yusufhoca Son Forum Mesajları
Renk düzenleme, ışık şiddeti
Renk düzenleme, ışık şiddeti değişikliği, render esnasında gözden kaçan ya da hesapsızca ortaya çıkan patlamalar, kırılmalar, arka plan eklemeleri, ön plan nesne eklemeleri, v-ray özellik kanalları ile netlik, bulanıklık, tekrar eden maplerin düzenlenmesi, malzeme / kaplama hazırlarken kanallara uygun ve özel bitmaplerin oluşturulması, şeffaflık, displacement, fog, dof gibi render süresini arsızca uzatan etkilerin photoshop`da simule edilmesi gibi şeyler...
change graphics mode şeklinde
change graphics mode şeklinde oturu açıp, open gl ile çalıştırın.
Şu ya da bu
Şu ya da bu programda oluyor diye bir durum veya kısıtlama yok. Diğer bir deyişle plug-in ya da herhangi bir yazılıma ait bir özellik de değil. Sadece başka bir iş disiplini... Ama işlemin neticesi painting ile sonlandırıldığı için tabii ki de bir picture edit yazılımını kullanmak durumundasın. Bu photoshop olur, painter olur. CG Artistin seçimine ve yahut tecrübesine göre değişir. Paint ile yapsan bile -ne kadar yapabilirsen artık :)- matte ise matte paintingdir.
Matte Painting`in anlatılması biraz
Matte Painting`in anlatılması biraz zor aslında. Esasen adından da anlaşılacağı gibi bir boyama türü olarak düşünülebilir ama normal boyama işleminde sıfırdan, beyaz kağıt (ya da background) üzerine başladığını ve bundan sonra sadece fırçaları ve renkleri kullanarak boyama yaptığını düşünürsen; Mat Boyama ise görsel olarak yararlanabildiğin her şey ile boyama yapman demek. Sırası ile şu şekilde ve düzende yapılır gibi bir sınırlaması yok. Bazen bir kaç değişik fotoğrafdan yeni bir sahne oluşturmak da matte painting oluyor, bazen bazen referans ya da arkaplan nesneleri üzerine dijital boyama yapmak da matte painting oluyor. Ya da kaplamaları atanmamış model renderları üzerinden el ile boyamak da matte painting. Yine de açıklayıcı olamadıysam, süper bir adam vardı bu işin üstadı diye bilinen "Dylan Cole"... onunla alakalı bir kaç video ya da screen shot aratırsan webde meseleyi çözersin zaten.
Kesit olarak kullandığın rectangle
Kesit olarak kullandığın rectangle / editable spline da steps sayısı çok fazla.
Steps sayısını (interpolatin / steps) 5 e düşür. Optimize işaretini kaldır.
Böylelikle yuvarlak köşelerdeki fazla yüzeyden kurtulacaksın ve ayrıca uzun kenarlarında 6 eşit parçaya bölünecek.
EDIT POLY / Edit polygons / Cut aracını kullanarak karşılıklı noktaları birleştirerek bombe yapmak istediğin yüzeyi "polygonlara" ayır.
Sonrasında kısa bir hesaplama yapman gerekiyor.
Diyelim ki bombe 12 birim yükselirken, 16 birim içeriye doğru daralacak.
O zaman : EDIT POLY / Edit Polygons / Bevel (4 Defa) : Bevel Amount : 3, Outline : 4
Tüm bunlar bittikten sonra bombenin başladığı kenara
EDIT POLY / Edit Polygons / Chamfer ya / ya da
EDIT POLY / Edit Segments / Connect ile gerekli köşe / kenar vurgusunu verip nesnene turbosmooth uygulayabilirsin.
E-Posta Bilgisi
Bir de e-posta verin ki gönderebileyim size. Ben 4 değişik açıdan render alırım. Archieve dosyasını da gönderirim, beğenmezseniz istediğiniz açıdan siz render alırsınız.
Ben yapıyorum
Aynı karakalem üzerinde en boy ölçülerini girebilirseniz, sıkıntı yok Çarşamba öğleden sonraya göndereyim modelinizi.
Box kullandıysanız cam modeli
Box kullandıysanız cam modeli için plane`i deneyin.
V-ray sun kullandıysan dolayısı
V-ray sun kullandıysan dolayısı ile v-ray camera kullanmak zorundasın
top görüntüsünden alamazsın, faka v-ray camera yı üstten görecek şekilde konumlandırıp, film (mm) değerini perspektif kaybolacak kadar küçültürsen, tele objektif gibi bir etki yapar, böylece render alabilirsin.
Ona tıbbın yapacağı bi
Ona tıbbın yapacağı bi şey yok!!! :)
Ana Menuler / Rendering,
Ana Menuler / Rendering,
Rendering / Effects,
Effects / Hair and Fur,
Hair and Fur / Hair Rendering Options,
Hair Rendering Options / Hairs = mr prim
Bu render için 23
Bu render için 23 dakika gerçekten uzun bir süre. Lakin V-ray ayarlarını görmeden de nasıl yardımcı olabileceğimizi bilmek biraz zor. Camlar için ise eğer box kullandıysan plane kullanmayı denemeni önerebilirim ama dediğim gibi ham dosyayı bilmediğim / görmediğim için kesin bir çözüm sunmak zor.