okito son galeri mesajları
Basit Modeller
Dar zamanlarda yapılan iç mimari görselleştirme işleri için hazır modeller kullanmak zorunda kalıyoruz. Boş zamanlarda da vakit kalırsa ilerleyen projelerde kullanmak için referans aldığım ya da beğendiğim mobilyaları/aksesuarları modelliyorum.
İsteyen/talep eden olursa ücretsiz olarak paylaşabilirim.
Muhtelif Projeler
Farklı tarihlerde çalıştığım, farklı projeler... Uygulamları da tamamlandıktan sonra burada, sizinle paylaşmak istedim.
Tümü 3Ds Max 2017 ile modellendi ve Corona Renderer ile render edildi. Sürelerini hatırlamıyorum.
Cephedeki sadelik ve renk
Cephedeki sadelik ve renk uyumu harika olmuş. Ayrıca peyzajdaki detaylara gösterilen özen de usta işi.
Ellerinize sağlık.
İşlerinizin görsel kalitesi ve
İşlerinizin görsel kalitesi ve zenginliği her geçen gün artıyor.
Tebrik ederim.
Sizin adınıza keyifli olduğu
Sizin adınıza keyifli olduğu kadar izlemesi açısından bizler için de keyifli olmuş.
Fevkalade, Dakikalarca detayları inceledim.
Fevkalade,
Dakikalarca detayları inceledim.
ışığın yüzey ve renkler
ışığın yüzey ve renkler üzerindeki homojenliği çok iyi olmuş. Gölge oluşumundaki yumuşaklık da leziz.
Bu tarz çalışmaları ve
Bu tarz çalışmaları ve arkasındaki hevesi görünce inanılmaz seviniyorum.
Son 50 yıldır ıskaladığımız o kadar çok şey var ki. Bilişim teknolojileri, yazılım, uzay ve uçak mühendisliği vs vs..
Ucundan kıyısından yakalayıp dünya ile birlikte entegre olabildiğimiz tek sektör turizm sektörü. Bombalı saldırılardan sonra onun da hali ortada.
Umarım başarılı olur ve dünyanın tanıyıp, oynamak için can attığı oyun/oyunlar çıkarırsınız.
Sanırım stand Esma Sultan
Sanırım stand Esma Sultan Yalısı`nda kurulacak.
Güzel çalışma
Betonun içinden otlar da
Betonun içinden otlar da çıkartabiliriz :)
Forest Pack`te exclude ayarlarını biraz araştırın sığalı alanlarda bu tip hataların önüne geçmek için ince ayar esnekliği sağlıyor.
iç mekandaki ışğın rengi
iç mekandaki ışğın rengi o kadar tatlı ki,
akşam üstü ışığı verecek bir HDRI ile patlardı çalışma.
Büyük emek var, her
Büyük emek var, her şeyden önce...
Onaylansa da rafa da kalksa çok güzel iş, elinize zihninize sağlık.
Yeni başlayanların düştüğü belirli
Yeni başlayanların düştüğü belirli hatalar var. Siz bazılarına düşmüş, bazılarını kavramışsınız. Hemen kısaca bahsedeyim.
1- Kamera: Yeni başlayanların en çok yaptığı hatadır. Ufuk çizgisini görmemek için perspektifi çok yukarıdan alırlar. Kamera kadrajınız güzel. Bu noktada tek hata villanın çatısının kadrajda kesik yemesi olmuş.
2-Modelleme bu tarz çalışmalar için yeterli ama tabii yolun başında olduğunuz için belirli eksikler var. Kapı kolları, hareketli elemanların (pencere, kapı) bağlantı dezleri yok. Ama unutmayın ki çalışmayı gerçekçi hale getiren bunlardır.
3-Çim ve bahçe duvarları için iToo yazılımları kullanılmış. Onun dışındaki kaplamalarda ciddi bir sorun yok. Öğrenmeye hevesli birisi için gayet temiz diyebiliriz. Ama gerçek hayatta hiçbir şey kusursuz değildir. Malzemelerinizde de döküntü, ezik çizik gibi kusurlar olmalı. Biraz daha eliniz alışınca aşama aşama kompleks materyallere geçin.
