HCSanimations son galeri mesajları
Karekod Çalışması
Geçenlerde üniversitede bir afişin altında gördüğüm karekod hakkında biraz araştırma yaptım. Karekodun içerisine logo ve yazı gibi grafiklerinde yerleştirilebildiğini görünce böyle bir çalışma yapma fikri doğdu. Önceden blender ve gimp kullanarak bir logo hazırlamıştım hazırladığım bu logoyu yine gimp kullanarak, internetten oluşturduğum karekodun içine yerleştirdim ilginç ve keyifli bir çalışma oldu. Yorumlarınızı bekliyorum.
Not: karekod okuyucu olarak androidte QR Droid Private kullanıyorum birkaç tane indirip denedim en iyi okuyanı buydu...
HCS Dişli Simülatörü
Blender oyun motoru kullanarak yaptığım dişli simülatörü programı
Program Hakkında Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Ix8-K6qqpE4
Programı İndirmek İçin:
http://hamisertcan.com/hcs-disli-simulatoru/
Program Blender(2.72) oyun motoru kullanılarak yapılmıştır.
Programda üç çeşit dişli ekleyebilir ve eklediğiniz dişliler üzerinde bazı değişiklikler yapabilirsiniz.
Dişli sayısı, ve dişli boyutlarını belirlediğinizde programdişlinin çapını hesaplar.
Üst üste iki dişli eklediğinizde program hata verip kapanabilir, bu nedenle dişli ekledikten sonra konumunda biraz değişiklik yapın ve daha sonra
diğer dişliyi ekleyin…
Aktif dişliyi seçtikten sonra bağlantı kur butonuna tıklayıp diğer dişliyi seçin böylece aktif dişlinin devir sayısı diğer dişliye göre hesaplanır.
Eklediğiniz dişliyle başka bir dişli arasında bağlantı yapmayacaksanız devir sayısını diş eklemeden önce yapmanız gerekir…
Sonuç: Blender oyun motorunda mesh objelerinin editlenmesi oyun çalışırken pek mümkün olmadığı için dişliye eklenecek her diş ayrı bir obje olarak tasarlandı bu durum oyun içerisinde
çalışan çok fazla obje anlamına geldiği için oyunda kasmalar meydana geliyor. Belki yazılımlarda yapılabilecek büyük çaplı değişikliklerle kasma azaltılabilir ancak mesh editleme olmadan durum
tamamen düzeltilemez gibi görünüyor :)
Kullanıcıdan veri almak için bulunan girdi panelleri string property tipinde yapılmak zorunda float yani noktalı sayı tipinde property tanımlandığında hatalar oluşuyor. Ancak string property tipinde tanımlandığı için girdi panellerine harfte yazılabilir durumda :) Bu sorunu çözmek için keşfedebildiğim tek çözüm bütün harfleri ve hatta diğer tuşları tek tek tanımlamak ve bu tuşlara basıldığında sistemin çalışmasını engellemek ancak bu da çok uzun iş olduğu için yapmadım. Onun yerine harf basmazsanız bu sorun çözülmüş olur :) Ayrıca aktif objeyi belirlemek için kullandığım objedeki string property ler aktif objeye çoğunlukla float tipine çevrilerek kopyalandıkları için sayı haricindeki her türlü karakter de float property ye çevrilemediği için hata oluşuyor.
Eğer programda bu şekilde kasma ve sebebini tam olarak çözemediğim ve programın bir anda
kapanmasına sebep olan problemler olmasaydı, programı daha da geliştirme fikrindeydim ancak şimdilik
bu şekilde yayımlıyorum…
Herkese iyi çalışmalar :)
teşekkür ederim :)
teşekkür ederim :) Mac için export yok bildiğim kadarıyla ama araştırmak lazım ...
teşekkür ederim :) zamanım
teşekkür ederim :) zamanım oldukça blender oyun motoruyla yeni işler yapmaya ve öğrendikleimi paylaşmaya çalışacağım...
K.M.M Blender Game
Yapım aşamalarınıda hızlandırılmış videolar olarak yayımladığım oyunun son hali
İndirme linki:
http://hamisertcan.com/k-m-m-blender-game/
video:
https://www.youtube.com/watch?v=27k7D7YDNtg
Oyundaki modeller ve yazılımlar tamamen bana aittir. Hazır kod ya da model kullanmadım.
yorumunuz için teşekkür ederim.Blender
yorumunuz için teşekkür ederim.Blender gerçekten de çok kaliteli bir program bende yaptığım çalışmalarla bunu kanıtlamaya çalışıyorum...
