St_Anger Son Forum Mesajları

    3dxml import etmek

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Merhabalar. "3dxml" isimli dosya formatini 3ds max e aktarabilmemin bir yolu var mi dir? Bilgisi olan var ise cok sevinirim. Tesekkurler.

    2018-07-16 18:44:39

    Dell UP2716D

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    2K 27 inç ekranın rahatlığını tarif bile edemem.

    24 inc full hd bir monitör kullanıyordum. Yanında da 19 inc full hd monitörüm vardı. Çift ekran kullanıyorum.

    24 inc monitörümü şimdi satıyorum. Çünkü yeni bir monitör aldım. "Dell UP2716D". İnanılmaz memnunum. Renk kalitesi çok iyi. Ayrıca ergonomik. Ofiste apple cinema display 27" kullanıyorum. Aralarında bir fark göremedim.

    Eğer amacın renk kalitesiyse bu ekran çok iyi. Apple a göre çok uygun. Ayrıca 27 inc ve 2K çalışma alanı genişliğin var.

    24 inc Full hd de iki monitör kullansan da tek ekranın genişliğinin bu rahatlığı başka.

    24 inc 2k olsa belki daha iyi olabilir.

    https://www.hepsiburada.com/dell-up2716d-27-6ms-2xhdmi-mhl-mdisplay-display-full-hd-led-monitor-p-BD804560

    2018-03-11 17:04:55

    Export menüsünü kullanmalısın.

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    "fbx" gibi farklı formatlarda çıktı almak istiyorsan "export (dışa aktarma)" menüsünü kullanman gerekir.

    2018-02-14 15:41:37

    öneri : iş saati kazancı üzerinden hesaplamak

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Eğer freelance iş yapıyorsan şu mantıkta düşünebilirsin. Tabi bu genel olarak kullanılan yöntemlerden sadece bir tanesi.

    Mesela aylık maaş alarak bir firmada çalışsan ne kadar maaşın olurdu? Ve saatlik maaşın ne olurdu? Sonra bir modeli ne kadar sürede çıkarabileceğine dair bir süre çıkartmalı ve çıkan süreyi 1 saatte kazanacağın ücret ile çarparsın.

    Mesela ayda 3.000 lira kazanıyorsan ve aylık çalışma süren 45 saat ise ayda 20 gün ve günde 9 saat çalıştığını var sayalım. Gün başına 150 tl saat başına 17 lira kazandığın anlamına gelir. Bir modeli 5 saatte yaptığını varsayarsak 100 model x 85 tl = 8.500 lira yapar. Günde 10 saat üzerinden 2 model çıkarttığını düşünürsek de 50 günde işi teslim edersin. Gibi düşünebilirsin Tabi bu varsayım. Ben genelde çıkan ücreti 2 ile çarpıyorum. Sonuçta bu freelance bir iş.

    Eğer sana 100 adet model tasarımı verilecek ise önce tasarımları incelemen gerekiyor. 100 adet modelin her birinin tasarımı birbirinden farklı mı? Hiç benzer yapıda modeller var mı? Eğer benzer modeller var ise bunları gruplayabilir ve hem işin üretim süresini hem de maliyetini düşürebilirsin.

    Mesela 100 adet modelden 10 tanesinin tsarımında maximum %10 luk farklılık var ise sen de bu modellerin tane başına üretim maliyetinin 85 liranın tane başına yüzdesi 8,5 tl olarak hesaplayabilirsin. Böylelikle üretimin net değerine ulaşmış olursun.

    8,5 x 10 benzer model = 85 lira eder - 90 farklı model x 85 lira = 7650 lira eder - 7650 + 85 = 7735 lira eder. Bunun küsüratını da silebilirsin.

    Bu sadece senin gerçekte yaptığın iş süresi ve kişisel kaliteni korumanı sağlar. Tabi bu kullanılan yöntemlerden bir tanesi. İlla böyle olmak zorunda değil.

    Şu da bir yöntem.