4-Cam malzemeleriniz ya yok ya da yansıma ayarlarında bir sorun olabilir
5-Işık/gölge-kontrast konusunda bir noktaya gelmişsiniz. Photoshop`ta küçük dokunuşlar her zaman lazımdır. Sadece render için düşünmeyin. Profesyonel fotoğrafçılar da PS kullanır. Ufak ufak araştırmaya başlayın. Bilginiz varsa bir üst seviyeye geçerek render elementleri devreye sokun.
6-Bir villa modelliyorsanız bahçesinin lüks ve dolu olması gerekir. Zaten forest pack kullanıyorsunuz pezaj için daha detaylı ve ince detaylı çalışın. Tabii bunun için bilgisayar donanımı da yeterli esnekliği sağlayabilmeli.
Doğru yoldasınız. Gerçekliği ve kaliteyi detaylar belirler bunu hep aklınızda tutarak; render sonucunu hemen görmek yerine, modellemeye çok vakit ayırıp detaylar üzerinde çokça çalışın.
tertemiz bir çalışma... küçük
tertemiz bir çalışma...
küçük bir kırmızı/bordo aksesuar olsaydı acaba sahneyi daha sıcak hale getirir miydi diye düşündüm, üzerime vazife olmadan.
Tertemiz amacına hizmet eden
Tertemiz amacına hizmet eden bir iş olmuş.
Sadece yüksek kottan alınan görsellerde camlardan görünen oda tefrişatında (plane üzerine görsel atarak çözdünüz sanırım) perpektif uyuşmazlığı var.
Onun dışında her şey çok güzel.
Tebrik etmenin gereksiz olduğu
Tebrik etmenin gereksiz olduğu çok kaliteli bir iş.
Kendini izlettiren bir çalışma
Kendini izlettiren bir çalışma olmuş.
Tek gözüme takılan, kuru
Tek gözüme takılan, kuru yaprakların içtima düzeninde durması ve beton yüzeylerdeki doku tekrarı oldu. Onun dışında genel renk tonlaması ve malzemeler oldukça şık.
Arka planda bir deniz
Arka planda bir deniz ya da kasaba manzarası ister.
Bir de render deprem olurken çekilmediyse o havuzun suyunun o kadar çalkalanması çok zor :)
Ufak detaylara da dikkat etmek lazım.
Bazı insanları, yaptığı işin
Bazı insanları, yaptığı işin kalitesine binaen övmek ayıptır.
Siz de yaptığınız işlerin kalitesini her seferinde artırarak övülmenin ayıp olduğu insanlar yolunda ilerliyorsunuz.
İmrendim.
Bir günlük bir çalışmaya
Bir günlük bir çalışmaya rağmen detaylar oldukça doyurucu.
Işık ve ambiyansı da ayrıca sevdim.
Bu kadar kısa zamanda
Bu kadar kısa zamanda bu kalitede ve tutarlılıkta işi bulup bir de üzerine revize isteyenler oluyor ya..
İşte o zaman çırılçıplak soyunup koşasım geliyor.
Harika iş... Işık ve
Harika iş...
Işık ve gölge alanlardaki doygunluk dengesi harika.
Dünya klasmanında bir iş.
Dünya klasmanında bir iş. Bu işin kompedanı olan Polanyalı ve Fransız "CG Artist"lerin işleriyle yarışır. Tebrikler.
Tek kelime ile kusursuz.
Tek kelime ile kusursuz. Ellerinize sağlık.
Kameralarınızı insan gözüne yakın
Kameralarınızı insan gözüne yakın bir açıyla yerleştirip, biraz da kontrast renkler girerseniz eksiksiz bir çalışma olur.
Harika bir çalışma olmuş,
Harika bir çalışma olmuş, sun flare ve astranot ablanın post prodüksiyon işçiliği kusursuz olmuş.
Modelleme ve render konusunda övmek bize düşmez; iş zaten ortada.
Eksizksiz, kusursuz, saf emeği
Eksizksiz, kusursuz, saf emeği ve bilgiyi gösteren bir iş.
Ellerinize sağlık.
Çim biçme makinesinin arkasında
Çim biçme makinesinin arkasında kalan çimlerin boyunun kısalığı, verandaya giden patika üzerindeki kayraklar arasından çıkan çiçek ve çim detaylarını çok beğendim.
