Sarı renk biraz geri plana alınmalı. Photoshop`ta sırf auto tone yapsan bile render`ın ne kadar değiştiğini göreceksin.
Televizyonun altındaki mobilya havada mı duruyor, yoksa bana mı öyle geliyor?
İlk gözüme batanlar bunlar.
1. ve 2. render
1. ve 2. render idare eder ama 3. render oldukça kötü duruyor. Gama ve color mapping ayarlarınızda sorun var.
Bu arada 3. render`da sandalyeler havada mı duruyor yoksa bana mı öyle geldi :).
Bence masanın alt bölümündeki
Bence masanın alt bölümündeki ve bacaklarındaki keskin yerleri yuvarlamalısınız. Aynı şey arkadaki masanın üzerinde duran (renderda hepsi yok) şey için de geçerli. Keskin yerler direk göze batıyor.
Oda
Render ve post odaklı bir çalışma. Model ve uv`lerde sorunlar var, açıkçası pek uğraşmadım. Dediğim gibi render ve post odaklı bir çalışma.
Render süresi : Fx 8120@4ghz ile her bir kare için 20 dakika.