St_Anger son galeri mesajları
Kırmızı Mantarlar
Uzun süredir bir çalışma yapmıyordum. İşlerimin rahatlamasını fırsat bilerek megascans sitesinin ücretsiz olarak sunulan hazır model ve dokularını test etme imkanım oldu. Dolayısıyla konsepti de elimdeki malzemelere göre şekillendirdim. Buradaki asıl amaç Material, ışık, render, compositing ve color gibi aşamaları biraz daha geliştirmeye çalışmamdır.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Dragon Lighting Test
Uzun bir süredir bu tarz ufak çalışmalar yapmıyordum. Artık bunların vaktinin geldiğini düşünüyorum. İnstagram hesabıma eklemek üzere böyle ufak çalışmalar yapmaya başladım ve bu da onların ilki olsun. 3d Studio Max - Mental Ray ve Photoshop programları kullanıldı. Sahnede kullanılan ejderha modeli (http://threedscans.com/) hazırdır. Zaten çoğunuz bu modele aşinasınızdır. Amacım modelleme yapmak değil aksine ışıklandırma, material ve post production aşamalarını geliştirmekdir. Eleştiriye açıktır. Teşekkürler.
Başarılı olmuş. Eline sağlık.
Başarılı olmuş. Eline sağlık.
Eline sağlık, güzel renderlar.
Eline sağlık, güzel renderlar. Belkide masa alçak olmalıydı. :)
BMW Lighting
Gerçek resim üzerine model yerleştirme testi. 3ds max ve Mental Ray kullanılarak üretildi. Render süresi 2 dk. Composite aşaması photoshop`da tamamlandı. Eleştirilerinizi merak ediyorum.
Recep Yangöz`e katılıyorum.
Kardeş bu çalışmanın bir önceki versiyonuna baktığımda arada çok fark olduğunu gördüm. Kendini güzel geliştiriyorsun. Benim sana tavsiyem şu: modelleme ve texture oluşturma ile vakit kayıp etme. İnternetten Evermotion sitesine ait kaliteli modellenmiş hazır sahneler bulup özellikle ışıklandırma ve material üzerine çalışman. Tabikide çalışmanın bütününe bakmalıyız ama ışıklandırma, gölgeler ve sahnendeki objelerin material etkileri bunlar çok belirleyici faktörler. Modellemeyi her zaman yaparsın, texture internette bir dolu var, ama ışıklandırmayı ve renderi sen hazırlıyorsun. Bu sebepten ağırlığı bu yöne verip zaman kazan. İyi bir ışık ve exposure görselliğin kalitesini arttırır.
Çalışma Aşaması
Selam. 2 yıl öncesinden beri yapım aşamasında olan kişisel çalışmamın kenarından bir kare. Epey önce başlamıştım ama iş güç, askerlik derken daha yeni adam akıllı başına oturabildim. Çalışmada olabildiğince detaylar kullanmaya çalışıyorum. Bittiğinde birçok açıdan renderlarını buraya yükleyeceğim ama bitmesine biraz daha vakit var. Sahnenin render süresi 2 saat. Uzun sürmesinin sebebi kamera depth of field kullandım. Normalde ZDepth kanalını element olarak alırdım ama bu seferlik böyle oldu. Her zamanki gibi 3dsmax ve Mental Ray kombinasyonu.
Teşekkürler.
Yorumun için çok teşekkür ederim.
İnternetde gerçek bir stüdyo fotoğraf çekimi nasıl yapılırı araştırdım. Bunun sonucunda edindiğim bilgiler çok işime yaradı. Tavsiye ederim. Sonuç olarak "render almak" dediğimiz işlem bir fotoğraf çekiminin digital ortamdaki halinden başka birşey değil. Şu sıralar bununla ilgili araştırmalar yapıyorum. Doğru açıda kullanılmış doğru değerlerdeki ışıklar ile güzel işler çıkıyor. Ancak bu şekilde gerçekçilik kazanılabiliniyor.
