emreşan son galeri mesajları
eniden merhaba
Herkese yeniden merhaba ve iyi çalışmalar.
Çalışman için tebrik ederim.
gözüme çarpan bir iki teknik detaya gireceğim. Tasarım konusunda pek rahatsız eden kısım olmadı.
Render motoru olarak kullandığın ayarlarda bir sample durumu var sanırım özellikle yumuşak gölgelerin dağılıp yumuşak bir şekilde yüzey rengine karışacağı yerlerde noktalanma oluyor. Vray v.s. ise ayarlarını bilmediğimden tam net ayar veremeyeceğim.
Camdan içeri giren ışığın şiddeti ile dışarıda kullandığın fotoğrafın pozlama değeri tutmuyor. Dışarıdaki fotoğrafı exposure etkisine maruz bırakarak +4 pozlama ile bunu çözebilirsin gibime geliyor.
Mekanın ışık kayağı sadece dışarıdan gelen ışık değil aynı zamanda rafların ve tezgahın da bazı yerlerinde florasan ışığı var sanırım ama bunları belli etmek için heryerin homojen aydınlanması yerine biraz kontrast yaratmak, bazı yerleri ışık almayan kısım olarak koyulaştırmak etkiyi artırabilir.
Yansımalarda da aynı sample durumundan kalan bir noktalanma etkisi görülüyor. Sample artıratak aşabilirsin sanıyorum.
Bu tür renderlarda ``alan derinliği`` etkisini kullanabileceğin 2. ve daha açık diyafram ile (vray`de böyle bir ayar var mıdır ya da bu render vray midir onu da bimiyorum) yakındaki objelerin alan derinliği dışında kalması sonucu flu olması ile derinlik ve gerçekçilik etkisini artırabilirsin. Tabi bunlar sonra comp rpgramları ile ya da photoshop ile pass render almışsan da olabilir ama öncelikle lens , exposure, fstop ve diyafram aralıkları gibi unbiased render motorlarında gireceğin dğerlerin karşılıklarına karar vererek girmek işi kolaylaştırır.
Perdenin de dokusunda suni bir tırtıklı görünüm var ve bu da muhtemelen texture sample azlığından. Render süresi bariz artacaktır ama bunlar detaya girdğinde kaliteyi olumsuz yönde etkileyebiliyor.
Profil için kullandığım geyik avatar`ı için kusuruma bakmayın siteye girmeyeli çok uzun zaman oldu. Vakit buldukça yorum yapmaya çalışağım. Tekrar başarıalr, iyi çalışmalar.