Civil War Topu [Oyun Modeli]
Agoze (Oğuzhan) program: MODO Süre: ? 14 yorum yapıldı 3/10 (5 kişi beğendi)
Bir müşteri için yapıyor olduğum sivil savaşta kullanılan top modeli.Hi-Poly modeli bitti,galiba modelleme için 5 saat falan harcadım.
Bir sonraki aşamada Low-Poly modeli yapıp ayrıntıları Normal Map ile aktaracağım.Böylece oyun motorlarında kullanılabilinecek..
Civil War Topu [Oyun Modeli] için Yorumlar
Kaplı halini merakla bekliyorum eline sağlık.
- Offline
- Erkek
Artık gunumuzde zaten low poly önemi kalmamaya başladı ve kalmayacak. Şöyle oyun için düşündüğümüzde jaonlar bir oyun yapmış yanlış hatırlamıyorsam yarış oyununda her araç için 500 bin poligon kullanmışlar. Yani artık teknoloji işlemciler ekran kartları gelişiyor low poly bana göre artık 90 lı yılların zamanında kalan bir teknik oluyor. Şu var low poly belki bir çok açıdan avatajını koruyabilir ama yinede çizimi low poly olacak diye kısmamak lazım.
Bu arada çalışma güzel olmuş. ( lafa daldım unuttum :=D )
- Offline
Bu iş son 20 yıldandır poligonlar ve poligon kısıtlamaları ile yapılıyor.Önümüzdeki 2 yıl içinde tesselationa yani DX11`e geçilecek,ama poligon sayısı hala en az 10 yıl daha önemini koruyacak.(Onun bile kısıtlamaları var)
Yüksek poligondan normal map aktarma işi hala var çünkü.Milyonlarca poligonluk ayrıntıyı bir kaç bin poligona akratma işlemi uzun bir geleceğe kadar devam edecek.`Bugün` bu işi böyle yapmam gerekiyor!
low-poly ve 90`lı yıllar mı?!Bu kavram 2011`de yani şu anda bile ilk günkü gibi diri bir şekilde duruyor.Bir oyun stüdyosunda hadi poligon sayılarını boşverelim falan derse biri sadece alay konusu olur :)
500bin poly galiba sen grandturismo`yu diyorsun.O oyunda odak noktası `araba` olduğundan ve fazla çevre/partikül efeği fazla olmadığından yüksek poligonu mümkün kılıyor.Ayrıca uzaklığa göre LOD modelleri devreye giriyor.Günümüzde o kadar yüksek polyli FPS modeli vs. olamaz henüz.Bu kadar geniş lafları etmeden önce dikkat etmek lazım bence.
Bu siteye 40 yılda bir low-poly iş konulur zaten,ama ben ileride baya bir koymayı düşünüyorum..
- Offline
- Erkek
Keşke Türkiyede bir oyun studyosu olsada alay konusu olsak. Ama o bile yok ben sadece gördüğümü söyledim. :=) Bende oyun odaklı çok uğraşıyorum olayını içine girdikçe yukarıda bahsettiklerimi fark ettim. Tabi katılıp katılmamak herkesin kendi bileceği birşey.
- Offline
- Offline
- Erkek
Eğer low poly olmasaydı şu anda 3d oyun diye bir şey olmazdı.Sen sadece i7 işlemcili workstationları düşünüp de oyun yaptığın an fiyasko olur.Kötü bilgisayarları olanları da düşünüp oyunu yaparsan daha çok başarı sağlar.Low poly dönemi bitemez.
Bana göre 20 sene sonra şöyle bir mantık çıkacak:2 Milyar polygonu geçmeyelim.
Şimdi ise tam olarak bilmiyorum ama şu anda mantık böyle:100.000 polygonu geçmeyelim.
Yani anlatmak istediğim 100.000 polygon şimdi low poly 20 sene sonra 1 Milyar low poly olacak
- Offline
- Erkek
Eğer low poly olmasaydı şu anda 3d oyun diye bir şey olmazdı.Sen sadece i7 işlemcili workstationları düşünüp de oyun yaptığın an fiyasko olur.Kötü bilgisayarları olanları da düşünüp oyunu yaparsan daha çok başarı sağlar.Low poly dönemi bitemez.
Bana göre 20 sene sonra şöyle bir mantık çıkacak:2 Milyar polygonu geçmeyelim.
Şimdi ise tam olarak bilmiyorum ama şu anda mantık böyle:100.000 polygonu geçmeyelim.
Yani anlatmak istediğim 100.000 polygon şimdi low poly 20 sene sonra 1 Milyar low poly olacak.
- Offline
- Erkek
Eğer low poly olmasaydı şu anda 3d oyun diye bir şey olmazdı.Sen sadece i7 işlemcili workstationları düşünüp de oyun yaptığın an fiyasko olur.Kötü bilgisayarları olanları da düşünüp oyunu yaparsan daha çok başarı sağlar.Low poly dönemi bitemez.
Bana göre 20 sene sonra şöyle bir mantık çıkacak:2 Milyar polygonu geçmeyelim.
Şimdi ise tam olarak bilmiyorum ama şu anda mantık böyle:100.000 polygonu geçmeyelim.
Yani anlatmak istediğim 100.000 polygon şimdi low poly 20 sene sonra 1 Milyar low poly olacak.
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Çalışmalar
Render ve Resimler
Yeni Mesajlar
- mateus: güzeel çalışma olmuş
- kaplan_yavrusu: bazı tespitlerim var ama saklı tutuyorum.başarılar dilerim.
- kaplan_yavrusu: sıkıntı ve problemleri sıralamak yerine ve hemde canını sıkmak istemediğimden mütevellit tebrik eder başarılar dilerim.
- mateus: modelleme detaylı olmuş emeğine sağlık
- gokhantastan: Elinize sağlık gerçekten güzel bir çalışma olmuş.
- KrmmcR: Teşekkür ederim abim
- KrmmcR: Çok teşekkür ederim abim
- olcaysaymar: Emeğine sağlık Kerem
- olcaysaymar: Ellerine sağlık kardeşim
- mateus: güzel çalışma eöeğine sağlık
- ArchiVisione: diğer bir açı
- ArchiVisione: başka bir açı