wisemanxxx Son Forum Mesajları

    Buradaki hata sadece mantiken

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    Buradaki hata sadece mantiken vray light ı invisible yapamazsın diyor o kadar. ekranda görüntü almamanla bi alakası yok o hata mesajının. aslında bu bir hata da değil uyarı diyelim.
    cpu mu gpu mu kullanıyosun vray rt de?

    2017-03-24 16:22:21

    overall hdri nin tamamının

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    overall hdri nin tamamının şiddetini artırır. render mult da sadece render sırasında şiddeti artırır. Daha doğrusu adı üstünde overall değeri x render mult kadar şiddettle renderlanır.
    Ne işe yarar dersen mesela hdri nin şiddetini artırmak istiyorsun diyelim fakat backgroundda da görmek istiyorsun. overall dan artırırsan arkaplandaki görüntünün de şiddeti artacağından kimi hdrlerde bembeyaz bir arkaplan görürsün. böyle durumlarda overall a ellemeyip sadece render mult u artırırsın.
    örnek : hdri overall 1 iken render mult 5 ise render da hdri 5 katı şiddettle renderlanır
    overall 0.5 render mult 2 ise 2x0.5 = renderda yine 1 şiddetinde renderlanır.
    overall 5 render mult 0.1 ise renderda 5x 0.1 = 0.5 şiddetinde renderlanır gibi...

    2015-08-18 14:41:12

    vray frame buffer dan

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    vray frame buffer dan otomatik kaydettirirseniz zaten dosya olarak kaydeder. neden frame buffer ı kapatıyosunuz onu anlamadım. 3ds max in kendi otomatik dosya kaydetmesinden değil de vray in frame bufferından yapacaksınız.

    2013-10-02 15:02:27

    bedava olarak sculptris var

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    bedava olarak sculptris var material boyama kısmı. gerçi tam olarak ne istediğini anlamadım ama bahsettiğin şey bana texture boyama yapmak istiyormuşsun gibi çağrışım yaptı :)

    2013-09-23 14:13:32

    bu tarz bir modeli

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    bu tarz bir modeli ben önce illustratorde çıkarıyorum deseni ve ai olarak atıyorum. aynı şey autocadde de yapılabilir. illa ki ölçülü olsun diyorsak en güzeli autocad. maxte spline`ı sevmediğim ve vektör grafik programlarına da aşina olduğum için ai olarak atmak bana en kolayı geliyor. spline olarak aldıktan sonra extrude ve sonra kıvrımlı kenarları fillet ile yumuşatıp üstüne de smooth atıp yapıyorum.

    2013-09-19 17:31:02

    resmin çözünürlüğü düşüktür.zaten benim

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    resmin çözünürlüğü düşüktür.zaten benim piyasada gördüğüm en büyük ebat 16000 x 8000 gibi bir rakam ki bu bilebir sphere ya da kübe sarıldığını düşünürsen yatayda 4000 pixele denk gelir. yani ancak 4000 pixel civarı genişlikte bir renderında net çıkar. cgsource daki hdr ler baya yüksek çözünürlükteler. ordan bi tane alıp deneyebilirsin
    ayrıca render animasyon olmayacaksa bu tarz hdr setlerinde backplate denilen yüksek çözünürlüklü resimler de pakete dahil olabiliyor. böylece aydınlatma ve yansımaları hdr ile yapıyorsun. arka planı alphalı alıyorsun ve photoshop ta bu backplate lerden uygun olanı yüksek çözünürlükte arka plana atıyorsun.

    2013-09-19 17:24:03

    shapes kısmında section ile

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    shapes kısmında section ile kesitler alabilirsiniz.ve daha sonra sadece bu shapeleri alıp export yaparsanız autocad e 2 boyutlu shape ler alırsınız.fakat bu aşamada biraz ön hazırlık yapmanız ve kesitini alacağınız objeleri de biraz sadeleştirmeniz gerekebilir.çünkü ne görürse onu tarar section. gereksiz detaylar da olabiliyor.

    2013-09-12 10:21:59

    pardon zaten yazmışsınız admin

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    pardon zaten yazmışsınız admin olarak kuruyorum diye :) tam okumamışım.
    Bu problemi ben de yaşamıştım ama benimki tamamen yetkilerle alakalıydı. güvenlik duvarını kaldırıp admin olarak kurunca düzelmişti.

