ulasdeniz Son Forum Mesajları
bu yorumlar zaten beta
bu yorumlar zaten beta testleri aşamasında iletiliyor. istediğiniz özellikler konusunda net liste yaparsanız ingilizce olarak ben olduğu gibi iletebilirim. Beta sürecinde bu türlü istekleri iletiyoruz fakat ne kadar dikkae alırlar bilemem.
Max 2014 SP4 doğrudan
Max 2014 SP4 doğrudan indirme bağlantısı
http://knowledge.autodesk.com/sites/default/files/file_downloads/3dsMax2014_SP4.msp
Max Design 2014 SP4 doğrudan indirme bağlantısı:
http://knowledge.autodesk.com/sites/default/files/file_downloads/3dsMaxDesign2014_SP4_0.msp
müstakbel yeni sürümü kullanabiliyorum
müstakbel yeni sürümü kullanabiliyorum henüz ekelemediler ama muhtemelen karakter creator denen bir ek sunacaklar. Çok fazla yenilik yok işe yarayan fakat scene explorer geliiştirildi ve çok rahat kullanıma sahip. sahnedeki tüm nesneler bir liste halinde ve görünürlük kontrolleri tek bir panelden yapılıyor, gruplama gizleme, renk ayarlama isolate gibi işlemler tek panelden liste halinde yapılyor. ayrıca python scripting seçeneği geliyor, nokta bulutu , stereo camera şimdilik başka da dişe dokunur yenilik yok gerisi improvements
Daha da kötüleri olacak
Daha da kötüleri olacak arkadaşlar. Yakında dünya çapında bir Freelancer sitesi Türkiye de bir yapılanma oluşturacak. Hatta yarın Istanbul`da bir toplantıları olacaktı. O olduğu zaman, Hindistandan saati 1.5 dolara çalışan freelancerlar da devreye girecek. İşte bana gelen mail. İsimleri ve adres bilgilerini gizledim çünkü bu bir davetiye ve kişisel bilgiler içeriyor.
XXXXXXXXX is coming to Istanbul on
Monday, November 11th.
You`re invited to attend a networking and information-gathering event in Istanbul.
XXXXXXX will be in town November 11 hosting a meetup for businesses and freelancers alike. The topic will be the Lean Startup, and how you can be more successful in these exciting times. Seating is limited, so reserve your spot now.
As well as guest speakers addressing topics important to businesses and freelancers, the Elance team will be on hand to offer advice on gaining a competitive advantage through online workers.
Here is a list of speakers who will be presenting:
O.... S......, Startup Grind Istanbul Chapter Director
C..... A......., among the top 3 Istanbul Freelancers on Elance, Video Editor
........, Talent Marketing Manager at Elance
When: Monday the 11th of November at 19.00
Where: ...........................Beyoglu, Taksim Istanbul
Snacks and drinks will be sponsored by Elance.
hep vardı diye biliyorum.
hep vardı diye biliyorum. 2012 de var.
Options, seçeneklerden (kaydederken çıkan
Options, seçeneklerden (kaydederken çıkan pencereden) triangulate seçeneğini kaldırıp dene FBX i. Muhtemelen poligonler çokgen yapıda olur.
KediEti7 haklısın. Ne kadar
KediEti7 haklısın. Ne kadar iyi kullanırsan kullan, sonuçlar da tatmin edici olmayacak kolaylıkla. orman sahneleri ve özel tasarlanmış Vue bitkileri kullanmadıkça sonuçlar da tatmin edici olmayacaktır.
Ahmet, bu iş için
Ahmet, bu iş için profosyonel destek almanı tavsiye ederim. muhtemelen konusunda uzman bir mimar ile görüşmen gerekir. Bu sadece görsel bir tasarım olmakla kalmayıp, aynı zamanda akustik özelliklere de dikkat etmen gereken bir tasarım olmalı. Anfi gibi sesin özel olarak yönlendirileceği mimari yapılar, konusunda uzman kişilere yaptırılmalıdır. görsel tasarım ise bunun diğer bir yanı. Tavsiyem mimarlık formlarından destek istemen olacaktır.
Map listesi içerisinden Celular
Map listesi içerisinden Celular muhtemelen işini görecektir. biraz uğraşman gerek sadece.
En rahat ve kolay
En rahat ve kolay biçimini loft ile verebilirsiniz. 5-6 kesit profili ile istediğiniz yapabilirsiniz.
Sağ tıklama (nesne(ler) seçili
Sağ tıklama (nesne(ler) seçili iken)> Object properties > Backface Cull
Hoca reaktörde yapmıştır. Cloth
Hoca reaktörde yapmıştır. Cloth yöntemi ile yapmamıştır. 2013 de mcloth olarak massfxde de çözüm var. Hoca rektörün olmadığını söylemiştir belki. hemen kötülemeyin hocayı. Müfredat denen bir şey de var eğitim kurumunun. esip gürlemeyin hemen.
