RenderAli Son Forum Mesajları
mayada map ile yapmak
mayada map ile yapmak istersen yüzde kullandığın rig efectörlerine displace map resminin alpha kanalını expresion ile atayabilirsin böylece efectör maksimum seviyedeyken map level olarak maksimum seviyeye gelecektir, tabi displace mapleri mimik pozlarına göre boyayıp kaydetmek lazım vs. fakat bu beraberinde olumsuz sonuçlar da doğurabilir render da yüksek polygon yüklenmesi gibi.
max de de bu tarz bir yönteme gidilebilir.
fakat üşenmeyip karakterlerin mimik pozlarına göre elle modifiye yapıp efectöre linklemek en sağlıklısı kontrolü daha rahat olur.
980 - 980 ti
980 - 980 ti öneririm piyasada 2 el alabiliyorsan al
680 mimarisi çok eskide kaldı bütçen varsa 1060da alabilirsin.
Türkiye pazar payi nasil
Türkiye pazar payi nasil peki, bey su sokaga bi bakkal dukkani acsak ne olur deyip 3 gun sonra kapatilan dukkanlarin mantigina donmesin daha once bu isi tr de yapip yurutemeyenler neden birakmis madem o kadar potansiyel var neden devam etmemisler, potansiyele gore davranmali tum isler icin gecerli.
Z:\ klasörünü ağ üzerinden
Z:\ klasörünü ağ üzerinden map network driver şeklinde mi tanımladınız ?
eğer bu şekil tanımlamazssanız DR render da sorunlarla karşılaşabilirsiniz.
yüksek dosya boyutundaki bilgiler ağ üzerinden aktarımı bittikten sonra başlar dolayısı ile bekleme normal.
ilk proje ağdan render programına yükleniyor orada tekrar işlenip render edilebilir şekle kendi içinde getirilip başlıyor dosya büyüdükçe süre uzayacaktır bu uzama da render bilgisayarlarının teknik özellikleri de önemli ram yeterlimi ram az ise sanal hafızaya geçecektir mekanik harddisk mi ssd mi kullanılıyor bunlar hep etken. mekanik harddisk varsa kesinlikle ssd ye geçilmeli.
sanal hafıza dosyası da elle kontrol edilse daha iyi ilk başlangıç değeri minimum düzeyde tutulup maksimum değer yükseltilmeli böylece ilk sanal hafıza dosyasını açıp işlemeye başladığında gereksiz maksimum dosya boyutu ile uğraşılmaz
proje sanal hafızada 16 gb alan oluşturmuşsa o düzeyde dosya işlenir diğer türlü windows otomatik harddiske ve sistem hafızasına göre kendi maksimum boyutu oluşturacaktır
64 gb ram var ise sanal hafıza 64 gb oluşur halbuki proje dosyanız belki sanal hafızada 16gb harcayacak vs. vs.
islemci malesef onemli belli
islemci malesef onemli belli bir polygondsn sonra agir yuk islemciye gecer ama yeni seri gtx pascal serisi ile denemedim belki 12 gb faktoru yuzdeyi yukseltmistir yinede islemci faktoru ck onemli
işlemci modeli nedir xeon
işlemci modeli nedir xeon e5 bir ton işlemci mevcut
diğer yandan sahne içi polygon sayınız kaça ulaştı
belli bir polygon sayısından sonra mı yavaşlıyor sisteminiz yada belli bir kaplama çözünürlüğüne geçtiğinizde mi?
aynen dip kesişme yerlerinde
aynen dip kesişme yerlerinde orjinal resimdeki gibi gölgeleme yapıp istediğiniz sonucu verecek fakat video da kullanım çok abartılı kullanılmış sadece olayı göstermek için siz kendi sahnenize göre ayarları bulup deneyin çok abartılı kullanırsanız bu sefer yapay duracaktır.
ao işinizi görebilir dağılım
ao işinizi görebilir dağılım değerini düşük tutup pos ile %20-%30 ile ekleme yaparsanız olayı kurtarır gösterdiğiniz orjinal resimde bariz ao efekti mevcut
e3 işlemci diyor sitesinde
e3 işlemci diyor sitesinde tek işlemci çok basit ofis işleri için tasarlanmış gibi
render yaptırmaya değecek yatırımı bence hak etmiyor
ayrıca onboard ekran kartı var sanırım sadece basit sahnelerde belki işinize yarar render için bu sisteme grafik kartı almayın bence.
uslubun gerçekten güzel değil
uslubun gerçekten güzel değil
cavap şu şu şu fakat siz yinede bu tarz soruları sormadan önce forumda ilk etapta aratmanız daha uygun olabilir gibi daha yumuşak bir dil kullanmak güzel olmaz mı.
aynı tarz bir yaklaşımı sana yapıldığını düşün.
