exedesign son galeri mesajları
Çalışma bu pazar(23 09
Çalışma bu pazar(23 09 2012) "http://www.blendernation.com/" da banner olarak seçildi.
:)
:) Eğer kafanıza koyduysanız yaparsınız hiçte zor değil aksine çok kolay ve basit bir yapısı var eski arayüzü zor ve kullanışsızdı. Ama artık akıllandılar
Genelde süre kısmına yapım
Genelde süre kısmına yapım süresi yerine render süresini yazıyorum :) Bu arada görsellerde photoshop kullanılmamıştır.
Alüminyum Kalıp
Çalıştığım firma için katalog çalışmasında kullanılmak üzere yaptığım "ekstrüzyon pres" kalıbı çalışması.
Blender ile çizilmiş olup "Cycles" render motorunda çok kısa sürede render alınmıştır. Diğer görsellerde farklı kompozisyonlar bulabilirsiniz.
Ben genelde bu işleri
Ben genelde bu işleri Photoshop`ta yapıyorum benim için daha pratik oluyor.
Başla başla eğer hala
Başla başla eğer hala lisanslı bir yazılımın yoksa, pişman olmazsın :)
-sanırım kaplamın sönük kalması etrafta hiçbirşey olmaması
Alc gökdelen
Bir firmaya yaptığım reklam çalışması için kullandığım görsel çalışması(hayali bir yapı) cephe ürünlerini vurgulamak.
Blender ile modellenip Cycles render mptrunda 10 dk civarında render alınmıştır. .
Kenan Kardeş ne yaptın
Kenan Kardeş ne yaptın sen ülke ekonomisine kastın nedir.
Lux render`ı boşver artık onun gelişimini tamamlamasına çok var daha.
Yıllarca beklediğinde mükkemmel sonuçlar alıyorsun ama beklem yerine photoshopta boyasak daha iyi yani :) Şaka bir yana donanımın nedir bilmiyorum ama tavsiyem bir an önce ya blender`ın internal render motoruna yada cycles veya indigo render motoruna geçmenizde her açıdan fayda var.
yoksa elektrik faturası dahası harcanan gereksiz zamana yazık.
Sonuç keskin patlamanın dışında iyi. Kolay gelsin diyorum.
Malesef bahsettiğim geometrik displacement
Malesef bahsettiğim geometrik displacement yani Cycles node editörde "displacement" ifadesi geçiyor ancak bump etkisi dışında bir işe yaramıyor.( bump ve normal map mantığını bilirsiniz. Işığa göre tepkime verir yüzeyde derinlik etkisi yaratır. Aslında geometrik olarak bir hesaplama yapmaz)
Altyapı yüzünden bu şimdilik mümkün değil.
Sahte SSS yöntemini biliyorum aslında oldukça mantıklı bir biçimde çözmüşler sahte demek ayıp olur :)
Cycles`ta bundan daha iyi
Cycles`ta bundan daha iyi sonuç alabilirsin kullanmana bağlı, cycles`ın tek yapamadığı şimdilik SSS,Dispalcement vs bu sahnede bunlarla alakalı bir özellik yok ben 20-30 dk yı geçen bir renderım olduğunu hatırlamıyorum biraz paraya kıyıp cuda çekirdek sayısı yüksek olan bir kart almalısın. elektriğe verdiğin gereksiz paraya 2 tane alırsın
Aydın Yorumun eğer normal
Aydın Yorumun eğer normal bir yorum olsa diyecek bişiy yok.
Komik bir yorum olmuş yani verilen emek ve ortaya çıkan işle kullanılan programın ne alakası var. Yani sizin yaptığınız mimari render la elde çizilmiş bir mimari görselleştirmenin ne farkı var sonuç olarak istenen etkiyi vermiyormu ? Bu saçma mantıkla o zaman Stop-motion animasyon yapanların hepsi gerizekalı adamlar, ne gerek var dimi 3D programlarla yapsanızya ilah olurlardı kare kare fotoğraflamak ne kadar ilkel :)
Yorumundaki alaycı basitlik ifadesi şu sebepten;
zannediyorsun ki bu işler "sizin anladığınız fotoşopta" yapılınca basit oluyor magazin programlarındaki fotoşopmu bu hee hee bu ondan ne varki bunda herkez yapar.
