RfhAcr Son Forum Mesajları
Test Sahnesi
Merhaba arkadaşlar. Herhangi bir render motoru için genel bir test sahnemin olmasını istiyorum yani modelleri tek tek o sahnede render alıp bakacağım. Bunun için nasıl bir sahne hazırlamam gerekir? Kapalı alan mı açık ala mı yoksa güneş ışığı mı başka ışık kaynağı mı?
http://4.bp.blogspot.com/-cQsfSRpGRms/TuZSuwVNEWI/AAAAAAAAAoo/LHY7b8-RTZI/s320/google_android_ics_logo_render_1.jpg
Bir de bu şekilde heryeri beyaz render mi almak sağlıklı yoksa yere bir plane ve karşı duvar yapıp oda görünümü mü versem daha iyi?
Satılık Sıfır Parçalar
- Sapphire R9 290 TRI-X OC GDDR5 4GB 512Bit AMD Radeon DX 11.2
- Gigabyte Z97X-UD5H Intel Z97 Soket 1150 DDR3 3200MHz(OC) HDMI&DVI Anakart
- Cooler Master TPC İşlemci Soğutucu
- Corsair Obsidian Serisi™ 750D Full Tower Pencereli Siyah Kasa
- Akasa Flexa P5 5 çıkışlı PWM Çoklayıcı
- Akasa "Viper" 14cm S-Flow Yüksek Performanslı Sessiz Fan (2 ADET)
- Akasa "Viper" 12cm S-Flow Yüksek Performanslı Sessiz Fan (2 ADET)
- Akasa 14cm Alüminyum Fan Filtresi (3 ADET)
- Akasa 12cm Alüminyum Fan Filtresi (1 ADET)
- LOGITECH G510 Gaming Keyboard
- Bloody V7 Multi Core Siyah Holeless Gaming Mouse
- Bloody B-081 Medium Gaming Mouse Pad
Parçaların elimde kalmasını istemiyorum o yüzden toptan satış tercihimdir. Çünkü elimde kalan parçalar tek başına işe yaramayacaktır. Tek almak isteyenler PM göndermeleri yeterlidir. Parçaların hepsi sıfırdır.
Quadro SLI yapılamıyor evet,
Quadro SLI yapılamıyor evet, özellikle o tartışmaya hiç girmeyelim çünkü dipsiz bir kuyu :)) Quadro alamayacağım kesin zaten, TITAN ve GTX şu an kafamı bir hayli karıştırmış durumda.
Analiz ve Tasarım için Donanım
Merhabalar,
Başlıktan da görüldüğü gibi sizlere sormak istediğim ve kafamı çok karıştıran bir konu var. Özellikle kullananların da yardımcı olmalarını bekliyorum. Bütçem gereği Intel Xeon E5 İşlemci alamayacağım (Daha sonraki dönemler için düşünüyorum). Bunun için şu an almayı düşündüğüm LGA2011 soket işlemciye uygun ve ileride FCLGA2011 Xeon işlemci soketini de destekleyen bir anakart alacağım.
Sorum ise şu, daha profesyonel olana kadar Quadro ekran kartı alamayacağım(aynı zamanda para biriktirip ileride almayı düşünüyorum). Asus GeForce GTX Titan ya da Asus GeForce GTX 780 Ti almayı düşünüyorum ama karar veremedim.
Kullanacağım programlar ise;
- 3D Studio Max (Tasarım ve Animasyon)
- SolidWorks (Tasarım ve Analiz)
- Revit
programlarını kullanacağım. İlk ikisinde daha çok ilerlemeyi düşünüyorum ve ayrıca oyun oynayan birisi değilim. Animasyonu çok aşırı derecede yapmayacağım ama tasarımlar ve analiz konusunda sıkıntı yaşamak istemiyorum.
Asus GeForce GTX Titan ve Asus GeForce GTX 780 Ti seçeneklerinin SLI yapılabilmesi de var. Bu kullanım amaçları için sizce hangi ekran kartını tercih etmeliyim? Ayrıca ileride Quadro ekran kartı almam çok mu şart? SLI ile bu kullanımlar dahilinde ihtiyacımı karşılayabilir miyim?
