yagmuray Son Forum Mesajları

    www.yakinkampus.com sitesini mutlaka ziyaret

    yagmurayAzer Telik

    www.yakinkampus.com
    sitesini mutlaka ziyaret edin.Autocad üzerine Gökçe hocanın hazırladığı eğitim serileri var.

    2013-02-15 14:23:32

    explode ile patlatıp o

    yagmurayAzer Telik

    explode ile patlatıp o şekilde kaydetmeyi denediniz mi ?

    2013-02-05 21:39:00

    daha önce karşılaşmadığım bir

    yagmurayAzer Telik

    daha önce karşılaşmadığım bir durum olduğundan sadece sorunlu bölgeye bakarak yorum yapamadım.sadece sorun olan bölgeyi değildesahnenin genelini paylaşırsanız anlaşılması daha kolay olur diye düşünüyorum

    2013-01-29 02:17:17

    arşivleyerek kaydederseniz bu sorunu

    yagmurayAzer Telik

    arşivleyerek kaydederseniz bu sorunu yaşamazsınz

    2013-01-29 02:13:50

    sonucu paylastiginiz icin tesekkur

    yagmurayAzer Telik

    sonucu paylastiginiz icin tesekkur ederim sorunu cozmenize sevindim :)

    2013-01-08 15:09:17

    rica ederim umarim isini

    yagmurayAzer Telik

    rica ederim umarim isini gorur

    2013-01-08 12:33:06

    resimde gösterdiğiniz kalanlar uzakta

    yagmurayAzer Telik

    resimde gösterdiğiniz alanlarda uzakta ve gölgede kaldıkları için ışık yetersiz kaldığından,ışıkları birbirine kaynaştıran tanecikler az olduğundan ve ışık doğru dağılamadığından noisyler oluşmuş.
    Esasen render ayarlarında bilinçsiz yapılan yükseltmeler gereksiz render süresini uzatır.Tavsiyem ayarlarlı fazla yükseltmeden evvel kullandığınız ışığın subdivs değerini yükselterek deneyin.30 yapın 60 yapın oluşan noisylere bir bakın.
    yeterli gelmiyor ise V-ray Dmc Sampler işinizi görecektir. adaptive amount değerini değiştirin.Adaptive amount değeri gölgede kalan yerlerle nekadar ilgileneceğini belirler.Işık tanelerini doğru bir şekilde dağıtmaya çalışır.varsayılan değer 0,85 tir.0,85 kötü bir değerdir normalde en yüksek olduğu ayar 0,0 dır.Ancak render süresini çok falza uzatır.değeri yavaş yavaş düşürerek deneyin.sahneye uygun değeri yakalayın.
    noisytreshold da adaptive amount gibi parametre değeri ters çalışır azaltıkça yükseltmiş olursunuz.Noisy oluşumunu engellemeye çalışır.Uzakta kalan gölgede kalan alanlarla ilgilenir..Min samples örnek noktaların sayısını belirtir arttırdığınız zaman daha fazla tanecik oluşturur.Global subdivs multiplier ise sahnede subdvs değeri olan herşeyi temsil eder.Oraya 2 verirseniz sahnedeki herşeyin subdvs değerini iki katına çıkarmış olursunuz ki çok mantıklı olmaz :)

    ezber değer söylemek yerine anlatmaya çalıştım umarım faydalı olur.
    Ezberden kullanılan değerleride söyleyeyim adaptive amount:0,7 noise treshold : 0,005 min samples : 15-20 ışık subdvs : 40-60

    sahneden sahneye muhtaç olunacak değerlerin değişeceğini unutmayın :)


    2013-01-08 03:02:27

    noisytreshold degerini arttirmayi denediniz

    yagmurayAzer Telik

    noisytreshold degerini arttirmayi denediniz mi ?

    2013-01-07 23:49:24

    Resim görünmüyor..

    yagmurayAzer Telik

    Resim görünmüyor..

