eRtanKaRayapi son galeri mesajları

    Öncelikle elinize sağlık. Ticari

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Öncelikle elinize sağlık. Ticari bir çalışma olmasından dolayı belki de biraz hızlıca modellenip hızlıca render alındı. Bundan dolayı bazı detaylara özen gösteremediniz sanırım. Çalışmanızın en temel sorunu yetersiz aydınlatma - ışık kaynağı; buna parelel olarak genel kontrast düşüklüğü. Puslu bir akşamüstü havası elbette düşünülmüş olabilir ancak ana objedeki bazı detaylarda (pencereler, sokak lambaları...) ; bu genel gri tonlamaya vurgu yapacak turuncu - sarı tonlarda ışık kaynağı görüntüyü çok daha güçlü ve estetik kılacaktır. Bunun dışında; çok genel olarak kalite çıtasını yükseltmek için ana objelerin daha titiz bir şekilde modellenmesi; render setup, global aydınlatma ve material editor`de render süresini artıracak ama kaliteyi yükseltecek değerlerin verilmesi.

    2016-01-12 10:06:11

    Render setup`ta Vray`in önemli

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Render setup`ta Vray`in önemli kanallarından (antialiasing, antialiasing filter, min max subdivs, Vray GI penceresi, birincil ve ikincil sıçramalar ile parametreleri, DMC sampler...) ve Örnek olarak; Mtl editor`den turkuaz renk mutfak mobilyası ile Televizyon ekranına atadığınız materyallerden birer ekran görüntüsü alıp paylaşabilir misiniz?
    Açıklamanızda photoshop kullanıldığını da belirtmişsiniz; ham görüntüye ne gibi müdahaleler yaptınız?
    Bu paylaşımları yaparsanız daha sağlıklı yanıtlar verebilirim. Sonuca etki edemeyecek bir yaklaşımımın olmaması durumunda başka bir TR3D kullanıcısı da bu paylaşımlar doğrultusunda daha hızlı yanıtlayabilir.

    2016-01-11 16:54:45

    Elinize sağlık, güzel çalışmalar.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Elinize sağlık, güzel çalışmalar. Tasarım ve mekansal kompozisyonlar başarılı. Ancak renderlarda fazlaca blur etkisi hissediliyor; yakın plan, uzak plan ve geniş planda objelerin herhangi biri veya birkaçında belirgin bir net alan derinliği yok. Sonuç olarak; çözünürlük düşüklüğü gibi bir algı oluşuyor. Mekansal aydınlatma yeterli düzeyde ve başarılı ancak Render setup veya material editor ayarlarınızda sahnelerin net görünmemesine neden olan düzenlemeler olabilir.
    İyi çalışmalar..

    2016-01-11 09:08:47

    Başarılı ve temiz bir

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Başarılı ve temiz bir çalışma. Tebrikler..
    Fotoğrafa bakış açısına göre solda vestiyer çerçevesinin yukarıdan aşağıya inen beyaz dekoratif mobilyası; bir göz yanılsaması mı nedir bilmiyorum; duvardan çok ayrı gibi duruyor; özellikle renderı orjinal boyutlarında açtığım zaman. Füme rengi duvarlar mekandaki kontrast ve uyum açısından başarılı ancak dokusal anlamda hissiyatı biraz zayıf, yüzey pürüzlülük etkisi az da olsa iyi etki edebilirdi. Küçük objelerin rendera gerçekçilik kattığı çok önemli bir gerçek. Elektrik prizi ya da buna benzer bir kaç küçük detay daha olabilirdi.
    Elinize sağlık, iyi çalışmalar..

    2016-01-07 16:41:11

    Çok güzel, başarılı renderlar,

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Çok güzel, başarılı renderlar, tebrikler. Mekanın atmosferi oldukça şık. Etkileyici bir sunum.
    Duvar cephelerinin en üst tarafından aşağı doğru olan eskitme efekti mi, yagmur sonrası su izi gibi bir şey mi; tam çözemedim..

    2016-01-06 13:29:55

    Ethem bey çalışmanızı çok

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Ethem bey çalışmanızı çok beğendim. Her bir karenin temasal yaklaşımı ve kadrajın yerleşimi, kompozisyonu harikulade! Tebrikler..