    2013-09-12 10:19:05

    renderda form çok daha

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    renderda form çok daha köşeli olmuş ama hoş görünüyor.
    bu tarz formlar için nurbs bence en uygun modelleme şekli. max in kendi nurbs ü de bu tarz formlar oluşturabilir fakat özellikle power nurbs çok daha kullanışlıdır.

    2013-09-12 10:17:31

    admin-yönetici olarak kurmayı deneyin.

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    admin-yönetici olarak kurmayı deneyin.

    2013-09-08 23:29:32

    en azından geçici bir

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    en azından geçici bir çözüm olarak viewportta shadow ve ambient occlusion ı kapatırsan bu saçma gölgelerden kurtulursun...

    2013-09-06 12:29:58

    vray cam depth of

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    vray cam depth of field ve render setupdaki vray camera da depth of field açık kalmış olabilir sinan. kolay gelsin

    2013-08-31 14:49:25

    ilk çıktığı günlerden beri

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    ilk çıktığı günlerden beri octane kullanan biri olarak fstorm u ilk gördüğümde sanki octane kullanıyormuş gibi hiçbir ayarı vs. nerde ne varmış diye aramadan render almıştım. Çünkü render setuptaki sekmelere kadar aynıydı. isimleri değiştirmişti sadece birkaç da eklenti vardı. Bi arkadaş fstormun daha az vram kullandığını filan yazmış.Kullandığım versiyonda ne hız ne de diğer açılardan bir artı görmedim. Octane`ın ismi değişmiş hali gibiydi. Aramızda da eğer fstorm daha ucuzsa onu alırız nasılsa işleyiş aynı diye konuşmuştuk. Hatta yanlış hatırlamıyorsam fstorm direk octane malzemeleri convert edebiliyordu. Bu bahsettiğim fstorm un bedava alpha ya da beta sürümüydü.Sonradan geliştirdiyse bilemem.
    Bu yüzden mahkeme kararı beni hiç şaşırtmadı.

    2017-11-22 16:36:07

    gamma 2.2 kullanıyorsunuz sanırım.

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    gamma 2.2 kullanıyorsunuz sanırım. max in gamma lut setup ında gamma 2.2 iyken input 2.2 output 1 olması lazım. o zaman kaydettiğinizde gammadan kaynaklanan solukluk giderilmiş olur.

