Semazen Son Forum Mesajları
objenin uvsini açarsan sorun
objenin uvsini açarsan sorun olmaz. hangi programı kullanıyorsan onunla ilgili youtube da uv unwrapping diye aratıp uygularsan sorun yaşamazsın bulabilirsen uv açmak nedir neden yapıyoruz bu işlemi Türkçe bir video izlersen mantığını da öğrenirsin
kat planı ise spline
kat planı ise spline ın kapalı olması gerekiyor. mesela duvarların hepsi kapalı olmalı ki extrude verebilin. Eğer kapalı değilse vertexleri birleştirmenizi öneririm. Toparlanamıyacak gibiyse bir spline ile üzerinden çizip temiz bir model çıkarmanızı öneririm.
https://www.youtube.com/watch?v=T8sV0TC-KUk
bu video yardımcı olacaktır
obje kapalı bir çizim
obje kapalı bir çizim mi, resim yükleme şansınız var mı ? çizimi aktarıp edit poly yapıp extrude mu veriyorsunuz
akşamları müsait olursan istersen
akşamları müsait olursan istersen dc den falan görüntülü sesli yardımcı olurum bu gibi konularda.
bu bir sorun değil
bu bir sorun değil ama matematiksel bir olay düzlem ile alakalı. Şöyle sizin y eksenin de bir kutunuz var ve yine y ekseninde üst köşesinden yeni bir kutu oluşturduğunuz da oluşan kutu da y+ ekseninde olacaktır yönü, siz o kutuyu geri çevirmek isterseniz bu olay y- ekseninde olur sizin yapmaya çalıştığınız. siz tam kutunun üzerini kapatacak şekilde çizmek istiyorsanız kutuyu snap açıp çizmeye sağ alt köşeden başlayıp çizmelisiniz.
imlecinle zıt bir eksen
imlecinle zıt bir eksen de hareket etmiyor attığımız videoda ama imlecinin nerede olduğuna bağlı bu. Snap tool u açtığınız da fareniz nerede olursa olsun nesne en yakın vertex e kilitlenmeye meyilli farenizi ona göre hareket ettirin. Videoda snap toolu açıyor yeni bir kutu çiziyorsunuz ve farenizi alt kısma indiriyorsunuz ve çizdiğiniz boxın alt kısma doğru yüksekliğini vermek istiyorsanız bu 2 aşamada olur. Kutu çizme 2 aşama zaten genişlik ve yükseklik. Siz kutunun genişlik kısmını ayarladığınızda bir tık daha yapıp yüksekliği vermelisiniz.
sorun importta değil fakat,
sorun importta değil fakat, shader da. Shader şöyle işliyor yüzeye düşen ışıkları program tek tek hesapladığı için o nesnede her yüzey için bir ışık hesaplaması yapılıyor ve öyle kırık kırık bir görüntü çıkıyor. Bunu engellemek için nesneye yüzeylerini ayrı ayrı değil tek bir obje gibi ışık hesaplaması yaptırırsanız düzelir. o da dediğimiz yöntemle
https://www.youtube.com/watch?v=M4Dw1abi30c&t=710s bu videoya da
https://www.youtube.com/watch?v=M4Dw1abi30c&t=710s bu videoya da bakabilirsin smooth gruop hakkında daha fazla bilgi edinebilirsin.
aslında videoda sorunla ilgili
aslında videoda sorunla ilgili bir şey yok. Sana bazı tavsiyeler vereyim. Snap tool aracına sağ tıkladığında açılan menüden neye snap olacağını seçebilirsin. Videoda hizalamak istediğin yer nereyse oradan başlayıp sonra snap toolu kapatman gerekir sonrasında hizalı çalışmayacaksan. mesela Snap kısayolu S, s ye basıp köşelerden hizaladıktan sonra s ye basıp snap kapatıp sonrası için serbest çalışabilirsin genişlik ya da yükseklik için.