    Turbosquid de buna benzer bir model bulup bu modelin satış ücretine bakıp ortalama bir fiyat da verebilirsin. En azından bir referansın olur. Sonra 100 ile çarparsın.

    2018-02-06 17:16:42

    Reflection Glossy sorunu yaşıyorsun

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Sahnede kullandığın ve sorun yaşadığın modellerin materyalinde yansıma var ve bu yansımalara ayriyetten glossines özelliği vermişsin. Şimdi bunu şöyle çözebiliriz.

    - Materyalinin reflection glossines samples değerini min 16 - max 32 arası
    - Eğer sahnede photorealistic rectangle light kullanıyorsan onun shadow sample değerini min 16 - max 64 arası

    - Render setup / renderer / global tuning parameters de soft shadows precision (multiplier) değerini 2 yada 4 yapabilirsin. (Bu genel olarak sahnenin tamamının gölgelerini toparlayacaktır. glossy özelliğini de etkileyen bir şey.)

    - ayrıca 3ds max 2016 ile beraber gelen yeni bir özellik var. sende var mı bilmiyorum.

    - sampling quality menüsünde "light quality" isminde bir özellik. Onun da parametresini 1.0 ın altına yavaş yavaş çektiğinde ışıkları kalitesi artacaktır. Bunun da glossy i düzeltmede etkisi olacaktır.

    Bu değerleri full yükseltme. Azar azar yükselterek dene. Optimum kaliteyi tutturduğunda final renderini alırsın.

    Kolaylıklar dilerim.

    2018-02-06 16:35:26

    En son çözümü format atmakta buldum.

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    İşlerimi yapabilmek adına çözüm aramak için daha fazla zaman ayıramadım ve en son çözümü format atmakta buldum, şu anda bir sorunum kalmadı.

    Yorum yazan herkese ilginizden dolayı çok teşekkür ederim.

    2017-03-25 09:59:52

    regedit dosyalarını silmeme rağmen olmadı

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Ferit bey linkteki işlemi yapamadım ama forumdaki başka bir bilgiye ulaştım.

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/3ds-max-tamamen-nasil-kaldiririm/

    HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk\3dsMax

    ve

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\3dsMax

    deki 3ds max regedit dosyalarını sildim.

    Program files ve local app data daki 3ds max datalarını da sildim ama gene de çalışmıyor. İlginiz için teşekkür ederim.

    2017-03-23 09:35:52

    regedit temizleme işlemini daha önce hiç yapmadım.

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Selamlar,

    Bir plug-in kullanıyorum ama bu plug-in i uzun yıllardır kullanıyorum. Sorunun bu olduğunu düşünmüyorum. Çok yakın bir zamanda sadece gtx 1070 ekran kartını aldım ve 1 hafta bu şekilde kullandım, bir sıkıntı yoktu. Sonra hafta sonu rendera bıraktım cihazı ve geldikte sonra bilgisayara bir restart attım belki şişmiştir diye. Sonrasında max açılmadı.

    Bu regedit dosyası nasıl temizleniyor bilmiyorum. Ben max`i kaldırıp kurarken regedit dosyalarını temizlemek gibi bir işlem yapmadım. Dediğiniz gibi bir de bu regedit işlemi nasıl yapılıyorsa onu bir öğrenip deniyeyim.

    2017-03-22 13:06:29

    internetten edindiğim ve denediğim ama çözüme ulaşamadığım bir iki öneri:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    GPU Driver sildim denedim olmadı ve tekrar kurdum denedim Olmadı
    3ds max`i sildim ve yeniden kurdum başlattım Olmadı
    Open GL ve DirectX değişikliği yaptım yeniden başlattım Olmadı

    Hala 3ds max`i açabilmiş değilim.

    2017-03-21 13:52:20

    "Repait / Onar" seçeneği çıkmıyor.

