tugbaalv Son Forum Mesajları
Acaba kullandığım materyalin highlight
Acaba kullandığım materyalin highlight glossiness ya da reflection glossiness ı ile alakalı olabilir mi? mesela kapıda kullandığım ahşabın highlight glossiness değeri:0,86
refl. glos.:0,69 fresnel refl. açık ve subd. ise 22
Aldığım render
render ayarlarım şu şekilde
adaptive subdivision
mitchell natrivalli
irradiance map high hsph 75-45
light cache 1200
grenli görüntü
Merhaba arkadaşlar,
aldığım renderda oluşan grenleri gidermek için önerebileceğiniz birşeyler var mı?
Bir tek max dosyası
Bir tek max dosyası incelemekle çözülecek bir durum değil ne yazık ki. Özellikle you tube da bu konularda videolar var. İzlersen çok faydası olur.
forest pack de işinizi
forest pack de işinizi rahatlatır diye düşünüyorum.
Evet biraz daha güzel
Evet biraz daha güzel ayarlarla şu anda render alıyorum. Sanırım o soluk tozlu görüntü gamma değerimin 2,2 olmasından kaynaklıydı. Aydınlatmayı kamera ayarlarıyla yapmaya çalıştım biraz. Umarım daha iyi birşey çıkacak.
materialı değiştirince sorunum çözüldü.
materialı değiştirince sorunum çözüldü.
Duvarların materyalleri aynı. Arkada
Duvarların materyalleri aynı. Arkada bir ışık kaynağı da yok. Dikkat ettim aynı binanın başka duvarlarında da bu sorun olmuş. duvarların keşişimlerinde aydınlanma var. Materyali değiştirip tekrar oluşturacağım bakalım çözüm olacak mı?
Çook teşekkür ederim. Şimdi
Çook teşekkür ederim. Şimdi dediğiniz şeyleri tekrar gözden geçireceğim.
Bir de arkadaki koltuklar
Bir de arkadaki koltuklar siyah deri. Metarial slotta çok güzel deri görünümü oluyor ama nedense koltuklarda istediğim doku oluşmadı.
duvar birleşimlerinde ışık patlaması
Arkadaşlar merhaba. Aldığım bir iç mekan renderında duvar birleşimlerinde bir hata olmamasına rağmen sanki içeri ışık sızıyor gibi bir aydınlanma oluyor. Nedeni sizce ne olabilir? bu arada duvar kendi kendine ışıma yapmasın diye atadığım materyalı override metarial yaptım ve gı ına vray material atadım. Ama düzelmedi.
Bence de render gerçek
Bence de render gerçek boyutlarında değil şu an o yüzden bu şekilde. Yani renderını bir kaydedip bakarsan düzelir sanırsam. Aynısı bana da olmuştu.
Çok teşekkürler. Çok faydalı
Çok teşekkürler. Çok faydalı olacak gibi görünüyor.
Çok teşekkürler. ışık rengini
Çok teşekkürler. ışık rengini değiştirmeyi deneyeceğim. Şu anda camda ev ve ağaç yansımaları var ama yine de parlaklık göze batıyor. :((
ayna gibi parlayan cam
Merhaba arkadaşlar,
bir dış cephe çalışması yapmaktayım. Benden mavi-yeşil arası hafif yansıması olan bir cam istediler. Rengi tutturdum fakat ne yaptıysam camın ayna gibi aşırı yansıma vermesini önleyemedim.
diffuse e camın rengini verdim. açık turkuaz
reflecte de aynı rengi kopyaladım.
refraction beyazda
fog color da beyaza yakın açık turkuaz.
deneme amaçlı reflection`ı siyah yaptığım halde parlama geçmiyor. İçeri ışık da koymayı denedim olmadı.
Camın biraz içeriyi göstermesini istiyorum. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?