Şimdiden hepinize teşekkür ederim.
Tek tercih masaüstü
Bu tür 3D modelleme işlerinde masaüstü olması tartışılmaz tabi ki performans açısından. Laptop alıyorum çünkü 1-2 yıl kadar taşıma sorunu çekmek istemiyorum. Sonra ben de masaüstü almayı düşünüyorum. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.
Teşekkürler
Evet bir hayli fark var arada. Analiziniz için teşekkür ederim en azından biraz rahatladım render ayarlarında sorun yokmuş demekki. Bilgisayarsa değiştirmeyi düşünüyordum zaten bir iki aya kadar.
Konuyla ilgisi yok ama madem işlemcilerin gücüne göre performans ele alınıyor, almak istediğim bilgisayar MSI GE70 işlemci i7 4700MQ acaba tavsiye eder misiniz?
Teşekkürler
Teşekkürler, dediğiniz gibi biraz daha kurcalayacağım. Zaten bilgisayarın özelliğine bağlı olduğu için bi noktaya kadar düşürsem yeter.
Ayarlar
Irradiance Map
HSph. subdivs:50
Interp. samples:20
Light Cache
Subdivs:800
Sample size:0,02
Interp. samples:10
Ayarları bu şekilde yaptım şu an 48,5 saniyede aldı biraz daha düğştü süre ama 2 obje için hala fazla tabi.
Sorun bilgisayarda olabilir mi?
Benim kullandığım laptop yeni ve sağlam özellikle değil acaba ondna olabilir mi sizce? Core 2 Duo T4400 işlemci, ekran kartı da Ati 4330. Ram 4gb. Vray ayarlarını kontrol edip birazdan yazacağım.
Render Süresi Sorunu
http://sdrv.ms/1ajT1tE
Merhaba arkadaşlar. Yukarıda max2013 dosyasını paylaştım. İçinde render görüntüsü ve render sahnesi var. Sahnede yalnızca 1 adet plane ve 1 adet chamferbox var sadece. Burada anormal olan render süresinin çok fazla olması. Bu 2 obje için sizce neden bu kadar fazla olmuş olabilir model yapamıyorum çünkü test edemiyorum. Sahneyi dosya ile gönderdim. Kontrol edip sorunu yazarsanız sevinirim.
Teşekkürler
Şimdi daha iyi anladım, hemen deneyeceğim. Çok teşekkür ederim yardımınız için.
Dosya Paylaşımı
Sahnenin hızlı olması açısından duvarlar ve pencereyi bıraktım sadece. Son halinin render görüntüsünü de kaydettim. Arka manzarayı değiştirdiğimde göreceğiniz gibi sorun çıkmaktadır camlar simsiyah görünüyor. Max2013 sürümünde çizdim.
http://sdrv.ms/15jPuTi
Evet
Biraz yoktum ortalıklarda o yüzden geç yazıyorum kusura bakmayın. Ben dosyaları bulayım çünkü bilgisayarda birkaç düzenleme yaptım, yarın göndermiş olurum muhtemelen. İlginiz için ayrıca teşekkür ederim.
Başarılı Olmadı
Daha önce 2010 sürümünü kullandım orda da aynı durumu yapmıştı. Reflect. Depth değerini artırınca gitmişti tabi 2 cam üst üste binince sorun olmuştu. Ama bunda tek cam olmasına rağmen çevreden gelen ışığı almıyor. Biraz deneme yanılma ve araştırma yapıyorum. Umarım bulabilirim.
Environment Etkileşimi
http://u1308.hizliresim.com/1d/c/rcnzp.jpg
Bu sahne yardımcı olabilir. Dediğinizi yaptım fakat gene sorunlu çıktı. Hatta başka malzemeler deneyerek ve 2sides özelliğini dahi kullandım fakat sonuç değişmedi.
Resimdeki pencerelerden birisinde cam materyali var, dışarıyı göstermeyen.
Beyaz görünüyor çünkü bu sefer farklı materyal atadım sonuç değişir mi diye fakat cam olmasına rağmen aynı.