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    İlginç bir şekilde şöyle bir şey oldu. Kurulum DVD sini bilgisayara taktıktan sonra exe yi çalıştırdığımda "Repair / Onar" seçeneği çıkmıyor. Direkt kurulum yapmaya çalışıyor ama program files de Autodesk yazılımı zaten kurulu olduğundan üstüne de kuramıyor. Şimdi yazılımı bilgisayardan kaldırıp tekrar kurmayı deneyeceğim.

    2017-03-21 13:25:51

    ENU dosyasını değiştirmek işe yaramadı

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Dediğiniz gibi ENU dosyasının ismini değiştirip programı yeniden başlattım. Programı tekrar çalıştırmayı denediğimde kendisi yeni bir enu dosyası oluşturdu ama problemimi çözmedi. İlginiz için çok teşekkür ederim.

    Sanırım derdi başka. Araştırmaya devam ediyorum.

    2017-03-20 15:13:23

    3ds max 2012 açılma problemi. "a software problem has caused 3ds max to close unexpectedly"

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Arkadaşlar merhaba.

    Normal olarak her zamanki gibi bir sabah iş yapmak için çalıştırdığım 3ds max 2012 programım bana "a software problem has caused 3ds max to close unexpectedly" bu hatayı veriyor ve yazılım açılmıyor. Bu konuyla ilgili hem bu forumda hem de internette yazan çözümleri denememe rağmen bir sonuca ulaşamadım. Bu problemi daha önce yaşamış ve çömüş arkadaşların yanı sıra probleme dair bir fikri olan herkes yorumlarını belirtirse sevinirim. İş yapmam gerekli ve şu ana kadar bir çözümsüz kaldım. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

    2017-03-20 13:50:21

    Yöntem önerisi.

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    TGA formatında sequence render al. TGA seçeneklerinden 32 bit seçerek resim dosyalarının içerisinde alpha kanalının da olmasını sağlarsın. Daha sonra sequence olarak aldığın render karelerini sequence olarak after effect gibi video edit edebileceğin bir programa çağır ve oradan istediğin kalitede video çıktısı al. Artık ister avi, istersen de mp4 alırsın. Genel olarak 3d animasyon renderı bu şekilde sonuçlandırılır. Bunun dışında 3200x1800 gibi bir yüksek çözünürlük animasyon için biraz fazladır. 1920x1080 tüm işlerini görebileceğin seviyede zaten kalitelidir. Tabiki bu benm önerim. Kolay gelsin. İyi çalışmalar.

    2015-12-20 20:59:09

    Biped footstep özelliği ile

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Biped footstep özelliği ile karaktere otomatik yürüme animasyonu verebilirsin. Kaç adım atması gerektiğini belirtip yürümesi gerektiğini belirtiyorsun o da senin belirttiğin adım sayısını yürüyor. Artı olarak bend links menüsündeki seçenekleri kaldır. Bend seçili iken de karakteri merkezden çevirdiğinde diğer tüm kemikleri etkileyebilir.

    2015-12-12 22:06:48

    Script çözebilir. :)

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Arkadaşlar zaten duruma gerekli açılımı göstermişler. Şu anki durumuna çözüm getirebilecek hazır bir tool yok. söylediğin şeyi ancak bahsettiğin durumu çözebilecek bir script yazarak sonradan müdahaleyle çözebilirsin. Tabiki dil bilmek gerekiyor. En başa dönüp array tool ile işi kökünden çözmek en iyisi.

    2015-12-04 01:56:59

    Yöntem:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Çok basit bir yöntem ile bu görseli yakalayabilirsin. Burada ışık ile material birleştirilmiyor. Objenin materialinin kendi özellikleri kullanılarak wireframe görüntü elde ediliyor. Sana bahsedeyim. Öncelik ile sahnende standart ışıklardan skylight`ın olması yeterli. Material olarak ta standart material kullanarak içindeki seçeneklerden wireframe görünüm özelliğini aktifleştirip diffuse kanalına önce "glow map" ardından glow map in diffuce kanalına da "ramp map" atayarak ve background`a da ramp map atayarak bu görselliğe kavuşabilirsin. Kolay gelsin.