Elma Render
Boş vakit değerlendirmesi. Çalışmanın amacı ışıklandırma, material çalışması içindir. Sahnedeki modeller ve textureleri hazır olarak kullandım. Sahnedeki ışıklandırma, materiallerinin hazırlanması ve photoshopda composite aşamasının tamamlanması bana aittir. Program 3dsmax ve Mental Ray render motoru ile renderlanmıştır. Rednerin orjinal çıktısı ektedir. Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.
Kahve
Merhaba, uzun bir süredir çalışma yapamıyordum. Askerlik görevimi yapıyordum. Allaha şükür askerliği de bitirdik ve ilk ısınma çalışmamı yaptım. ilk etapda zbrush kullanarak bir kahve tanesi modelledim ve bu modeli 3dsmax programına aktarıp retopology uyguladım. Ardından texture boyaması ve shader. Render motoru olarak Mental Ray kullandım. Görselin çözünürlüğü de ( 1920 X 1080) renderin biraz uzamasına sebebiyet verdi. Composite aşamasını photoshop da tamamladım. Değerli eleştiri ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
Cemil Meriç - Belgesel
Hatay`daki Cemil Meriç müzesi için sanatçının hayatını anlatan film için yapmış olduğum işten bir kare. Filmin tüm 3D modellerinin üretimi, ışıklandırma ve renderları ve ayrıca Composite aşamalarını üstlendim. Sahnedeki karakter modellemesi ( Cemil Meriç ) bana aittir. Tren kompartmanı hazır model olup bağzı değişiklikler mevcuttur. Çalışma sculptris, 3dsmax ve Mental Ray kullanılarak üretildi. Yorum ve eleştirilerinizi merak ediyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Eline sağlık, çok şık
Eline sağlık, çok şık bir çalışma olmuş.
Histogram
Histogram öğrenmeni tavsiye ederim. Renderin çok soluk gözüküyor.
Öneri :
Selam. Hoş bir çalışma olmuş. Külahın detayları güzel gözüküyor, sadece dondurma kısmına takıldım. Dondurmayı yarım bırakmışsın gibi. Az daha detay istiyor. Belkide bump yada displase map den destek almalısın. Poligonların keskin kıvrımları gözüküyor. Yinede böyle bir çalışma için başarılı olmuş. Eline sağlık.
Maserati Render
Selam arkadaşlar, 2 aylık bir aradan sonra sahne denemelerime yeni devam edebildim. Diğer çalışmalarımda da olduğu gibi reder üzerine ağırlık verdim. Araba hazır model. 3dsmax + Mentalray de 35 dk. da render edildi. Yol ve araba model, arka taraf image dır. Editlemeyi photoshop da tamamladım. Yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler.
Çok güzel
Gerçekten başarılı olmuş. Görüntüye bakınca Mental Ray motoruyla hesaplandığı farkediliyor. Yanlız hiç de azımsanamıyacak kadar MR`cı varmış bu sitede. Ben de bir MR`cı olarak gün geçtikçe daha fazla MR`cıları görüyorum. Tebrikler.
Boncuk Şişesi
Işıklandırma ve material testlerimden yeni bir çalışma. Ufak nesnelerden bu tarzda çalışmalar yapmayı düşünüyorum, şimdilik ilkini denemiş oldum. Modelleme ve tasarım bana ait. Render motoru olarak Mentalray kullandım ve post aşamasını photoshop da tamamladım. Render süresi 1 saat 25 dk. Özellikle camın detaylarını renderlamak çok vaktimi aldı. Umarım beğenirsiniz. Yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Teşekkürler.
Teşekkürler arkadaşlar. Her yeni çalışmamda biraz daha fazla gayret gösteriyorum. Sağolun.
Işık ter açıdan geliyor.
Eline sağlık geylani. Renderda bir terslik var. 3D sahnendeki güneşin sahneye etki ettiği açı ile background daki güneş ve Lensflare in açısı ter. Lensflare koyduğunyerden ışık geliyorsa eğer meganfox`un bulunduğu duvarın gölgede kalması gerekir. Objelerin yüzeylerine bakıldığında güneşin sol taraftan sahneyi aydınlattığı gözüküyor. BG deki güneşin yerini değiştirmen yeterli olucaktır. Tekrar eline sağlık.
