dmrmrt son galeri mesajları

    Teşekkürler. Ps de renk

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Teşekkürler. Ps de renk ayarları yapıldı. Bir katman blur yapılıp çoğaltıldı ve overlay blend seçildi. Bir katmanda unsharp mask yapılıp desaturade uygulandı ve katman screen seçlilip oluşan her iki katmanda görüntü yüzdesi ile oynandı. Genel olarak böyle.

    2016-01-15 21:23:52

    Bu aralar Corona ya

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Bu aralar Corona ya fena sardım. Boş bir zamanda mental de çalışırım. ama bu aralar zor, yoğunluk var.

    2016-01-13 15:08:56

    Corona Rocks!!!

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Ticari bir iştir. Mental Ray`den vazgeçmiş değilim ama bu Corona bir harika.Çok hızlı tepkileri var ve CPU odaklı çalışması çok ekonomik bir çözüm. Deneme sürümü Corona 1.3. Aralıklarla yaklaşık 2 hafta sürdü. Renk ayarı ve post efektler Ps`de yapıldı.

    2016-01-12 20:26:29

    kesinlikle camera correction kullanmalısın

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    kesinlikle camera correction kullanmalısın

    2014-06-19 08:12:46

    Corona sky için farklı

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Corona sky için farklı metodlarda mevcut adını tam hatırlamıyorum ama pheatram gibi birşey olması lazımdı onunla daha iyi bir sky elde edersin.

    2014-05-23 22:06:18

    Sahne güzel. Duvarların diplacement

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Sahne güzel. Duvarların diplacement değerleri fazla bu yüzden artık sıva çok kalın gözüküyor. Bu yüzden tuğla duvar ortamı boğuyor gibi. Ben sahnenize minimalist dediğinizi düşünmüştüm. Makam takımına gelince tekil olarak düşündüğümde çok fazla minimalist olduğunu halen düşünmüyorum. Minimalizm nesnenin en yalın ve detaysız halini sergilemektir. Burada masanız ince zarif fakat çok detaylı.

    2014-05-20 08:35:38

    Güzel gözüküyor ama pek

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Güzel gözüküyor ama pek isimi ile alakalı bulmadım.

    2014-05-19 21:29:31

    http://www.peterguthrie.net/blog/2012/07/rendering-oof-highlights bu konuyada

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    http://www.peterguthrie.net/blog/2012/07/rendering-oof-highlights

    bu konuyada bakmanı tavsiye ederim

    2014-04-30 16:45:27

    Ahşap kaplamalardaki Uvw map

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Ahşap kaplamalardaki Uvw map hatası çok belirgin. birde dış penceredeki resimin ayarı tutmamış durumda

    2014-04-25 13:16:25

    METAL malzemesinin sampling değerleri

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    METAL malzemesinin sampling değerleri gene yetersiz. ve anti alising sanırım box`da kalmış. Pencerenin oradaki lambada çok belirgin.

    2014-04-25 13:14:56

    motivasyon amaçlı bir qouto

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    motivasyon amaçlı bir qouto yazılsaymış daha tatlı olurmuş.

    2014-04-24 09:24:07

    Tabloyu bilerek mi öyle

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Tabloyu bilerek mi öyle bıraktınız. Tabloda yazılanlar sahne ile biraz alakasız olmuşta

    2014-04-24 08:38:11

    metallerin özellikle çalışma koltuğunun

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    metallerin özellikle çalışma koltuğunun reflection değerlerindeki sample değeri bence arttırılmalı. Gölgeler konusunda bence haklılar bu yüzden özellikle zemine temasta bulunan objelerde Ambient Occulison kullanılması bu sorunu ortadan kaldıracaktır.

