Semihkartal Son Forum Mesajları
mimarlık sektörüne yaklaşmadım bile
mimarlık sektörüne yaklaşmadım bile bildiğim için gülşen çok fena o sektör
solidworkste çizip max e at düzelir
solidworkste çizip extrude et sonra max e at düzelir kolayca.
3123x5563 scaleini 6000x.... olarak ayarlamalısın.
3123x5563 scaleini 6000x.... olarak ayarlamalısın. başka yolu yoktur yani 6000x5563 lük çözünürlükte kamerayı uzaklaştırmadan 3000x5563 tekini hayatta yakalayamazsın. Müşterine 6000x12226 lık olursa istediğiniz olur diyebilirsiniz.
renklerin kodlarını biliyorsanız keyshotta material oluşturun
renklerin kodlarını biliyorsanız keyshotta material oluşturun. baya kolaydır keyshot material library ve material editor, bir kaç gün uğraşın istediğiniz sonucu alırsınız.
burada
http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/missing-files-hatasi-cozumu/
evet
tek kare renderlarda çok cüzzi bir miktar tutuyor işe yarayabilir.
şöyle bi hesaplama sistemi yapmışlar
https://tr.rebusfarm.net/tr/tr-lets-go/calculator
benim yaptığım hesapta benim bilgisayarda toplamda 160 saat süren animasyon renderi onlar 1 saatte alabiliyorlar. 190 TL tutuyor.
çok teşekkür ederim.
1- de bahsettiğiniz tarzda problemlerdi aslında merak ettiğim çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim.
tek kare ve animasyon verimliliği
tek kare ve animasyon verimliliğini karşılaştırırsak hangisi önde çıkar.
render farm verimlimidir?
Ghz başına saati 10 kuruştan render farmlar görüyorum son zamanlarda. Acaba deneyeniniz varmı bu online renderfarm olayı göründüğü kadar verimli mi?
seyfeddine katılıyorum.
seyfeddine katılıyorum. özellikle bayanların açtığı başlık veya paylaştığı renderlara çok daha fazla yorum geliyor bunu farketmiştim ve aslında empati yaparak anlamıştımda neden böyle olduğunu klasik bir durum aslında ama üzücü tabi.
100`ün üzerinde particle flow presetleri
Alan Mckay yapmış sağolsun paylaşmak istedim herkes faydalansın diye.
http://area.autodesk.com/blogs/garyd/over_100_free_particle_flow_presets
orjinal sahnenin olduğu klasor
orjinal sahnenin olduğu klasor`e kopyala bütün kaplamaları ve evermotion modelini sonra import merge komutuyla orjinal sahnenin olduğu klasorden aç .
bide buna bak istersen
http://archive3d.net/?tag=excavator
işte bu iyiydi
çok yararlı bilgiler teşekkürler hep merak ettiğim birşeydi.
UUV unwrap
Bu komutla ilgili işi kolaylaştırıcı script yada pluginler varmı bildiğiniz arkadaşlar. Videolardan bakıyorum bir türlü anlayamadım. Unwrap for dummies gibi bişey varsa oda olur bi türlü anlayamıyorum.
bilgisayarının özellikleri önemli etken
bilgisayarının özellikleri önemli etken. Birde vray proxy diye araştır youtube da işine yarar kesin.
ek bilgi olarak söylüyorum
solidrocks un içinde render presets te options a girdiğinizde lights ve material subdivision değerlerini tek bir sabite kilitleyebiliryorunsuz. Tabiki bu bütün nesneler ve ışıklar için geçerli ayrı ayrı olmuyor. Script güzelmiş yavuzun paylaştığı o daha iyi iş görür. He birde renderları solidrockstan alıyorsan solidrocks taki subdivision ayarı zaten otomatik bütün nesnelere uygulanıyor. Yavuzun scripti ile birlikte solidrocks kullanmazsan daha çok işe yarar script. Saygılar.