Kalkan duvarın alnı bu
Kalkan duvarın alnı bu derece büyükken böyle bir kamera açısı kullanmanın sonuca etkisi kötü olmuş. Işığın homojenliğini, materyallerin kontrastını sevdim.
Açıklamanızda okuduğuma istinaden sizin özelinizde genel bir eleştiri yapmak isterim. Kullandığımız yazılımsal araçlar sanal bir gerçekliği görselleştirmek üzerine üretilmiş ürünler. Birbirlerinden farkları olsa da, tek temel özellikleri "görselleştirme ve "sunumu zenginleştirme".
Boş ve düz bir duvara, bir parça kömürle de sunum yapabilirsiniz. Perspektifi doğru çizdiğinizde yine 3 boyuta yakın bir görsel oluşturursunuz. Tek farkı ışık ve gölgeyi de kendiniz hesaplamak ve karalamak zorundasınızdır.
"Çok yakında cinema4D devri başlıycak az kaldı" demeniz üzerine yazıyorum. Kişisel olarak algılamayın lütfen genel olarak söylüyorum. Farklı teknolojik ve sanatsal platformlarda; Canon mu Nikon mu, iOS mu Android mi tartışmaları çok kısır tartışmalar. Bizim için de durum aynı. Sketch Up çok kolay gerisi yalan diyeninden tutun da, 3Ds Max pişmanlıktır vb türetebileceğiniz pek çok beylik lafla yürüyor tartışmalar.
Kullandığınız cihaz, yazılım ya da ürün ne olursa olsun ondan maksimum verimi almaya bakın. Kimse yaptığımız işi x yazılımda yaptığımız için daha fazla ödeme yapmıyor ya da bu hakediş düşük bu fiyata yükseltelim demiyor.
Çok basit ve temel bilgisiyle piyasada iş yapmaya çalışan, kendine güvenemediği için düşük fiyat çeken tipler azımsanmayacak kadar çok. Müşteri beğenmeyip daha profesyonel hizmet almaya çalışınca yine bu tiplerin fiyatını referans alıyor. Tartışmalarımızın konusu bence bu olmalı.
Herkese iyi çalışmalar
Modelleme, dokulama, render hepsi
Modelleme, dokulama, render hepsi çok güzel.
İnsanın içinde 3ds max`i açıp bir şeyler çizme duygusu uyandırıyor.
Asma kat alınlarında mat
Asma kat alınlarında mat krom yüzeylerdeki bump etkisi çok güzel bir detay. Yansılamaları çok gerçekçi göstermiş. Başlı başına tüm detayları ile kusursuza yakın elinize sağlık.
Sadece insanın gözü renk ve tasarımda kontrast arıyor. O da sizin eksikliğiniz değil, müşterinin isteği doğrultusunda yapıldığı için böyle zaten.
Çok temiz iş olmuş,
Çok temiz iş olmuş, tebrikler.
Lanscaping de eksiksiz ve çok gerçekçi
Malzeme ve renk seçimi
Malzeme ve renk seçimi çok başarılı, her şey birbirine uymuş. Renderların ışık ve kamera açıları, tam olması gerektiği gibi
Krom malzemeler güneşin sert vurduğu yerde yanlış yansımalar üretmiş. Belki reflect subdivs`e 50 veya üzeri bir değer vermek sorunu çözerdi.
Eksiksiz, çok şık bir
Eksiksiz, çok şık bir loft olmuş.
Kiralıyor musunuz? İçinde yaşayasım geldi :)
subdivs+photoshop
Bir lise öğrencisinin başlangıcı açısında hiç fena değil.
Işıkların şiddeti biraz daha artırılıp kasvetli havadan kurtarılabilirmiş.
Irradience MAp + Light Cache kullanıldıysa light cache biraz daha yükseltilebilirmiş zira gölge kenarlarında çok belirgin titreşimler var. Bunun için hem malzemelerin subdivision ayarları yükeltilebilir, hem de kullanılan ışıkların subdivision`ları artırılabilir.
Photoshop post prodüksiyon çalışmanın son hali sunum için çok önemli. Ne kadar kaliteli render alırsanız alın RAW (ham render) gerçeklikten bir miktar kopuk oluyor ve render elementlerle ince ayarlarının yapılması gerekiyor. Bu konuda youtube`da çok fazla kaynak bulabilirsiniz.