    2014-04-18 08:41:11

    Ben beğendim mentalray olunca

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Ben beğendim mentalray olunca isteristemez dikkatimi çekiyor. Yorum olsun diye söylüyorum sadecede lambaderdeki ışığın rengi ve şiddeti yetersiz. Birde duvarlar ince bir plaster bump alabilir. Çok pürüzsüz olunca doğal olmuyor

    2014-04-16 07:31:53

    Corona interior test scene

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Uzun bir aradan sonra merhabalar. Mentalraye devam fakat bu aralar müthiş derecede Corona render fanatiği oldum. Kesinlikle en azından bir denemenizi tavsiye ederim. ilk resim ps editli ikincisi ise ham render. Ps efetinde zdepth render pass`de eklendi. halı ve sandalye hazır model. diğerleri hazır model değil. "ya ben bunları bir yerden gördüm" diyebilirsiniz . Evet evermotion modelleri fakat istediğim gibi ebatlarda ve şekillerde olmadıkları için tekrar referans alarak ben çizdim ve editledim.

    2014-04-14 19:59:16

    Metal için şunu söyleyebilirim.

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Metal için şunu söyleyebilirim. Kullanılan metal nedir? Boyalı bir metal ise ki resimden öyle anlıyorum BRDF değeri için IOR`un kromun değeri kullanılmamalı. Boyayı bir plastik veya epoksi gibi düşünürseniz bunun IOR değeri yaklaşık 1,8 gibidir. Chrome değeri kullandığınız için 90 derecelik yansıtma çok miktarda.Yani piyada kendi has rengi böyle koyu olan boyasız düz metal bulamazsınız. Bu yüzden metal olarak değil boyalı yüzey olarak yorumlamalı. orta bir reflection değeri ve bump mape bağlı bir glossiness işinizi görür diye düşünüyorum.

    2014-03-04 13:05:14

    Eski çalışmalarınıza nazaran ciddi

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Eski çalışmalarınıza nazaran ciddi bir seviye artışı diyebilirim. çatıdaki metalin çok fazla yasıttığını ve doğru IOR değerinde olmadığını düşünüyorum. Ahşap çok tatlı gözüküyor ama sanki çok fazla aynı tonda ahşap var tek düze gibi yada içerideki sarı ışık bunu katlıyor. ben çok beğendim elinize sağlık

    2014-03-03 13:10:55

    Vay be o kirişe

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Vay be o kirişe nasıl müsaade etmişler öyle.Şaşırdım Valla

    2014-02-20 10:58:39

    mevcut bir binamı? çünkü

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    mevcut bir binamı? çünkü çatı saçağının tutan kiriş öyle olması son derece zor.

    2014-02-20 08:30:47

    çok güzel biraz boyalı

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    çok güzel biraz boyalı ahşap felan fena gitmezmiş hani bir peluş döşeme?

    2014-01-06 10:11:37

    Diyanet başkanı değil mi

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Diyanet başkanı değil mi o? çok hoş elinize sağlık

    2014-01-03 13:04:54

    Kesinlikle doğrudur çok ilginç

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Kesinlikle doğrudur çok ilginç bir görüntü olmuş ama rendera bakar bakmaz ilk o sarılık gözüme batıyor. Diffuse mapinde bir fall off map atılsa hafif koyundan açığa giden bir görüntü oluşur biraz daha göze az batar diye düşünüyorum

    2013-12-23 20:45:54

    çok güzel Serkan Bey

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    çok güzel Serkan Bey elinize sağlık birtek lambanın sarısına takıldım sanki photoshopla eklenmiş gibi sahneden ayrı duruyor

    2013-12-23 10:23:28

    Vray veya octane render

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Vray veya octane render gibi bir render motoru plugini. sadefce 7 mb boyutunda kolay kurulumlu bir plugin. Vraye ilede adapte edilmiş durumda çoğu pluginide destekliyor. Forest pack multiscatter gibi. Peter Guthrie nin blogunda gezerken farkettin. Ayarları arttırmak lazım evet ama bu sadece bir deneme ve beni çok memnun etti.

