yazruzgazri Son Forum Mesajları
Photoshop Postproduction Olayını Güzelce Anlatıyor
Merhaba arakdaşlar faydalı bulduğum bir dersi sizinle paylaşmak istedim..
https://www.youtube.com/watch?v=wPxTKRBoMxY
f10 basınca hiç yere
f10 basınca hiç yere tıklamadan , windows + sol ok tuşuna basın
vertex seçiçi modda slace
vertex seçiçi modda slace plane yapınca snap yakalıyor.
benim yaşadığım tecrübeleri aktarıyım.
benim yaşadığım tecrübeleri aktarıyım.
1 - hdd nin içinde çok fazla model olmasın. yani dev 500 Gb hazır model arşivi yerine. 5-10 gb senin özenle seçtiğin model arşivin olsun Bu hem seni hemde pc yi hızlandıracaktır.
2- modelleri arşivlerken, klasörlerin sayısını ve ismini az tut. yani şöyle olmasın.
D/hazır model/iç mekan nesneleri/sehpa modelleri / Sarı renkliler / Üstü sarı olup bacakları ahşap olanlar/ Gri ahşaplı / model11.Max
ve internetten model indiğimizde bazen isimleri şöyle oluyor. 1561sdf5sd1561dsad548756sdf.Rar bu rar dosyasını klasöre çıkartınca klasörün ismi çok uzun olacağı için bu değiştirip daha kısa hale getirmeni öneririm.
dünya harityası renksiz olsa
dünya harityası renksiz olsa olur mu siliet şeklinde yani ?
arkadaşlar yeni başlık olmasın
arkadaşlar yeni başlık olmasın diye buraya yazayım dedim. ekran karı renderlarındada böyle ayırmalar olabiliyor mu ?
kurs seviyesi nedir ?
kurs seviyesi nedir ? sizin çalışmalarınızı görebilir miyiz ?
yazılı bi anlaşma yoksa
yazılı bi anlaşma yoksa geçmiş olsun (en azından mail yazışmaları)
ama şöyle bi gerçek
ama şöyle bi gerçek var bütün programların eski arayüz temları daha samimiydi daha sıcaktı daha özgündü. şimdi hepsi birbirini andırıyor.
ahh 2009 ahh. sendeki
ahh 2009 ahh. sendeki stabillik hiç bi sürümde yok
chamfer olayını chamfer modifieri
chamfer olayını chamfer modifieri ileyapıyorum. diğer dediğiniz konular poligon modellemenin mantığına aykırı olduğu için hiç bir 3d programda yapılamaz.
bunu çözmenin bi youl
bunu çözmenin bi youl yok malesef max in eksiği . ama bi script ile yapılabiliyor
aynen katılıyorum. Ben max
aynen katılıyorum. Ben max de modellerimin %50 sini spline özelliğine borçluyum. blendra geçtim spline bomboş var mı ? eh var işte hesabı...
mesala bir sphere çizdiniz. max de her zaman o spherin radiusunu değiştirebilirsiniz. (edit poly, ffd vs modifierler verseniz bile.) ama blenderda sphere çizdikten sonra bi hamle yapın. sphere üzerinden radius özelliği gidecektir.
ben max de hassas
ben max de hassas zoom yapacağım zaman alt + z basıp öyle, fare sol tuşa basılı tutup öyle zoom +/- yapıyorum
arkadaşlar amacım max iyi
arkadaşlar amacım max iyi şu kötü demek değil. her proogramın kendince + ve - leri vardır. önemli olan neyi yapmak istediğini bilmek ve nasıl yapıldığını bilmek diye düşünüyorum. Geçen yabancı bi klibin kamera arkasında (görsel efektli bi klip) Sketchup kullanıldığına şahit oldum mesala :)
Ama şimdi kalkıpda max chamfer yapamıyo vs. demek de yanlış olur...
node sistemi yeni gelen
node sistemi yeni gelen MCG özelliği ile var ama script felan da giriyor işin içine yanılmıyorsam . ileri seviye bilgi gerektiriyor.
abi editable poly çevirmeyin
abi editable poly çevirmeyin paremetrik çalışmak istiyosanız. Max e şu anda haksızlık yapıyosunuz. yapmak istediğiniz herneyse. söyleyin videosunu çekelim.gösterelim.Max gayetde güzel paremetrik çalışan bi program. Teamviewer ile bağlanmayı kabul etmiyo arkadaşlar.
isterseniz siz bana bağlanın
isterseniz siz bana bağlanın .
abi niye gurur yaptın
abi niye gurur yaptın ya. belki de yanlış biliyorumdur. merak ettim. Chamfer modifierinde olmayan şeyi ?
kardeşim fanatiklik değil cidden
kardeşim fanatiklik değil cidden . max dayımın oğluna ait değil. yada cd4 düşmanımın şirketi de değil. cidden bilmiyosun. arkadaşca söylüyorum ukalalık olsun diye değil. teamviewer id şifre ver bağlanıp anlatayım göstereyim. bahsettiğin şey çok basit bi konu
ffd verdin, edit poly
ffd verdin, edit poly ile obyedi değiştirdin vs değişiklikler yaptın. sonrasında tek yapman gereken chamfer modiferini en üst modifere taşımak. yapamazsan team id şifre ver yardımcı olabilirim.
Eyvallah Seke :)
Eyvallah Seke :)
bi ara bende öyleydim. max den nefret eder olmuştum. diğer programlara araştırınca yüksek milyonluk poligonlu sahnelerde max in daha da iyi olduğunu gördüm.
bide max in en sevdiğim özelliği interaktif obje yaratabiliyosun. Ama blender ve cd4 de bi plane yapmak istediğinde sahneye tık diye atıyor.
max e çok haksızlık
max e çok haksızlık etmişsiniz ERdem bey. Bahsettiğiniz köşe yumuşatma "chammfer" isimli modifierle rahatça tek tık ile yapıp geri alabilirsiniz. max 2017 ile zaten modellemede ve edit poly seçim araçlarında güzel gelişmelerde oldu.
max i max yapan. diğer programlar arasında öne çıkartan zaten katı modelleme yeteneğidir. ben katı modelleme noktasında maxi tek geçerim.
bahsettiğim modifier
https://www.youtube.com/watch?v=wvalZ33dQ18
bu arada onlara line
bu arada onlara line değilde edge desek daha doğru olur :)
slate editörde, materiyali seç.
slate editörde, materiyali seç. shifte basarak sürükle
aynen üstad, copy olarak
aynen üstad, copy olarak çoğaltığı içinde, render esnasında rami baya şişiriyor. zaten amacım Vrayinstancer özelliğini diğer render motorlarında kullanarak çim vs. yapmak
particle flow da proxy kullanımı
Herkese iyi bayramlar. Vray harici diğer render motorlarında. particle source de shape olarak proxy kullanılabiliyor mu ?