Biraz uğraştırır ama spline ile bu dalları yaparsınız
Biraz uğraştırır ama spline ile bu dalları yaparsınız
solidrocks dene
Solidrocks vray render options diye arat.
internetten izletiyoruz kanalda yayınlanmıyor
3d max le yapılmışa benziyor ama bilmiyorum ayrıntısını ne ile yaptıklarını.
aynen
Aynen sanki çizgifilimde aşırı bi doğallık var gibi. Ve karakteri çok tatlı yapmışlar çocuklar ağzı açık izliyor resmen.
Rus yapımı çizgifilm
https://www.youtube.com/watch?v=qd6OtRox9V8
Yeğenimin severek izlediği çizgifilim bende kalite bakımından çok beğendim ve paylaşmak istedim. Bizdeki çizgifilmler bu kaliteye ulaşınca şimdikinden çok daha kaliteli işler görebiliriz diye düşünüyorum.
Sizlerin görüşlerinizide almak isterim.
Missing files hatası çözümü
Bugün bununla ilgili bir sıkıntım oldu baya aradım ve bu scripti buldum.
Denedim çalışıyor.
http://www.scriptspot.com/files/lost_textures.ms
Direk olarak kayıp map`leri bulup siliyor işinize yarar belki arkadaşlar.
Teşekkürler.
script yardım
cg-source ` un multitexture ve floor generator scriptlerini gördüm geçen gün. ama indiremiyorum siteye girilmiyor acaba elinde olan varsa yada benzer işlevi gören başka script bilen varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
3d çimen dosyaları
https://www.dropbox.com/sh/gsa8gg557gr03gk/660uWKVJPU
Ben biyerde rastladım hoşuma gitti buradada paylaşmak istedim işinize yararsa kullanırsınız arkadaşlar.
when render meets polygons
when render meets polygons
İtoo forest pack for max 2015 vray 3.0
Arkadaşlar kendi uğraşlarımla bulduğum bir tekniği sizlerle paylaşmak istiyorum. Itoo forest pack max 2014 ve vray 2.4 haricinde crackli bulunmuyor malesef çok aradım ancak bulamadım bende itoo max 2015 ve vray 3.0 da nasıl kullanabilirim diye düşünürken aklıma bir fikir geldi ve denedim. Ve oldu. Biraz uğraştırıcı ve bazılarına gereksiz gelebilir ama ben istediğim sonucu alabildim. Şimdi tek tek anlatmayacağım ancak sizlere yaptığım şeyi özet geçiyorum umarım işinize yarar.
İtoo forest packi yükleyip onun dosya konumunda bulunan kütüphanesinden ilk önce grass sonra flowers sonrada stones grubunun max dosyalarını alıyoruz masaüstümüze kaydediyoruz. Sonra aynı yerden material map`lerini de alıp masaüstüne atıyoruz. Yeni bi max sahnesi acıp bu dosyaların hepsini orada açıyoruz. Sonra -burası biraz uğraştırıcı işte- bütün metaryaller için vray material oluşturup tek tek materyalleri ve mapchannel ları tanıtıyoruz. Bir materyalde birden fazla map olabiliyor onun içinde ayırmanız lazım bunuda edit poly seçeneğinden polygonları seçip grow diyerek o segmentteki polyleri detatch diyerek yapabilirsiniz. Detach ten sonra metaryalleri atıp attach dediğinizde match metarial ID diyerek yeniden tek modele çevirebilirsiniz. Bunları yaptıktan sonra kendi itoo forest arşiviniz elinizin altında oluyor. Bundan sonra yapacağını tek şey multiscatter indirmek ve multiscatter i kullanmayı öğrenmek. İtoo nun modelleri ve mapları ile o kadar güzel şeyler ortaya çıkaracaksınızki inanamayacaksınız. Not= multiscatter çok kolay bir plugin bir kaç video ile kolayca öğrenebilirsiniz ondan sonrası deneme yanılma. bir not daha= multiscatter da oluşturduğunuz sahnelerde polygon sayınız ne kadar artarsa artsın kasma minimum olucaktır hatta bende 800000 adet çimeni çoğalttığım halde kasma olmadı ancak render sürem uzadı biraz. Herkese kolay gelsin. Birtanede bu tekniği kullanarak çalıştığım bir sahneyi paylaşmak isterim. Teşekkürler.