zErOnE Son Forum Mesajları
Gerçekten bu tip script
Gerçekten bu tip script gerektiren ihtiyaçlara cevap vermeyi çok seviyorum. Genel olarak insanlara yardım etmeyi severim. Sadece size yardımcı olmak istiyorum ve söylemek istediğim size yardımcı olmak isteyen kişilere siz de biraz yardımcı olmaya çalışın. Yazdıklarımda agresif bir tavır yok, sizin gibi ben de isteğimi belirttim.
Modeli neden sordum ? Çok garip topolojilere sahip modeller olabiliyor. Ne için çözüm aradığımı bilmek istedim sadece. Örneğin pivotu modelin en ucundaki vertexin tam konumuna mı kaydırmalıyız, yoksa objenin bir aksına orneğin X aksına bağlı kalıp pivotu bu aksta tutarken en uç noktaya mı hizalamalıyız gibi...
Model içindeki vertexlerin translate değerlerini kontrol edip x y z akslarında en büyük veriyi tutan vertexi bulup, xform ile objenin pivotunu oraya taşıyabiliriz.
Büyük bir modelde ihtiyacınız olduğuna göre, bir dahaki büyük modelde de size ya da bir başkasına gerekebilir. Akşam bu ihtiyacınız için bir çözümle gelmeye çalışacağım.
Kusura bakmayin ama iste
Kusura bakmayin ama iste zaten leb demeden size leblebiyi veren insanlar yuzunden hazira alismissiniz.
Sorunuz cok genel kaliyor. Bu soruya 10 tane farkli yorum gelebilir. Sizin sordugunuz ise aralarindan 2 tanesine denk gelir. Bu da 8 kisinin vaktini bosa harcadigini soyler bana. Ne istediginizi iyice aciklayin.
Sizin sordugunuz soruda en onemli olan nesne pivotu degistirilecek olan obje, fakat cevap veren arkadaslar o objenin nasil bir geometriye sahip oldugunu dahi bilmeden karanliga cevap atiyorlar. Biraz isik tutun size yardimci olmak isteyenlere.
selamm25`in bahsettigi cozum.
http://suchanspot.blogspot.com/2011/04/animated-pivot-in-maya.html
Ne istediginizi bile anlatamiyorsunuz...
Ne istediginizi bile anlatamiyorsunuz...
Rica ederim, iyi çalışmalar.
Rica ederim, iyi çalışmalar.
Yanlış anladınız, yazım yanlışı
Yanlış anladınız, yazım yanlışı aramıyorum. Yaptığınız işlemin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum.
Smooth edip fazladan yüzey mi eklediniz ?
Rigi hangi ortamda kullanacaksınız bilmiyorum ama.
Eğer oyun içi bir karakter ise Diz, dirsek kısımlarındaki deformasyonları daha rahat kontrol etmek için çift joint.
Ya da daha yaratıcı bir şeyler denemek gerekirse şu videodaki gibi bir kaç joint yerleştirebiliriz.
http://www.youtube.com/watch?v=CEJCaMJtQYg
Oyun dışında bir yerde kullanılacak ise, bir locator`ı influence object olarak atayıp, deformasyonları daha gerçekçi hale getirebilirsiniz. Influence objenin etki alanını boyayabilir ve animasyon bilgisi girebilirsiniz. Set Driven key de kullanabilirsiniz tabii.
Influence objelerin genel çalışma mantığını da şuradan gözlemleyebiliriz.
http://www.youtube.com/watch?v=QOfvrXnxO9Q&feature=related
Kolaylıklar...
Özür dilerim ama rezelasyon
Özür dilerim ama rezelasyon nedir ?
Space e basılı tutarken.
Space e basılı tutarken. Hot box controls üzerine sağ tıklayın ve show all seçeneğini seçin.
Eğer windows menülerinde göremiyorsanız, toggle`ı animasyonda unutmuş olabilirsiniz. Onu polygona çevirin.
Hiç birisi işinize yaramadıysa, sorununuzu daha açıklayıcı şekilde dile getirin.
https://dl.dropbox.com/u/5845758/showAll.jpg
Bu tür sorunlar genellikle
Bu tür sorunlar genellikle topolojiden de kaynaklanabilir. Topolojiniz yapmaya çalıştığınız hareketlere uygun mu ?
http://vimeo.com/243523
Skinning işlemleri için özel
Skinning işlemleri için özel algoritmaları, programları, yöntemleri olan firmalarda çalışıncaya dek, bu işkenceyi çekmeye devam :)
Ağırlık boyama işleminde illaki bir sıra istiyorsanız, uzuvlardan gövdeye doğru ilerleyebilirsiniz.
Bunun dışında iskelete skin işlemini test edecek bir animasyon ekleyip, özellikle ilk önce çözmek istediğiniz noktalara (omuz, diz, dirsek) müdahale de edebilirsiniz.
Şöyle bir video hazırlamıştım.
Şöyle bir video hazırlamıştım. Ama ilk 20-25 dakikalık kısmını çöp olarak nitelendirebiliriz.
Yarısından sonra rig işlemleri ile ilgili bilgiler var. :) Umarım işine yarayan bir şeyler bulursun, kolaylıklar...
http://vimeo.com/43349896