    2013-12-19 16:52:48

    İşin ilginci ayarlar konusunda

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    İşin ilginci ayarlar konusunda hiç bir şey yapmadım aslında en ufak fikrim dahi yok:) okumaya çalışıyorum ama biraz karışık bir manueli var. Vraydeki gibi interior sahneler için ikinci bir GI hesaplaması var fakat 3 4 seçenek daha ekleniyor. beni en çok malzeme editörü etkiledi çok hoş bir arayüz. üstelik toplam plugin de 7 MB

    2013-12-19 15:25:09

    CORONA RENDER TEST SCENE

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Merhabalar. Corona Renderı ilk deneyişim. Sahne tamamen hazırdır. Buna takılmayınız lütfen. Bütün malzemeler Corona malzemeye çevrilmiştir. Malzeme editörü çok hoşuma gitti sıkıcı mental ve vray editörü gibi değil. Canlı olarak malzemeyi görebiliyorsunuz buda çok hoş. Corona material çok fazla kompleks değil ama yeterli, geliştirilmesi gereken çok şey var gibi fakat sonuçlar gayet iyi. Özellikle işlemciye yüklenmesi ve GPU gibi CPU renderı alması çok tatmin edici olmuş.

    2013-12-19 15:02:16

    çok hoş ve güzel

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    çok hoş ve güzel bir çalışma. Diğer renderlarınızda da görüyorum photoshopta çok keskinlik veriyorsunuz bence bu gözü yoruyor.

    2013-12-05 13:43:44

    Metal tezgahta istenilen etki

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Metal tezgahta istenilen etki biraz abartılmış gibi. çok fazla bump var sanki eline bir şey batacakmış gibi daha az pürüzlü olmalı diye düşünüyorum.

    2013-12-03 08:39:49

    İlginç olmuş gündüz bile

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    İlginç olmuş gündüz bile olsa photoshopla lambalari yakmak zor olmuştur sizin için

    2013-11-23 15:07:14

    Evet yayinlayacagim ama seryi

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Evet yayinlayacagim ama seryi tamamladigim zaman su an biraz erken

    2013-11-23 15:02:51

    Olur onuda başka bir

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Olur onuda başka bir test için hazırlarız biraz daha yıpranmış fena olmaz

    2013-11-23 13:41:10

    Dediğiniz çok güzel eklemeyi

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Dediğiniz çok güzel eklemeyi deneyeceğim küre dış büken ama iç büken bir yerede ihtiyaç var. Kaplamayı çok daha eskitmek istemiyorum aslında referans bir resimden yola çıkıldı kenarları sıyrılmış bir metal boya yüzeyi olsun istedim

    2013-11-23 08:57:02

    Dedikleriniz doğru Emre bey

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Dedikleriniz doğru Emre bey ama herhalde bu site ilede alakalı ilgisizlik üst seviyede. Şu soruyu da beklerdim bu malzemelerin vray için olanlarını da yapaca mısınız diye ama bırakın sormayı bakan bile yok. Zannedersin ki herkes vray de Prof olmuşda burun kıvıryo

    2013-11-23 05:49:57

    Mental Ray Materialism Painted Metal Surface

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Seriyi yavaş yavaş geliştiriyorum. Artık sahne ve model hazır fakat buları biraz daha geliştirebilirim. Koyu kırmızı bordo bir rengi metalimsi bir yüzeye boyanmasını canlandırmaya çalıştım. kenarlarındaki metal boyanın sıyrılarak demir sacaın gözükmesi asıl amacımdı. Yorum yazarsanız ne mutlu bana. Kimsenin pek ilgili olacağını düşünmüyorum ama ne yapalım kendi kendimize kavruluyoruz işte....