Son bir not olarak görselleştirmenin gerçekçiliğini sadece render kalitesi belirlemiyor. Modellemenin detayları ve alanda buluacak aksekuarlar ve/veya donatılar da gerçek görünmesi bakımından oldukça önemli.
Yolunuz açık olsun.
Harika
Fotoğrafın çekildiği andaki ambiansla çok uyumlu. Texture`lar usta işi... Render tertemiz.
Ayrıca bir şey sormak istiyorum. Perspektif uyumu PhotoShop`ta mı çözüldü yoksa, perspektive match ile mi hallettiniz.
Başarılı
İlk görselde pencereler içinde cam yokmuş (herhangi bir yansıma yok) gibi durması dışında loft havasını çok iyi yakalamışsınız.
Modelleme ve dokulandırma (yok bile sayılabilecek) küçük hatalar dışında çok çok başarılı.
Subdivs
Render ayarlarında subdivs`ler biraz daha artırılırsa eksiksiz olur.
Kenar yumuşatma (Anti-aliasing) seçeneklerinden hangisini kullandınız bilmiyorum ama bu tarz detay ve close-up render`larda vray sync filter ya da mitchell netravali çok daha iyi sonuç veriyor. Krnarlardaki tırtıklanmaların önüne de geçersiniz.
Çok şık
Harika modelleme, çevre ve düzenleme.
Gözüme tek batan, beyaz arabanın (2d cut out olması yüzünden sanırım) çevredeki ışıktan farklı bir ışık alması oldu.
Onun dışıda çok izlenesi bir çalışma olmuş.
21 milyon poligon???
Bu projede her iki bina da maksimum 500 bin poligon yapar.
Sanırım ağaçlar yüzünden 21 milyon poligona ulaşmış projeniz.
Gördüğüm kadarıyla (yanılmıyorsam) bahçe ve çevre mizanpajı için forest pack kullanmışsınız. Eğer forest pack değilse, ağaçlar ve çimler için proxy seçeneğini deneyin derim.
25 bloklu site projelerinde bile en fazla 17 milyon poligona ulaşabildim bu şekilde.
Render Ayarlarınız
Modelleme açısından yeterli bir çalışma olduğunu düşünüyorum.
Ancak ışık ve kamera ayarları üzerinde biraz daha durulması lazım sanki.
VraySun`ın direkt düştüğü noktalarda aşırı bir ışık patlaması var.
Diğer yandan sahnede, render sürecinin 3 saat civarında sürmesine sebep olacak, hiçbir şey göremedim. Böyle bir projede maksimum poligon sayısı 2-3 milyonu geçmez; bu da render süresinin 3 saat olmasına neden olmaz.
Bilgisayarınız özellikleri ve render ayarlarınızı paylaşabilir misiniz?
Haklısın
Dikkatli bakınca belli oluyor. Ben de orada krom malzeme glossy osa camı daha bir ön plana çıkarır ve şıklık kadar kanaatindeyin.
Tekrar ellerinize ve fikrinize sağlık.
Temiz Render
İlk söylenmesi gereken renderlar gayet temiz. Sonuçta ortada ciddi bir emek var ve tebrik etmek gerekiyor. Bina cephelerindeki asimetrik hareketler de göze hoş geliyor.
Gözüme takılan tek iki küçük eksik/hata var. İlki balkonların cam küpeştelerini parapete bağlayacak hiçbir metal ya da ahşap aksam yok. Uygulamada böyle bir şey mümkün değil. İkincisi ise havuzun alın taşlarının, küvet mozaikleriyle aynı döşenmesi oldu.Orayı detach edip mat bir traverten ile kaplarsan daha iyi olacaktır.
Hepsi dışında yaya kaldırımlarının araç geçiş alanlarında yol kotuna indirilmesi gibi küçük detaylar iyi çözülmüş. Bu işte usta olmamakla birlikte, 3 boyutlu insan figürü koymaktansa, post prodüksiyonda 2 boyutlu (cut out) insan figürleri koymak sunumu daha güçlü kılıyor diye düşünüyorum.
Genel toplamda emek harcanmış güzel bir iş ellerinize sağlık.
Bütünüyle Harika
Renk uyumu, ambians ve çerçevenin dengesi açısından çok izlenesi bir çalışma olmuş. Bütünsel olarak stil ve şıklık akıyor.