Specular Son Forum Mesajları

    Swf formatında çıktı aldıysanız

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Swf formatında çıktı aldıysanız eğer bu çıktıyı directupload.com veya birbaşka swf destekleyen siteye yükleyin.Yükleme tamamlandıktan sonra paylaşım linkini istediğiniz yere gönderin.

    2014-07-28 19:51:40

    "İçin" Derken?

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Bir mimarlık öğrencisi açısından söylemek gerekirse tasarımı sunmak, jüri(Veya olası kullanıcıya) mekanı tanıtmak "için" araçtır.

    Ya da maketiniz berbattır, bir şekilde göz boyamanız lazımdır..

    2015-03-19 19:58:10

    2009`da da aynı şekilde.Perpektif

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    2009`da da aynı şekilde.Perpektif yazısının hemen yanında sağ tıklayın, "Configre" tıklayın.Gerisi resimdeki gibi "Default Light"ı işaretleyin.

    2013-02-06 23:25:31

    İzzet hocam sanırım bunu

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    İzzet hocam sanırım bunu arıyorsun.

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/3ds-max-dosyasi-onizleme/

    2013-02-02 00:16:51

    Herhangi bir resmin Photoshop

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Herhangi bir resmin Photoshop ile Bump Map`ini oluşturmak istiyorsanız;

    Basitçe resmi siyah beyaza çevirip biraz kontrast ile oynayın.

    2012-10-26 11:36:00

    Nedense arkadaşın öğrenmek istediği

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Nedense arkadaşın öğrenmek istediği şey sürekli küçük düşürelek suratına vurulmuş tabiri caizse.Bunu farklı konularda da gördüm onun için söylüyorum.

    İlk mesajından da anlayabileceğiniz gibi animasyon konusunda bir bilgisi yok aynı mantık zannetmiş onun için saçma bir örnek vermiş.Bunu 3d sektörüne bağlamak biraz abes bir davranış kusura bakmayın.

    Sorunuza gelirsek.Basınç konusu için Max`de ortamı modelleyip basit Key Frame animasyon tekniği sayesinde oluşturabilirsiniz(Basınç tüpleri, yüzeyler, piston vs vs).Sunumunuzu animasyon olarak hazırlayın hatta yazıları bile 3d yazabilirsiniz.Animasyon ilerledikçe açıklamalarınızın biri kaybolur diğeri gelir.

    Bakmanız gereken anahtar kelimeler:Key Frame Animasyon, Auto Key, Make Object İnvisible..

    Bunlarla ilgili mantığı kavrarsanız animasyonu rahatça oluşturabilirsiniz.

    2012-10-03 22:03:33

    Öğrenci lisansı ile ticari

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Öğrenci lisansı ile ticari çalışma yapamazsınız.

    Daha doğrusu yaparsınız ama o kabul ettiğiniz anlaşmaya aykırı olur.

    2012-10-02 20:25:45

    Opaticiy kanalını Fallof atayabilirsin

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Opaticiy kanalını Fallof atayabilirsin ama UV ile düzenlemen gerekir yoksa ters gözükebilir.

    2012-09-23 14:26:47

    Haha gördüğüm en ilginç

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Haha gördüğüm en ilginç başlıklardan :D.

    Sorununuza gelince;

    Yapaylığın belli başlı bazı sebebleri var.Örneğin gölgeleriniz çok koyu kalmış.Vray Sun ayarlarından rengi biraz açabilirsiniz.

    Yaratmak istediğiniz atmosfer nedir?Öğle saati deniz seviyesinde güneşli bir gün mü?Yoksa farklı bir atmosfer mi?Atmosferinizi yani 3 ana faktörü(Zaman, ışık, konum) belirlemeden kesin bir sonuç alamazsınız.

    Suda neredeyse hiç geçirgenlik yok.Kıyılara doğru biraz daha geçirgen olmalı çünkü sığılaşıyor.

    Bina(Ya da her neyse arkadaki objede) yağış kaynaklı aşınma ve akıntı izleri var ama iskele tertemiz.

    Vray Physical Cam filtresi Neutral gibi duruyor gün ışığı için D65 veya Daylight kullanabilirsiniz ama tabi atmosferinize göre değişir.

    Işık fazla homojen dağılmış.Reinhard kullanıyorsanız Burn Multipler değerini düşürün.

    Vray Sky olduğu için düz mavi bir yansıma var bulutlu bir Hdr kullanırsanız camlarda ve genelde düzgün bir yansıma elde edersiniz.


    Kaplamalar çok tekdüze duruyor ne bir detay ne de bir bump ne de reflect map.
    Tabi bütün bunları ilk eklediğiniz resimin içindeki minicik rendera bakarak söylüyorum.Daha büyük bir rendera daha rahat konuşulabilir.

