Zekkos Son Forum Mesajları

    Bir öneri

    Zekkosserkan ekinayzekkos

    Çalıştığın yerde 3ds max i biliyorlar mı? Anlayan var mı? Eğer anlamıyorlarsa sıkıştığın anlarda teknik terimler kullanarak başından savabilirsin.Render vs gibi ilk defa duyacakları teknik terimler kullanarak bir süre başından savıp rahatlarsın.Hem de Gardını indirmemiş olursun.
    Kendi içinde daima sakin ol ve kendine güven.Elinden gelenin en iyisini en çabuk sürede yaptığına emin ol.Kalanını hayata bırak.O gerekeni söyler.Başarılar dilerim.

    2016-04-11 23:12:06

    revize

    Zekkosserkan ekinayzekkos

    Benim izlediğim yol şu:
    1-Genel olarak autocad çizimlerinde çizgi kalabalığı olduğundan bana lazım olan duvarları pline ile çizer ve dwg olarak kaydederim.
    2-Max te segment sayısını ayarlayıp extrude ederim.
    3-Poligona çevirip kirişleri bağlarım.
    4-KAt benzerliğine göre pencere ve kapıları yerleştirip kopyalarım.
    Şuana kadar en fazla bir saatte bina kaba olarak hazır olmuş olur zaten.
    5-Kaba binam hazır olduktan sonra cephe tasarımını farklı objelerle yaparım.
    6-Müşteri mutlaka revize ister,her zaman nokta atışı yapamazsınız.Ne gerekiyorsa max sahnenizden revizenizi yaparsınız.Bina tasarım sürecinde revize kadar doğal birşey yoktur ki.Sonuçta 3d programlar bina bitmeden bitmiş halini göstererekten her anlamda tasarruf sağlar,daha iyi bir tasarım sağlar.Mimar,müşteri,mevzuat;birinden biri değişiklik isteyecektir.Sahne kurulum alışkanlıklarını ona göre belirlersiniz.
    7-Revize bina karakterine çok etki ediyorsa duvarları baştan çizersiniz.
    8-Projeye nin büyüklüğüne göre işler değişebilir.Bu sizin yoğurt yiyişinize kalmış bir konu.
    9-Mimari sektördeyseniz BIM sistemiyle çalışan programları öğrenmelisiniz.Revit , Archicad çok başarılılar ve bu kadar kalabalığa gerek kalmadan bu işi çözüyorlar.Tek dezavantajları render kalitesi.Render aşamasına gelindiğinde max e atıp orada da alabilirsiniz.

    2012-12-10 06:55:27

    Bir Yol

    Zekkosserkan ekinayzekkos

    Bende max ten maya ya geçme kararı veren biri olarak çizdiğim yolu paylaşmak istiyorum.Sonuçta elimizde bir 3d program var bildiğimiz.Derdimiz diğerine geçmek.Ama max te bildiğimiz herşeyi bir anda maya da yapmak boğulmamıza ve yılmamıza sebep olabilir.Önceliklere max ten soğumamalı,tamamen bırakmamalı.Mimari işlerde kullanabiliriz.Yani max i bıraktım veya kullanmıyorum tribi olmamalı.
    Maya da arayüz sıkıntısı beni de zorladı belkide bu yüzden bu kadar erteledim geçişi.Ama kendinizi tamamen karakter animasyona vermek istiyorsanız mayaya geçişte kaçınılmaz doğrusu.
    Çok boğulmaya gerek yok.Transform araçları ve basitçe arayüzü tanıdıktan sonra direk işe dalın.Basit bir karakter modelleyip riglemek başlangıç için ,maya ya giriş yapmak için oldukça iyi bir yol bence.Ben bu yoldayım.Başarılar.

    2012-12-01 12:36:13