yakari Son Forum Mesajları
Bendeki yüklü 3dsmax ayarlarında
Bendeki yüklü 3dsmax ayarlarında weld threshold değeri 0,254cm. Sende bu değer 0. Bundan dolayı vertexleri birleştirmeyip ayrı yüzeyler olarak açıyor olabilir mi, düzeltip deneyebilirmisin.
Biraz uğraşılsa material ile
Biraz uğraşılsa material ile de çözülebilir gibi geldi bana. Opacity kanalı, displacement gibi yöntemlerle sonuca ulaşılabilir belki.
Bunun için ücretsiz ve
Bunun için ücretsiz ve uygun ücretli programlar var. Bu işlerle ilgilenmek istiyorsan tavsiyem uygun fiyatlı program almandır.Böylece istediğin her doku için istediğin kanalları oluşturabilirsin.Benim hatırladığım 100-150 TL civari bitmap2material vardı. Steam den alabilirsin. Hatta indirim dönemlerini takip aedersen baya ucuza denk getirebilirsin.
İki dosyanın ölçü birimi
İki dosyanın ölçü birimi farklıysa olabilir diye düşünüyorum. Benim başıma bu sorun bazı hazır objeleri merge ederken geldi. Ben nesneleri seçip scale ile değerlerine baktığımda farklı değerlere sahip olduklarını gördüm. Doğru olduğunu düşündüğüm nesnesnin scale değerini diğerlerine de girince model normal haline döndü.
İlk linkteki çalışmayı yapan
İlk linkteki çalışmayı yapan kişi bu sitenin üyesi. Hatta çalışmasını burada da paylaştı. Çalışmayla ilgili orada kısaca bilgi de vermiş.
http://www.tr3d.com/galeri/proje/2e2n/
Mustafa bahsettiğin site sanırım
Mustafa bahsettiğin site sanırım homestyler. Aşağıdaki linkten inceleyebilirisin.
https://www.homestyler.com/home#
Peki arkadaşlar firmaların internet
Peki arkadaşlar firmaların internet sitelerindeki renk kartelesini bilgisayarımıza print screen vb. bir yöntemle kaydedip istediğimiz rengin rgb değerini photoshoptan baksak bu şekilde doğru değerlere ulaşabilirmiyiz.
"ya arkadaşlar ilaçları bekliyorum
"ya arkadaşlar ilaçları bekliyorum yok mu yardım edecek"
Bu cümleniz bir sipariş verilmiş de siparişiniz gecikmiş edası var gibi.Bu forumda yardımsever çok kişi var. Ama biraz kelimelere de dikkat etmek gerek.
Saygılarımla
Eğitim cd sinden veya
Eğitim cd sinden veya internetten öğrenmek herkese hitap etmiyebiliyor.Bu birazda kişilik yapısı ile ilgili. Herkes aynı sabrı gösteremeyebiliyor veya kendi kendine öğrenmek sıkıcı gelebiliyor.Anladığım kadarı ile Adem kendini bildiği için bu yöntem ona çok uygun gelmiyor. Yanlış bir şey ifade ettiysem kusuruma bakma Adem.
Serdar hocanın dediği gibi kurstan çok kurstaki hocanın kalitesi çok önemli. İyi diye bildiğin bir kursta beklentini karşılamayacak hocaya denk gelebilirsin. Eğitim almayı düşündüğün kurslarla görüşüp eğitimi hangi hocanın vereceğini öğrenip, hoca ile ilgili bilgi sahibi olabilirsin. Hatta mümkünse hoca ile yüzyüze konuşup aklındaki soruları sorabilirsin. Bu konuşmalarda donanımlı ve işini bilen hoca kendini belli eder zaten.Ben zamanında bilişim de Yasin hocadan eğitim almıştım. Sonrasında maxi 1-2 sene pek kullanmamıştım. tekrar kullanmaya başladığımda notlarıma bir iki göz gezdirmem yetmişti. Yasin hoca programın temelini o kadar iyi anlatmıştı ki bir çok şeyi unutsam bile bir iki kurcalamada herşeyi çözebiliyordum. bu vesile ile ona da teşekkür etmiş olayım.Kustan fazla verim almak için öğrenmek istediğin programlara aşina olmak önemli. Bu şekilde hocanın anlattığı püf noktalarını daha iyi yakalayabilirsin. Tavsiyem programlarla ilgili bilgin yoksa belli bir temel bilgiye sahip olmak adına internetten bazı derslere bakıp sonrasında kursa gitmen olacaktır.
