TMax Son Forum Mesajları
http://www.youtube.com/watch?v=V4ZL95CJ6Es bu video
http://www.youtube.com/watch?v=V4ZL95CJ6Es bu video sorununuzun çözümü olabilir gayet basit..
ben hiç sorun yaşamadım...
öncelikle revit ve 3dsmax teki unitlerin ayni olup olmadığını kontrol et!
Revitte Manage > Project Units > Length te tanımlı ölçü birimi ile
3dsmax te Unit setup daki ölçü birimi ayni olmalı
(Not: Revit te metric ölçü birim defult mm dir siz deiştirmedikçe)
Ölçü birimleri tamamsa Revitten .fbx olarak exportlayıp Max te rahatça kullanabilirsiniz...
BIM
Bahsettiğiniz ilişkilendirme BIM tabanlı programlarda mümkün (Revit yada ArchiCAD gibi). Söz konusu mimari modelleme ise bence çözümü Building Information Modeling programlarında aramak gerekir bence. Ayrıca bu programların sunduğu avantaj da kullandığın bütün objelerin parametrik olması; dolayısıyle istendiği anda kerhangi bir değişikliğin kolayca yapılabilir olması.
--- Ayrıca boolean sonrası oluşan fazla segmentlerden se optimize modifier la kurtulabileceğinizi düşünüyorum ancak bu da kullanışlı bir çözüm değil.
Modifier Selection Shortcut Problem!!
Modifier lerin alt menülerine rakam kısayolları ile ulaşmak bence inanılmaz zaman kazandıran bir işlem. Ancak bu işlev yeni makinemde tam anlamıyla çalışmıyor.
Örneğin: eski makinemde edit poly modifier atanmış bir objeye tıklayıp 1`e bastığım zaman hemen vertex ler seçilmiş oluyordu, ayni şekilde tekrar 1`e basınca vertex seçeneğinden çıkıyordu.
Şu an kullandığım bilgisayarımda kısayol tuşuna bastığım zaman menüye geçiyor ancak tekrar ayni tuşa bastığım zaman o seçenekten çıkmıyor. Durum böyle olunca alt menüden çıkmak için mouse kullanmak zorunda kalıyorum ve kısayol un hızına alışmışken bu çok can sıkıcı bir durum...
Eski bilgisayarım 32bit Windows XP yüklüydü şimdiki 64 Win7. Ayni şekilde win7 kullanan birkaç kişide de ayni sorunu gördüm aceba windows sürümünden mi diye düşündüm ilk sonuçta yüklü olan yine ayni max... Bu soruna nasıl bir çözüm getirilebilir yardımcı olursanız sevinirim??
yada bir diğer seçenek
yada bir diğer seçenek teker teker kiremit component modelleyip çatının üzerine eklemek ancak bu durumda çatıdaki en ufak değişiklikte kiremitleri tekrardan modellemen gerekecektir... bence en pratiği material. Yada max kullanıp orada yapacaksın kiremitleri...
Bildiğim kadarıyla revit le
Bildiğim kadarıyla revit le öyle birşey yapmak mümkün deil... ancak kiremit materyalı atayarak bump la kremit efekti vermeyi deneyebilirsin...
Raw render e gerek kalmadı
sorun yaşadığım 6.000.000 poly sahneyi flash belleği ram olarak kullanarak render aldım ve hiç bi takılma yada kapanma yaşamadım...
flash bellekle birlikte toplam 12 gb ram oluyor. Render sırasında baktım en fazla 6gb ram kullandı yani raw render kullanmaya gerek kalmadı gibi görünüyor...
Yine de raw render i denedim ancak render hızı ortalama 4 te 1 oranında düştü... sanırım bu en son tercihim olacak...
.vrimg & .exr format..
"Render to V-Ray raw image file" özelliğinde render edilen görüntü yanlış anlamamışsam ".vrimg yada .exr" olarak kaydedile biliyor.
Az önce bir deneme yapıp "Render to V-Ray raw image file" seçeneği ile render aldım ancak Frame buffer içerisinde render çok kötü görünüyor :/ Her bir render kutucuğunun ekranda izi kaldı... render ekranı resmen kare kare.
Ayrıca frame buffer üzerinden save seçeneğini tıkladım ancak "cannot create bitmap" uyarısı aldım. Peki farzedelim iyi bir render aldım... bu dosyaları nasıl hangi programla geçerli bir resim formatına dönüştürecem?