Mustafa Bey sizin önerileriniz
Mustafa Bey sizin önerileriniz için de teşekkürler. Dediklerinizi deneyeceğim. Ama birşeyi merak ettim bu evermotion da ağaçlar ve hepsinin texture ları var. Bunların kendiliğinden gerçekçi olmaları gerekmiyor mu?
sizin gönderdiğiniz link sadece
sizin gönderdiğiniz link sadece mental ray için mi acaba?
gerçekçi ağaç renkleri
Merhaba arkadaşlar,
3d max e başlayalı 6-7 ay oldu. Kendimi geliştirmek için gerçekten çok uğraşıyorum. Özellikle dış cephe renderlarına işim gereği yoğunlaşmış durumdayım. Biliyorsunuz ki ağaç bu işin çok önemli bir parçası. evermotion ve atree3d ile gerçekçi ağaç yapabiliyorum ancak renkleri gerçekçi olmuyor. Sahnemde vray sun, vray kamera ve vray light kullanıyorum. Diğer malzemeler gerçekçi gibi dursa bile ağaç yaprakları fıstık yeşili gibi kalıyor.
Bunun sebebi ne olabilir sizce? Evermotion ile yaptığımda texture dosyasını da kullanıyorum. yani diffuse kanalına map`ini yüklüyorum.
renkelerinin daha gerçekçi olmasını nasıl sağlayabilirim?
Faruk Bey dediğiniz doğru
Faruk Bey dediğiniz doğru duvarların üst kısmı daha karanlık olur. Ama nasıl yapabileceğimi tam anlamadım. Biraz daha açabilir misiniz?
Murat bey ben de mekan gözüme soluk geldiği için çok canlı olsun demiştim. Mekanı 2. Plana atacağını düşünmedim.
Yorumlarınız benim için önemli teşekkürler.
Emre Bey,İlk başta vray
Emre Bey,İlk başta vray kamera ile denemiştim ve ne kadar uğraştıysam da olmamıştı ancak normal target kamera ile bu görüntüye ulaşabildim. Fena olmadı bence de bu hali.
Erman Bey, evet sizin dediğiniz de doğru biraz fazla beyaz çıkmış. Işık ayarları ile dediğiniz gibi düzeltebilirim sanırım. Aslında 5400 e ayarlı ve sarı gibi duruyor ama sahnede beyazlık var.
Burada vray kamera yerine
Burada vray kamera yerine normal kamera kullandım. Sizce daha iyi nasıl olabilir? Bu arada bu bir deneme renderı havada uçan bir parça falan var dikkate almayın :))
Penceresiz Mekan
Merhaba arkadaşlar,
şu anda bir tuvalet modellemekteyim ancak hiç penceresi yok ve doğal aydınlatmayı bir türlü sağlayamadım. Bu konuda ne tavsiye edersiniz.
İes light ile beraber vray light kullandım tavanda. Kamera olarak vray kamera.
şimdilik sorunumu her kamera
şimdilik sorunumu her kamera için ayrı güneş koyarak çözdüm. Kamera numarasına göre güneşe numara verdim.
ne yazık ki manage
ne yazık ki manage scene states seçeneği çalışmıyor. bir kutu açılması gerek heralde ama çıkmıyor.
cevaplarınız için çok teşekkürler.
cevaplarınız için çok teşekkürler. Deneyip bakacağım önerilerinizi.
her kamera açısı için ayrı ışık ayarı
Merhaba arkadaşlar,
bir dış cephe modellemekteyim. Bir çok açıdan farklı render almam gerekiyor. Haliyle her kamera açısı için güneşi tekrar ayarlıyorum falan. Sonra eski açıya döndüğümde bir daha ayarlamam gerekiyor. Her kamera açısı için bir güneş mi koysam diye düşündüm ancak bir de size sorayım dedim. Böyle bir durumda ne yapıyorsunuz? Belki daha başka pratik bir yolu vardır.
Şimdiden teşekkürler