    2015-12-31 09:11:42

    Arnavut Kaldırımlarında Sokak Müzisyenleri

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    ``Serkan Beyin çalışmasını da sabote etmemek adına burada daha fazla yazmayacağım``
    Yahu tam da ne isabetli bir karar bu.. diyecektim ki psikolojik buhranların böylesine dip noktalara ulaşıp hezeyanlar yaşatmasını tahmin edememiştim.
    Çevrendeki insanlar, meslektaşların, Üniversitedeki hocaların, arkadaşların adına gerçekten çok üzüldüm. Multidisipliner çalışmaların, üretimlerin olduğu ve olacağı; gerek ülkemizde gerekse tüm Dünya`da en alt ölçekten en üst ölçeğe kadar çeşitli meslek disiplinlerinin saygınlığına karşı bu gülünç hırçınlık; genel olarak ülkenin içinde bulunduğu ``ben bilirim egosunu`` resmediyor.

    Dışarıya çıkıp temiz hava al, kuş cıvıltılarını dinle, canın isterse pamuk şeker ye, sokak müzisyenlerine denk gelirsen orada dur biraz; müziğin ortam sesleriyle karışıp yeni atmosferik ezgiler yarattığını keşfet. Bırak şimdi redüksiyonel mübalağayı, tesisat borularını.. Arnavut kaldırımlarının sonsuzluğa uzanan dairesel hareketlerini takip et, erken baharda çiçek açan turunç ağaçlarının yanından geç, deniz varsa yaşadığın memlekette; mevsimlik çiçekler ile bürünen yollardan dalgakıran`a in; deniz, güneş, dağ, tepe... ne varsa görebildiğin manzarada; manzaranın keyfini yaşa oturduğun ahşap bankta. Çoluk çocuk varsa oyun parklarına götür; geniş çim alanlarla kaplı yamaçlarda sırtüstü uzanıp çocukların tahterevalli keyfini izle. Bırak şimdi dört tarafı kapalı bir odanın m3 cinsinden hacmini; soluduğun havayı keşfet!
    İçine kır kendini.

    2015-04-22 10:10:55

    Pamuk Şeker ve Kuş Cıvıltıları

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Yaklaşık 15 yıldır fotoğraf sanatı ile ilgileniyorum; çok gördüm, işittim ``şu arkadaki bina keşke olmasaymış, bir de şu adamı neden kadraja tam almadın…`` gibi talihsiz yaklaşımları. Bunun için bu çırpınmaları gayet doğal karşılıyorum.

    Mimarlık ofislerinde; mimari ve mühendislik yazılımlarının birleştiği, yapı tasarımı ve projelendirmeye yönelik Autodesk Revit veya benzeri programlar ile sunumlar yapıldığında; ilgili yönetici, birebir uygulanacak olan bir sunum olduğundan her şeyi ele alıp detaylıca inceler. Mekandaki konstrüksiyon ve elektrik, elektronik ve mekanik olmak üzere tüm tesisat elemanları; çeşitli meslek elemanları (mimar, inşaat mühendisi, makine mühendisi, elektrik mühendisi…v.b.) tarafından projesi ve keşif-metrajı hazırlanır. Serkan Bey’in çalışması bize bu anlamda bir şey sunmuyor. Ki bu apayrı bir pencere. Esinlenme. Yorum katma. Tematik yaklaşımlar ile kompozisyonu zenginleştirme. Serkan Bey, bu görseli hazırlarken bir termo teknik mühendislik bayisine gidip havalandırma kanallarını mı danışacaktı (iki nokta üst üste kapa parantez)

    Lüzumsuz romantizm arayanlar; screenshot alıp saklayın..



    2015-04-21 12:04:30

    Görsel bir şölen!

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Tebrikler Serkan hocam, kelimenin tam anlamıyla şahane bir çalışma, görsel bir şölen..
    ``Sanat yoktur, sanatçı vardır`` söyleminin karşılığı bir çok çalışmanızda anlamını buluyor.
    Boffi Soho esinlenmesi; bir şair`in imgesel anlatımını oluşturduğu ilham olsa gerek.
    Son olarak; şükür ki ``her şeyi bilen mimar`` değilim; yani eskaza her şeyi bilen mimar olsam; bir sanat eserine redüksiyonel, sansasyonel ve hatta sıhhi tesisatçı bir bakış açısı sunabilirdim.
    Saygılar..

    2015-04-20 11:21:30

    merhaba sizin de dediğiniz

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    merhaba
    sizin de dediğiniz gibi profesyonel bir çalışma değil. fotogerçekçi bir render olamamasının en önemli nedeni; materyal, ışık ve çevresel faktörlerin yetersiz ve/veya hatalı kullanılması. camlardaki yansıma ilk göze çarpan ve en belirgin hata.
    iyi çalışmalar..

