yavuz Son Forum Mesajları
Acaba objeyi invisible yapmış
Acaba objeyi invisible yapmış olabilir misiniz, ya da xform ile eklenmiş olup orjinal modeli görmüyor olabilir mi?
Sahneyi paylaşmanız sıkıntı olmazsa inceleyebilirim.
Kameranın konumundan önce lens
Kameranın konumundan önce lens değerlerinde bir sıkıntı var gibi. Görüntü esnemiş ve ve deforme olmuş görünüyor.
Lens kısmından kameranın Specify FOV değerini 45 yapın.
Demek istediğinizi doğru anladıysam;
Demek istediğinizi doğru anladıysam;
Transformları kitlemek için kullanılan panelden kamera hareketini de sınırlayabilirsin.
Nesne kilitleme işlemini kameranın kendisi ve target point seçiliyken uygulayın.
Bir diğer yöntem olarakta kameran seçiliyken "Save Selected" ile kameranı kaydedip, ihtiyaç duyduğunda "Merge" ile kaydettiğin kamerayı sahneye çağırabilirsin.
Bunun için transformları kilitleyebilirsin.Objen
Bunun için transformları kilitleyebilirsin.
Objen seçiliyken Command Panel'den Hierarchy bölümüne gelip Link info sekmesinden istediğin transformları kitleyebilirsin.
Her seferinde uğraşmak istemiyorsan aşağıdaki scrip ile daha hızlı çalışabilirsin.
[email protected] Buradan gönderebilirsiniz.
[email protected]
Buradan gönderebilirsiniz.
Max dosyasını yollarsanız dönüştürebilirim.
Max dosyasını yollarsanız dönüştürebilirim.
FFD ile oturtulan kısım
FFD ile oturtulan kısım neresi. Tabla kısmını mı FFD ile yerleştirdiniz yoksa tablanın üzerindeki parçaları mı?
Bölünecek parçalar, ön parça, ortadaki raf ve üst parça mı?
Bir de çizilen modeli imalat için nasıl kullanacaksınız. Model ölçülü olarak nasıl uygulanacak.
Nasıl bir hata veriyor,
Nasıl bir hata veriyor, ya da hata vermeden kurulum bitiyor mu?
Yeniden kurulum için ilk önce kaldırılan programlardan kalan tüm dosyalar temizlenmeli.
Bunun için ilk önce “Autodesk Uninstall Tool” ile kaldırma işlemini yapın.
Kurulum işleminde belki bu program kurulmuştur. Bulunduğu klasör
C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\Uninstall Tool\R1
Kurulmama ihtimaline karşı ben dosyayı yolluyorum. Programın bulunduğu klasörü aşağıdaki linke attım ama kurulum gerektiren bir programsa çalışmayabilir.
https://www.filedropper.com/uninstalltool
Bozuk kayıt defteri anahtarlarını temizlemek için Microsoft Sorun Giderme aracını kullanın.
Regitry’de kalan ürün bilgilerini silin ve Max için oluşturulan klasörleri silin.
Silinmesi gereken Kayıt anahtarları ve klasörler aşağıdaki linklerde var.
https://knowledge.autodesk.com/customer-service/download-install/remove-products/clean-uninstall
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer sistemden kaynaklanan yazılımsal veya donanımsal bir sorun yoksa bunların işe yaraması lazım.
Mass Fx'de elastik nesneler
Mass Fx'de elastik nesneler oluşturmak için cloth kısmını kullanabilirsin.
Kumaş parametrelerini değiştirerek plastik bir nesne gibi davranan, daha sert elastik bir malzeme oluşturabilirsin.
Yukarıdaki linkteki videoda bulunan
Yukarıdaki linkteki videoda bulunan yönteme ek olarak örneklerini sunduğum render sonuçlarını da görebilirsiniz.
Render olarak almak istemediğinizi belirtmişsiniz ama, hızlı bir alternatif olarak denemenizi isterim.
Normal bir render değil de GI kapalı, ışıklar kapalı, yansımalar, ışıklar, gölgeler ve glossy kapalı. Override materials kısmında malzeme olarak vray edges textures veya environment kısmında VRay Toon seçilirse resimde görünen sonuçları alırsınız. Hız düşüren bütün ayarlar kapalı olduğu için render çok hızlı bir şekilde alınacak. Yolladığım resimler en fazla 20 saniye sürdü.
Biraz daha açabilir misiniz?
