sametbulduk Son Forum Mesajları
Arkadaşlar yardımlarınız için çok
Arkadaşlar yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Bu bilgiler ışığında çalışmayı tekrar yapmayı deneyeceğim.
Şöyle bir örnekle açıklamak
Şöyle bir örnekle açıklamak daha anlaşılır olacaktır,
Bir ev çizdiğimi var sayalım. Ben bu ev içerisindeki tüm malzemeleri, ışıkları render to texture ile hesaplatıp sahneyi ışıkları kaldırarak daha önce hesaplattığım kaplamaları kullanarak render almak istiyorum.(Daha hızlı render alacağı için). Ancak kaplamaları hesaplatıp nesnelerin üzerine attığımda render`lar siyah görünüyor. Animasyon yapmaya çalışıyorum dolayısıyla kaplamaları sequance olarak hesaplatıyorum ve mat. editöre yine sequance olarak atıyorum. Buna rağmen final render`ları siyah çıkıyor.
Scanline ile denememiştim, Vray render motoru ile bunu yapmak mümkün değil mi? Sahnedeki ışıkları ve malzemeleri vray`e uygun olarak ayarlamıştım. (Örneğin ışık için Vray plane light, kaplama için Vraymtl gibi.)
Cevaplar için teşekkür ederim.
Konu hakkında fikri ya
Konu hakkında fikri ya da tavsiyesi olan var mı acaba?
Render to Texture ile animasyon render`ı almak
Selam arkadaşlar,
Vray kullanarak sadece kamera hareketlerinin olduğu bir sahnenin sequance renderlar`ını almaya çalışıyorum ancak sonuçlar sadece siyah oluyor. Render to texture kullanarak kaplamaları hesaplatıp nasıl sequance render alabilirim, bilgisi olan var mıdır acaba?
O paneli sürekli görüyordum
O paneli sürekli görüyordum ancak sizin mesajınızdan sonra inceledim ve aradığım sonuca ulaştım. Yardımınız için teşekkür ederim, iyi çalışmalar...
Teşekkür ederim arkadaşlar. Başta
Teşekkür ederim arkadaşlar. Başta scriptspot olmak üzere birkaç siteye baktım ama bir sonuca ulaşamadım. Bende teker teker değiştirdim ayarları. Yine de ilginize teşekkür ederim.
Tüm materiallerin subdivision değerini düşüren bir script var mıdır?
Selam arkadaşlar:
Mental ray kullanıyorum. Toplamda 130 milyon polygonlu bir sahnem var ve render`i oldukça yavaş alıyor. Bu durumun sebebinin materiallerin subdivisionlarından kaynaklandığını düşünüyorum. Sahnede ise çok fazla malzeme var hepsini teker teker düşürmek ciddi zamanımı alacak. Tüm malzemelerin subdivision değerini düşürmek için bir script ya da herhangi başka bir yol var mıdır abaca?
Sanırım çözümü buldum: Obje
Sanırım çözümü buldum:
Obje üzerine Rigid Body atıldıktan sonra Shape Type Concave yapılıp Physical Mesh Parameters altından Generate`ye tıklıyoruz. Program ufak bir hesaplama yapıyor ve sonunda obje formuna uygun shape hazırlanıyor.
Sanırım çözümü buldum: Obje
Sanırım çözümü buldum:
Obje üzerine Rigid Body atıldıktan sonra Shape Type Concave yapılıp Physical Mesh Parameters altından Generate`ye tıklıyoruz. Program ufak bir hesaplama yapıyor ve sonunda obje formuna uygun shape hazırlanıyor.
Selamlar: Ben 3ds max
Selamlar:
Ben 3ds max 2013 kullanıyorum (Design değil) ve aynı sorun bende de var. Siz buna bir çözüm bulabildiniz mi acaba?
Halka(Furkan bey) haklısınız ancak
Halka(Furkan bey) haklısınız ancak ben konuları birleştirmeyi bilmiyorum. Diğer başlığa henüz cevap gelmemiş ayrıca recep beyin verdiği bilgilerle ne yapacağım hakkında fikir sahibi oldum. En iyisi diğer konuyu sileyim ben =)
Recep bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim zira aydınlatıcı oldu.
İyi akşamlar dilerim...
