SARACOGLUAHMET Son Forum Mesajları
kullandığım bilgisayar şirketin ,
kullandığım bilgisayar şirketin , 5 6 sene önce aldığı makine , üzerinde quaddro 4000 vardı , 2080 i 2 sene önce ben taktırmıştım.
Render süresinde sorunum yok.Kaydadeğer uzun bi süre yada render almama gibi bi sorunda yok.Asıl ve ana sorunum yüksek poligonda viewportta çok zor hareket etmek , seçtiğim objeyi atıyotum move etmek için bile dakikalarce beklemek , komutlarda ciddi gecikme.
Şirketin bilgisayarcısı şu 3 kombinasyonu hazırlamış.
Fiyatlar bayaa fark ediyor ama en yüksekle orta seviyedeki arası uçurum fark varmı?Yada bahsettiğim milyara yakın poligonlu çalışma dosyaları için sorunsuz sıkıntısız hareket sağlarmı?
yüksek poligon için bilgisayar donanımı tavsiyesi
Selamlar arkadaşlar , çok fazla yazmıyorum ama 2008den buyana 3d işi ile uğraşıyorum ve ara ara takip ediyorum forumu.Düğün organizasyon sektöründe çalışıyorum.İş ve müşteri beklentisi gereği çok yüksek poligonlu dosyalarda çalışıyorum.400-500milyon poligonlar artık alışılmış dosyalar.Render timelar çok can sıkıcı değil , olması gerektiği gibi.Corona kullanıyorum , bi şekil üstesinden gelebiliyoruz.Ama asıl sorumum viewporttaki hareket kısıtı.Yeri geldiğinde 1 1.5 milyar poligonlarda sıkıntı yaşamadan çalışabilmek için hangi taraf güçlü kılınmalı?Ekran kartımı , işlemci mi , ram mi?
Kullandığım bilgisayar şu şekilde.
CPU
Intel Xeon E5 2650 v2 @ 2.60GHz
Ivy Bridge-EP/EX 22nm Technology
Intel Xeon E5 2650 v2 @ 2.60GHz
Ivy Bridge-EP/EX 22nm Technology
Graphics
HP ZR2440w (1920x1080@59Hz)
4095MB NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER (ASUStek Computer Inc)
RAM
64,0GB Triple-Channel DDR3 @ 930MHz (13-13-13-32)
Çift 3080 li bi sistem işimi görürmü , yada bahsettiğim yüksek poligonda kesintisiz çalışabilme ihtiyacı için ne özelliklerde bi kasa toplamalıyım?
Bende android telefonumdaki phonemypc
Bende android telefonumdaki phonemypc programı sayesinde çok iş yaptım , phonemypc (veya türevi bi uzak masaüstü programı)ve dropbox işinizi kesinlikle görecektir.
``geçen gün ben de
``geçen gün ben de de oldu distibuted rendering sekmesinde map leri de ana bilgisayardan okumasını söyledim halloldu.``
Bu bahsettiğiniz ayar distributed render ayar menüsünde tam olarak nerede?Bu sorunum haricinde ; diğer mapler için de büyük kolaylık olur benim için , her yeni map i 3 pc de de aynı kaynağa koymak her seferinde çok zaman kaybettiriyor..
Bu arada problemle ilgili konu açmadan en az 2 saat önceden beri uğraşıyordum.Pc leri tekrar birbirine tanıttım , programları plugin leri tekrar kurdum , dosyaları düzenledim , hdri ların olduğu klasörü aynı kaynaklara koydum (bi kere c ye bi kere c program files a attım), hdri ı değiştirdim vss vss hiçbi çözüm bulamadım....Taaki ; render edeceğim hdri ı direkt c ye atana kadar :D
Diğer dosyaların kaynakları da birebir aynı olmasına ramen , sadece render da kullanacağım hdrı dosyasını direkt c ye atınca çalışıyor nasıl oluyosa.
Max çok ilginç , kafası karışık bi program , bu gün bi kez daha anlamış , teyid etmiş oldum...:D
Network render da HDRI problemi
Arkadaşlar selamlar , siteye yeni üye oldum , herhangi bi tanışma başlığı görmediğim için konu açmadım , varsa konu açaiblirim.
