s3z4i Son Forum Mesajları
cevaplarınız için teşekkürler path
cevaplarınız için teşekkürler path deformu konuyu açmadan önce denemiştim bahsettiğiniz sorunları aşamadığım için konuyu açtım.Gönderdiğiniz derside izledim.İki eksene kadar problem yasamıyorum ama kullandığım path 3 eksende devam ettigi için işler çığırından çıkıyor.Path i eksenlere göre ayırıp o şekilde kopyalama yapıcam sanırım en sağlıklı çözüm o. İlginiz için teşekkür ederim.
bende o şekilde düşündüm
bende o şekilde düşündüm ama helix in merkezini spline a bağlamam path yapmam gerek onu beceremedim.
bir path i takip eden helix
merhaba,
Bir path i helix e yol olarak nasıl bağlayabilirim ?
Hatta amacımı anlatayim belki aklınıza farklı bi yöntem gelir.
Bir sandalyenin döşemesine dikiş yapmak istiyorum aklımada helixle o etkiyi vermek geldi(helixin yarısını yüzeyin altında yarısını üstünde bırakarak). Bu konuyla ilgili birseyler bulamadım ilgili ders varsa ve atladıysam kusura bakmayın lütfen.
cevabınız için teşekkür ederim
cevabınız için teşekkür ederim söylediklerinizi deniycem ilk fırsatta
spot ışık
çalıştıgım sahenelerde ortalama 30 tane spot ışık oluyor. bu spotları ışık kaynagı olarak mekanı aydınlatmak icin kullanıyorum cünkü genel ışık zaten yetersiz kalıyor yeterli olsa bile genel ışıkla iç mekanda cok tatmin edici bi ışık etkisi olmuyor.vray ies haricinde spotun icinde bi ışık patlaması etkisi yaratmak icin iclerinede birer tane saphire light atıyorum. etki güzel ama malum sahnede 60-70 ışık olunca render süresi ucuyor.
sorum şu kullandıgınız daha farklı tavsiye edebileceginiz yöntemler varsa paylasabilirmisiniz rica etsem. özellikle render süresini kısa tutarak aynı etkiyi alabilme adına neler yapabilirim diye düsünüyorum malum ısık önemli
sahnendeki poligonlar kadar texturelarıda
sahnendeki poligonlar kadar texturelarıda dikkate almalısınız çünkü çalışma ekranındaki hızı ciddi anlamda etkiliyor.quadro 4000 kullandım alırken beklentim tıpkı sizin gibi çok fazlaydı ama çalışma ekranındaki hızı hicte beklentimi karşılamamıştı ama tabi kullanılan kombinasyonda çok önemli yeterli teknik bilgim yok yanıltmak istemem.
edit edges bölümünde bridge
edit edges bölümünde bridge ve connect in hemen altında create shape from selection var onu kullanarak polygondaki secili kenarlardan spline olusturabilirsin. kolay gelsin.
Altıgenleri o forma sokamassın
Altıgenleri o forma sokamassın cünkü altıgenlerle olusturabilecegin yüzeyler sınırlı ( düz yüzey,silindir,küre gibi ).Bikac tane altıgen kopyala ona benzer bi yüzey oluşturmayı dene köşelerinin birleşmedigini göreceksin :) kolay gelsin
tesekkur ederim yolladıgınız linklerden
tesekkur ederim yolladıgınız linklerden bazıları işime yarıycak ama bana kadıköy-beşiktaş iskelesi gibi bi iskele lazım :)
okul projesi için yardım
ticari amacı olmayan okulda verilen büyük adayla ilgili proje için;
vapur iskelesi,vapur,ahşap evler kısacası adayla ilgili aklınıza gelebilecek bircok 3d modele ihtiyacım var projenin zamanı kısıtlı oldugu için modelleme sansım yok hepsini
daha önce böyle bi proje yapmış veya işime yarayacak modeller arşivinde bulunan varsa ve yardımcı olursa cok sevinirim
solidworks kesinlikle kolay bi
solidworks kesinlikle kolay bi program değil buna emin olabilirsin :)kullanmayı dene sonra tekrar konusuruz :) kendisi cok insiyatifli bi programdır mantıklı bulmadıgı yüzeyi atmaz mesela :)ve solidworkste bütün yaptıgın işlemler birbirine baglıdır kısacası bi max kullanıcısıysan ve inventor catia gibi programları kullanmadıysan o program sana cok yabancı ve kolay degil dostum dene ve gör video ya aldanma :)
endüstriyel tasarım ögrencisi ve
endüstriyel tasarım ögrencisi ve cok fazla concept araba modelleyen biri olarak arabanın kaportasında kusursuz yüzeyler oluşturabilmek allias solidworks gibi programlarla kaportyı oluşturup daha sonra 3ds maxten devam etmeni öneririm kolay gelsin
kimseden cevap gelmemiş arastırdıgımdada
kimseden cevap gelmemiş arastırdıgımdada bulamadım yokmu gercekten bi yolu
3ds formati
arkadaslar bi sorum olacak
rhinoda cizdigimiz dosyaları genelde maxe aktarıyoruz bu benim icin yeni bisey oldu ve ögrenmem gereken bsey var
rhinoda aynı layerda olan dosyaların maxe attıgımda aynı groupta olması işimi cok kolaylastırıcak bunun mutlaka bi yolu vardır bilen var mı acaba ?
yok yanlıs anladınız tabiki
yok yanlıs anladınız tabiki iyinin iyisi o quadro 5000 6000 7000 i var en basitinden daha köütüsüne gelince o bende zaten var :) burda benim amacım bu sistemle bu performans normal mi onu ögrenmekti en basta..
