turx Son Forum Mesajları
Estağfurullah, sıkıntı yok, bilgi
Estağfurullah, sıkıntı yok, bilgi paylaştıkça çoğalır =) İşinize yaradığına sevindim.
Merhaba, Merak edip
Merhaba,
Merak edip Cinema 4D ile denedim çok basitçe yapılabiliyor. Max`e aktarabilir misiniz bilemiyorum tabii ama Cinema 4D`deki yöntemi anlatayım.
İşin püf noktası Camera Mapping kaplama ama Max`teki karşılığı nedir bilmiyorum.
Cinema 4D anlatımıdır.
- Sahnenin olmasını istediğiniz açıdayken renderını alın. Mümkünse yalnızca objeyi ve objenin zemine düşen gölgesini alın. zemin ve diğer kısımlar transparan olsun renderda.
- Sahneyi aynı açıda bırakın, kapatmayın.
- Aldığınız renderı texture olarak kullanacaksınız.
- Renderı bir materyale atayıp bu materyali az önceki sahnedeki zemine uygulayın. Objeyi silebilirsiniz artık.
- Mapping modu olarak Camera Mapping`i seçip sahnedeki kamerayı Camera Mapping`e bağlayın böylece kaplamayı o kamera açısından mapleyecek.
-Objenizin pozisyonuna göre gerekirse UV offset veya scale değerleriyle kaplamanın zemindeki pozisyonunu düzeltin.
- Sahneye farklı bir kamera ekleyip o farklı kameradan baktığınızda bahsettiğiniz görüntüye kavuştuğunuzu göreceksiniz.
4R8 ile gelen Live
4R8 ile gelen Live Boolean özelliğini kullanarak yapabilirsiniz.
Boolean yapmadan önce parçaları Decimation Master ile optimize ederseniz hem boolean işlemi daha hızlı olur hem de dosya boyutu ufalacağı içim print programında açma kapama g-code önizleme vs gibi işlemlerde vakit kaybetmezsiniz.
Not: Decimation masterda çok abartmadıktan sonra detaylar kaybolmadan da poligon sayısı ciddi miktarlarda düşürülebiliyor.