Bilgisayar Oyunu Projesi 3. Aşama
Daha önceden yapım videolarının ikisini paylaştığım oyunun 3. yapım videosu ve şuana kadar yaptıklarımı test amaçlı oyunu oynarken yaptığım kayıt...
https://www.youtube.com/watch?v=OWjDR9l_5F4
https://www.youtube.com/watch?v=CDybCbvPgkw
Kayıtta kayıt programından ötürü kasmalar mevcut. ancak oyun en çok zorlandığı anda bile saniyede 30 karenin altına düşmedi.
Bu aşamadan sonra artık fazla bir şey kalmadı menü ve yeni leveller tasarlamak kaldı birde oyuna ayarlar penceresi eklerim... Bunlarıda tamamladıktan sonra oyunu kendi bloğumda paylaşacağım.
herkese iyi çalışmalar:)
çok şık olmuş. kabul
çok şık olmuş. kabul etmezlerse ayıp :)
Başarılı bir çalışma olmuş,
Başarılı bir çalışma olmuş, tebrik ederim.
Blender Tabanca Modeli
Aslında işe başladığımda kafamda fizik simülasyonu yapmak vardı daha sonra ağır çekimde bir merminin içinde sıvı bulunan bir bardağı patlatması aklıma geldi, sonra madem ağır çekim yapacam merminin namludan ayrılmasını da ağır çekim yapayım dedim... sonuç tabanca modelledim :)
Modelin referans resimlerinide ben hazırladığım için namlu boyutu ile mermiler arasında uyuşmazlık olmuş. Modeli kullanarak animasyonda yapacağım için modelin bazı bölümlerini yeniden ölçülendirmem gerekti...
Animasyon denemesinin ilk aşaması olan duman simülasyonunu tamamladım doğru kamera hareketini tespit edip render edilmesi gerekiyor...
yorumunuz için teşekkür ederim
yorumunuz için teşekkür ederim :)
Bilgisayar Oyunu Projesi
https://www.youtube.com/watch?v=JS_CG9BftYc&index=1&list=PLaDnCLwUVdOC6v3A47p_lJsXpyKGvy3e9
https://www.youtube.com/watch?v=A96vbw0LYRI&list=PLaDnCLwUVdOC6v3A47p_lJsXpyKGvy3e9&index=2
Blender ile yapımına başladığım oyun... Basit de olsa bir bilgisayar oyununun yapımında hangi aşamalardan geçildiğini gösterebilmek adına oyunu yaparken kayıt yapıyorum. Şuan için oyunda kullanılacak modelleri modellemekle uğraşıyorum daha sonraki aşamalarda kodlamaları ve efektleri yapmaya çalışacağım.
Henüz oyuna bir isim bulamadım.Sizlerden gelecek isim önerilerine açığım :)
Oyunda amaç hedefleri doğru şekilde vurmak...
Evet aslında pek fazla açıklama yapamadım neredeyse tamamen doğaçlama ilerlediğim için sonuçta ortaya ne çıkar bende bilemiyorum :)
güzel çalışma olmuş abdullah
güzel çalışma olmuş abdullah trblend i görünce direk çalışmayı yapana baktım açıkcası aklımada da sen gelmiştin yanılmamışım :)
stirling engine
https://www.youtube.com/watch?v=FNCkX3P1npo
bu çalışmada esas amacım node editorde kendimi geliştirmekti render süresini kısaltıp render kalitesini arttırmaya yönelik bir çalışma oldu ayrıca modelin doğru şekilde riglenmesi için de biraz uğraştım videonun sonunda render süresiyle ve node editordeki bağlantılarla ilgili bilgiler mevcut...
şahi topu
bu modeli blendera yeni başladığım zamanlarda yapmıştım o zamanlarda materyal ışıklandırma ve render konusunda fazla bilgim yoktu geçenlerde aklıma geldi bende modelde birkaç ufak değişiklik yaptım node editor den biraz efekt ekledim ve render aldım sonuç böyle oldu...
render kalitesini fazla arttırmadım bu haliyle iyi oldu gibi yaklaşık 2dk sürdü render:)
çalışmalarınız oldukça başarılı youtube
çalışmalarınız oldukça başarılı youtube kanalınızdan diğer çalışmalarınızada bakma imkanım oldu 3d modeller çok iyi duman ve parçacık efektleri de iyi ancak fiziksel simülasyonların bazıları gerçekçi olmamış özellikle çarpışma sonrası hareketlerde daha iyisi yapılabilir diye düşünüyorum...