    2012-12-28 07:53:13

    Muhtaç olduğunuz kudret burada mevcut :)

    yagmurayAzer Telik

    http://www.tr3d.com/dersler/ders/dt/

    2012-12-16 03:11:27

    hehehe :))) Olsun iyi

    yagmurayAzer Telik

    hehehe :))) Olsun iyi oldu hem kökten çözüm hem kaçınılmaz sondu 2011 ` e çivi çakamazdım :))) Alışırım kısa sürede inşallah:)

    2012-12-09 02:35:48

    :)))

    yagmurayAzer Telik

    Walla bende 2011 ile memnundum son bikaç haftaya kadar :)
    Keşke değiştirmek zorunda kalmasaydım -.-

    2012-12-08 23:55:38

    teşekkürler

    yagmurayAzer Telik

    İlginiz ve verdiğiniz cevaplar için sonsuz teşekkürler.Öncelikle format atmama gerek kalmayacak önerileri deneyip çözüme ulaşmaması halinde diğer seçenekleri deneyeceğim.İnşallah bu kabustan bir an önce kurtulurum

    2012-12-08 12:20:08

    2011

    yagmurayAzer Telik

    2011 kullanıyorum

    2012-12-08 01:10:54

    teknik sorunlar..[masa üstüne almazsan açılmam]

    yagmurayAzer Telik

    Benzer konunun altına yazdım ama bir cevap alamadığım için yeni konu açtım..Bir süredir süre gelen bir sorunum var ne yazık ki ne yaptıysam çözemedim..Max studio malesef masa üstü hariç hiç biryerden ama hiçbiryerden bir max dosyası açmıyor..Openfailed hatası dönüyor veya Untitled olarak boş bir çalışma sayfası açıyor..Yeni proje açıp open komutuyla açmayı deniyorum olmuyor..Merge deniyorum olmuyor..
    Ancak dosyayı masa üstüne kopyalamış olmam durumunda açıyor..Kaplamalar içinde aynı durum geçerli malesef..Masa üstümde ciddi bir karmaşaya neden oluyor.Çalıştığım sahne sayısı aldığım yedekler arttıkça gerçekten iş içinden çıkılmaz bir hal alıyor..Maxi kaldırıp tekrar kurdum bir değişme olmadı.Sahneler içerisinde hiç bir objemde veya grubumda türkçe karakter yok.Klasör isimleri türkçe değil..Kaza ile esas çalışmamı silmem tüm sabrımı tüketti..
    2saat çalışıyorsam en az 45 dakikası oradan oraya dosya aktarmakla geçiyor..Bunu yaşayan çözen çözümü bilen varsa yardımcı olabilirse çok memnun olacağım..
    Birde her maxi açtığımda XAML parser hatası benii karşılıyor..Ribon configuration menu ile ilgili bir uyarı veriyor resetlensin mi diye soruyor sonra açılıyor.Programı kaldırıp kurduktan sonra bu sorun da düzelmedi...

    2012-12-08 00:34:53

    framebuffer ile default render window ışık farkı

    yagmurayAzer Telik

    Vray framebuffer ile render alıyorum.Renderı kaydettiğimde ışık aldığım render ile kaydettiğim render arasında çok büyük bir ışık farkı oluyor..
    max in default render penceresi ile vray framebuffer arasında bir ışık farklılığı var.
    frame buffer ile render ediyor olsam bile standart render penceresinde göründüğü şekilde kayıt oluyor..Sorunu nasıl çözebilirim ?

    2013-03-20 01:59:18

    daha önce hiç böyle

    yagmurayAzer Telik

    daha önce hiç böyle bir durumla karşılaşmadım.Duvara verdiğiniz bump etkisinin cama verdiğiniz malzemeyi etkileyebilmesi nasıl mümkün olabilir bilemiyorum..
    resimlerde camda ""bump" etkisinden ziyade duvarın kendisi görünüyor gibi geldi bana..
    Camı yerleştirdiğiniz yerleri delmemiş ve cam direk duvarı gösteriyor olabilir mi acaba ?
    Eğer modelin içi komple boşsa arka taraftaki duvarlar görünüyor da olabilir..

    2012-12-30 20:51:23

    VrayPysical Camera nın distortion

    yagmurayAzer Telik

    VrayPysical Camera nın distortion parametresi ile camera lensinde deformasyon yapabilirsiniz.