hani bi zincir en zayıf halkası kadar güclüdür ya bende bu sistemde bi zayıf halka varda oyüzdenmi bekledigim performansı alamadım diye sordum umarım kendimi ifade edebilmişimdir :)
bende sistemin iyi oldugunu
bende sistemin iyi oldugunu düşünüyordum 3ddesigner ın yorumlarını okuyana kadar :) acıklamanız icin tesekkür ederim engin bey söyledikleriniz hakkında bikac deneme yapıcam en kısa zamanda sanırım obje sayım fazla düsürmeye calısmıstım daha önce ama tekrar el atıcam tekrardan tesekkür ederim
tesekkür ederim cevaplar icin
tesekkür ederim cevaplar icin rame abanma konusunda haklısınız ama ram cok pahalı olmadıgı icin sorun değil yanlıs yapılandırmaya gelince benim yeterli donanım bilgim olmadıgı için işlemci bize yeterli gelmişti i7 3930k düşük bi işlemci gibi gelmemişti hic bize ki toplayan arkadaslar daha düşük bi işlemci kullanmışlar bu işlemciyle değiştirip yeterli olurmu diye sordugumda 3930k o sisteme fazla bile dediler :)
rica etsem kullandıgınız ram
rica etsem kullandıgınız ram i söylermisiniz
teşekkür ederim cevabınız için
teşekkür ederim cevabınız için asıl merak ettiğim konu o parçaların içinde düşük kalmış yükseltilmesi gereken bi donanım varda o yüzden mi wievportta fps düşük çünkü bukadar yüksek fiyatları olan parcalarla bu performans hayalkırıklığı oldu
bu donanımda bu fps normalmi ?
öncelikle donanım bölümünde konu acamadıgım icin burda acmak zorunda kaldım simdiden özür dilerim.
topladıgımız bilgisayarın donanımı;
quadro 4000
Intel(R) Core(TM) i7-3930K CPU @ 3.20GHz 6 cekirdek
32gb ram 1600 mhz
gigabyte X79-UD3
bu bilgisayarla 9m polygon varken sahnede en fazla 10 fps alıorum cok az değilmi ? donanımımızda bi uyumsuzluk mu var ? yardımcı olabilirseniz cok sevinirim saygılar...
söylediklerinizi deniycem tesekkür ederim
söylediklerinizi deniycem tesekkür ederim ilginiz için
cevaplarınız için teşekkür ederim
cevaplarınız için teşekkür ederim malzemelerin subdivleri ortalama 40 ışıkların subdivleri 50 de hdri ınki 100 de vraylight material vardı sahnede fakat kaldırdım o sahnedikiler vray saphire light( bu bahsettiğim ayarlarla alınmış bi render paylaştığım)
ayarlarım ve o ayarlarla
ayarlarım ve o ayarlarla alınan render budur
çözüm bulamadığım noise ler
birçok ayar denedim solidrocks denedim ama sahnedeki noise problemini çözemiyorum yüksek ayarlara ragmen iyi sonuç alamıyorum sanırım yanlış birşeyler yapıorum yardımcı olursanız çok sevinirim herkese kolay gelsin
tesekkür ederim deniycem o
tesekkür ederim deniycem o kombinasyonuda
bugün yabancı bikac sitede
bugün yabancı bikac sitede gördüm sub pixel i isaretleyip denedim tam hatırlamıorum ama vray subpixelle ilgili bi warning vermisti ama ona ragmen büyük ölçüde azaltıyo noktacıkları en azından daha küçük noktacıklar haline getiriyo ama yinede dome un reflectini kapattıgımda aldıgı kadar temiz bi render almıyor
color mappingleri denemistim sorun
color mappingleri denemistim sorun color mappingde değil resolution a gelince hic aklıma gelmedi deniycem cevaplar için tesekkür ederim. Bu arada dome un reflect ini kapatınca aynı ayarlarla gayet güzel cıkıo sorun reflection da yani iç mekanda reflectionı kapatınca yine güzel etki ediyo dış mekanda yansımaların eksikligi hissediliyo onun icinde ayrıca vray setupta enviromenttan reflectiona hdri atayınca sorun kısmen çözülüyo daha saglıklı oluyo
mesela bakın burda hdri
mesela bakın burda hdri kaldırıp tavanıda hide edip vray sunla render aldım beyaz noktalar kabul edilebilir sekilde azaldı en azından gözü rahatsız etmiyor. sol taraftaki ahsaptaki yansıma daha kabul edilebilir bi ahşap yansıması ama hdri yükledigim zaman bu ahsabın üzerinde sarı kücük noktalar olusuyor ki öyle bi ahşap dünya üzerinde yok :)
tabiki parlama olucak ama
tabiki parlama olucak ama böyle sime benzer küçük parlak noktacıklar gördünüzmü hic gercek hayatta ? diyeceksiniz ki bütün subdivleri arttır render kalitesinden kaynaklanıyo hyr değil bütün subdivleri arttırdım 30 saatlik bi render cıktı karsıma bu noktacıklar kaybolmadı. ben bunu yüzeyi cok daha mat yansıması cok daha az olan tugla duvardada yasıyorum farkı görmeniz acısından aynı ayarlarla hdri ı kaldırıp render alıcam payllasıcam ozamn daha iyi anlıycaksınız.
bütün kaplamalarda az cok
bütün kaplamalarda az cok yasıyorum bu sorunu yansıması fazla olanlarda daha cok tabi kaplamaların subdiv ini arttırmayı denedim daha önce azalıyo ama tamamen yok olmuyo malum render süreside ucuk oluyo