Sokaklardaki led ışık tasarımları
Selamlar:
Öncelikle konuyu doğru yere mi açtığımı bilemediğim için aynı konunun bir kopyasınıda "Genel Konular" altına açtım. Yanlış bir hareketse kusura bakmayın lütfen.
Okul projem için hazırladığım proje kapsamında birkaç sokak fotoğrafı üzerine giydirme yapmam gerekiyor. Sokak fotoğrafları üzerine 2d ya da 3d olarak led ışık konseptlerini oturtmam gerekli ancak nasıl yapacağımı kestiremiyorum. Ekte örnek olması bakımından birkaç resim yolluyorum. Bu işi bilen ya da daha önce yapmış olan bir arkadaş varsa nasıl bir teknik izlediğini kısaca bana anlatabilir mi? Sadece feyz almak adına soruyorum. 2d olarak photoshop yada illustrator gibi programlarda mı yoksa 3d programlarda mı yapılıyor bu işlemler.
Şimdiden teşekkür ederim, herkese iyi günler...
Referans resimler:
- http://imageshack.us/photo/my-images/189/iv2s.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/199/4t3d.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/89/nkjd.jpg/
Fikri ve Sinai Haklar
Arkadaşlar selam,
Bir konuda bilginize ihtiyacım var. Bir hafta önce içerisinde bugüne kadar gerek çalıştığım şirketlerde gerekse free-lance olarak yaptığım çalışmaların olduğu bir portfolyo sitesi kurdum. Geçmişte çalıştığım şirketlerden biri bugün bana telefon açtı ve eğer siteyi kapatmazsam dava açacaklarını söylediler. Konu ile ilgili hukuki süreci bilmediğim için siteyi şimdilik kapattım. Bu kuruma girerken imzaladığım sözleşmede ünvanım tasarımcı değil müşteri temsilcisiydi(nedenini tam olarak bilmemekle birlikte maaşımı gerçekte olandan düşük gösterdikleri için öyle yazdıklarını tahmin ediyorum). Kurduğum web sitesinin en alt kısmına da çalışmaların sadece ne tür işler yapabildiğimi göstermek için sergiledindiğini kesinlikle satılık ya da kiralık olmadıklarını belirten bir not düştüm. İmzaladığım sözleşmede şirket içi bilgileri dışarı aktarmayacağımı taahhüt eden bir madde vardı(üzerinden uzun zaman geçtiği için yazan kelimeleri net olarak hatırlamıyorum ama bu anlama gelen bir cümleydi.) Sergilenen çalışmaların tamamı bana ait olup, tüm tasarım ve uygulama aşamalarını bizzat ben yapmıştım. Bu durumda portfolyo sitemi açmam beni hukuki anlamda haksız duruma düşürür mü acaba? Bilgisi olan arkadaşlarım aydınlatırsa gerçekten çok sevinirim.
Şimdiden teşekkür ederim.
T-shirt tasarımı için fiyatlandırma nasıl olmalı?
Selam arkadaşlar:
Bir firma için t-shirt tasarımları yapacağım ancak fiyatlandırma konusunda sorun yaşıyorum. T-shirt`leri 2d olarak Photoshop`ta kendi hazırladığım bir konsepte göre tasarlayacağım. Müşteriye bir kaç örnek gösterdim ve beğendi, şimdi benden fiyat teklifi bekliyor. Bu gibi bir iş için nasıl bir fiyat tarifesi belirlemeliyim acaba? Fikri olan paylaşırsa çok sevinirim.
Rhino`da üretime hazır çizimler yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
Arkadaşlar herkese selam,
Rhino`da hazırladığımız bir modeli üretime hazır hale getirmek için neler yapmak gerekir? Yani örneğin tasarladığımız ürünü cnc`ye vermeden önce nelere dikkat etmemiz gerekiyor?(Dosya formatı, çizimin teknik detayları gibi.)
İnternette tasarımı üretime hazır hale getirmek için gerekli teknik bilgilere ulaşabileceğim herhangi bir web sitesi yada makale bulabilir miyim acaba?