Biraz daha açabilir misiniz? İşlevi olmuyor derken, butona tıklandığında script çalışmıyor mu, yoksa toolbar'a hiç eklenmiyor mu.
En kısa şekilde seçtiğin
En kısa şekilde seçtiğin cam nesnesinin Visibility değerini düşürerek yapabilirsin.
(Sağ tık->Object properties)
Pathdeform ile olması gereken
Pathdeform ile olması gereken hareketi yapamayınca cloth ile denemeye karar verdim.
Yakup Taşkın'ın dediği yöntemle
Yakup Taşkın'ın dediği yöntemle yapılmış bir dosya yolluyorum.
Belki işine yarıyabilir.
Aşağıdaki scripti kullanarak belirli
Aşağıdaki scripti kullanarak belirli bir klasör içerisindeki bütün Max dosyalarından toplu olarak export edebilirsin.
https://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/batch-exportimport?page=2
ya da aşağıdaki komutları notepad'a kopyalayıp uzantısını *.ms olarak kaydettikten sonra çalıştırırsan açık olan Max dosyandaki objeleri bir defada farklı uzantılarla kaydedebilirsin. İstersen script dosyasını ikon haline getirerek tek tıklamayla istediğin işlemi yapabilirsin.
İstediğin farklı uzantı tipleri için eklemeler yapabilirsin. #noPrompt kısmını yazmazsan kayıt işlemi için ayar penceresi açılacaktır.
-------------------------------------------------------------------------------
exportFile (maxfilepath + maxfilename + ".obj") #noPrompt
exportFile (maxfilepath + maxfilename + ".fbx") #noPrompt
exportFile (maxfilepath + maxfilename + ".3ds") #noPrompt
exportFile (maxfilepath + maxfilename + ".stl") #noPrompt
exportFile (maxfilepath + maxfilename + ".dxf") #noPrompt
-------------------------------------------------------------------------------
Max'i 2 ekrana genişletmekten
Max'i 2 ekrana genişletmekten kastettiğim pencere kenarlarından tutup ekranlar dolana kadar büyütmek.
Layout'u da bir ekrana perspektif gelecek şekilde ayarlıyorum. Bu şekilde oldukça rahat bir çalışma alanı kazanıyorum.
Şu an için bir
Şu an için bir viewport penceresini ayırmak gibi bir seçenek yok.
Boomerlabs'ın bu işi yapan bir plugin'i var ama anladığım kadarıyla ayrılan pencerede edit yapılamıyor. İncelemek lazım.
http://boomerlabs.com/newview
Ben daha geniş viewportta çalışmak için Max'i iki monitöre genişletiyorum. Bir monitör görüntüsünü perspective olarak ayarlıyorum.
Ancak Max'in sonraki sürümlerinde viewport pencereleri ayrı olarak kullanılabilir olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=OlOZECc76tA
Eğer kolay seçim yapmak
Eğer kolay seçim yapmak için bir arabirim oluşturmak istersen aşağıdaki örnek scripti referans alabilirsin. Kendine göre uyarlamak için pozisyon değerlerini ve seçilecek kontroller isimlerini dosyana göre uyarlaman yeterli.
Çalışan bir örnek dosyayı aşağıda bulabilirsin.
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=67147460404427531314
Script:
try(destroyDialog selectController)catch()
rollout selectController "Select Controller" width:230 height:100
(
button 'btn1' "Sol Omuz" pos:[10,10] width:100 height:20 align:#left
button 'btn2' "Sol El" pos:[10,40] width:100 height:20 align:#left
button 'btn3' "Sol Ayak" pos:[10,70] width:100 height:20 align:#left
button 'btn4' "Sag Omuz" pos:[120,10] width:100 height:20 align:#left
button 'btn5' "Sag El" pos:[120,40] width:100 height:20 align:#left
button 'btn6' "Sag Ayak" pos:[120,70] width:100 height:20 align:#left
on btn1 pressed do
select $SolOmuzController
on btn2 pressed do
select $SolElController
on btn3 pressed do
select $SolAyakController
on btn4 pressed do
select $SagOmuzController
on btn5 pressed do
select $SagElController
on btn6 pressed do
select $SagAyakController
)
createDialog selectController pos:[100,100]
Ben teşekkür ederim, bildiğim
Ben teşekkür ederim, bildiğim konularda elimden geldiğince faydalı olmaya çalışıyorum.