    2015-11-21 18:25:30

    Fbx hakkında:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    FBX formatı 3d yazılımların ortak dosya formatıdır. 3dsmax de yaptığın bir sahneyi diğer yazılımlarda da açmanı sağlar. Yada diğer programlardan 3dsmax e aktarım yapmanı sağlar. Sadece 3d render alabileceğin programlar için değil, oyun projeleri için de oyun motorlarına da model ve animasyon aktarımında kullanabilirsin.

    Özellikle fbx export ayarlarını kurcalarsan diğer model export formatlarından çok daha fonksiyonlu export seçeneklerinin olduğunu görüceksin.

    Tabiki her zaman her aldığın export diğer programlarda %100 düzgün açılmayabilir. Bunun sebeplerinden en önemlisi kendi programından export aldığın programa özel bir özelliğin yada plug-in kullanarak yaptığın bir model yada efektin diğer import ettiğin programda bir karşılığının olmamasında gerçekleşir.

    Dosya export ve import kısmından yapabilirsin.

    2015-11-10 12:39:03

    Lumion doğru tercih olabilir.

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Linkteki animasyonu biraz önce izledim. Çok başarılı buldum. Lumion yazılımı son zamanlarda mimari projeler için fazlaca önce çıkmaya başladı ve kendisini bu sektör için sıkı bir araç olduğunu kanıtladı.

    2015-11-10 12:27:52

    Rica ederim sen de

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Rica ederim sen de sağol. Edit envelopes aktif olduğunda bahsettiğin renkler belirir. Bu renkler soğuk sıcak dengesine göre renkleniyor. Kırmızı alanlar kemiğin üzerinde bulunduğu poligonları %100 etkiler. mavi renge doğru renk soğur ve git gide kemiğin etki alanından dışarı çıkar. Bu şekilde karakterin üzerindeki tüm kemiklere ait envelopları o bahsettiğin küçük noktaları çekiştirerek, büyütüp küçülterek asıl etki etmesini istedğin yüzeylere otutturacaksın. Karakterin üzerindeki tüm kemiklerin envelopeslarını kontrol et ve düzenle. Bu şekilde basit, temel bir rig yapmış olucaksın. Bunun üzerine rig işlemi daha detaylandırılabilir ama ilk aşamayı bir tamamla derim.

    2014-10-17 22:20:20

    Tutorial :

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Ayrıca aşağıdaki linkten ilgili tutoriali incelemelisin. Tavsiye ederim.

    http://www.sushi-x.com/gallery/tutorials/tutposermax2.html

    2014-10-17 11:13:05

    Resim 3 :

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Resim 3 :

    2014-10-17 11:10:39

    Resim 2 :

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Resim 2 :

    2014-10-17 11:10:21

    Skin Modifier - Envelope ayarlamak :

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Buradaki sıkıntın kemiklerin etki alanlarını ayarlayamamışsın. Skin modifierin içindeki "Edit Envelopes" seçeneğini aktif hale getirdikten sonra, aşağıdaki resimlerde olduğu gibi karakterin üzerindeki tüm kemiklerin etki edecekleri alanları belirlemelisin.

    2014-10-17 11:09:35

    Mental ray - Round Corners

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Eğer mentalray render motoru kullanıcaksan çok fazla abartmadığın sürece materialin özellikleri arasında "kenarları yumuşat" ( round corners ) seçeneğini kullanabilirsin.

    2014-10-15 03:30:57

    Biped

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Yaklaşık 6 yıldır biped rig kullanıyorum. Açıkçası hiç .fig uzantılı hazır formatları kullanmadım. Zaten herhangi bir hazır biped rigi olmadan da hızlıca kendi bipedini tavuk iskeleti formuna sokabilirsin. Biped rigini sahnede yarattıktan sonra "figure mode" aktifleştir ve kemikleri scale ederek ve aynı zamanda local eksende rotate ederek deforme etmeye başla, ardından "figure mode" kapat. Takıldığın noktalar var ise yazmaya devam et.