    2013-05-21 08:59:52

    Konuyu açmanızın üzerinden bir

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    Konuyu açmanızın üzerinden bir yıl geçmiş fakat tr3d yi nadiren takip ettiğimden yeni gördüm. Octane Render ile ilgili tespitlerinizi çok yerinde buldum.Octane`ın beta sürecinden beri (ki tarihi hatırlamıyorum bile sanırım 2010-2011 gibi) lisanslı kullanıcısıyım.Son 1.5 yıldır da Octane`dan başka bir motor kullanmıyorum. Bu yüzden birkaç şey eklemek ve arkadaşları bilgilendirmek istedim.
    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki render hızı vray kadar bile olsa yine de çalışırken o kadar çok zaman kazandırıyor ki render süresine takılmıyorsunuz bile. Bu tabi ilk kullanmaya başladığım zamanlarda 1-2 kartla çalışırken oluyordu ve render sürelerine razı olmak zorunda kalıyordum.Fakat şu anki sistemimizde özellikle animasyonda müthiş hızlandırdı bizi.Flicker oluşumu ya da abuk subuk global illumination hesaplarının olmaması, preview renderlar için AO modu, path tracing ya da PMC seçme imkanı aslında size istediğiniz kadar hızı kendiniz seçme imkanı veriyor. Birkaç ayarın ne işe yaradığını bilmek yetiyor çünkü vraydekinin sanırım 50 de biri kadar bir ayar ya vardır ya yoktur. Ayrıca Motion Blur ve DOF için vray de olduğu gibi bin takla atmanıza gerek yok. Sadece aperture gibi bazı kamera değerlerini veriyosunuz o kadar. Render süresine etkisini ben şimdiye kadar hiç farketmedim desem yeridir.
    VFX kısmına gelince bence şu an için en büyük eksiklerinden biri matte malzemelerde sadece gölge seçeneği olması.Reflection ve refraction da olmalı kesinlikle. Octane 3`te eklenen volumetrik render da büyük bir eksikliği gidermiş oldu ama tam anlamıyla environment fog mantığında çalışmıyor. Fakat duman, ateş vs. konularında gelecek vadediyor.
    Ve en çok sevdiğim kısmı sizin de bahsettiğiniz gibi sizi sürekli doğru düzgün poligonlarla, optimize edilmiş sahnelerle çalışmanıza teşvik ediyor. Bu da bazen zahmetli gibi gelse de aslında sizi disipline ediyor ve kopyalamaktan uzaklaşıyorsunuz. Çünkü materyal hazırlamak aşırı zevkli ve kolay. Çünkü sonucu anında görüyorsunuz ve normalde maxte olmayan birkaç malzeme özelliği (kapsamlı emitter materyaller, farklı projection seçenekleri vs.) başlangıçta karışık gelse de çok hoşunuza gidebilir. Bir emitter malzemeye ies texture atma fikri çok güzel mesela. Ayrıca proxy ve instance sistemi tam olarak istediğim gibi. Doğru şekilde proxy ve instance mantığını kullanarak 6 GB`lık ekran kartlarında 15-20 milyon polygon + displacement mapler , milyonlarca Forest Pro Çim ve ağaçlarının animasyonlarını hiç zorlanmadan alıyoruz. Yeter ki Octane`ın istediği şekilde çalışın.
    Lafı çok uzattım sanırım. Fakat artık vray, corona, mental ray gibi biased render motorlarının modasının çoktan geçtiğini düşünüyorum. Popülerliklerinin devam etmesini sadece GPU render motorlarının ihtiyacı olan ekran kartı yatırımlarının herkesin karşılayamayacağı kadar yüksek olmasına, eski alışkanlıklara ve -malesef- crack konusundaki avantajlarına bağlıyorum. Zaten bir taraftan Vray`in ısrarla Vray RT`yi GPU render motoru gibi sunmaya çalışması ve bir kaplumbağa hızında da olsa geliştirmeleri bu konuda hazırlıksız yakalanmak istemediklerinden kaynaklanıyor sanırım. Ama Vray RT`nin Octane karşısında hiç bir şansı yok şimdilik.

    Görüşmek üzere

    M.Beytekin

    2016-06-15 23:06:27

    kesinlikle revit

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    özellikle max 2013 le birlikte revitten dosya almak çok daha kolay hale geldi. direk revit projesini tanıyor. modellerdeki spline tarzı ya da yuvarlak köşeli modellerin detayını max e alırken ayarlayabiliyorsunuz. ayrıca hakan arkadaşın bahsettiği gibi ölçülü modellemeleri maxte yapmaktansa revitte yapıp direk max in içine referans olarak almak revizyonlu projelerde çok işe yarıyor.autocad her halükarda ucundan bişeyler bilinmesi gereken bir program bence. en azından projeler genelde autocad formatında geliyor ve en azından autocadde bazı şeyleri düzenleyip revite atmak daha rahatlık sağlıyor.

    2013-04-15 09:50:50

    fbx export sırasında extra

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    fbx export sırasında extra datada windi seçin. onu açtığında point cache dosyası olarak yazar animasyonu. aynı yerde kaç frame olacağını daha doğrusu süresini de oradan belirliyorsun.max e alırken de zaten fbx importta animation kısmı var o normalde açık oluyor ama kontrol edin.

    bu render neyle alındı bilmiyorum ama bana opacity map ler ters gibi geldi. elden geçirmek lazım. ve opacity map kullandığı için vrayle speedtree kullanmak render süresini acaip uzatır. özellikle animasyonlar için speedtree yi tavsiye etmiyorum vray ile.
    malzeme ile ilgili bir durum da normal mapler. malzemeleri vray e çevirince bump slotuna normal mapleri atar. fakat vray malzemede biraz bunları elden geçirmek gerekiyor yoksa bump hissini alamıyorsunuz. açıkçası speedtree max e atıltıktan sonra hangi render motorunu kullanırsanız kullanın malzemeleri elinizle ayarlayın

    2013-04-12 11:27:22

    wacom intuos kullanıyorumm ve

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    wacom intuos kullanıyorumm ve kesinlikle tavsiye ederim.
    Düşündüğün cihazı sanırım 5-6 sene önce farklı bir marka (manhattan) olarak almıştım.

    http://ecx.images-amazon.com/images/I/31b6yqPHxgL.jpg

    Bu modelin değişik 2-3 markasını gördüm.Aslında hepsi uclogic sürücüleri ile çalışıyor sanırım fakat ben çok sıkıntı çektim kullanırken. Ayrıca aslında çok eski bir model bu.Hassasiyet vs gibi özellikleri wacom intuos` la boy ölçüşemez bana göre.