    2013-10-07 08:52:31

    dışardaki görüntünün gerçekçi olmamasının

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    dışardaki görüntünün gerçekçi olmamasının en önemli nedeni; sahnede render aldığınız açı ile bir başka deyişle bakış aksınız; fotoğrafı çeken arkadaşın bakış aksından farklı olmasıdır ve dışardaki görüntüde görülen güneş ve gölge olayları mekana yansımıyor; camdan yansıyan, içeriye süzülen bir ışık yok; halbuki dış mekanda günlük güneşlik bir hava görülüyor. Ve; vraysun ışığının açısı, target`ın yerleşimi, exclude `dan manzara resmi atadığın objeyi işaretlemen, o objeye vraylight mtl ataman, plane yapıp; çevresel bir küre içerisinde olduğumuzun hissiyatını vermesi için bend ile bükmen gibi bazı nedenler var.

    vrayfur daha önce kullanmadım ama gerçekçi bir halı için displace kanalı da iş görüyor; halı desenine göre farklılık gösterebilir. düz veya desenli bir halı için material editor`dan maps sekmesinde görünen tüm kanallardan diffuse`dan aldığınız map`i tutup sürükleyin displace kanalına bırakınız. şiddet etkisini 1-10 değerleri arasında deneme yanılma yöntemiyle yapınız.

    iyi çalışmalar..

    2013-09-10 12:28:24

    mekan içerisindeki objeleri tek

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    mekan içerisindeki objeleri tek tek ele aldığımızda gerçeğe çok yakın bir etkide olduğunu görüyoruz. material editor penceresindeki ayarlamalarınızın, render setup parametreleri ile uyumu ve doğru tercihleriniz bu gerçekliğin olmasını sağlamış. Genel olarak baktığımızda; bazı detay eksiklikleri, küçük ev eşyaları, mutfak araç gereçleri gibi küçük ama renderda gerçekçiliği sağlayacak etkili detayların olmaması projenizi biraz eksik kılmış. biraz daha üzerinde çalışılması gereken bir proje olarak kalmış. pencereden ışık geçişini ayarlayamamanızın nedeni; pencere cam materyalinden kaynaklanıyor olabilir. Bildiğiniz gibi; vray refraction kanalından ışığın kırılımını sağlayacak etkiyi siyahtan beyaza doğru çektiğimiz renk skalasından yapıyoruz ancak sadece bu etki yetmiyor; bununla birlikte cam, saydam, yarısaydam ve benzeri gibi objelerin arka tarafına ışık gölge etkilerinin aktarımı için için; refraction kanalında ``affect shadows`` u işeretlenmesi gerekiyor. Sanırım VraySun ışığı koydunuz; burada ışığın kendisini ve targetini (hedef) max sahnesinde; mekan ile uyumlu doğru bir açıya getirmeniz gerekmektedir. Renderda pencerenin olduğu yerde; bir ışık patlaması görülüyor; ya vraysun intensity multiplier değeri gereğinden fazla yüksektir ya da vraysun merkezi ve targeti doğru açılarda değildir; tekrar bir incelemenizi tavsiye ederim. ``Modelleme`` yaparken bilgisayar biraz zorlandı demişsiniz; burada püf nokta; modelleme sırasında olan bilgisayar zorlanması ile render alırken bilgisayar zorlanmasının; bilgisayarın farklı parçalarının etkilerine göre değiştidir. Modelleme sırasındaki zorlamanın en önemli nedeni; o sahnedeki polygon sayısı için grafik kartının yetersiz olmasıdır. modelleme sırasındaki zorlanmaları ortadan kaldırabilecek profesyonel çizim grafik kartları var; bi araştırmanızı öneririm. ayrıca sadece nedeni grafik kartı olmayabilir; ram ve işlemci serisi de önemlidir. bilgisayar özelliklerinin iyi veya kötü olması; bu çok değişkendir; Örneğin; herhangi bir max kullanıcısı ortalama 10 milyon polygonlu sahneler üzerindee projeler geliştirip; bilgisayarı da çok rahat çalışıyorsa, hiç zorlanma olmuyorsa bilgisayar özellikleri iyidir. Başka biri 1 milyon polygonu geçmeyen sahneler üzerinde çalışıp bilgisayar yine rahat çalışıyorsa o bilgisayarda iyi özelliktedir ama sadece o değerler için iyi özelliktedir diyebiliriz; belki de 2 milyon polygonda o bilgisayar çok zorlanacaktır. Biraz uzattım ama bilgisayarımızı iyi tanımalıyız; sizin sahnenizde de polygon sayısının çok fazla olması muhtemeldir; Orcun Halil Beyin de dediği gibi smooth modifierları abartı kullandıysanız polygon sayısı çok fazla artış göstermiştir; buna bağlı olarak zorlanma olabilir.

    iyi çalışmalar..