    2013-11-22 23:51:41

    değil mi? onun altına

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    değil mi? onun altına vray`de yazayım bak millet nasıl üşüşüyor:)

    2013-11-22 23:40:30

    Şehrin göbeğinde harabeler bulunması

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Şehrin göbeğinde harabeler bulunması dediğiniz ayrı bir konu ama bu şehrin eski yapıları barındırması ise bambaşka bir konu. Şehre yeni bir şeyler yapalım derken şehir mimari kimliğinden bu kadar ayrı durması, şehrin kimliğiyle nasıl uyumlu olması beklenebilir. Selçuklular , saltuklular ilhanlılar ve erken cumhuriyet dönemi eserlerini ve mimarilerini her ne kadar bakımsızsa da taşıyan bu şehre roma dönemi mimariyi yerleştirmek bence pek uygun değil. Bunu mimari bir kültürü olmayan memleketlere çok rahat uygularsınız ve hiç sırıtmaz. ve bu Erzurum için pek geçerli değil. Erzurumda ki mevcut modern yapılara bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.

    2013-11-22 10:21:50

    Penceredeki mavilikler ve çatı

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Penceredeki mavilikler ve çatı kaplaması çok rahatsız ediyor

    2013-11-22 10:11:42

    Açıkçası mimariye yorumum olacak.

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Açıkçası mimariye yorumum olacak. Bu kadar eski yapısı olan bir şehirde neden böyle şehir mimarisine ayak uydurmayan modernizite ile roma dönemi mimarisi arasında sıkışmış bir mimari tercih edilir ki? Kendi memleketim olduğu için söylüyorum eğer bu mimari uygulanırsa şehirde kesinlikle sırıtacaktır.

    2013-11-22 08:58:38

    Şuraya Vray yazsaydım ne

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Şuraya Vray yazsaydım ne kadar çok yorum yapan olurdu. Ah ah mentalrayin kaderi bu napalım :(

    2013-11-22 08:49:45

    Mental Ray Materialism Scene

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Daha öncede paylaştığım Mental Ray Materialism serisi için bir sahne oluşturmak istedim. Bunun için bir studio scene sahnesi ve test malzemesi oluşturdum. Yorumlarınızı ve yardımlarınızı beklediğim bir konu var. Burada ölçekli sahne çalışıldı yani kaplamalar cm ebatında 100x100 cm ebatına uygun olarak uw ayarları yapıldı. Örnek vermek gerekirse 100 cm x 100 cm bir kaplamanız uygun olarak yerleşiyor. Tereddütte kaldığım nokta ise global ölçü ayarlarına göre yani böyle mi bırakmam daha iyi yoksa Real world scale`i iptal edip UV tilinge göremi ayarlamam gerekir? Real world scalede malzemeyi atadığım objelerde sadace unw map atmam yeterli ama maplerde ölçü değişikliği olduğu zaman yorucu olabiliyor. Slate editörde ise composite map gibi mapler real word scale ile blurlanmış gözüküyor. UV tiling yaptığım zaman ise bu sefer sahnedeki her obje için uvw map açılması gerekiyor. ikisininde avantajlı ve dezavantajlı yönleri mevcut ve ben karar veremedim. Obje hakkında da yorum yaparsanız sevinirim.

    2013-11-21 11:02:02

    herhalde reflect slotu için

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    herhalde reflect slotu için bir map kullanmışsın gibi duruyor eğer onu kaldırır isen sırlı parlak bir yüzey elde edersin gibi. aynada problemin var sanki yanlış bir malzeme atmışsın gibi. birde klozet ve bide için atadığın malzemeyi çok tutmadım metalimsi gibi duruyor. Eğer istenilen bu ise bilemem ama anisotopic ayarları ile oynamışsın gibi. aynı malzeme sabunlukta da olunca istemeden sırıtıyor tabi. pencerenin ahşap malzemesinin uvw mapi z kotunda olsa daha iyi olur tabi kenarlarına kıvrım eklersen biraz daha yumuşak olur çok keskin kalıyor.spotlar biraz daha sarımsı olabilir içeri süzülen ışıkla ters etki göstermesi güzel olur diye düşünüyorum. Elinize sağlık

