raziel1981 Son Forum Mesajları
Öncelikle mental ray hakkında
Öncelikle mental ray hakkında bilinmesi gereken FG ve GI kavramlarının farklı olgular olduğudur. FG, fotonlarla değil kendi FG analiz ışınlarıyla hesap yapar ve kaynağı ambient ışıklarıdır (sky, mrsky, ambient light, vs.), GI ise fotonlarla çalışır ve kaynağı doğrudan ışık sistermleridir (omni, mrsun, photometric light, vs.). Bu bilgiden yola çıkarak ışık hesabında eğer günışığı aydınlatması kullanılacaksa FG tek başına yeterlidir ama iç mekan hesaplarında işler her zaman GI olmayabilir. Örneğin gündüz iç mekan tasarlıyorsunuz ama sahnede yanan bir ışık yok, o vakit GI`ı unutun, pencerelere konulacak mr sky portal ile gün ışığı içeri davet edilir ve FG bounce işini yapar. Gece için ya da stüdyo ortamı vs. için doğrudan aydınlatma sözkonusu olmaktadır. Işık kaynaklarından çıkan fotonların endirek aydınlatması için GI kaçınılmaz olur. Bu arada bazen güneşi pencereden içeri soktuğumuz sahneler olmaktadır, zemin de çok güzel yanar hani, bu durumda güneşin photon target sistemini kullanarak fotonları sadece pencere içine toplamanız sonucu çok başarılı GI çözümleri çıkartabilirsiniz, ama güneş her zaman cama vurmaz. Yeni sistemin özü ortam ışığı için GI kullanmanın bir faydası yoktur, gerçek ışık kaynaklarıyla sonuç verir sadece, FG ise GI ile kullanıldığında kendi diffuse bounce özelliğinden vazgeçer, GI hesabını kullanır, FG olmadan GI`da düzgün hesap almak çok meşakatli olduğundan FG`nin yumuşatması vazgeçilmezdir. Bu arada FG olgusu ayrı FG bounce ayrıdır, FG ambians ışıklarının devreye sokulması içindir, FG bounce ise GI gibi materyallerin özelliklerinden yararlanarak ışık parçacıklarını enerji transferi yöntemiyle sahnede dolaştırır ve endirek aydınlatmayı zenginleştirir, yoksa FG hesabında diffuse bounce 0 bile olsa endirek hesap yapılır. Jeff Patton`un tutoriallarına bakın, çok şey kazanırsınız. Bu arada mental ray sadece iyi ışık hesabı yapar, sahnenizin güzel olması kullandığınız materyallere ve ışık kurulumunuza bağlıdır. Saygılar.