İlgilenip okuduğunuz için teşekkür ederim, herkese iyi çalışmalar.
tamam arkadaşlar sorunu çözdüm,
tamam arkadaşlar sorunu çözdüm, bilmeyenler için:
Eklemi kırılmasını istediğimiz yönde az da olsa bükmemiz gerekiyor...=)
Bones Kullanırken HI solvers hareket sorunu
Selamlar herkese:
Karaterime bone`ler ile kemik sistemi hazırladım ve HI solvers ile eklem yerlerini belirlemeye çalışıyorum ancak koldan bileğe yaptığım bağlatıda sürekli bir hatayla karşılaşıyorum. Dirsek geriye doğru kırılacağına resimde de görebileceğiniz gibi aşağıya doğru kırılıyor. Farklı viewportlarda çizdim defalarca ama bir sonuç alamadım aynı işlemi bacak için yaptım ve orada sorun çıkmadı. Bu problem neden kaynaklanıyor olabilir acaba?
resim:
http://imageshack.us/photo/my-images/6/adszcpq.jpg/
3ds max`te Bone altındaki sliding joints kullanımı hakkında bir soru?
Selam arkadaşlar:
Öncelikle site hakkında dikkatimi çeken bir konu var, siteden foruma girip 3ds max alt başlığını açtığımda arama yapmak istediğim zaman sayfa görüntülenemiyor hatası veriyor, daha önce de konu açmadan önce arama yapmak istemiştim belki benzer bir konu vardır diye ama yapamamıştım. Belki farkında değilsinizdir diye söylemek istedim, benzer konularda gereksiz yere başlıklar açılmasın diye söylüyorum, yanlış anlaşılmasın...=)
Soruma gelince: Şuan 3ds max`te bone`leri kullanarak kemik sistemi yapmayı öğrenmeye çalışıyorum ancak şöyle bir sorum var? Rotational joints`i kullanarak kemiklerime belli aralıkları aşamayacakları şekilde dönme hareketi verebiliyorum(limit özelliğini kullanarak.) ancak sliding joints`in tam olarak neye yaradığını ve nasıl kullanabileceğimi bilmiyorum, anladığım kadarıyla kemiklerin hareketlerini belli eksenlerde ileri geri yada aşağı yukarı hareket ettirirken sınırlandırmaya yarıyor fakat ben bir türlü kullanamadım. Yapmaya çalıştığım şeyi şöyle anlatayım:
- Bone`yi kullanarak bir bacak çiziyorum ve bu bacağın ayak kısmının bulunduğu konumdan daha fazla aşağı çekilmesini istemiyorum yani ben mouse ile hareket çözümleyiciyi(mavi artı şeklinde olan kemiği hareket ettiren sembol) ayağın üzerinde hareket ettirdiğim zaman ayağın hareket etmesini fakat çözümleyiciyi ayağın altına gelicek şekilde hareket ettirdiğim zaman ayağın limitlendiği konumdan daha aşağı inmemesini istiyorum ancak bir türlü başaramadım. Bunu nasıl çözebilirim acaba?
Sorum biraz fazla uzun ve karışık oldu sanırım(daha doğrusu aslında büyük ihtimalle hiçte karışık olmayan bir konuyu ben soruyu soruş şeklimde karmaşıklaştırdım), ihtiyacım olan ve sizden istediğim şey bana sliding joints`in çalışma mantığını sizi yormayacak şekilde biraz ayrıntıya girerek anlatabilir misiniz? Şimdiden çok teşekkür ederim, herkese iyi çalışmalar...
Sorunuma hala çözüm bulamadım.
Sorunuma hala çözüm bulamadım. Yardımcı olabilecek kimse yok mu acaba?
İsmail bey söylediğinize baktım,
İsmail bey söylediğinize baktım, evet haklısınız yüzeylerin yarısı içe bakıyordu. Clear History yaptıktan sonra içe bakanları reverse ettim ancak sorun yine düzelmedi.
Cevabınızı tam olarak anlayamadım,
Cevabınızı tam olarak anlayamadım, biraz daha açabilir misiniz? Bu arada sorun köşelerin oval olması değil, nesleri birleştirememem.
Maya Attach Surfaces sorunu
Selam arkadaşlar:
Maya`da Surface`ler altından bir tane Nurbs Cube çiziyorum ve ardından üst ve alt parçalarını görünmez yapıp zemine dikey duran parçaları aralarında birleştirmek istiyorum ancak birbirini bitişik parçaları Edit Nurbs/Attach Surfaces altından birleştirdikten sonra kalan iki parçayı birbiriyle birleştirmeyi denediğimde nesnenin formu bozuluyor. Bunun bir çözümü var mı acaba, araştırdım ama bir sonuca ulaşamadım.