Problemime geleyim ,
3 bilgisayar ile network (distributed) render alıyorum.Max e harici RPC ve autograss pluginler de kullanıyorum.Herhangi bir proble olmadan render ı alıyor.Ama sahnedeki yansıma ve gökyüzüne HDRI atadığım zaman networkta problem oluyor.
Ana bilgisayarın render aldığı core lar normal render alırken ; diğer pc lerin redner ettiği core larda HDRI yokmuş gibi siyah render alıyor sahneyi.
(3 bilgisayarda da mapler-HDRI ler aynı kaynaklarda)
Çözümü nedir?Bi fikriniz varmı?
arkadaşlar , salak bi
arkadaşlar , salak bi şekilde ihtiyaç duyulan ies ve hdri ları klasörlemeden direkt pclerin c lerine atınca çalışıyor...İhtiyaç duyanın aklında bulunsun.Şimdilik sorunsuz gözüküyo.İlerde tanımamazlık yapmaz inşallah.
sorunun maplerin kaynağının tek
sorunun maplerin kaynağının tek dosyaya konması ile ilgil değilde , ışıklandırma ile ilgili bi uyuşmazlıkla alakalı olduğunu düşünüyorum (yanılıyor da olabilirim tabi , tamamen tahmin)
Çünkü hdri da ies te ışıklandırmayla ilgili.Kaplamaların klasör kaynaklarında bi sorun yok.Ama ne yapsam olmadı.
arkadaskar gunlerdir deniyorum bi
arkadaskar gunlerdir deniyorum bi turlu cozemedim , deliricem...
3 pc birbirine gigabit switch ve cat6 kablolariyla bagli... 3 pcdede ayni max vray win7 versiyonlari var ; mapler , ies light dosyalari ve hdri lar ayni klasor uzantilsrinda uc pcdede... bilgisayarim c de bi kladorde...
distributed ile ilgili gereken tum sistemi kurup renderi aliyorum , mapleri taniyor , normal vraylight ile render edersem onuda duzgun aliyor....... ama ies ve hdri kullandigim anda sapitiyor. ana bilgisayarin core lari harici core lar ne ies i ne hdri i gormuyor.. ne yaparsam yapiym cozemedim... sizce neyi atliyorum acaba?
vray deki alışkanlıkarımız mentalde varmı?
Arkadaşlar , mental i kurcalamaya baladım yavaş yavaş tekrardan , fakat mentali iyi seviyede bilen arkadaşlara sorularım olacak...
Mental de plane şekilde light (yani vraylight muadili) , hdri , ies , ve objeyi ışık çismi haline getirme (light material muadili)materyalleri nerede?
Çalışma tekniğimi söyleyeyim mesela ; ve kullandığım elemanların mental de nerede olduğunu sorayım sizlere....
*ben mekanı oluşturduktan sonra hdri atar ; onun aydınlatmasını ambiansa katkı sağlaması ve pencerede dışarının resmi olarak görünmesinde kullanırım.(mentalde hdri nasıl yerleştirilir öğrendim)
*Sonra pencere boşluklarına o an hangi renk tonu istiyorsam o tonda vray light yerşeltirim (Mentalde vraylight gibi plane şeklinde ve istediğimizde görünmez ayarlayabileceğimiz bi light varmı?)
*Vray sun kullanırım (Onun bi benzeri target direct le de iş görebilirim , o şimdilik çok önemli değil)
*vray ies olmazsa olmaz :D (ies için hangi standart yada photometric ligth ı seçip kendi ieslerimizi atıyoruz?)
*Ayrıca gizli tavan aydınlatmaları , ışık cisimleri , ve tv ekranı gibi yüzeylerde vraylight material kullanırım (Vray deki light material gibi renk ve kaplama verebileceğimiz light material varmı mental de?)
Bir de vray deki basic ayarlar vardır misal ,,, global switch teki default light in kapanması , indirect ilumination ın on yapılması , ligth cache , show calc phase gibi gibi gibi.İlk başta gözü kapalı yaptığımız ayarlar hani.O tür ilk başta açmamız , on yapmamız gereken basic ayarlar hangileridir?