Resimde kırmızı çemberin içine
Resimde kırmızı çemberin içine aldığım butona basarak offset mod ve absolute mod olarak transform seçenekleri arasında tercih yapabilirsin.
Absolute modda girdiğin değer nesnenin o andaki konum koordinatıdır.
Offset modda ise girdiğin değeri o anki değere ekler. Yani Nesneni 50 birim sağa kaydırmak istiyorsan offset moda geçip x kutucuğuna 50 yazman yeterli.
Ayrıca Autocad gibi sayısal değer girerek çalışmak isteyenler için "Polyline Pro" eklentisini öneririm.
https://www.youtube.com/watch?v=Eflk6MLGj0U
http://miauumaxscript.blogspot.com/p/blog-page.html
Tabii, rotation kısmından obeyi
Tabii, rotation kısmından obeyi döndürdüğünde oluşan açıyı da kullanabilirsin.
Helpers menüsünün altında bulunan
Helpers menüsünün altında bulunan "Protractor" ile iki obje arasındaki açı ölçülebiliyor.
Daha kapsamlı bir araç istersen aşağıdaki scripti kullanabilirsin.
http://miauumaxscript.blogspot.com/p/miauus-live-measure-pro.html
Materyal değilde, anladığım kadarıyla
Materyal değilde, anladığım kadarıyla plane üzerindeki map değişecekse şöyle yapılabilir.
Manzara isimli kaplamalarının adını manzara_001, manzara_002, manzara_003... diye birer artan şekilde isimlendirirsen ve bu resmi plane üzerindeki map'e atarken sequence olarak çağırırsan istediğin olabilir.
Bu şekilde bir video dosyası çağırmış olacaksın ve her karede yeni bir frame görüntülenecek.
Resim dosyalarını toplu olarak isimlendirmek için "Advanced Renamer" isimli programı kullanabilirsin.
Terrain: Arazinin koordinatları verildiğinde
Terrain: Arazinin koordinatları verildiğinde yükseklik haritasını gerçek dünya verilerinden alıp oluşturuyor.
http://www.west-racing.com/mf/?page_id=2979
Terrain Axe:
Partiküllerin niye seçilmediğini anlamadım.
Partiküllerin niye seçilmediğini anlamadım. Bende seçiliyorlar. Bir sorun yoksa normalde seçilmeleri lazım. Select By name ile değil de(burada eventler görünmüyor) direkt ekrandan seçmeyi deneyin.
Object properties görünümü resimdeki gibi olmalı. (Pf Source 001-> Event 001).
Ben bir deneme yaptım.
Ben bir deneme yaptım. Object properties`ten visible to camera`nın tiki kaldırılınca istediğin oluyor. Sen benzer işlemi yapmışsın ama particle flow seçiliyken değil kaynaktan yayılan objeler seçiliyken yapmayı dene. Bende bu şekilde oluyor.
Teşekkürler, faydalı bir paylaşım.
Teşekkürler, faydalı bir paylaşım.
http://planetpixelemporium.com/earth.html Burada bulabilirsin.
http://planetpixelemporium.com/earth.html
Burada bulabilirsin.
Biped`i ölçeklemek için birkaç
Biped'i ölçeklemek için birkaç yöntem mevcut ama en kısa yoldan aşağıdaki script ile yapabilirsiniz.
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/biped-resizer
1. Yol - Objene
1. Yol -
Objene Alt tuşu basılıyken sağ tıklayıp, "Freeze transform"u seçersen obje 0 konumunda kabul edilir. Koordinat sisteminde word koordinatları geçerli olsa da curves editörden baktığında 0 kunumunda olduğunu görebilirsin. Oluşturduğun objeyi farklı bir konuma taşıyıp tekrar alt+sağ tuş ile gelen menüden "Transform to zero" komutunu seçersen objen senin belirlediğin sıfır konumuna geri döner. Bunu tekniği daha çok karakter rigleme işleminde kullanıyorlar.
2. Yol -
Helpers altından yeni bir grid oluşturun. Bu gride sağ tıklayıp "activate grid" kısmını seçili hale getirin.
Sonra Reference Coordinat System kısmından Pick ile yeni oluşturulan Grid'i seçin. Bundan sonra Oluşturulan her nesne bu grid'in koordinat sistemini baz alacak, grid'in merkezini 0 kabul edecektir. İstediğin anda orjinal grid'i aktif hale getirebilirsin.