    2012-09-23 00:43:36

    Başlığa hayran kaldım içimden

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Başlığa hayran kaldım içimden "gitmiyy" dediğim render zamanları aklıma geldi :).

    Displace kullandıysanız sahnede Displace mapinin çözünürlüğü, kullanıldığı alanın büyüklüğü ve gölge renderı çok büyük oranda etkiler.

    2012-09-13 00:51:33

    Işık türlerini ve ışıkların

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Işık türlerini ve ışıkların bulunduğu sahnenin resmini koysanız daha iyi olur.

    2012-09-10 12:22:23

    Harici bir program.Obj, 3ds,

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Harici bir program.Obj, 3ds, c4d, dxf gibi formatlarda modelinizi atıyorsunuz kaplama ve render işini Keyshot`ta hallediyorsunuz.Tabi modeliniz birkaç parçadan oluşuyorsa ayrı ayrı kapladıktan sonra obj`e çevirmeniz gerekiyor.

    2012-09-09 19:02:17

    Bu arada renderları berbat

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Bu arada renderları berbat biri olarak sadece eklediğiniz rendera bakarak ışıklandırma hakkında bir fikir yürütmek istiyorum Sinan bey izninizle:

    -Sahne zamanı gün batımı ve batı yönü kameranın baktığı pencere.
    -Sanatçı sahnenin yüksekte(6,7. kat atıyorum) olmasını istemiş.Dış mekana baktığımızda deniz de gözükmediğine göre burası deniz seviyesinden yüksek bir yer.Dolayısıyla güneş ışığı gün batımında tam turuncu yerine beyazlaşarak gelir.
    -Kameranın yanındaki pencere kuzey cephesine baktığı için yumuşak bir mavi ton yakalanması gerekiyor.Bunu Sphere şekilli light ile yapabilirsiniz bu şekil daha yumuşak gölgeler sağlar.

    2012-09-09 00:45:46

    Deniz bey açıkçası dediklerinize

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Deniz bey açıkçası dediklerinize hiçbirine katılmıyorum."En ince ayrıntısına kadar" BİR sahnenin render ayarları verilirse herkes o sahnedeki atmosferde render almaya başlar.Mekan ve zaman değişti mi bütün atmosfer kaybolur.Bu tarz düşüncelerle YARATICILIĞI yok ediyorsunuz.

    Asıl yıllardır bütün bu işe yeni başlayanların dilinde dolaşan yanılgı bu."Büyük sanatçılar render ayarlarını başkası düzgün render almasın diye saklıyorlar, yuvarlak konuşuyorlar."Nasıl bir hayal gücü ki tek tip render ayarları ve ışıklandırma şekli ile sürekli fotorealistik render alınabileceğini düşünüyor anlamış değilim.

    Ayrıca gözlemin gücünü hafiflemekle bu işi zaten baştan batırmış oluyorsunuz.Doğayı taklit eden bir programda doğayı gözlemleyerek başarıya ulaşırsınız.Bunun üzerinde yazılmış kitaplar vardır birkaçını okumanızı tavsiye ederim.Hatta yaptığınız işlerin bir kısmında hiç bilmeden gözlemleriniz sayesinde doğayı taklit ediyorsunuz.

    2012-09-09 00:39:25

    Ben 2009`dan direk 2011`e

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Ben 2009`dan direk 2011`e geçtiğim için bir karışıklık olmuş olabilir :).

    Autodesk de herhalde çok sevdi ki Composite programına bile aynı mantığı koymuşlar.

    2012-09-04 21:34:45

    2009`dan sonra slate material

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    2009`dan sonra slate material slot denilen yeni bir sistem geldi herşeyi birbirine bağlayarak yapıyorsunuz bana gereksiz geldi eskisi gibi de kullanabiliyorsunuz isterseniz.

    Mentalray kullanıyorsanız yeni materyaller geldi.

    2012-09-04 13:13:22

    Ahahah süper haber :D.

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Ahahah süper haber :D.

    2013-09-04 14:14:16

    Birine iyilik yapmak istiyorsanız

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Birine iyilik yapmak istiyorsanız onun çalışmasını yorumlamanız(Mantıklı şekilde) bence beğenmeden daha etkili olur.

    2013-07-21 02:29:24

    Engin beye katılıyorum bir

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Engin beye katılıyorum bir ölçüde olaylar cidden gereğinden fazla aştı.Bir an evvel yatıştırıcı açıklamalar yapılması gerekiyor.