Diğer pencerenin camı yok, yani sadece çerçeve var.
Camı olmayan pencerenin önüne bir box çizdim ve solid glass atadım. Burada materyalde sorun göremedim çünkü mekan dahilinde cam gibi davranmış. Fakat köşe kısmında ise direkt çevreden gelen ışığı geçirmemiş ve bahsettiğim sorun oluşmuş. Acaba hangi ayarı yapmam gerekiyor?
Yansımalar ile ilgili sorun olduğunu düşünüyorum, çünkü box kenarındaki kalınlıkta da siyah ayna etkisi meydana gelmiş durumda.
MR Pencere Camı
Oluşturduğum pencereye material atadığımda problemle karşılaştım. Bu problem, birbirine zıt bakan camlarda daha çok görülüyor. Render aldığımda cam tamamen siyah renkte görünüyor ve ayna gibi davranıyor. Normalde dışarıdan gelmesi gereken ışık geliyor ama dışarıyı göstermiyor. Sizce nerede yanlış yapıyor olabilirim? Pencereye edit mesh uygulayıp poligon id atadıktan sonra multi-sub obj. material ile solid glass atıyorum. Farketmiyor aslında normal material atayıp cam özelliği kazandırsam dahi aynı siyah gösterme sorunu devam ediyor.
Teşekkürler
Teşekkürler video için. Kendimce de alternatif çözümler üretsem de sorunun asıl çözümünü uygulamak gerçekçilik açısından çok daha iyi olacaktır.
Gerçekçilik Önemli
Öncelikle ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. Evet dediğiniz gibi yansıma ve renk belirginliği gerçek hayatta da var fakat benim karşılaştığım olayda aşırı abartılı. Yani zeminin renginden daha koyu olarak tavana yansıdığı da oluyor. Bu arada photometric, küresel, nokta, silindir gibi ışık kaynakları deneyerek her seferinde farklı sonuçlar elde ettim. Bunun için de sizin bahsettiğiniz konuyu araştırmam gerekiyor. Evet yaptığım çalışmalarda gerçekçilik ön planda o yüzden birşeyler yapmaya çalışacağım.
MR Yansıma Sorunu
Tavan rengi beyaz, zemin kaplaması renkli laminant olan bir oda modelledim. Render aldığımda ise zemindeki renklerin tavana yansıdığını gördüm. Çözüm aradım ve birkaç yol denedim fakat başarısız kaldım. DayLight sisteminde normal görünüyor fakat odanın içerisindeki avize ışıklarını açıp DayLight sistemini devre dışı bıraktığım zaman bahsettiğim sorun oluşmaktadır. Deneme amaçlı başka bir sahne hazırladığımda ise sonuç ilginç çıktı. Koyduğum ışıkları yan duvar kenarlarına kaydırdığımda tavan kısmı beyaz görünmekte herhangi sorun görünmüyor fakat avizeleri orta kısma aldığımda yerdeki zemin rengi olduğu gibi tavana yansıyor. Sizce hangi nedenden kaynaklanıyor olabilir? Yardımcı olursanız çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
Not: Birkaç deneme yaptım, forumda buna benzer konular açılmış ama çoğu kaplama ve render ayarı ile giderilmeye çalışılmış. Aynı ayarları yaptım fakat çözüm olmadı. Denerken birşey farkettim, ışık tipi silindir kullanıyordum. Bahsettiğim renk yansıması varken başka hiçbir ayarı değiştirmeden küresel ışığa çevirdim ve yansıma tamamen arttı. Sorunun ışık ayarından kaynaklandığını düşünüyorum fakat hala düzeltebilmiş değilim.
Çözüm: Her türlü denemeden sonra ışık ayarları dikkatimi çekti. Ambient Only seçeneğini işaretlediğimde sorun çözüldü gibi, renkler karışmıyor ve yansıma yok. Fakat bu sizce sağlıklı bir çözüm mü? Bu seçenek ile ilgili bilgisi olanların yardımlarını bekliyorum.
http://img489.yukle.tc/image.php?id=7536Adsiz.jpg