Yanlış hatırlamıyorsam çizimi fbx
Yanlış hatırlamıyorsam çizimi fbx olarak kaydettiğin program sürümü, 3ds max sürümünden yeni ise max dosyayı açamıyor.
Her rrender öncesi sorunlu
Her rrender öncesi sorunlu kısımları düzelterek render işlemini tamamladım. Biraz zaman kaybettirdi ama işimi tamamladım. Bülent dediğin detach yöntemini deneyeceğim.
Direk editablepoly çevirmeddim edit poly modifieri eklemiştim. Bu yönetmide deneyeceğim.
Birde anlamadığım modelleme tekniği olarak diğer kısımlarıda aynı teknikle modellememe rağmen hata tek bir nesnede oldu.
Modeldeki hatayı göstermek için
Modeldeki hatayı göstermek için ekran görüntüsü ekledim. Sorunu çözmek için sorunlu modeli yeni bir max dosyasına merge etmeyi denedim ama çare olmadı.
Modelde Kendiliğinden Oluşan Bozulma (önemli)
Arkadaşlar üzerinde çalıştığım bir projede yaya yolları modelimde kendiliğinden bozulma oldu. 3dsmax i kapatıp açtığımda model normal haline döndü. Bir süre çalışmaya devam edip maxi tekrar kapatıp açtığımda aynı yaya yolu modelinde tekrar bozulma oldu. Bu böyle devam ediyordu. En son kapatıp açtığımda modeldeki hata devam ediyordu. Son çare yaya yolunu tekrar modelledim. Ama süreç gene aynısı gibi oldu ve sonuçta model gene bozuldu. Yaya yolu modeline hiç dokunmama rağmen kendiliğinden bozulma oluyor. Modeli oluştururken autocadden kendim altlık hazırlayıp maxe atıp max de kendim modelledim. Ve çalıştığım ana dosyaya merge ettim. Bozulmanın sebebini bir türlü bulamadım. Acil render almam gerekiyor ama nodeldeki hata yüzünden render alamıyorum. Zor durumdayım bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum.
http://www.tr3d.com/dersler/ders/7a/ Bu dersteki
http://www.tr3d.com/dersler/ders/7a/
Bu dersteki yöntemlede resimi modele çevirip yapabilirisin.
Çizim yaparken farkında olmadan
Çizim yaparken farkında olmadan hangi tuşa bastımda bu sorunla karşılaştım deyip kafa dağıtmak için foruma girdiğimde aynı sorun ve cevabıda gördüm. Teşekkürler Kerem ve Haluk.
3dmax de bu tarz
3dmax de bu tarz problemlerle bende karşılaşıyorum. Benim yöntemim koordinat düzlemini eğimli yüzeye göre ayarlamak ve bu şekilde eksenlerle çalışmak.Böylece ölçülü bir kaydırma yapılabiliyor. Bunun için bir kutu çizip bu kutuyu normal align komutu ile eğri yüzeye hizalıyorum. Daha sonra yukarıda Ferit arkadaşın gösterdiği yerde en alttaki pick seçeneğini seçip hizaladığım kutuyu seçiyorum.Böylece 3dmaxin koordinat ekseni kutunun ekseni ile aynı oluyor. Böylece eğri yüzeyde kendi eksenlerinde taşıma ve kaydırma rahatca olabiliyor. Dikkat etmek gereken iş bitince koordinat eksenini normale çevirmek.
Bu tarz eğri yüzeylerle çalışmayı kolaylaştırıcı pratik yollar varsa paylaşmanızı rica ederim.