    2013-06-02 01:12:10

    Tekrarlıyorum olayın park meselesinden

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Tekrarlıyorum olayın park meselesinden çıktığını.Bunu insanlara insan gibi açıklamak var.En kötü referanduma gidilir park yapılıp yapılmamasına karar verilir.Belki orada nostaljinin devam etmesini isteyen var belki de 31 Mart olayını anımsamamak isteyenler bunu bilemeyiz.

    Ama oradakilere bunu anlatmadan şiddete başvurmak sizce doğru birşey mi?

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=206467772835284&set=a.144082389073823.33395.144072602408135&type=1&theater

    Olaylardan önce oradaki durum böyleydi.Şuanki durumu bizzat hükümetin kendisi başlattı.Hükümet yanlısı grup dışında kimsenin ne ideolojik ne marjinal ne de başka bir durumu yok.Gezi parkı halkın özgürlüğünün simgesi.Halk bunu korumaya çalışıyor.

    Tabi ki bundan çıkar sağlamak için haber sıkan gruplar da var.Ama bunları her iki taraf da biliyor.

    2013-06-02 00:08:56

    Bunyamın bey 10 mesajtır

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Bunyamın bey 10 mesajtır okuyorum hala problemin özüne inemediğinizi görüyorum.Olay park değil artık.Oraya gidenlerin asıl amacı diktatör gibi davranan bir adamı protesto etmek.Halkın en ufak bir fikrine müsade etmeden şiddet gösteren adamı protesto etmek.

    Bu kadar kör ve bağnazsınız başka birşey demiyorum.Çark dönsün yeter..

    2013-06-01 23:32:57

    Reg.`i kayıt defterine kaydettim

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Reg.`i kayıt defterine kaydettim ama değişiklik olmadı?

    Edit:Resetleyince düzeldi teşekkürler.Acaba eski hali için de bir reg dosyası var mı?

    2012-07-31 11:41:13

    Ahahaha Erkan hocam yeni

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Ahahaha Erkan hocam yeni uyandım gülüyorum :D.

    2012-07-30 11:33:04

    Vray proxy yöntemini araştırın.Yüksek

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Vray proxy yöntemini araştırın.Yüksek polygon her zaman sisteminizin ve Max`in daha fazla kasılmasına neden olur.Max`in doğası bu.

    2012-07-27 16:38:49

    Material editorde yanılmıyorsam Options

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Material editorde yanılmıyorsam Options sekmesinin altında "Reset material editor" gibi bir komut var.Ona basarsanız tüm slotlarınızdaki materyaller silinir ama objeler üzerinde materyal kalır.Yani sildikten sonra bütün objelere tek materyal atayın.

    2012-07-26 22:31:07

    Ps`de her tuş için

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Ps`de her tuş için yazıları hazırlayın.Bir composite mtl oluşturun ve bu composit mtl`in Base kanalına plastik, 1. kanalına Ps`de hazırlamış olduğunuz tuş yazılarını atayın.Tuşlar beyaz olduğu için aynı Map`i Opaticy kanalına da atayın sonra color correction kullanarak invert komutu verin.

    2013-05-11 15:38:05

    Sanat felsefesinde bir amca

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Sanat felsefesinde bir amca çizdiği manzara resminden sonra:
    "Dağlar güzel değildi.Onları güzel yapan benim resmim.." gibi bir cümle kurmuş.

    3d de elde etmek istediğiniz sonuç diğer sanat dalları gibi amacınıza göre değişir.Siz bir villa sahnesine uçan fil koyarsanız insanlar bunu anlayamabilir ama aynı fili Mars`ta bir ormana koyarsanız durum değişir.Anlatabildim mi bilmiyorum.

    2013-04-14 23:09:33

    İmkanınız varsa Max 2009

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    İmkanınız varsa Max 2009 kurun.Arayüzü Max 8 ile hemen hemen aynıdır.Kendinizi geliştirdikten sonra diğer sürümlere geçin.

    Bu arada Çetin Tüker`in "Tasarımdan Uygulamaya 3d Mantığı" isimli bir kitabı var.Max kullanımından çok nasıl kompozisyon oluşturulur, objeyi detaylandırma gibi gerçekçi çalışmalar için gerekli bilgiler veriyor.İstiyorsanız ileride bir de bu kitaba bakın.

    2012-07-12 19:08:49

    3ds Max 8`e göre

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    3ds Max 8`e göre ama Nezih Kanbur`un kitabını öneririm.Baştan sonra her komutu anlatıyor.Temeli bütün sürümlerin aynı yani gözünüzü korkutmasın.

    2012-07-08 12:49:47

    Biri karşılaştırma konusu değil

    SpecularÇağıl Göymenspecular

    Biri karşılaştırma konusu değil mi demişti?Pardon 3. sayfadan sonra koptum.

    2012-07-07 15:24:15