o yüzden ilk iğneyi kendimize çuvaldızı başkasına :D
External gpu çözümlerini deneyim
External gpu çözümlerini deneyim
1050 ti ve external bağlama aparatları işinizi çözecektr
geçmiş olsun bizim gibi
geçmiş olsun
bizim gibi çalışan kişilerde en büyük problemlerden biri
bende de aniden yakın problemi oluşmuştu 39-40 yaş civarında
normalde minik smdleri anakart-ekran kartlarına lehimleme işlerini bile gözlüksüz problemsiz yaparken aniden yakın görüş becerim anormal düştü.
spor yapmamız şart çok monoton yaşıyoruz çoğumuz için geçerli.
mecbur olması gereken oluyor,
mecbur olması gereken oluyor, ios ve android oyunları gırla uzun zamandır normal bir oyun oynamadım android takılıyorum sector çok değişti ayak uyduramayıp şekillenemezssen yok olup gidersin acı gerçek.
geçen bir arkadaşım bağdat cad. de bile dükkanlar kapanıyor çok fazla dükkan sahibi kepenk kapatmasının ana sebeplerinden biri internet ortamında online alışverişler
bu trendi yakalayamayan kepenk kapatmak zorunda kira mı versin elemanların maşlarını mı versin vergimi...
benim bildiğim kadarı ile
benim bildiğim kadarı ile ermeni asala örgütü kapatılıp hemen ardından pkk kurulmuştur geçmiş zamanlara bakarsanın asala örgütü bitiminden hemen sonrada pkk kurucusu seçilip faliyete geçmesi sağlanmıştır.
tahminim kürtleri de içine alan bir politika güderek daha da büyümeyi hedeflediler ki başardılar da .
büyümesine katkı sağlayan olaylar silsilesi bilerek ve körükleyerek bu hale getirilmesini sağlandı.
daha anlatılacak bir ton olay vardır bunlar ile alakalı ama artık yapacak bir şey yok doğuda ki halk da safını seçmesi gerekiyor doğru düzgün bir kere çıkıp bi karşı duruş sergilendiğini görmedim doğuda.
after effect ile stroke
after effect ile stroke yardımı ile yapabilirsin
projection mapping diye aratırsan bir çok örnek mevcut.
"INTEL Xeon E5 2609
"INTEL Xeon E5 2609 v4 1.7ghz 20mb 8çekirdekli 2011p Fansız 85w"
bu işlemciyi kim önerdi ise savaşta düşmanım bile yapmaz böyle bir önermeyi
hesap makinesi daha hızlıdır :D
ekran kartı render yapacaksanız 2080-2080ti
işlemci olarak 3900-3950x
realtime render yaptırmıyorsanız çok
realtime render yaptırmıyorsanız çok anlam ifade etmez.
ekran bazlı tek avantajı 2 adet 4k monitör olduğunu farz edelim her monitör için ayrı program açtığınızda(1. monitör max 2. monitör Photoshop...) sağ tuş ile kartlara opgl dağılımı yaptırıp sistem tek karta tamami ile yüklenmemiş olursunuz.
diğer türlü octane, redshift, vray, arnold gibi render programlarında çok yüksek verim almak için kullanabilirsiniz.
quadrolar nvidia tarafından software
quadrolar nvidia tarafından software tabanlı destek verilmiş ürünler dolayısı ile viewportta belli bir polygon becerisi gösterebilirler fakat konuda bahsedilen kartlar arasında ham kas gücü bakımından 2080ti çok üstün bir kart
günümüzde artık her şey gpu render gücüne bakıyor 2080ti den şaşmayın derim.
nvidia firmasının en sevmediğim fiyat performans kart sınıfı quadrolar görüldüğü üzere çok daha düşük çapta bir kartı ismini quadro yapıp 2080ti den pahalı satabilmekte üstüne üstlük kullandığı soğutma sistemi de cabası bu kadar para verip bu şekil bir soğutma ile size teslim etmesi gerçekten düşündürücü.
2 seri olmalı biri standart ince soğutma çoklu kullanımda slot tasarrufu sağlayan.
diğeri de 2070-2080ti kartlarda kullanılan gelişmiş soğutma sistemli.
sistemin son derece düşük
sistemin son derece düşük de olsa ekran kartında performansa etkisi az oluyor
iş yerinde kullandığım sistem nispeten düşük 2 adet gtx 1060 ekran kartı i7 3970x 4.2ghz olarak çalıştırıyorum, evde ise son derece ucuza topladığım eski nesil x58 ud5 anakart 24gb ram x5650(4-4.2ghz arası oc.) işlemci var ekran kartı olarak 1080ti kullanıyorum şirketteki sistem ile ev sistemim arasında ekran kartı render farkı %1-2 gibi. bütün işi gpu yapıyor fakat daha önce bahsettiğim etkenler önemli m2-ssd faktörü.