Bir çizimde benim başıma
Bir çizimde benim başıma da benze olarak plandaki ölçü ile çizimi extrude ettiğimdeki ölçü arasında bir oransızlık vardı. Plan autocadde block şeklindeydi. Block u patlatıp maxe aktardığımda sorun çözülmüştü.
Taş dokusunun dokusunun map
Taş dokusunun dokusunun map chanal ına 1, tuğla dokusunun map chanalına 2. Değerini verip modeline üst üste 2 tane uvw map Ata . Sonra uvw map lerinde map chanalına bir tanesine 1, diğerine 2 değerini ver.böylece aynı numaralı uvw map ve doku birbirini etkiler dediğin karışıklık olmaz.
Yararlı bilgiler için teşekkürler
Yararlı bilgiler için teşekkürler Ümit.
Bulut Üzerinde Çalışmak Veya Bilgisayar Kiralamak Önerileriniz
Herkese iyi günler. 18 villalık bir projenin render ve animasyonunu yapmam gerekiyor.Eski bir bilgisayar kullanıyorum. Sadece render işi olsa vrayda render alıp ve render farm hizmeti alarak işimi yapabilirdim ama animasyon da yapılması gerekince mecburen lumion veya twinmotion gibi bir program kullanmam gerekiyor. Düzenli olarak böyle yoğun sahnelerle çalışmam gerekmediği için de yeni bir bilgisayar almayı bu aralar istemiyorum. Yaptığım araştırmalarda önüme iki seçenek çıktı.
*1. seçenek bulut üzerinden çizim programlarını kullanım hizmeti veren bir firmadan destek almak.Bulduğum firma https://vagon.io/
*2. seçenek bilgisayar kiralama hizmeti veren bir yerden 1-2 haftalığına bilgisayar kiralamak. Örnek bir firma: https://adeks.net/bilgisayar-kirala/?gclid=CjwKCAjwk_WVBhBZEiwAUHQCmR1xKJBrCbpub0jSU__SPFkiKT0nuuUYmuuBHSYJqjALWcZm14kqoxoCBX4QAvD_BwE
Sorularım ise:
*Daha önce bulut üzerinden hizmet veren bu veya benzer bir firmadan hizmet alan var mı? Rahat bir çalışma şekli oluyor mu? Çünkü modellemeyi 3dsmax de yaptıktan sonra sahne düzenlemesi, doku denemeleri, ışık denemeleri gibi lumion veya twinmotionda denemeler yapmam gerek. Yoğun peyzajlı bir sahnede buluttan çalışmak performasnlı olur mu? Öngöremediğim ne tarz sorunlarla karşılaşabilirim.(Bu sistemi çok merak ediyorum. Sitelerinde anlattıkları kadar iyi ise benim için biçilmiş kaftan olacak)
*İstanbulda oturuyorum ve burada kiralama hizmeti veren adeks gibi bir kaç firma buldum.Adeks bir çok bilgiyi sitesinde paylaşmış.Kiralamada firma kullanacağınız bilgisayar parası kadar senet imzalatıyor ve bilgisayar geri iade edilip gerekli kontroller yapılıp bir sorun olmadığı anlaşılırsa senedi geri iade ediyorlarmış. Bu firma ile daha önce çalışmış birileri varsa yaşadıkları tecrübeleri anlatırlarsa memnun olurum. Firma ne kadar güvenilir emin olamıyorum. Bilgisayarı iade ettikten sonra sorun var deyip para keserler mi emin olamıyorum. Veya sorunlu bir bilgisayar verip benden kaynaklanmış gibi bir yol izlerler mi gibi endişerim var.
Bana önereceğiniz başka şeyler olursa onları da öğrenmek isterim.
Askeri Kara Araçları Tasarım Yarışması
Arkadaşlar başka bir platformda bu yarışma duyurusuna denk geldim. İlgilenen arkadaşlar olabilir diye burada paylaşmak istedim. Link
Evet Erkan bende cevap
Evet Erkan bende cevap yazdıktan sonra farkettim. Bu bilgiler belki başka birilerinin işine yarar.