Mentalray - Otomobil Render
Ticari olmayan bir çalışmadır. Mentalray de Lighting ve Shading de kendimi geliştirmek adına yaptığım yeni çalışmalarımdan biri. Olabildiğince gerçeğe yakınlaştırmaya çalıştım. Araba modeli hazır olarak kullanıldı. Şu sıralar tek yoğunlaştığım alan render. İlk render örneğini photoshopta editledim. İkinci render örneği direk render çıktısıdır. Renderi daha iyileştirebilmek için önerilerinizi bekliyorum. Teşekküler.
Teşekkürler.
Yorumun için çok teşekkür ederim yunus. İleriki çalışmalarımda öyle görseller de hazırlayacağım. Yine dediğine benzer bir çalışmayı benim galerimde bulabilirsin. Genel görünümlü araba üzerine bir çalışmam var. Dediğin gibi her çalışmamda birazdaha özenle gayret ediyorum. Umarım yakın bir zamanda çalışmalarımdan birini editör seçimi galerisine sokamayı başara bilirim. Sağol.
Düzeltme:
Yorumun için teşekkürler Numan bey. Eleştirini dikkate alıp en kısa sürede görseli yenileyeceğim.
Ha ha :) Eğlenceli
Ha ha :) Eğlenceli olmuş. Eline sağlık, güzel gözüküyor.
Çöl - Gerçekçi araba renderi
Gerçekçi görüntü elde edebilmek için yaptığım bir test çalışması. Çalışmada 3dsmax, Mentalray ve composite için photoshop kullandım. Araba modeli hazır. Mentalray de Material ve ışık çalışmak için yaptım. Eleştirilerinizi ve önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
BMW Araba Jantı Test Render - Mentalray
Yine sahne denemelerimden bir tanesi. 3dsmax Mental ray de render aldım. Render süresi 3dk. Işıklandırma ve material testi için. Jant hazır model. Composite kısmını photoshop da tamamladım.
öneri 2
eğer backraund mapini bir objeye attıysan. Object propertis de GL den etkilenme seçeneği olması gerekli. Onu kaldırıp bir deneyebilirsin.
Öneri
Arkadaki backraund u Sahnenden kaldırarak Renderini alpha lı alıp photoshop ta camın arkasına backraund yerleştirebilirsin. Böylece backraundun renk değerlerini kontrol etmen daha kolay olur. Aynı sahnede backraundu da beraber render almak için kasmana gerek kalmaz. Kolay gelsin.
Mental Ray - Lego Modelleri
Mentalray de Lighting ve Materiali geliştirmek adına yaptığım basit bir çalışma. Boş vakitlerimde ufak basit sahneleri deniyorum. Modellemesi bana ait. Zaten çok sade bir sahne. Post aşamasını photoshop da tamamladım. Modellemesinden post aşamasına kadar 2-3 saat kadar bir sürede tamamladım. Render süresi 10dk.
Başarılı.
Güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. Keşke backraund daki gökyüzüne de bulut ekleseymişsiniz. Özellikle sıcak bir fotoğraf için gün batımı tercih edilebilir. Mentalray`in standart backraundu sade kaçmış gibi görünüyor. Tabiki yorumum takdirinize.
Showreellik çalışma.
Çok başarılı. Gerçekten animasyonunun da olması gereken bir çalışma olmuş. Elinize sağlık.
Teşekkürler ercan.
Doğru söylüyorsun. Dediğini denedim. Sonra vaz geçtim. Aklımda olan şey cocacola nın diğer iki ürününü de arkaya yerleştirmek ti. 3 ürün bir arada olucaktı. Texturelerini bulamadım ve biraz da sabırsız davranıp yorumları görmek isteyince bu şekilde koydum. Aynı tip ürün olunca dediğin gibi dof olsa daha güzel olabilir. Deniyeceğim. Yorumun için sağol.
teşekkürler.
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Yorumlarınızda hiç acımayın. Ne kadar bol eleştiri gelirse o kadar daha çok sıkıntıları görüp renderi yenileyebilirim. Tekrar teşekkürler.
