recepyngz Son Forum Mesajları

    2016-2017

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    3d max 2016 ve 2017 de maalesef proxyler çalışmıyor.

    2016-10-13 15:37:28

    en kısa zamanda

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    En kısa zamanda, 3d max 2017 ile bir sahne modelleyip deneyeceğim programı. Bu deneyimime göre kendimce eksi ve artılarını paylaşacağım.

    2016-04-14 13:32:43

    aslında mentalray

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Eğer dediğin doğru ise bu kullanıcılar için bir avantaj. Çünkü autodesk mentali fazla geliştirme ihtiyacı duymuyordu. Ama şimdi Nvidia firması her sürümde mentali artık geliştirebilir. Az önce 2017 için mentalrayı buldum, kurup deneyeceğim. Vray gibi aylarca çıkmasını beklemek zorunda değiliz. Max 2017 ile sanırım aynı zamanda piyasaya sürdüler ama vray hala yok ortada :)

    2016-04-13 10:43:10

    Rica ederim

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Rica ederim

    2016-04-12 11:12:17

    3d max 2017 çıktı

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    sanırım 3d max`in 2017 sürümüde çıktı. Kullanımı oldukça basit olan yeni bir render motoru ART renderi de 2017 de görebileceğiz. Şimdilik sadece bu bilgilere ulaşabildim.


    https://www.facebook.com/infomasarq.empresa/photos/a.280921298608845.74544.129617483739228/1145675138800119/?type=3&theater



    https://www.youtube.com/watch?v=pqYJBFQH46E

    2016-04-12 09:02:27

    Erkan Çalışkan

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Mr area spot`u pencerede hiç denememiştim, merak ettim şimdi. Sanırım bende deniyeceğim :)

    2015-10-27 10:52:12

    Ergin bey

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Ergin bey gerçekte güzel bi yazı yazmışsınız.

    2015-04-18 09:06:31

    sni bekliyordum

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Açıkçası senin gelmeni bekliyordum melkor_ . Sen olmazsan maxin eksik yönlerini pek yazan olmaz :D Dediklerin malesef doğru :(

    2015-04-09 13:19:36

    Alembic dosya desteği

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Alembic dosya desteği eklenmiş.

    https://www.youtube.com/watch?v=E59iit1otLM

    2015-04-08 11:08:11

    Physical Camera

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Videodan gördüğüm kadarı ile daha önce environment dan yaptığımız exposer ayarlarını artık yeni kameradan yapabileceğiz. Yani vrayin kamerasının bir benzeri eklenmiş.

    Diğer dikkatimi çeken: mouse ile nesnelerin üzerinde hareket edince guruplu yada elementlere bölünmüş nesneyi bir stroke çizgi ile blok halinde gösteriyor.

    2015-04-08 11:05:15

    Veee 3d MAX 2016 Piyasalarda :D

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    3d max 2016 yı kullanma fırsatını bulan arkadaşlar, burada max`in yeni özellikleri ve modiyelerinden bahsedelim ki kullanacak arkadaşlar için ön bilgi vermiş oluruz.
    Ben henüz temin edemedim, elime ulaşır ulaşmaz artı ve eksilerini burdan paylaşacağım.


    https://www.youtube.com/watch?t=392&v=r-AKvdP6Jgw

    2015-04-08 10:59:02

    3d Max`de 2 Boyutlu Animasyon Plugini

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    3d Max için üretilmiş olan ve 2 boyutlu animasyonlarda müthiş kolaylıklar sağlayan bir plugin. Sitesinde Free versiyonu da mevcuttur. İlgilenenlerin dikkatine.
    http://3dcutout.com/

    2014-11-10 17:32:14

    Kesinlikle Kursa bulaşma.

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Kesinlikle Kursa bulaşma. İnternette "3d max eğitim seti" yaz arama yap, onlarca eğitim dvd si çıkacaktır karşına. 100-200 tl ye eğitim dvd si almak dururken 3-5 bin tl yi kursa verinin aklından şüphe ederim.

    2014-08-22 11:05:34

    Otsukarci

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Otsukarci +1
    Dehşet vertex var sahnede :). Tek tek çizmen en mantıklısı.

    2014-05-28 10:32:30

    sana bir anahtar kelime

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Sana 1 anahtar kelime vereceğim, sonrasında çözersin zaten. "crossSection ve hemen sonrasında Surface uygula"

    2014-05-28 08:50:03

    gökhan güler

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    gökhan güler +1

    2014-05-20 13:34:11

    Mentalray Yeterli değil mi?

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Mentalray yeterli değil mi? Hiçbir render motorunda bulunmayan açık kaynak kodlu bir render motorunun size yeterli gelmemesi imkansız. Şunu derseniz daha doğru olur bence "Mentalray ile ilgili kaynak bulamıyorum". İşte ozaman inanırım size :) Gökhan`ın dediğini de yabana atma, vray`a bulaşmaktansa Corona öğrenmen daha mantıklı. Kolay gelsin.