Flash RAM + V-Ray raw image file
Peki farzedelim ki 8gb lık flash belleğimi virtual memory olarak kullandım ve "Render to V-Ray raw image file" özelliğini aktifleştirdim bu durumda verileri harddisk e değil de flash diske kopyalayacağı için teoride daha az bir hız kaybı mı olacak?
Raw render?
Bu özelliklere uygun flash disk im var uygun bir fırsatta deneyecem ozaman, umarım işe yarar..
Bahsettiğiniz Render to raw file olayını araştırdım. "Render to memory frame buffer" özelliğini kapatarak "Render to V-Ray raw image file" seçeneğini aktifleştiriyoruz ve anladığım kadarıyla render edilen image in ram üzerine kaydedilip fazladan bellek tüketmesini engelliyoruz. Beki sizce bu render e başlamadan önceki kapanmaların önüne geçmiş olurmu?
V-ray ve Virtual Memory
Vray de rendere başlamadan önce memory yetersiz olduğundan dolayı 3dsmax kapanıyor. Bu sorunun yetersiz RAM den kaynaklandığını biliyorum. Bi forum da HDD in yada flash disk in nasıl RAM olarak kullanılabileceğini okudum. Sizce USB disk i ram olarak kullanarak renderlerden önce kapanmanın önüne geçmiş olabilirmiyim?
dış mekan render
Bende benzer bir sorunu dış mekan renderi alırken yaşıyorum. Çimenler duvara aşırı parlak bir yeşil tonu yansıtıyor, dolayısıyle duvarın rengi garip bir hal alıyor. Bu sorun aceba ayni sebepten mi kaynaklanıyor?
Türkçe Kaynak
Soner böyle bir türkçe kaynağın varlığından haberim yoktu teşekkürler paylaştığın için... ben "spot3d" adresinden takip etmeye başladım; ordaki bilgileri indirdim ve vaktim oldukça okuyorum... türkçe kaynaktaki bilgiler yararlı görünüyor ilk fırsatta gözden geçirecem. Ayrıca mevcut türkce derslerin v-ray 1.5 sürümüne ait olduğunu öğrendim umarım yeni sürüm için de dersler yayınlanır...
Bundan sonrası artık deneyerek sahne için en uygun ayarı bulmak heralde...
spot 3d
http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/ sitesinde çok faydalı bilgiler var vray 2.0 hakkında... bayaa detayli anlatılıyor
Bahsedilen set o galiba....
bahsedilen set http://www.tivubu.com/video.php?vid=9feb6b562 linkindeki sanırım, ancak nerden indirebilirim yada nasıl satın alabilirim bunun hakkında bilgi bulamadım. Google dan aratınca paralı olduğunu gördüm ancak çıkan linkler dosya transfer sitelerinin linklerine yönlendiriyor ve böyle bir emeğin korsanını indirmek yanlış bence... ancak dersleri nerden bulabileceğim hakkında bir bilgi yok sanki?? yada belki ben bulamadım
TR3D Vray?
öncelikle yorumlarınız için teşekkürler... Sitenin eğitim bölümünü inceledim fakat TR3D nin v-ray eğitim setini bulamadım. Sanırım bu set ücretli olarak satılıyor... Bu sete nasıl ulaşabilirim bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz? Ayrıca önerdiğiniz siteler de çok faydalı ancak video lu bir anlatımla amacıma daha hızlı ulaşırım diye düşünüyorum..
V-ray hakkında kapsamlı bilgi....?
V-ray render engine hakkında sayısız tutorial ve video var, ve birçoğu da çok faydalı bilgiler içeriyor. Ancak bu bilgiler genelde belirli bir sahnenin nasıl oluşturulacağına dair bilgiler içeriyor, tabiki çok faydalı ancak, bence asıl önemli olan hangi tool ne işe yarar ve etkileri ne olur bunu öğrenmiş olmak. Demek istediğim, sahnemizin nasıl olacağına karar verdikten sonra (yağmurlu bir havada veya güneşli bir yaz günü yada herhangi bişey) bu özellikleri oluşturmak için hangi toolları nasıl bir render setup kullanarak oluşturabiliriz bunu öğrenmiş olmak.
Programın sunduğu bütün özellikteri teker teker deneyerek öğrenmeye çalışmak çok uzun zaman alan bir süreç olur. Bunun yerine her bir özelliğin ne işe yaradığını ve ne gibi bir sonuç verdiğini genel olarak bilirsek amacımıza daha çabuk ulaşırız gibi geilyor.