Mental ray photorealistic CocaCola Render Çalışması
Kişisel çalışmadır. Ticari hiçbir tarafı yoktur. Mentalray de photorealistic renderı geliştirmek için yaptığım bir çalışma. Özellikle reklam işlerinde bana çok gerekli olucak. Işıklandırma ve material de kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Işık dengesini oturtmak zor oldu. Kutunun modellemesi bana ait. Post aşamasını photoshop da yaptım. Bir çok denemenin ardından 5 saat gibi bir sürede bu sonuca ulaştım. Render süresi 11 dk. Yorum ve önerilerinizi bekliyorum.
Su damlaları
Su damlaları için 3dsmax`in "Graphite modelling tools" özeliğini kullandım. 5 çeşit damla modeli oluşturup bu modelleri "paint object" modunda bardağın etrafına otomatik olarak dizdirttim. Tabiki scale oranları da random olarak değişkenlik gösteriyor.
Piano
Hoşuma giden bir fotoğrafın 3d versiyonunu denemeye çalıştım. 3dsmax, mentalray de renderladım ve post işlemlerini photoshop da tamamladım. Amacım daha çok final renderimin dışında post işlemleriyle görüntünün gerçekçiliğini arttırabilmekti. Umarım başarabilmişimdir. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.
FG için bir öneri
Semih. Sana işini kolaylaştırıcak bir öneri. Belkide zaten biliyorsundur. Yinede paylaşayım. FG ve GI hesaplatmak diye bir şey var. FG yi önceden hesaplatıp bu hesapları bir dosyaya yazdırıp sonra render hesaplamanda renderine eklemeni öneririm. Böylece renderini hızlıca bitirmiş olursun. Final Gather ve Globalillumination ayarlarını önceden düşük bir çözünürlükte hesaplatıp fg yada gi dosyası oluşturuyorsun. Sonra renderini almak istediğin çözünürlüğe getirip FG ve GI değerlerini es geçip render aldırıyorsun. Bunların ismi Final Gathering Map, GI Map olarak geçer. Tabi bu Mentalray için. Vray de de böyle bir ayar özellik muhakkak vardır. Araştırmanı öneririm. Çünkü çok büyük çözünürlüklerde Photon hesaplaması çok uzun sürüyor. İşte bu hesaplamaları önceden daha küçük çözünürlükte hesaplar isen daha kısa sürer ve asıl render aşamasında bunları renderinin üzerine yazdırırsın. Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Kolay gelsin.
Hesaplamak mümkün değil.
Böyle bir hesap yapmak mümkün değil. Yani kg ile ölçebileceğinden daha karışık. Terazi gibi sağa mentalray sola vray koyamıyorsun. Kullandığın texturenin çözünürlük ve boyutu. GI, FG, Reflection, Refraction ve render filtering samples değerlerin + ışık sayın. ışıklar çoğaldıkça photon hesaplamaları uzuyor. Işıklarının shadow sample değerleri, çözünürlükleri. Bunların hepsi farklı farklı şekillerde renderinin süresini uzatır. Mentalray 3 dk. vray 5dk. demem mümkün değil ki sahnede ne kadar yansımalı ve geçirgen objen var bunları hiç bilmiyorum. o yüzden böyle şu kadar dk. sürer gibi bir yanıt ta veremiyorum ki render çözünürlüğün epey bir yüksek. Tabiki iş teslimi için gereken çözünürlük buysa mecbur. Şunu da eklemek isterim. Mentalray in lisans sıkıntısı yok. Bir firmada çalışıyorsan ve vray kullanıyorsan her bilgisayar için vray kurman lazım ki bu da çok ciddi bir meblaha. Ama mr de bu sıkıntı yok. Render farm istiyorsan farm olucak bilgisayara 3dsmax i 30 günlük deneme sürümü olarak kurman yeterli. Yıllarca o bilgisayarda render alabilrsin ama max i kullanamazsın. bir de şuradaki link e bak istersen faydalı olabilir: http://www.tr3d.com/forum/oku/mentalray/mental-ray-mi-yoksa-vray-mi/
Sandalyeler 1
Dekorasyonuyla çok uğraşmadığım sade hazır modellerden oluşturulmuş bir çalışmadır. 3dsmax Mentalray de material ve ışıklandırmamı geliştirmek için denediğim bir sahne. Colour correction için photoshop kullandım.
vray mi mentalray mi?