aslında üzerinde ki desenleri
aslında üzerinde ki desenleri yapmak için 2 yol var sculpting programları ile o kısımları kolayca yapabilirsin ya da Substance painter de o kısma desen atayıp height atayabilirsin. aslında ikisinde de programları en azından biraz bilmen gerekiyor ama zbrush da bu videoya bakarak bir şeyler deneyebilirsin. https://www.youtube.com/watch?v=A7x1D_14aDE
render bucketların boyutunu küçültürseniz
render bucketların boyutunu küçültürseniz o cam kısımlarına denk gelen bucket sayısı 1 değil boyuttan dolayı 2 3 4 vs ne kadar küçülttüğünüze göre değişir. o kısımı daha hızlı renderlayabilirler.
https://www.youtube.com/watch?v=a7CT8MruMcI linki atmayı unutmuşum
https://www.youtube.com/watch?v=a7CT8MruMcI linki atmayı unutmuşum :D
Sculpting
Eğer bilginiz varsa ki yapmak için çok fazla bilgide gerekmez bence, zbrush da sculpting ile yapabilirsiniz. Elinizde bu desene benzer bi alpha varsa yoksa photoshop da hazırlayabilirsiniz, videoki yöntemi deneyebilirsiniz. Zbrush da bunu yaptıktan sonra fbx olarak çıktı alıp kullandığınız program da retopoloji yapabilirsiniz.
aslında sorunun kırık yüzeyler
aslında sorunun kırık yüzeyler değil ışıklandırma. Işıklandırma derken bir ışık kaynağından kaynaklanan bir sorun değil olay bildiğim kadarıyla şu. smooth bir yüzeye ışık yansıdığı zaman objeyi tek parça saymalı yoksa böyle her poligon için ayrı ışıklandırma hesaplaması uygular ve pürüzlü ya da kırıklı bir yüzey gibi görünür. Sorunun şu yani yüzeye düşen ışıklar her poligon için farklı hesaplanıyor. Çözüm önerisine geçmeden sorunun mantığını açıklamaya çalıştım umarım faydalı olur :D
Çözüm için bu videoya bakabilirsin ya da bu başlıkta video aratabilirsin youtube da, videodaki mantık ise şu, vertexleri ya da yüzeyleri vs. smoothing gruops kısmından gruplandırarak o kısma ışıklandırmanın tek parça gibi hesaplanmasını sağlamak bu sayede tüm poligonların ayrı ayrı hesaplanmasının önüne geçebilirsin.
https://www.youtube.com/watch?v=-Iswm1xKtGs
3ds max kullanıyorsanız kendi
3ds max kullanıyorsanız kendi içerisinde bu özellik mevcut populate kısmında.
https://www.youtube.com/watch?v=fDSKn1wbUdk
Rica ederim. Ben de
Rica ederim. Ben de 2015 kullanıyorum güncellemek lazım üst versiyonlara geride kalıyoruz :)
gamma ayarı
Renderı kaydederken gamma ayarını manuel olarak giriyor musunuz? Render kayıt ederken o pencerede gamma ayarları var Override seçeneğini seçip 2,2 yaparsanız değerini işe yarayabilir.
Herkese Teşşekkürler
Herkese zaman ayırıp bilgilerini paylaştıkları için teşekkür ederim, ışık tuttunuz. :)
Renklerin RGB kodu
İyi günler diliyorum, sorum şu;
Örneğin Fiili Boyanın yada Faworinin renklerini kullanmak istiyorum sitelerine baktım ama bulamadım rgb kodlarını. İnternette renklerin rgb kodları mevcut ama mesela müşteriye ben sunarken filli boyanın şu boyasını kullandım birebir diyeceğim bir sistem yok mu? Bilindik boya markalarının boyalarının rgb kodlarını nasıl bulabilirim?