Şuraya yazıyorum yiğitliğin var ise bize online olarak Böyle bir çalışma yap bizde ağzımız açık bakalım eğer dediğin gibi basitse özür dilemekten gocunmayız bu iş Desen bilgisi ister - renk bilgisi ister sabır ister öyle 3D-EAT sahnesinden alınma harabe modeli diye yutturmaya benzemez bari "caution" tabelasını kaldırsaydın daha iyi yutardık. Sağa sola sataşmaya benzemez milleti küçümsemeye benzemez işinle konuş ne yaparsan yap kendini kandırırsın bir müddet sonra o kandırdığına da kendinde inanırsın.
O saçma yorumun şöyle olabilirdi mesela;
Buna harcadığın emeği 3D programda oluştursan daha iyi olurdu belki bu detaylı çalışmayı bir filmde veya bir animasyonda kullanılabilirdi.
ki sanatçıya biz kurşun kalem kullanma bak çıtçıtlı var bununla yap diyemeyiz bize düşen keyfini sürmek hakkıyla eleştirmek beğenmediysende sebep belirtirsin ama basite almak resmen adamla dalga geçmek kusura bakma üstüme alındım bana söylemiş gibi oldun.Şimdi sana ne oluyor diyebilirsin Teoman`ı iyi tanırım ve ne kadar basit iş yaptığınıda bilirim o basitçe yapar çünkü eğitim hayatı boyunca önceside var tabi bu basit işlerle uğraştı ondan basittir.
Tavsiyem bırak adam tuvaline istediği araçla resmetsin bu ortaya çıkan eserin değerini göstermez. Bizim yok kurşun kalemle yap yok çıtçıtlıyla yap yok yağlı boya markası şu olsun falan filan demek yeteneği ile yapacağı eseri ne kadar değiştir ?
Şimdi sen işini yap anlamadığın işlerede basit yorumlar yapma bu "photoshop" bildiğin "fotoşop" değil. Burda programdan bahsetmiyoruz burda ortaya çıkan işten bahsediyoruz verilen emek ve sabır sanırım anlatabildim.
örnek sahneleri indirip inceleyebilirsin
örnek sahneleri indirip inceleyebilirsin
http://www.blendswap.com/blends/vehicles/dodge-challenger-1970-r-t/
http://www.blendswap.com/blends/scenes/vw-golf-iv/
http://www.blendswap.com/blends/vehicles/ferrari-458-italia/
http://www.blendswap.com/blends/vehicles/bmw-1-series-m-in-cycles/
cycles render kullanıyorsan malzeme olarak kullanabilirsin
http://www.blendswap.com/blends/materials/car-paint-node-materiel-cycles/
ücretsiz üye olursan indirebilirsin.
Birde tavsiyem blender versiyonunu güncel tutmak için http://graphicall.org/
takip edip sana uygun sürümü indirebilirsin mesela 64 bit kullanıyorsan
http://graphicall.org/110
modellemede bazı topoloji hataları
modellemede bazı topoloji hataları olsada gayet iyi, devam ederseniz ve uğraşırsanız daha iyi olacak ve render alırken tavsiyem "car studio photography" kelimesini google görsellerede aratın ve sahneyi oluştururken bunlara dikkat edin birde gözüme çarpan özellikle farların hemen üstündeki kaporta kısmındaki yüzeyler shading smooth yapılmamış.
Başarılar dilerim.
Camdan olurmu hiç :-)
Camdan olurmu hiç :-) biraz zayıflamasi lazım gerçekten
Teşekkürler
Konsept Cep Telefonu
Tasarım araştırması yaptığım prototip telefon modeli.
Çalışma blender da yapılmış olup Cycles render motorunda 1dk (1920*1080px) sürede render edilmiştir. ürün halen tasarım aşamasında olup güncellendikçe değiştirilecektir. ürünün modelini indirmek için
http://www.blendswap.com/blends/author/exedesign/ adresinden takip edebilirsiniz.
