extreme son galeri mesajları
Teşekkürler arkadaşlar. yenibeyin
Teşekkürler arkadaşlar.
yenibeyin : kusura bakma biraz geç gördüm.Sorunuza elimden geldiğince yanıt vermeye çalışacagım;
Maya`da render olayı gerçekten sıkıntılı fakat biraz döküman araştırmasıyla ve basit trickler ile hem kısa sürede hemde görsel olarak güzel sahneler elde etmek mümkün.Tavsiyem bol bol eğitim videoları`nı izlemen.Ama bunları sıkılmadan baştan sona anlamaya çalışarak izlemeye çalışırsan gerçekten faydasını görebilirsin.Dahada önemlisi animasyonun her dalında oldugu gibi gözlem yapmak.Gerçek dünyadaki shader`ları ve bu shader`lara düşen ışıgı inceleyip Maya`da bunu nasıl yaparımın arayışına girmek işin en zevkli ve geliştirici kısmı.
Bunun dışında render alacağın sahnenin en baştan tarzını belirlemen(toon yada real gibi)sana doku oluşturmada ve ışıklandırma yapmanda çok büyük katkı sağlayacaktır.
Sahne ile ilgili konuşacak olursak;
Herşeyi FG ve GI ile çözmemek adına bazı noktalardan Area light ekledim.(Karakterin yüzünün aydınlık olması için.)Herşeyi tek noktadan gelen ışıklarla çözmeye çalıştıgınızda hem süre uzar hemde karanlık kalan noktayı aydınlatabilmek için başka bir yeri patlatırsınız.
Bunun dışında FG kullandım.Bu tarz etkileri sadece mekanda kullanıyorum.Çalışma tek kare bile olsa karakteri aydınlatırken farklı teknikler kullanmayı uygun buluyorum.Açıkcası önce mekanda istedigim tadı yakalayıp karakteri mekana göre ek ışıklarla desteklemeyi daha uygun ve kontrollü buluyorum.Diğer türlü karakterin kendisinde herhangi bir değişiklik yapmak söz konusu olamıyor.Yani bu ikisini ayrı planlıyorum.Mekandaki sabit güneş kaynagını sabit tutarak karakteri farklı noktalardan ışıklarla destekliyorum.
Ayarlar demişsin fakat bu ayarlar her sahneye göre farklılıklar gösterdiğinden böyle bir yazı yazmayı daha uygun gördüm.Bunun senin adına daha faydalı olacağına inanıyorum.
Teşekkürler.