    Intuos ile -eğer bütçen yeterliyse- wifi arabirimini de tavsiye ederim. kablo mablo uğraşmıyosun.Kalemi pilsiz çalışıyor. Wifi setini alırsan batarya çıkıyor kutudan ve şarjlı oluyor cihaz.

    2014-05-14 15:34:36

    panoramik renderi hangi metotla

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    panoramik renderi hangi metotla alıyosunuz bilmiyorum ama görüntü oranını 2:1 yapıp vray setup kamera ayarlarında fov 360 ve spherical seçerseniz
    renderi jpeg kaydedip pano2vr a atın. normal renderden bi farkı yok.

    2012-11-10 16:48:17

    bir oyun, iki animasyon

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    bir oyun, iki animasyon filmi konusunda hep aynı tartışmalar... bugün bir araba üretecek olsanız adamların ilk yaptığı araba gibi mi olması lazım yoksa artık bugünün minimum standartlarında mı olması lazım? bir bilgisayar üretecekseniz bunu ilk önce sadece hesap makinesi mi olarak yapacaksınız. şimdilik bunu yaptık biz de 50 sene sonra düzgününü mü yapıcaz diceksiniz. şu "ilk film için iyi" tarzındaki yorumları anlayamıyorum.piyasanın bir standartı var. artık bunun altındaki hiçbir yapım yapımcılara para kazandırmaz.kazandırmamalı.amerikada kimsenin kimseyi aynı yaklaşımla teşvik ettiğini sanmıyorum.adamlar bir film yaparken sadece kurgu ve ön hazırlık için bile aylar harcıyor.herşeyi uzmanına danışıyor.gerçek anlamda sanat yönetmenleri var.kısa yoldan üstelik yarısından çoğunun türk olmadığı bir ekiple güzel birşey yapıcam ve kazandığım parayla ikincisinde daha iyisini yapıcam mantığı bana her zaman ters geliyor. ayrıca eğitimli personel haricinde geriye tek kalan şey techizat ki buna ulaşmak da imkansız değil.personel de yoksa eğitene kadar bekliceksin.ya da mütevazi olup dünyayı kurtaran adam tadında değil belki bi pepeyle filan başlıcaksın.

    2013-10-05 15:11:47

    IMU ne demek bilmiyorum.Fakat

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    IMU ne demek bilmiyorum.Fakat kendi yöntemimi anlatayım.Brekel body v2 ve kinect v2 kullanıyorum. Düz yürüyüş, oturuş kalkış gibi sabit yerde olan hareketler alıyorum. Başarı oranı %80 diyebilirim.
    Maya'da kodlamayı neden yapacağını anlamadım ama zaten brekel body den fbx olarak alabiliyosun.İskelet ve animasyon hazır geliyor. Buna skin eklemek sana kalmış. Motion Builder için de plugin i var brekel in. direk oradan da alabiliyosun. Yani ben şimdiye kadar mocap alırken hiç kodlamaya ihtiyaç duymadım

    2020-01-16 01:56:30

    sahnede vray haricinde max

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    sahnede vray haricinde max in standart ışıklarından var mı bi kontrol edin.vray de hala çözmedilerse max in photometric leri zaman zaman sorun yaratabiliyordu. ies leri isolate yapıp render i başlatmayı deneyin. tek başlarına aynı problem yoksa sahnede vray in hoşuna gitmeyen bir ışık ya da material olabilir.

    2018-05-30 10:47:44

    override mat

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    yıllardır vray kullanmıyorum ama override material diye birşey vardı.GI`dan filan etkilenmesin seçenekleri vardı yanlış hatırlamıyorsam. override material a bi bakabilirsiniz.