Yanlış bilmiyorsam Emre'nin bahsettiği
Yanlış bilmiyorsam Emre'nin bahsettiği şekilde fotoğraftan model çıkarma işlemini 3dsmax yapmıyor.Farklı firmaların bu konuda çözümleri var. Autodesk firmasının bu amaçla çıkardığı program hatırladığım kadarı ile recap tı.Autodeskin bu konu ile ilgili başka programlarıda olabilir bir araştır istersen. Ayrıca autodesk öğrencilere bu programları 3 yıllık öğrenci lisansıyla kullanma hakkıda veriyor.Bu şekilde indirip deneyebilirsin.
Unreal engine ile ilgili
Unreal engine ile ilgili hiç bir bilgin yoksa temel oluşturmak ve mantığını öğrenmek için alınır. Ben de satın aldım ama kursu baştan sona bitirmedim. Merak ettiğim bölümleri inceledim.Baktığım bölümlerde bazı kısımların çok detaylı anlatıldığını ama bazı kısımlarında biraz yüzeysel anlatıldığına denk geldim. Ama ue4 ile ilgili az bilgim olduğu için bütün bölümler bana katkı sağladı.Az detay verilen bölümlerle ilgili bile en azından fikir sahibi olup nasıl araştırma yapmam gerektiği konusunda fikir sahibi oldum. Özetleyecek olursam ue4 bilmeyen, öğrenmek ve fikri olsun isteyen herkesin arşivinde olmasını tavsiye edebileceğim bir eğitim seti.Zaten udemy 30 gün içerisinde iade etme hakkı da tanıyor. Alıp inceleyip beğenmezsen iade edebilirsin.
UE4 ile sadece mimari işler yapmak istiyorsan ve direk mimariye yönelik de bir eğitim seti istiyorsan Rasim-Ufuk hoca nın böyle bir eğitim seti var ona da bakabilirsin.
Mustafa beyin sorusunu gördüğümde
Mustafa beyin sorusunu gördüğümde hesabını başkası ele mi geçirdi diye düşünmüştüm. Benim gibi çok da uzman olmayan birinin bile bu soruya bir cevabı olabilir di. Mustafa bey bu platformdan takip ettiğim kadarı ile 3d konusuna baya hakim biri. Sonra soruyu tekrar okuduğumda render boyutunun 25 metre ve daha fazlası olduğunu gözden kaçırdığımı farkettim. Yorum yapan bazı arkadaşlarda bu noktayı kaçırmış olabilir.
Laptop Kiralayabileceğim Bir yer Var mı?
İyi günler arkadaşlar. 3 Gün veya 1 hafta gibi bir süre için laptop kiralamak istiyorum. Ekran kartı en az gtx1060 veya 970 olmalı. İşlemcisi min i5 ve ram i en az 8gb olmalı. Bu tarz bir laptop kiralayan tanıdığı veya bildiği firma olan varsa paylaşmasını rica ederim. Yer olarak Ankara da olması 1. tercihim, alternatif olarak İstanbul da olabilir.
Bu yönetmelikte 30.09.2017 de
Bu yönetmelikte 30.09.2017 de değişiklik yapılmış. Değişiklik yapılmış haline
http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.23722&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=planl%C4%B1%20alanlar%20imar%20y%C3%B6netmeli%C4%9Fi#
adresinden ulaşabilirsiniz.
Haklısın Hasan, o detayı
Haklısın Hasan, o detayı belirtmem gerekirdi.
Aslında mesajın " Yönetmelik artık taslak değil yürürlüğe girdi." kısmını yazdıktan sonra bunu açmam gerekir mi diye bir an içimden geçirdim. Fakat saat baya geç olduğundan ve uykusuzluktan üşendim. Benim dikkat çekmek istediğim esas konu artık bunun kesinleşmiş bir metin olduğu, taslak olmadığı kısmıydı. Bilgilendirmen için teşekkürler.