Resim 1: http://www.hizliresimyukle.com/obdc
Resim 2: http://www.hizliresimyukle.com/obdd
Başınız sağolsun Necmi bey.
Başınız sağolsun Necmi bey. Allah sabır versin, daha büyük acılar yaşatmasın...
Evet erkan bey sizin
Evet erkan bey sizin anlattığınız şekilde yaptım ve oldu, çok teşekkür ederim ilginiz için. Geri sarma konusuna gelince evet işe yarayabilir ama kamerada hareketli olduğu için uygun olmadı. Herkese çok teşekkür ederim arkadaşlar...
Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkürler.
Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkürler.
İlk iki arkadaşımın söylediği yöntem aynı gibi geldi bana denedim ama yaptığım zaman 150 frame sorunsuz gidiyor ancak 2. 150 frame`e gelince hareketleri bozuluyor, uçuyormuş gibi görünüyor, bacakları ileri geri uzanıyor. Acaba kopyalamada mı bir hata yapıyorum?
Move all mode seçeneğini de denedim ancak bu seferde karakterin sadece gidiş yönü değişti ama yine aynı şekilde ileri doğru gidiyor, benim istediğim ilk 150 karede ileri sonraki 150 karede aynı hareketlerle geri ilerlemesiydi.
İnternette yerli yabancı pek
İnternette yerli yabancı pek çok yerde araştırdım ama somut bir sonuca ulaşamadım, bazıları script`lerden bahsetmiş ancak ben o konuda yeterli olmadığımdan anlayamadım. Sanırım aralıksız uzun zamandır pc başında bunu çözmeye çalıştığımdan algım bozuldu. Acaba ben aslında çok saçma bir soru falan mı sordum yoksa gerçekten çözümü zor bir konu mu (sözlerimde herhangi bir kinaye yoktur kesinlikle yanlış anlaşılmasın lütfen=)) ?
Biped`i ters yönde oynatmak?
Arkadaşlar soru daha önce sorulduysa afedersiniz arama yapamadım zira arama butonuna bastığımda web sayfası görüntülenemiyor diye hata veriyordu.
Soruma gelince; Bir biped çizdim ve üzerine bir yürüme hareketi verdim. Toplamda 150 frame kadar yürüdükten sonra biped duruyor,bense bipedin 150 frame ileri gittikten sonra aynı hareketlerle 150 frame de geri geri yürümesini istiyorum yani kopyalanmasını(tek fark gittiği yön olacak). Bunu workbench`i kullanarak yapabilirim sandım(Parameters curve Out-of-range types özelliği ile) ancak yapamadım. Geri dönüşü sağlayamıyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim acaba?
İlgilenip okuduğunuz için teşekkürler, herkese iyi akşamlar...
Evet kısayolunu araştırıp bulmuştum
Evet kısayolunu araştırıp bulmuştum ama şöyle bir durum var -çok saçma gelebilir- ben böyle durumlarda yaşadığım sıkıntıyı tam olarak çözemeden bir sonraki aşamaya geçemiyorum aklım sürekli onu acaba nasıl düzeltebilirimde kalıyor. Bu sebepten problemi tam olarak çözmem benim açımdan çok daha iyi olacaktır. Ekran çözünürlüğüne baktım sistemimin: 1366`ya 768 olarak görünüyor ve daha fazla yükseltemiyorum. Şimdi ekran kartımı güncelleştirmeye çalışıyorum acaba yapılabilecek başka herhangi birşey var mıdır? Ayrıca cevabın için teşekkür ederim...
Vue 9 xStream ekran kalibrasyonu
Selam arkadaşlar;
Pc`me vue 9 kurdum sorunsuz çalışıyor ancak biraz öğrenmek adına birkaç tutorial izliyeyim dedim ve izlediğim tutoriallerden birinde nesneleri üst üste hizalamak için kullanılan bir tool`dan bahsediyordu anlatan kişi ancak benim size resimde de işaretleyerek yolladığım üzere ben bu tool`u göremiyorum. Ekran kalibrasyonuyla alakalı olabileceğini düşündüm ancak ne yapacağımı tam olarak bilemiyorum. Acaba ekran kartımla alakalı bir durum olabilir mi? Samsung R522 laptop kullanıyorum üzerindeki ekran kartı da ATI Radeon HD 4650. Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz acaba?
Şimdiden teşekkürler...
Resim:
http://b1207.hizliresim.com/z/g/9qp0q.png