    2013-11-12 15:51:56

    Teşekkürler ama benim yapmak

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Teşekkürler ama benim yapmak istediğim şeyle bunlar değil. Tanımda da bahsettiğim gibi ben malzeme çalışıyorum. Yani burada önemli olan render veya model değil ortaya çıkartmaya çalıştığım malzeme. O da bu çalışmada sadece deri malzeme. Koltuk ücretsiz model ve ben hiçbir wrap ayarına dokunmadım o yüzden üzerinde gelen koordinatlar ile yaptım ve kendisinin dahili wrap ayraı mevcuttu. Koltukların sap kısımı kasaya oturuyor sadece kasayıda sardığı için bir yanılgı söz konusu

    2013-11-12 10:12:22

    Mental Ray Materialism Old Leather

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Arşivlemek ve çeşitli making of`lar hazırlamak için başladığım Mental Ray Materialism serisinin eskimiş deri kaplaması. Yıpranmış bir deri olmasına çalıştım. Bu şekilde bir çalışma oldu. Hiçbir ps veya efekt yoktur. ham renderdır. umarım beğenirsiniz

    2013-11-11 23:26:44

    Belli başlı malzemeleri tamamladıktan

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Belli başlı malzemeleri tamamladıktan sonra kendime has bir test objesi ile making ofları hazırlayacağım. Yavaş yavaş hazırlıyorum. Orjinal bir test objesi yapmaya çalışıyorum ama henüz gözüme kestirdiğim birtane yok.

    2013-11-11 13:00:43

    Mental Ray Materialism Plastic Paint

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Arşivlemek ve çeşitli making of`lar hazırlamak için başladığım Mental Ray Materialism serisinin pLastik boya kaplaması. Bir nesnenin plastik veya yağlı boya ile boyandığını düşünün. Bu şekilde bir çalışma oldu. Haifi bir pürüzlü bir yüzey ekledim umarım beğenirsiniz

    2013-11-11 11:39:47

    Ambians biraz daha akşam

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Ambians biraz daha akşam üstü olsaymış daha farklı olabilirmiş. Birde blur biraz falza ağaçların orada gözü yoruyor gibi. Elinize sağlık

    2013-11-11 08:18:08

    Yorumlar için teşekkürler alternatif

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Yorumlar için teşekkürler alternatif bu malzemesi daha ekledim

    2013-11-08 15:03:22

    Teşekkürler Çağdaş Bey. Elimden

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Teşekkürler Çağdaş Bey. Elimden geldiği kadar yapmak istiyorum bu tür şeyleri

    2013-11-07 16:18:27

    Mental Ray Materialism SNOW

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    Arşivlemek ve çeşitli making of`lar hazırlamak için başladığım Mental Ray Materialism serisinin KAR+Displacement+Buz şeklinde sıralanan malzemeler. Seriyi bitirdiğim zaman geniş bir biçimde making of`larını hazırlamayı düşünüyorum. Birbirine blend materyaller ile bağlanmış kar ve buz malzemeleri. Genel mapler kullandığım için kolaylıkla Vray malzemelere dönüştürlebilir. Umarım beğenirsiniz

    2013-11-07 14:04:26

    O zaman bu şekilde

    dmrmrtMurat DEMİRdmrmrt

    O zaman bu şekilde kendini geliştirmen daha iyi olur diye düşünüyorum. Bu sıraya uyarsan daha mantıklı bir gelişme elde edebilirsin.
    Modelleme => kompozisyon => malzeme tanımı => ışık bilgisi => render bilgisi

    Hazır sahne olayında arkadaşlara katılıyorum. Böyle bir niyetin varsa alırsın bir kaç model kendin bir sahne oluşturursun (kompozisyon). Böylelikle bu tarz yorumlara maruz kalmazsın. Ancak o zaman kendimi geliştirmek istiyorum dediğinde mantıklı bir çerçeveye sığınmış olursun. Kİmse emek hırsızlığı ile suçlamıyor sizi, fakat şartlar sizi komple sahneyi render almaya zorlamasın.Yani bu modelleri alıp kendinize özgü bir sahneye çevirebilirsiniz. Bunun sizin için daha iyi olacağına inanıyorum. saygılar

    2013-11-04 09:15:08