Evet, Alpi desenli ahşap
Evet, Alpi desenli ahşap görünümlü çelik kapı, Bir iş için kullanmam lazımdı o yüzden modelledim eski model seçmemin sebebiyse başka bir sitedeki konu ile ilgili yarışma 1 taşta 2 kuş misali :) sağ köşedeki sorun eğer kapının çerçevesinden bahsediyorsanız fonunu temizlerken gözden kaçmış olmalı modelle ilgili değil.
Çelik Kapı
Çalışmayı Blender programında üretip Cycles render motorunda görselleştirdim. Blender`ın kompozisyon editöründe oluşturdum.
Render süresi 1 küsür dk sürdü cuda destekli ekran kartından render aldığı için süre kısadır.blender dan başka hiçbir yazılım kullanılmamıştır.
Magneto Parfüm
Özel tasarım parfüm şişesi ve marka çalışması.
Tüm işlemler blender ile yapılmıştır. (Render,Kompozisyon)
Alcas Ofis Bölme
Alcas Alüminyum firması için yapmış olduğum
Ofis bölme sistemlerinin görselleştirmesi.
Blender "Cycles" render motoru ile alınmış görsel düzenleme (ışık etkileri, derinlik vs..) gene Blender "Compositing" panelinde yapılmıştır.
Blender kullanıcıları sahneyi aşağıdaki adresten indirebilir isim belirtmek şartı ile kullanabilir.
http://www.blendswap.com/blends/architecture/alcas-adjustable-door-frame/
Ben teşekkür ederim aslında
Ben teşekkür ederim
aslında Maxwell`de benden daha fazla zaman harcamış biri olarak ilgilenirse "xsekox (Serkan Çelik)" var.
Ben genede neden tercih ettiğimi ve artıları eksileri ile basitçe anlatayım.
İşin aslı render motorları arasında fizik kurallarına en uyumlu olanı ve en derin hesap yapanı Maxwell render Fryrender da hiç fena değil. tek sıkıntıları render için çok uzun süre hesap yapmaları. beklemek ve meyvesini almak kalıyor. ancak yönetim paneli ve malzeme oluşturmadaki kolaylık(kişiye göre değişir) ve gördüğünü almanın vediği haz beklemeye değiyor.
Sonuçta bunlar birer araç önemli olan ne vermek istediğinizi bilmek ve gerekli altyapıyı oluşturmak program çok mühim değil.
Şu sıralar 10 küsür yıldır kullandığım 3D Max`i bıraktım artık Blender`a terfii ettim. Render motoru olarak kullandığım "Cycles" muhteşem birşey tabi özellikle CUDA destekli bir karta sahipseniz. CUDA ile çalışan sadece 3 render motoru var OCTANE,ARİON,CYCLES(blender dahili bir motordur).
Teşşekür ederim
Yorum için teşekkür ederim. Üyelikleri geri alırken sıkıntı yaşamıştım`da bu sebepten eskileri tekrar galeriye ekliyorum.
Cubic eczane dolap sistemi
Cubic marka patentli ürünümüzün Eczane ilaç dolabı olarak uyarlanmış görselidir. Alüminyum malzeme kullanılmıştır.
Tasarım autocad ile çizilmiş 3D max programına aktarılarak yapılmış render ise Maxwell render ile alınmıştır. render süresi 45 dk Render süresini fazla uzatmamak için bitmemiş bir render sayılır "noise" etkilerinin sebebi budur.
Cubic modüler raf
Kendi tasarımız olan çok amaçlı modüler mobilya sisteminin
raf olarak uyarlanmasını içeren çalışmalar dizisi
sistem alüminyum ve ahşap olarak uygulanabilir parçalardan oluşur ve bir çok amaç için kullanılabilir patentli ürün olup detayları diğer foroğraflarda mevcuttur.
bknz. www.nous.com.tr
Tükenmez kalem
Blender 2.6.1 ile yaptığım Tükenmez kalem çalışması
Render süresi 35 saniye dir.
cuda destekli Ekran kartı (Geforge 550 Tİ) ile render alınmıştır. hobi olarak tasarlanmıştır.