    İnternetten linkini kopyaladığım aşağıdaki resimler bunun için örnek teşkil edebilir.

    http://tpounder.files.wordpress.com/2010/12/bird-rig-biped.png

    http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/05/26__17_07_59/biped.jpg43675c9f-19d9-496e-beab-749117e73470Larger.jpg

    2014-10-10 23:38:27

    Öneri Yanıt:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Skin modifierin kemiğe uyguladığı etki alanlarını ( envelope ) iyi belirlemelisin. Animasyona başlamadan önce her kemiğin etki alanını teker teker kontrol etmelisin.

    Bir şunlara bak istersen :

    http://www.youtube.com/watch?v=lE6DXlersZM

    http://www.youtube.com/watch?v=vx9GGwKgBW4

    http://www.youtube.com/watch?v=fpU1yqsT8_A

    2014-07-25 10:32:18

    Öneri Yanıt:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Max te modellediğin base modeli mudbox gibi milyon polygone ile detaylandırabileceğin bir programda çalıştıktan sonra yüksek polygone yapısını lowpoly e düşürmen gerekiyor.Bunun için 3DCoat isimli programı öneririm. Bu işleme "ReTopology" deniyor. Lowpoly ürettiğin modelin uv sini max te açabilirsin. Daha sonra hem yüksek ve hem düşük polygone modellerini mudbox ta açıp Normal map üretmen gerekli. High poly ve Low poly farkından bir Normalmap çıkartman ve bu normalmap i lowpoly modele bump kanalından uygulayabilirsin. Bu sayede yüksek detayları çok düşük polygone yapılı modellere aktarabilirsin.

    Örnek videolar :

    http://www.youtube.com/watch?v=vEnwxnNMPk4

    http://www.youtube.com/watch?v=6MLiml3ePXo

    http://www.youtube.com/watch?v=BRzsRe8L6Ys

    2014-07-25 10:21:29

    oneri:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Dedigin gibi duvarlarin duz olmasi hatali olan polygon duzenlerinin gozukmesini onleyen bir faktordur. Cunku lowpolygone bir modelin otomatik smoothu duz olucaktir. Ama girintili cikintili ve eğik yuzeylerde ucu acik olan vertexler renderdaki gibi ne oldugu belirsiz siyah golge gibi etkiler birakir. Bunun sebebi modelinde turbo smooth olmadigindan edit yada editable poly modelin kendisi polygone gruplarini belirli bir derecede otomatik olarak yumusak bir yuzeye sahipmis gibi gostermeye calisir. Bu objenin polygone yuzeylerinin tam olarak nereye baktigini tam olarak anlayamamasindan kaynakli. Ilk tavsiyem hatali gozuken modellerinden birini secmen ve tum poligone yuzeylerini secmen ve ardindan editpoly nin araclarin polygone id lerine "clear" diyip temizlemen. Bi bu sekilde render alip sonucunu gor. Ardindan da tekrar ayni islemi yapip bu sefer clear yapma ve auto smooth u sec. Bu sekilde polygone gruplarina yeni bir otomaatik smooth atmis olucaksin. Bi bu islemleri dene. En azindan sorunun buradan mi kaynakli oldugunu kesinlestirelim.

    2014-05-28 22:34:53

    Olması gerekn Topology

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    http://i.hizliresim.com/W2p6Y2.jpg

    2014-05-26 03:17:09

    Çözüm önerisi:

    St_AngerEmre Can Bilicist_anger

    Resimden anladığım kadarıyla modelleme işine yeni başlayan kişilerin çok sık yaptıkları bir hataya benziyor. Üst üste polygone binmiş olabilir. Fazladan vertex bulunuyor olabilir. Ucu açık vertexlerin var ise onları oradan temizlemelisin. Ayrıca Polygone Normallerinin bakış yönleri de önemli. Polygone yüzeylerinde bozukluk var gibi gözüküyor. Kolay gelsin.

    2014-05-26 02:39:57