ölçülendrime için script yaparsan/bulursan
ölçülendrime için script yaparsan/bulursan olur. ama kesinlikle Autocad gibi kullanışlı bir şey bekleme. her programın hizmet ettiği bir amaç vardır. Max`i projelendirme için kullanmak pek mantıklı değil. Fakat sadece ölçülendirme için kullanacaksan, dediğim gibi maxscript olması gerek. mesafeyi zaten ölçebiliyorsumn max içinde.
Gerçel zamanlı render motorlarından
Gerçel zamanlı render motorlarından biridir. Mental ray programıdır. tüm shaderları tanımaz. henüz tam başarılı bir seviyede değilsir. fazla ayarı yoktur. kaliteyi iki türlü belirlersiniz, biri süre tanımlarsınız diğerinde ise hücrelenme sayısı ile ayar yaparsınız. teoride render işlemi sonsuza kadar sürer. Fjkat uygulamada, iki render geçişi arasında belirlenenin altında bir fark oluşunca işlem sonlanır. Render kalitesi Kaliteli malzeme ve iyi iışıklandırmaya baksa da tatmin edici sonuçlar henüz temi edilemiyor. İyi bir Cuda destakli ekran kartı ile hızlı sonuçlar alabilirsiniz. Ama bence Real time render motorlarının hala gelişmesi için çok yol var. Active shade olarak kullanılması için iyi bir çözüm. deneme renderlarında kullanılabilir. bununla ilgili basit bir araştırma ile istediğiniz bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
Evet o tür programlarda
Evet o tür programlarda fizik motorları vardır. benzer fizik motorları 3d yazılımlarda da vardır. bunun haricinde doğrudan fizik derslerinde kullanılabilecek Fizik yazılımları var. Hatta sadece Newtonian fizik değil, relativite- elektromanyetizma-hatta quqtum temelli yazılımlar bile mevcut. Fizik hocan için, temel fizik konuları amacına uygun olarak doğrudan fizik yazılımları önerebilirsin. özellikle Pad bilgisayarlar için üretilmiş basit yazılımlar var. Autodesk 2013 programları arasında birkaç tanesi oldukça işinize yarayacak özellikle öğrencilerin fizik uygulamaları için kullanılmak amacıyla tasarlanmıştır. liste uzun olduğu için unuttuğum bu proram isimlerini Autodesk sitesinden öğrenebilirsiniz. Öte yandan programlama dilleri ile de fizik uygulamaları yaparsınız fakat görsellik oluşturma konusunda kasacaktır. bu yüzden başka bir 3d proggram ya da oyun programları öneriliyor. BNu arada Autodesk Force effect ve Force effect Motion yazılımlarına da bir göz atın.
tam olarak nasıl yapacığı
tam olarak nasıl yapacağını belirt. daha doğrusu ne yapacağını belirt, sana yardımcı olalım. sen, anladığım kadarı ile bu işi parametrik yapmak istiyorsun. kullanacağın yazılım 3ds Max ise Maxscript ve Visual Maxscript editör işlerini epeyce kolaylaştırır. Senin bir açı parametren olacak. ayrıca bir de hız parametren olacak. kütleye de ihtiyacın var ama, kütleyi 1 olarak alıp, birimsiz hale getirebilirsin. açı ve hız parametreleri ile, momentum korunumu ya da enerji korunumu ile bu işi yaparsın. Asıl parametren Hız, fakat, hızın yatay ve düşey bileşenlerini ise açı ile belirlersin. (HızXsinüs(açı)= yatay hız bileşeni(bu cismin ne kadar uzağa gi,deceğini belirler) HızXcosinüs(açı) ise dikey hız bileşenini belirler. bu da senin cismin ne kadar yükseğe çıkarabileceğini ve cizmin toplam hareket zamanını belirler. Yerçekimi ivmesi de aynı şekilde çıkabileceği max yüksekliği ve hıza bağlı olarak cismin yükselme ve düşme süresini belirler.) bir de yerçekimi ivmesi parametresini (ya da sabitini) koyman durumunda istediğin şeyi yapabilirsin. denklemleri istersen sana yazıp çizip yollarım. Bunun için tam olarak ne istediğini belirt, ne için istediğini belki de sana başka bir yazılım öneririz. Piyasa da bu türlü basit fizik yazılımları var. hatta Autodesk`in bile var, ama onun kapsamında bunu simule edip edemeyeceğimizi bilmiyorum henüz. adını da unuttum.
Ödevi veren arkadaş muhtemelen
Ödevi veren arkadaş muhtemelen bu siteye bakar. Görürse o da yardım eder sanırım.
Şaka maka ama Hoca sıkı ödev vermiş. Tebrik ediyorum.