Merhaba semih. Öncelikle bu soruna yanıt verebilecek bu sitede çok üstad var. Ama en azından sana kendi tecrübelerimden bahsedebilirim. Bence her ikiside çok iyi render motorları ve bu fark kullanıcının tecrübesiyle alakalı. Soruna daha detaylı şöyle yanıt vereyim. Ben mentalrayi 3dsmax ile hazır gelmesi ve ilk karşılaştığım rendermotoru olması, tabiki herhangi bir kuruluma ihtiyaç duymaması, ardından da vray e göre birazdaha hızlı render almasını öğrenmemden dolayı tercih ettim. Özellikle video render alıyorsan render optimizasyonu çok çok daha önemli. Bir de renderfarmın yok ise durum önemini gösteriyor. Elbetteki her motorun kendini öne çıkartan özellikleri mevcut. Ama piyasanın kullanıcıya etkisi daha fazla. Çoğu insan daha elindeki hazır kurulu render motorunu denemeden vray e geçiyor. Çünkü piyasada vray kullanıcısı çok. Sebebinin hazır render setuplarının fazla olması diye düşünüyorum. Vray ile de olsun mentalray le de olsun istediğin gerçekçiliği yakalayabilirsin. Yeterki bir render motoru nasıl çalışıyor, bir render olurken arkadaki hesaplamalar nasıl oluyor öğrenmelisin. Gördüğüm şu ki Render ve bu işlemin parametreleri hemen hemen tüm render motorlarında aynı. Tek fark ise arayüz ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Finalgathering, Globalillumination, AmbiantOccolation gibi ve diğer parametreleri de biliyorsan aslında başka bir render motorunda da render alabilirsin demektir. Çünkü render almanın mantığı hepsinde aynı. Her ikisi de raytracing ( ışın izlemeli ) render motorları. Render alma mantıkları hemen hemen aynı. Her motorun kendine has bir gelişmişlik özelliği var gibi gözüküyor. Ama render motorları daha çok piyasadaki kullanım alanları ve amacına göre değişkenlik gösteriyor. Mimari sektörde çoğunlukla Vray kullanıyor ki senin de vray kullanman bu alanda önemli. Sebebi senin çevrendeki iş arkadaşların da vray kullanıyor olucak. Böylece dosya alışverişinde sıkıntı yaşamazsın. Mentalray in ağırlık alanı genelde film sektörü. Bu vrayin de bu alanda kullanılmadığını göstermiyor. Pek çok filmde de Vray mevcut. Mesela animasyon sektörü tamamen maya ve renderman üzerine. Yine mimaride ve oyun sektöründe 3dsmax ağırlık gösteriyor. Bu senin iş yapıcağın sektöre göre değişkenlik gösterir diye düşünüyorum. Aksi taktirde sen vray iyi bir motor diye tercih etmiş olsan bile mentalray kullanan bir kullanıca senden dah iyi olabilir. Senin neyi ne kadar iyi kulllandığınla alakalı.
Cicek
Dekorasyonuyla çok uğraşmadığım sade hazır modellerden oluşturulmuş bir çalışmadır. 3dsmax Mentalray de material ve ışıklandırmamı geliştirmek için denediğim bir sahne.
Başarılı.
Eline sağlık başarılı bir çalışma olmuş. Fakat render süresi gerçekten çok uzunmuş. Sanırım bağzı ayarlara fazla asılmışsın.
Çalışmanın Tutoriali
Serhat bey, çalışmanızın tutorialini hazırlamayı hiç düşündünüz mü? Yada daha önceden hazırlamış olduğunuz bir tutorial var mıdır? Sahneniz, kullandığınız ışıklar ve materialler. Sormamın sebebi, çalışmalarınız çok iyi. Mesleğinizi layığıyla yapıyorsunuz.
Teşekkürler.
Çok teşşekkür ederim aydın bey. Geliştirmeye çalışıyorum. :)