aleyküm selam çok başarılı
aleyküm selam
çok başarılı bir çalışma olmuş birkaç resim daha ekleseydiniz keşke arka taraftan yanlardan ve birde boydan resimler ekleseniz daha iyi olur
blender rts game
https://www.youtube.com/watch?v=QIWWXK2v3Y0&list=UUrctquww0E9NwuZhbankYbA
oyun mantığı:
oyunda düşmanlar kendileri için belirlenmiş yoldan ilerlerken bizde yeni silahlar ekleyerek ve silahların levellerini arttırarak onları öldürmeye çalışıyoruz tabi bunları yapabilmek için bir yandan da ekonomi yapıları ekliyoruz...
oyun hakkında biraz açıklama:
bu oyun yaklaşık olarak 8-9 günde bitti oyunun yapımında kullanılan modellerin tamamı yazılımlarında bir tanesi hariç bana ait... oyunu ilk test ettiğimde oynanmaz haldeydi büyük kasma problemleri vardı ilk lvl lerde bile kasıyordu diyebilirim bunun nedeninin logic bağlantılar olduğunu keşfettim ve bağlantıların büyük bölümünü yazılıma çevirdim ancak yinede çevrilmesi gereken birçok bağlantı var ve oyun 20-30 lvl den sonra kasmaya başlıyor... tabi efektler konusunda da bir şeyler yapmak lazım bazı silahlarda efekt yerine ışık kaynakları kullandım yine bazılarında da parçacık sistemi ile bir şeyler yapmaya çalıştım bütün bunlarında elden geçirilmesi gerekiyor...
sonuç olarak bu oyunun yapımında önemli tecrübeler edindim oyun yapımında yapmak yeterli değil en doğru şekilde yapmak gerekiyor bu çalışma bunun iyi bir örneği oldu bağlantıları çevirirken önemli kodlar öğrendim bir sonraki çalışmamda bütün sensörleri yazılımsal dilde ifade etmeye çalışırım
blender fps game
https://www.youtube.com/watch?v=xsN2KF08Se4
oyun hakkında biraz bilgi vereyim:
bu oyunu blender 3d, gimp, sketchup, audacity, ve birkaç daha basit programı kullanarak tek başıma hazırladım
oyundaki modellerin tamamı yazılımlarında büyük bölümü bana aittir
hazır kullandığım yazılımlarda oldu
yaklaşık bir ay kadar uğraştıktan sonra bu hale getirebildim...bu sürenin büyük bölümü öğrenmeyle geçirdiğim zamandır. önceden blender ile oyun yapımı hakkında hiçbir bilgim yoktu bu nedenle biraz uzun sürdü tek başına yapıyor olmak ve tam olarak fikirler kafada olgunlaşmadan yapmaya başlamakta zaman kaybına neden oldu diyebilirim
şuan oyun tamamlanmış değil özellikle düşman hareketini henüz tamamlamadım kafamdaki fikir düşmanın karakteri görmeden de rasgele hareket ediyor olması... aslında bu konu hakkında bir şeyler kafamda kurdum ancak oyunun yapımından biraz sıkıldığım için bu fikri biraz erteliyorum
tabi menü, yeni silahlar vs de eklemek lazım
neyse lafı fazla uzattım galiba :) bundan sonrası size kalmış yorumlarınızı bekliyorum
herkese iyi çalışmalar :)
not: birkaç gün önce bilgisayarım çöktü ve oyunda kullandığım kaplamaları kurtarmama rağmen dosya yolları değiştiği için yeniden dosya yollarının belirtilmesi gerekiyor yani şuan oyunda bazı materyal sıkıntıları mevcut bu nedenle ana resim olarak youtube da daha önceden paylaştığım videonun bir karesini kullanmak zorunda kaldım...
unity ball game
oyun hakkında bir video ve indirme linki:
http://www.youtube.com/watch?v=jY1EAe8BMDw&list=TLQYHC-HOJUwAv-DL1ypKTf7oSuLzqD4f9
bir haftalık unity tecrübesi ile yaptığım ilk oyun
oyunun yapımında gimp blender ve unity kullandım
yazılım bilgim daha önceden de hiç olmadığı için yazılımları hazır kullandım ben sadece öğrendiğim kadarıyla ufak değişiklikler yaptım...
not: konu için uygun bir kategori seçemedim