    2013-09-10 10:41:49

    çok güzel bir çalışma.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    çok güzel bir çalışma. özellikle bitkiler, çim yüzey ve camdaki yansıma çok gerçekçi.

    2012-05-27 11:01:50

    daha iyisinin olabileceğini tasavvur

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    daha iyisinin olabileceğini tasavvur dahi edemiyorum. Kısaca, olay budur.. harikulade! Ellerinize sağlık.

    2012-04-13 12:59:09

    teşekkür ederim bllbd, giriş

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    teşekkür ederim bllbd, giriş ve çıkış konusunda haklısın; orjinal tasarımdan bir çok değişiklik yapmama rağmen o kısmı es geçmişim.. Çocuk odasına açılan kapı gereksiz; evin iki girişi olmuş; belki de tasarımı yapan kişinin bir bildiği vardır; bilemiyorum..

    kat planı modelleme tekniği ile ilgili özelden gelen bir çok mesaj alıyorum;

    mail adresim: `` [email protected] `` buradan iletişime geçebilirsiniz.

    teşekkürler..

    2012-03-11 19:22:31

    yorum ve beğenileriniz için

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    yorum ve beğenileriniz için teşekkür ederim..

    2012-03-11 00:16:24

    Kat Planı Modelleme

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    Kendi Portfolyom için uzun zamandır eklemeyi düşündüğüm örnek kat planı modelleme çalışmasıdır. Bu çalışmada; genel plan görünümü ile perspektifsel bir bakış açısıyla yarattığım plan görünümü vardır. Ayrıca örnek olarak; oturma odası ile yatak odası yakın plan render çalışmaları vardır. Plan görünümleri ile yakın planlar arasında farklılıklar yaptım. Kaplama ve bazı objeler için bu gereksinimi duydum. Tüm modelleme ve render görüntüleri bana ait olup kat planı tasarım yaklaşımı bana ait değildir; üzerinde bazı değişiklikler yaptım. Sahnede; Hazır modeller de mevcut, kendi yaptığım modellerde var; ancak tüm kaplamalar ve render ayarları tamamen bana ait.
    Çalışma aralıklarla 1 hafta sürdü. Görüş ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkür ederim..

    2012-03-10 11:54:42

    tebrik ederim, güzel bir

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    tebrik ederim, güzel bir çalışma.
    tasarım ve çizgiler gayet hoş.
    gerçekçilik anlamında biraz sorunlar var..
    sanırım target camera kullanılmış, physical camera`nın manuel değerleri ile daha gerçekçi bir gün ışığı sağlanabilirdi; objeler ve materyaller üzerindeki etkisi de buna bağlı olarak değişirdi. Bir de; arazinin gerçek hali de olabilir ama çok düz gibi geldi bana; bu cameranın bulunduğu açıya da bağlı olabilir; insan gözü seviyesinde bakış açısı olabilirdi ya da arka plana uygun bir harita..

    2012-01-19 22:32:16

    :)) İlker Bey, bahsettiğiniz

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    :)) İlker Bey, bahsettiğiniz son render çalışması; orjinal fotoğraf yani gerçek çekilmiş fotoğrafa montaj çalışmasıdır; dalga kıran ve iskele dışındaki her şey fotoğrafın kendisidir zaten..

    2011-10-26 22:44:22

    İlker Bey, teşekkür ederim.

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    İlker Bey, teşekkür ederim. İnternetten indirdiğim hazır deniz materyalini kullandım. Tek yaptığım oluşturduğum yüzeye atayıp, uvw mapping ile yüzey koordinatlarını ayarladım.

    2011-10-25 12:54:56

    teşekkür

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    teşekkür ederim yorumlarınız için.
    Mustafa Bey, umarım bir gün Trabzon`a da yolum düşer, ben de sizi Antalya`ya davet ediyorum..
    Koray Bey, projede bir kaç değişiklik daha olacak; teklif kabul edilirse benden fiyat isteyecekler; düşündüğüm fiyat 1000 tl.

    2011-10-24 19:43:33

    Çapa İskele

    eRtanKaRayapiH. Ertan Karayapıertankarayapi

    3Ds Max de modelleme yapıp VRay ile render aldım. Photoshop CS5 de background ekledim, düzenleme yaptım. 2 günlük çalışmadır. Render süresi yaklaşık 1 saattir. Yorumlarınızı, eleştirilerinizi bekliyorum. Ayrıca; bu proje aldığım ilk iştir.. Bu çalışma ile aranıza katılmış bulunmaktayım.

    2011-10-24 01:38:28