    2018-05-30 10:45:28

    Ben her zaman önce

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    Ben her zaman önce bir fotoğraf makinesi ile birkaç iç mekan fotoğrafı çekip oradan yola çıkma mantığını öneririm. Bu sahnede ortamı aydınlatmak için kullanılan yapay ışıklar çok eşit bir ışık vermiş sahneye.Dışarısının bu kadar aydınlık olduğu bir yerde iç mekanın bu kadar aydınlık olması biraz yapaylık katmış. Normalde iç mekan fotoğrafçılığında bikaç yapay ışık tabi ki kullanılır fakat bunun haricinde farklı poz sürelerinde birkaç kare alıp tonemapping le ışığı dengeleme metodu da sıklıkla kullanılır. Bence gerçeklik istiyorsanız bunun ilk adımı interior photography başlığıyla arama yapıp gerçekte nasıl bir yol izlendiğini öğrenmektir. Sonrasında da bu bilgileri 3d ye taşımak..
    Sahnedeki bir ikinci konu da malzemeler. Malzemeler gerçekçi değil. Biraz kusur gerçekliği artırır.
    Bu arada kullandığınız antialias modları gereksiz bir sharpness veriyor ki hiçbir fotoğrafta bu kadar keskin hatlar olmaz. post production aşamasında yine biraz lens kusurları eklemek ayrı bir gerçeklik katar. chromatic aberration, vignette, depth of field, lens distortion vb...

    2017-05-10 11:59:13

    arion

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    arion render bunu yıllardır yapıyor.

    2017-02-26 21:23:25

    gamma

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    gamma 2.2 linear workflow olarak araştırın.

    2017-02-16 12:43:35

    vrayhdri map i kullanıyorsanız

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    vrayhdri map i kullanıyorsanız overall multiplier ı arkaplanda göreceğiniz şekilde ayarlayın (mesela default olarak 1 de arkaplanda gözüküyorsa öyle bırakın) sahneyi aydınlatmasını artırmak istiyorsanız render multiplier değerini artırın. Böylece sadece render sırasında şiddeti artar....
    Arkadaşların bahsettiği gamma olayı ise tamamen yeterli dynamic range ` e sahip olmayan benim kötü hdr olarak tabir ettiğim hdrlerde işe yarar (piyasada bol bol bulunan peter guthrie hdrleri gibi). fakat dynamic range düşük olduğu için gölgenin keskinliği ters gama ile artarken ortamdaki mavi baskınlığı daha doğrusu saturation inanılmaz artar.Yani bu sadece olmayan dynamic range i fake bir metotla artırmaktan ibarettir. Normalde iyi bir dynamic range e sahip bir hdr gamma 1 de zaten normal ışığını verir.


    2015-09-10 22:59:28

    gölgelerin keskinliği tamamen kullandığın

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    gölgelerin keskinliği tamamen kullandığın hdr nin dinamik aralığına (EV) bağlı. EV değeri yüksek olan hdrlerde gamma dahil hiç bir şeye ellemeden keskin gölgeler alırsın.
    Burada olayı çok güzel anlatan bir yazı var :
    http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-high-dynamic-range-hdri.htm

    2015-01-13 14:11:35

    benim anlayamadığım konu şu

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    benim anlayamadığım konu şu oldu. eğer vray environment override da reflection a attıysanız burada o hdryi yansıtacak herhangi bir şey yok gibi zaten. hdr yi aydınlatma için kullanıyorsanız vray dome light atın ve diğer bütün environment override maplerini kaldırın. vray dome da invisible ı seçin. bu camlarda yansımayla ilgili problem olsa içerideki objeleri de yansıtması gerekirdi. hdr yi komple kaldırdığınızda hdr yansıması dediğiniz kısımlar simsiyah mı oluyor?

    2013-12-02 15:15:36

    normal map i bump

    wisemanxxxMustafa Beytekinwisemanxxx

    normal map i bump kısmına vraynormalmap mapi ekleyip içine bitmap olarak atmalısınız
    fakat burda küçük bir detay var. eğer gamma 2.2 kullanıyorsanız normal map i bitmap atarken override gamma 1 olarak atmanız lazım. yoksa normal map in etkisi bump u yanlış olur.

    2013-11-21 15:58:47