    2014-05-16 12:28:40

    bunu dene

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Baştan render almana gerek yok. Bu scripti dene.
    http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask

    2014-05-08 21:55:55

    Animasyonun 12 Temel Prensibi

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Animasyonun 12 Temel Prensibini anlatan güzel bir animasyon.

    http://vimeo.com/93206523

    2014-05-06 23:19:47

    Evren

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Evren bana mı topladınız pc yi ?:). 2015 kuracaktınız vazmı geçtiniz.

    2014-05-06 13:52:35

    Benim canımı sıktı

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Benim canımı sıktı bu site, derhal imha edilmeli. Hackerleri göreve davet ediyorum, 3d elden gidiyor :)

    2014-04-24 11:33:05

    mesut erturhan

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Mesut dediğin teknik çok pratik bir teknik, ayrıca şunu da belirtmek istiyorum; gölge bu yöntemde de çıkar.

    2014-04-24 10:55:45

    Dur Dur

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    gerek kalmadı. Senin hatanı buldum.
    Chamferbox nesnene yapışacak olan nesne shape nesne olmalı yani 2d çizgi eklemelisin.

    2014-04-22 16:08:25

    max

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    max kaç kullanıyorsun, birde mail adresini gönder.

    2014-04-22 16:04:41

    Bekle

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Bekle şekilli anlatım yapacam.

    2014-04-22 15:56:37

    sana bir ip ucu

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Sana bir ip ucu vereyim. "shape merge".

    2014-04-22 14:58:59

    hayırlı olsun

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Hayırlı olsun evren. Benide görürsün artık demi :)

    2014-04-21 09:12:15

    Özgür

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Özgür post-production`u unutmuştum, gayet güzel izah etmişsin.+1

    2014-04-15 08:33:16

    evde

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    evde rahatlıkla öğrenirsin. Yukarıda arkadaşlar birkaç eğitim setinden bahsetmiş, bu setlerle kendini amatörlükten rahatlıkla kurtarabilirsin.

    2014-04-14 21:47:20

    İşin Püf noktası

    recepyngzRecep YANGÖZrecepyngz

    Aşağıda yazdıklarım tamamen kendi kişisel görüşlerim olup şu zamana kadar edindiğim bilgi birikimimden bir kaç satırı paylaşmak istedim.

    Kaliteli bir render almanın püf noktaları sırasıyla şöyledir.

    1- Tasarım ve modelleme: Mekan tasarımı yada ürün tasarımı olsun farketmez, yaptığınız tasarımın albenisinin olması gerekir. Aklınızda canlandırdığınız tasarımı modellerken sıkıntı yaşamamanız gerek. Yani modellemede kendiniz geliştirmiş olmalısınız. Tasarımınıza hayat verecek küçük dokunuşları ve yardımcı nesneleri tasarımınızdan esirgemeyin.(Resimlerle örnek verip anlatmak isterdim ama o kadar vaktim yok maalesef).

    2- Renk ve kaplama: En önemli bölümlerden birincisi kaplamadır. Ürün veya sahnenin renk uyumunun genel bir kitlenin beğenisini kazanması gerekir. Bazı sahneler vardır kendini tek rengin açık ve koyu tonu ile gösterir, kimi sahnede vardır ki 2 zıt rengin sahnede kullanılması ile kendini gösterir. (Bu aşamada deneme renderlerinden faydalanılmalıdır.)
    Kaplama yapılmadan önce ürünün gerçek hayatta gözlemlenmesi (Reflect,Refract,Bump vs...) gerekir.


    3- Ön izleme ve detay: Gerçek hayatta bir sahne yada ürün önce çıplak gözle gözlemlenmeli ve bu gözlemler kayıt (Fotoğraf) altına alınarak tasarım,modelleme ve ışık aşamasına katkıda bulunması sağlanmalıdır. Mümkün olduğunca detay girmekten kaçınmayın.

    4- Işık: En önemli 2. bölüm ışıklandırma dır. Gerçek hayatta ki ışık değerlerini bilip bu değerleri dijital ortamda uygulamamız gerekir. Sahnede gerçekçiliği yakalayamıyorsak ya kaplamaları yada ışığı gözden geçirmemiz gerekir.

    5- Render: Render bölümü gerçekçiliği sağlamak için gerekli olan en önemsiz bölümdür. Malesef günümüzde çoğu 3d ci ışık ve kaplama da kendilerini geliştirmek yerine zamanının büyük bölümünü render ayarlarını öğrenmek için harcamaktadır. Oysaki kaplama ve ışıklandırması sıkıntılı olan bir sahnede render ayarlarını istersen maksimuma çek hiç bir şekilde gerçekçiliği yakalayamazsın. Render bölümünün amacı şudur; Modellenmiş ,kaplanmış ve doğru şekilde aydınlatılmış olan ürün veya sahneyi Dijital ortamda kullanabilmemiz için pixeller halinde işleyerek bütün bir hale getirmesidir. Bu bütün hale getirme işlemi sırasında kırılmaları ve parazitlenmeleri önleyecek ayarlar sunarak istediğimiz çözünürlükte çıktı almamızı sağlar. Tekrar ediyorum Render ayarlarının gerçekçiliğe katkısı neredeyse sıfırdır. Gerçekçiliği sağlayan en önemli 2 şey KAPLAMA VE IŞIKTIR.

    Umarım faydası olur.

    2014-04-14 16:37:32