Autodesk 2014 versiyonunda buna
Autodesk 2014 versiyonunda buna bir çözüm getirildi. 2013 versiyon için bu çözümü eklenti olarak kullanıyorsunuz. 2014 de crowd isimli bu özellik, mevcut max sürümlerine eklenti olarak kurulabilir. bu eklentinin ismi, gepetto project. bulabileceğiniz adres de autodesk lab. bir inceleyin, mevcut sürüm Max için indirip deneyebilirsiniz. hatta bununla ilgili bir video hazırlamıştım, bulursam izleteyim.
Ansys Fluent için Cornell
Ansys Fluent için Cornell üniversitesinin "tutorial" leri oldukça kapsamlı ve öğreticidir.
Senin tam olarak işin
Senin tam olarak işin CFD analizi, ayrıca FEA analizine de ihtiyaç duyabilirsin. CFD = Computational Fluid Dynamics FEA = Finite element analysis. Normalde bu aralar bu konulara çalışsam da, tam bir hakimiyeti henüz sağlayamadığım için yardım teklif edemiyorum. Belki biraz rahatlarsam, ne yapabileceğimize bakardım.
Bence senin işin görsel
Bence senin işin görsel simulasyon araçları ile çözümlenebilecek bir şey değil. CFD yazılımlarına bakman gerek. Bu anlamda da ANSYS-FLUENT veya COMSOL gibi lider ürünlerin simulasyonlarına bakman gerekecektir. sıvı için atayacağın yoğunluk, ortam sıcaklığı, sıvı sıcaklığı viskosite gibi parametreleri tanımlayıp, başlangıç ve sınır koşullarını belirlemen gerek
ir. bunu üzerine dönen tablanın hızı ve bardağın ytablanın üzerinde bulunduğu noktaya göre kuvvetleri (merkezkaç ve radyal ) tanımlayıp simulasyon yapman gerekir. Ama baştan söyleyeyim hiç de kolay bir iş değil. Akışkanlar mekaniği öğrenip ANSYs gibi bir programda bu bilgileri aktarabilmeyi öğrenmen lazım.
Render presets üzerinden yaptığınız
Render presets üzerinden yaptığınız ayarları kaydedersiniz. fakat sanırım kamera ayarlasrını kaydedemeyebilirsiniz ama enviroment ayarları da kaydediliyor. kendinize bir kaç preset oluşturup save preset seçeneği ile o ayarları kaydedersiniz. Render setup penceresinin an altındaki kutucuğa bakın göreceksiniz ki orada zaten mental ray ve Scanline için presetler de atanmıştır. Kaydederkern açılacak olan pencerede hangi ayarları kaydedeceğinizi sorar,onların hepsini seçip onaylayın.
Yahu ben yazdığımı tekrar
Yahu ben yazdığımı tekrar okudum da, Birşey anladıysam Arab olayım. Neyse eğer anlaşılmazsa bildir bir resim ile anlatayım.
yüzey seçimi yaparken etkinleştirirsen
yüzey seçimi yaparken etkinleştirirsen eğer, o yüzeyin, orada belirlenen açı kadar yönü değişen, bitişiğindeki tüm yüzeyleri seçersin. örneğin bir plane, 10 poligonlu olsun. poligon modunda iken tek bir poligona tıklarsan bitişiğindeki tüm poligonnları ve o açı kadar yönü değişen tüm poligonları seçersin. Bu durumda tek bir poligonu tıklarken tüm plane poligonlrını seçmiş olursun, çünkü planin tüm poligonları 0 derece açı ile, ve her halükarda orada belirlediğin açıdan küçük olacaktır. bu denemeyi bir küre üzerinde dene ve açı değeri ile oyna. oldukça kullanışlı bir alet olduğunu göreceksin.
İkisi de iyi kaliteli
İkisi de iyi kaliteli filtrelerdir. keskinlik bulanıklık ayarları ile kontrol edilirler. Sonuçları denemen gerek. ikisinde de biribirine yakın sonuçlar alabilirsin. Ama Mitchel ile daha abartılı keskinlik elde etme mümkün.
Rica ederim. Keşke program
Rica ederim. Keşke program kurulu olsaydı, yardım ederdim. Milin ağırlığını değiştirmek, motorun zorlanmasını engeller. aynı zamanda eğer mili daha ince yaparsanız da motor güzü daha az harcanır. Tork (kuvvet x yarıcap) mil yarıçapı düştükçe azalır. bu da motoru rahatlatır. aynı zamanda tork = atalet momenti * açısal ivme) atalet momenti milin kütlesi ve uyarıçapının karesine bağlı. mil yarıçapını azaltırsanız da daha az motor gücü harcayabilirsiniz.
Maalesef reactorde kullanılan elamanlar
Maalesef reactorde kullanılan elamanlar bende görünmüyor. animasyon çalışıyor fakat, motorun gücünü bakamıyorum. ya da panjurların yoğunluk, ağırlık değerlerine.