    2012-12-27 23:42:30

    wrappermtl

    yagmurayAzer Telik

    İlgili nesneye vraywraper mtl ekle..bu material icerisinde iki parametre vardir.birincisi isik yaratma ikincisi ise isik toplamadir.bu parametrelerin degerleriyle oynayarak daha az isik al daha cok isik al veya kedin isik uret seklinde yaptirimlar uygulayabilirsiniz.varsayilan ayarlar olarak 1,1.siz isik toplama degerini azaltirsaniz mesela ayarini 0,5 gibi bi deger yaparsaniz suan ortamdan topladigi isigin yarisini toplamasini soylemis okursunuz da az isik alir ve parlamamis olur.isik ayarlari ile oynamaniz sart degil.bu yontem ile sahnenin geri kalan bolumundeki isik dagilimindan memnun iseniz bu yontemle diger objelerin isigini bozmamis olursunuz.

    2012-12-24 03:07:00

    Işığın subdvs değerleri ve

    yagmurayAzer Telik

    Işığın subdvs değerleri ve render in kalite ayarları ile ilgili bu durum

    2012-12-20 21:09:39

    Pc başına şuan geçtim

    yagmurayAzer Telik

    Pc başına şuan geçtim ve ekteki resimleri inceledim.Gördüğüm kadarı kırmızı ile işaretlediğim yerler aslında ışık yayması gereken alanlar.Ancak renderda görünmüyor..
    Bunun birkaç nedeni olabilir..
    Vray plane ise eğer bu ışık kaynakları okları ters yöne bakıyor olabilir..
    Okları ters yöne bakıyor olsa bile doublesided işaretlerseniz hem öne hem arkaya ışık verir.
    Diğer bir ihtimal vrylightmtl ise verdiğiniz değer düşük geliyordur..vraylightmtl fazla ışık yaymaz zaten..
    Diğer bir ihtimal eğer bu yüzeyler ışık kaynağı değil ise bir objenin içindelerse viewport da ışığın etkisi ile parlak görünür ancak renderda kesinlikle çıkmaz..
    Renderda çıkması için ışığı içine yerleştirdiğiniz objeye ışık süzen bir material ataması yapmanız gerekir.Işığı süzemiyordur..Sahnedeki ışık sizi yanıltıyor ışık varmış gibi duruyor ancak render aşamasında bu obje ışık süzmediği için ışık yokmuş gibi davranıyor olabilir..

    2012-12-19 01:18:52

    Yaptiginiz bir yanlislik yok

    yagmurayAzer Telik

    Yaptiginiz bir yanlislik yok sahnede isik etkilerini tam olarak goremezsiniz...hic vir zaman render ile viewport gorunumu birbirini tutmaz..sahnede isik etkisini tamamen kapatirsabiz daha rat calisirsiniz

    2012-12-19 01:01:54

    Sahnedemi goremiyorsunuz renderdami?

    yagmurayAzer Telik

    Sahnedemi goremiyorsunuz renderdami?

    2012-12-18 23:55:44

    3değitim

    yagmurayAzer Telik

    3d eğitim in yayınladığı v-ray setini bende kullanıyorum.kesinlikle tavsiye ederim

    2012-12-08 22:32:47

    işte bilen insana öyle

    yagmurayAzer Telik

    işte bilen insana öyle geliyor :)) Bilmeyen açısından bakmak lazım :)

    2013-01-07 20:26:07

    Selamlar elinize sağlık paylaşım

    yagmurayAzer Telik

    Selamlar elinize sağlık paylaşım için teşekkürler.Yorum beklediğiniz için görüşlerimi yazıyorum yanlış anlaşılmalar olmasın lütfen..

    Amaç hiç bilmeyen birine z-brush kullanarak karakter modellemeyi öğretmek ise bence anlatım yetersiz.Z-brush programını kullanmasını hiç bilmeyen biri olarak anlatımın anlaşılırlığının az olduğunu söyleyebilirim.Makinamda z brush kurulu videoya bakarak şuan ilk 4 dakika uyguladığınız adımları bile takip edemem.Küre çizdiniz edit butonuna tıkladığınızı gördüm ardından birkaç yere tıklayarak kürenin üzerine çizim yaptınız..Nereye tıklandı neden tıklandı tıkladığımız yer hangi ihtiyacımıza cevap verdi gibi sorularon yanıtları yok..Tıkladığınız komutların ismini işlevini ve neden uyguladığınızı kısaca açıklamanız gerekiyor.Benim açımdan takip edilebilirliği olmadığından uygulayamayacağımdan 9.dakikada izlemeyi bıraktım mesela..
    İzlensin ve faydalanılsın istiyorsanız eğer biraz detaya girmeniz gerekiyor

    2013-01-07 17:57:18