fakat şunuda unutmamak gerekli mimari projeler çalışmıyorum ağırlıklı animasyon dolayısı ile çok yüksek polygon içeren sahnelerde sistem render'a başlayana kadar polygon hesaplamaları büyük oranda işlemci tarafından yapılır bir miktar daha hız isterseniz güncel 5ghz'e ulaşan yeni seri sistemler ile çalışmak elbette daha sağlıklı olacaktır.
sizin için ağırlıklı ağaç ve bitki popilasyonu içeren yüksek polygonlu bir sahne ayarlayıp test edebilirim bakalım sistem 20-30 milyon polygon da nasıl davranıyor bakarım.
gpu bakımından geçtiğimiz 3-5
gpu bakımından geçtiğimiz 3-5 yılda çok büyük yol katedildi, cpu tarafında ise durum çok farklı üretim zorlukları ve çekirdek sayısı/fiyat performans oranı malesef artık istenildiği gibi değil programlar gpu gelişimine kayıtsız kalmadılar ve mümkün olduğunca destek verdiler her geçen gün daha da gelişmekte.
bence kendiniz bir demo sürümü indirip(octane,redshift) aynı sahneyi test etmelisiniz.
kendimden örnek vereyim 2 sene önce yapılan bir animasyonda revize geldi o zaman hatırlıyorum 1 frame 12 çekirdek 4ghz bir makinede(halen aynı makineyi kullanıyorum) 1 saate yakın sürüyordu, bütün sahneyi redshifte göre düzenleyip tekrar çıkış aldım sonuç 3-4dk gibi rakamlara düştü.
teknoloji çok hızlı ilerlemekte...
teknoloji çok hızlı ilerlemekte...
https://lesterbanks.com/2016/11/3-billion-polygon-redshift/
örnek olarak bakılabilir kullanılan kart nispeten eski nesil 980ti, artık pascal ve rtx kartlar piyasada.
vram miktarları çok daha yüksek, kendim cpu render olayını bırakalı 2 yıla yaklaşıyor tercih ettiğim motor redshift, vram ve sytem ram kullanımı konusunda çok başarılı, yüksek polygon+texture tabanlı sahnelerde cache kullanımının vram tıkanması yapmaması ve hızı sebebi ile kullanıyorum.
özellikle 4k sahnelerde artık cpu render beklemek resmen çile haline geldi, teknoloji işlemci yönünde çoklu çekirdek bakımından ilerlese de gpu yönünde çok daha fazla imkanlar sunmaya başladı. programlar kendilerini şimdiden gpu tabanlı render ve çalışma ortamı bakımından yenilemeye başladı bile bence incelemekten zarar gelmez.
sistem olarak önereceğim 1-2 nokta var.
windows kurulumu m2 fiyatları ucuzlamasından dolayı en az 512gb yeni nesil bir m2 olmalı.
sanal hafıza oluşturmayı m2 disk üzerinden yapabilirsiniz, oluştururken düzenlemeyi windowsa bırakmayın kendiniz min-max değerlerini girin böylece tek seferde büyük bir dosya yerine proje ne kadar kullanıyor ise kendi yükseltip alçaltsın.
çalışma dosyalarınızı mekanik harddiskler yerine ssd tabanlı disklerde çalışın mümkünse stripe yapın(win üzerinden 2 harddisk birleştirme) 2 kat ssd performansı alırsınız, işiniz bittiğinde projeyi yüksek tb lı bir harddisk de depolayabilirsiniz.
ekran kartı olarak 1080ti öneririm fiyatlarının düşmesi sebebi ile makul bir kart haline geldi bütçe dahilinde gtx 1070 de gayet başarılı olacaktır.
render motorları ağırlıklı cuda tabanlı olduğundan nvidia önerdim.
render motoruna göre değişiklik
render motoruna göre değişiklik gösterse de ağırlıklı cuda çekirdeği kullanılıyor
nvidia şimdilik daha ağır basıyor piyasada.
Diğer yandan tavsiyem madem
Diğer yandan tavsiyem madem p4000 5-6 bini buluyorsa 2080 alınabilir 3d render da daha performansl
P4000 sanırım 1070çekirdeği kullanıyor
P4000 sanırım 1070çekirdeği kullanıyor gpu render da düşük kalacaktır viewportta belki daha iyi olabilir
SATILIK ASUS 1080Tİ TURBO
kutulu faturalı temiz kart.
3700tl.
SATILIK 1080Tİ EVGA SC BLACK EDİTİON
EVGA 1080Tİ SC BLACK EDİTİON
kart kutulu faturalı temiz posterleri dahi durmakta.
ekran kartı render için almıştım fakat bir süre ilgilenemeyeceğimden satılıktır.
istediğim rakam 3950tl.