örneğin; kararlaştırılan bir sahneyi olurtururken hangi ışık nasıl bir etki yaratır yada hangi GI engine daha uygun olabilir veya hangi antialising filter benim amacıma daha uygun ? bu seçimleri yapabilmek için önce onların ne işe yaradığını ve nasıl etki yarattığını bilmek gerektiğini düşünüyorum. Bu yüzden v-ray i kapsamlı bir şekilde anlatan bir kaynak arayışındayım, yardımcı olursanız sevinirim...
SSD HDD + Quadro
SSD ler sadece laptoplarda değil PC lerde de daha yüksek hız almak için kullanılıyor. Örneğin windows unu ve programlarını SSD ye kurarsın dolayısıyle fazla büyük ve pahalı bir SSD ye ihtiyacın olmaz diğer verilerini de normal harddisk ine yüklersin. SSD ler veri aktarımında ciddi anlamda hız artışı sağlıyor. Örneğin youtube da SSD lerin booting testlerini araştırın ciddi farklar var. Ayrıca 15.000 rpm hızında olan yeni HDD ler var piyasada bunları da araştırmanızı öneririm.
Ayrıca Nvidia Quadro dan vazgeçmemenizi öneririm sonuçta bu ekran kartları 3dsmax gibi programları kullananlar için üretildi ve sanırım 3dsmax için özel driver ları var... Eğer amerikadan daha ucuza getirme şansım olsaydı 2 tane quadro yla toplardım sistemi GPU rendering in render hızına katkısını düşünerek...
32 core Server & Render
Süpermicro firmasının ürettiği quad cpu destekli serverler için üretilmiş anakartlar var. Böyle bir anakartın takılı olduğu bir server render makinesi olarak kullanılabilirmi?
Şöyle bir makina kurulduğunu düşünün:
Supermicro SuperServer 8046B-TRF Barebone System - 4U Tower - Intel 7500 Chipset - Socket LGA-1567 - 4 x Total Processor - Xeon Support
4X IBM Xeon MP X7560 2.26 GHz Processor Upgrade - Socket LGA-1567 - 49Y4300
32X EDGE Tech 4GB DDR3 SDRAM Memory Module - K5240-222321-PE
supermicronun sitesi: http://www.supermicro.com/products/system/4U/8046/SYS-8046B-TRLF.cfm?parts=SHOW
grafik konusunda sorun yaşanabilir sanırım 1x VGA çıkışı var...
Bir server makinenin render için kullanıldığını hiç duymadım peki neden olmasın?
(ayrıca eklemek istedim fitayı: Server+CPU+Ram 26.500$)
(fiyatlar http://www.pcnation.com sitesinden alınmıştır)
6 yada 8gb
Yorumlarınız için teşekkürler..
Öncelikle 64 bit işletim sistemi kurup daha yüksek ram eklemeyi deneyecem. Kingston un 4gb lık DDR2 ramleri varmış onları denemeyi düşünüyorum tabii anakartım desteklerse (destekler umarım) Umarım bi nebze faydası olur. Kullandığım sahneler max 6.000.000 poly genelde villa projeleri çok aşırıya kaçan bir durum yok umarım çözüm olur.
Ayrıca merakımdan soruyorum: Güç kaynağının nender alırkenki önemi nedir?? Rendere etkisi olduğunu ilk defa duyuyorum...
PC Upgrade (3dsmax e yönelik)
Eski pc mi upgrade edip onu da render alırken kullanmak istiyorum. Kullandığım program 3dsmax. Normalde kullandığım sahneleri eski Pc mde renderlemeye çalıştığım zaman program memory yetersiz uyarısı veriyor ve kapanıyor. Bir diğer sorunda viewportda çalışırken yüksek polygonlu sahneleri gösterirken zorlanması. Sanırım ekran kartı da yeterli değil.
Sistem özellikleri:
Intel Core2 Quad Q8200 2.4 Ghz
ATI Radeon HD 2600 Pro Graphic Card
3gb DDR2 400mhz ram
ASUS P5KPL-AM Motherboard
İşletim sistemi (windows XP)
Daha yoğun sahneleri render alabilmek için sizce nasıl bir upgrade yapmak doğru olur? Yoksa hiç uğraşmaya değmez midir?