Hüseyin Bey
Çok teşekkür ederim size bu güzel anlatımınızdan dolayı çok teşekkür ederim, 2 gündür bununla uğraşmaktan ve max kısayollarını tek tek denemekten bıkmıştım tekrar teşekkürler Hüseyin Bey. :)
farkedemezseniz
Farkedemezseniz ekranın sağındaki sarı çizgi üzerinde üçgen göstergeler var.
Bilmediğim Bir Kısayola Elim Değdi
İyi günler diliyorum öncelikle maxte çalışırken yanlışlıkla elim çarptı ve böyle bir gösterge geldi ekranın sağına.
O göstergeleri oynattığımda sahnedeki nesneler görünmez oluyor sürekli programı açıp kapattığımda ve isole selectionda devamlı görünmez oluyor objeler, o göstergeleri oynatıp düzeltmem gerekiyor nasıl kapatabilirim bunu.
3dsmax.ini dosyasını silip ayarları sıfırlamayı denedim olmadı.
kamera
iç mekan ve dış mekanda kullanılan kamera lenslerini araştırmanızı öneririm. Rastgele oynamak bozabilir biraz fotoğrafcılık ile ilgili araştırma yaparsanız kullanılan lens boyutlarını bulabilirsiniz.
Şuan geldiğim aşama bu
Şuan geldiğim aşama bu bazı yerleri birleştirebildim bazılarını birleştiremedim ama vertexlerin çoğunu birleştirmeme rağmen böyle bir görüntü elde ettim birleşim kısmında bir çizgi olarak gözüküyor vucudun bir parçası gibi olmadı
Teşekkür ederim ya ben
Teşekkür ederim ya ben anlatamadım yada siz farklı anladınız ama söylediklerinzden yola çıkarak buldum sanırım gövde ve bacağı yan yana getirip weld ile birleştirmeye calısıyordum şimdi gövde ve bacağı yan yana tekrar getirip her ikisinin de birbirine bakan yüzeylerini sildim delik gibi sonra vertexler birleşti yardımınız için teşekkür ederim ve sabrınız için
nasıl olacak ama dediğin
nasıl olacak ama dediğiniz taget weld ile anladım mantığını 2 vertex sanırım aynı edge üzerinde olmalı ama benim gövde kısmım ayrı bacak kısmım ayrı modellendi ikisini attach ile birleştirip vertexleri weldlemem lazım ama olmuyor olmas gerekmez mi ben bu bacagı gövdeye nasıl birleştirebilirim ki
vertexleri snap ile
vertexleri snap ile birbirerine hizaladim iç tarafında kalmadı sanırım ama dediğiniz gibi tekrar bakarım ama her halikularda 2 vertex direk weld olmaları gerekmez mi ayak kısmından hiçbir vertei vucuda weld yapamadım
vertex weld komutu sorunu
İyi akşamlar diliyorum hemen konuya girersek sorun 2 vertex in weld komutu ile birleşmemesi ejderha modelliyorum ayaklarını ve vucudunu ayrı modelledim ve ayagını vucuduna birleştirmek istiyorum vertexleri weld ile birleştirip ama birleştirmiyor nedense bazı vertex olmayan yerlere ben cut komutu ile vertex ekledim acaba sıkıntı ondan mı yoksa başka yolu var mıdır ?
Eğer internetten bir AutoCAD
Eğer internetten bir AutoCAD planı bulursanız çizmeniz oldukça kolaylaşır.
hep aynı
Biraz araştırdım youtube da ve google da genelde tüm videolar aynı. Duvar gibi kaplama atamak üzerine,ejderha derisine benzeyen bir texture bulup bump ayarları ile oynayarak bulabilirim sanırım.Videolarda herkes aynı şeyi yapmış olması üzücü biriside bump özelliğini açıp tek tek deneyerek ayarlarını göstermemiş herkesin yaptıgı tek şey duvar gibi yada ay yüzeyi gibi bump vermek