rakunner Son Forum Mesajları

    format atmana gerek yok.

    rakunnerrakunner

    format atmana gerek yok. benzer sorunlar bende de var ve format sonrasında devam etmekte.

    bendeki bazı sorunlar:

    -max te açılan pencerelerdeki komutları kullanmam için fazladan bir tık yapmam lazım ki o pencere aktif olabilsin önce. yani sendeki çift tıkla renderı kapatma olayı.
    bu sorun max 2018 de başladı ve hala daha fix lemediler forumlarında millet hala düzeltin şun diye yazmakta. sanırım bu max arayüz dilini QT ye çevirdiklerinden dolayı oluşan bir hata olsa gerek

    - max dosyalarını sürükle bırak ile bir kaç kez open veya merge ettikten sonra sürekle bırakın çalışmaması. sanırım buda QT kaynaklı uyum sorunu

    - render sırasında aktif camera olmasına rağmen başka viewdan render alma sorunu. ben sahnsen bunu yaşamıyorum ama çevremde bunu yaşayanlar var. 4 view u da cameraya getirip alıyolar çözüm olarak. farkında olmadan birşey yaparak sebep oluyor sanırsam.

    - physical camera buglı. kullanıyorsanız dikkat edin. üzerinde çalıştığınız sahneyi açtığınızda bam başka bir position konumunda olabiliyor birden
    veya sekans render aldığınızda position flicker yapabiliyor ufak ufak tıklamalar gibi.

    2020-05-28 05:39:25

    https://www.youtube.com/watch?v=2dJBDJus8yI bu ders

    rakunnerrakunner

    https://www.youtube.com/watch?v=2dJBDJus8yI

    bu ders dediğim şey bunuda mutlaka izle.

    olay çok basit aslında. uv lerini açıyrsun ama tek bir pack e değilde birden fazla pack e yayıyorsun. böylece alan geniş olduğu için kaplaman daha detaylı olacak ve pixel sorunları yaşamayacaksın ki filmlerde kullanılan yöntem budur.

    2016-03-07 11:02:16

    http://www.digitaltutors.com/tutorial/688-Multi-Tile-Texture-Workflows bu dersi

    rakunnerrakunner

    http://www.digitaltutors.com/tutorial/688-Multi-Tile-Texture-Workflows

    bu dersi bulabilirsin ilgili yerlerde :D

    nası bir yöntem olduğunu bütün programlarda gösteriyor max te dahil. 7. ders max için.

    2016-03-07 10:55:54

    tam olarak bu değil.

    rakunnerrakunner

    tam olarak bu değil. bunla ilgi bir video ders vardı onu bulup linki yollayacağım

    2016-03-07 10:52:05

    multi tile texture .

    rakunnerrakunner

    multi tile texture . bunu araştır

    asfalt yapacağın alan çok büyük olduğu için tek bir uv pack yeterli olmaz.

    birden fazla uv packler açman lazım. aşağıdaki linkteki ekran görüntüsü sana yöntem için fikir verecektir.

    http://amplify.pt/wp-content/uploads/2014/08/shot14.jpg

    2016-03-07 09:34:48

    ışıklarında rectangel, disk, shphere

    rakunnerrakunner

    ışıklarında rectangel, disk, shphere vs. özellikler açıksa ise bunların değerini düşürürsen gölgen artar ve keskinleşir.

    2015-12-14 20:18:45

    https://www.technopat.net/sosyal/konu/coezueldue-uygulama-duezguen-olarak-baslatilamadi-0x000007b-hatasi.65994/ belki bir

    rakunnerrakunner

    https://www.technopat.net/sosyal/konu/coezueldue-uygulama-duezguen-olarak-baslatilamadi-0x000007b-hatasi.65994/

    belki bir faydası dokunur

    2015-09-21 17:05:46

    "designever" arkadaşımız önemli olanları

    rakunnerrakunner

    "designever" arkadaşımız önemli olanları yazmış bende bir kaç ekleme yapmak isterim

    - bir event in içindekilerinin sıralaması önemli. yer değiştirmelerde farklı sonuçlar elde edilebildiği gibi hatalara da sebebiyet verebiliyor.

    - bazen viewpot displayi %100 yapsanız dahi eğer emitter dan 1 tane partickle atacaksanız viewportta göstermeye biliyor renderda görebilirsiniz.

    - polygon sınırlaması mevcuttur son max versiyonunda da bu devam etmekte. elinizde bir model var diyelim 2000 poligon ve siz bunu pf systemde gösterdiniz (örneğin kuş veya sinek sürüsü) ve varsayalım 500bin particle emit etmeniz lazım bunları. malesef polygon sınırı yüzünden 500bin yerine renderda daha az partickle gözükmekte. bunun henüz bir çözümüne ulaşamadım.

    2015-09-03 12:38:33

    "do not apply bumps

    rakunnerrakunner

    "do not apply bumps to the diffuse shading" yazan yeri aktif et

    2015-05-15 19:15:03

    sorunun çözülmüş. kolay gelsin

    rakunnerrakunner

    sorunun çözülmüş. kolay gelsin

    2015-03-24 15:27:13

    skin modifierının üzerine gel

    rakunnerrakunner

    skin modifierının üzerine gel sağ tıkla collepse to yap skinin üzerindeki modifierler kalacaktır.

    2015-03-24 15:26:05

    alkan bende mental ray

    rakunnerrakunner

    alkan bende mental ray kullanıcısıyım kendi bilgilerimi paylaşcak olursam.

    mentalda render işlemine geçtiğinde ilk önce pre-prosseing scene işlemini yapar, bu işlem genelde sahnede poligonları hesaplar varsa disp. map ler onlarıda hesaplar bunları yaparken işlemciden çok almaz genelde yüzde 10 ile 20 arasında seyreder.

    sahnen çok ağırsa (fazla poligon veya disp. map` ler varsa) bu kısmı uzun sürdüğü için seni yanıltıyorda olabilir.

    bu işlemden sonra açıksa Fg ve gene açıksa gi hesaplamasına geçer sonrasında render. bunlarda ise yüzde 100 çalışır.

    birde sahne hazır biryerden indirdiysen belki yapanlar string kodu girmiştir cpu limitliyici Render Setup a gel ordan Renderer sekmesine gir ve en aşağıda string rolloutunu aç orda bir kod yazılı mı yazılı ise sil.

    2015-03-23 15:34:45

    yazılımsal kanyaklı bir problem

    rakunnerrakunner

    yazılımsal kanyaklı bir problem olabilir. örneğin kullandığın antivürüs programı sen farkında olmadan önceliği kendine atamıştır. veya arka planda farkında olmadığın bir yazılım veya uygulama etki ediyordur. en kötü ihtimal malware tipi şeyler işlemcicden çalıyordur.

    donanımsal ihtimalleride göz önünde bulundurmak lazım.

    eğer bu cihazda daha önceki renderlarda bu sorunu yaşamadıysan ve şimdi yaşıyorsan en son yaptığın işlemler neler onları kontrol et.

    2015-03-22 14:06:30

    monster laptopta max açık

    rakunnerrakunner

    monster laptopta max açık iken görev yöneticisini başlatıp oradan da işlemlere gelip max.exe nin üzerine sağ tıkla ve benzeşmeyi ayarla gelip bütün cpular işaratli mi ona bak ilk önce.

    2015-03-22 13:40:02

    erman çok teşekkürler sorunum

    rakunnerrakunner

    erman çok teşekkürler sorunum çözüldü.

    2015-03-17 14:29:16

    ekran görüntüsü budur. bu

    rakunnerrakunner

    ekran görüntüsü budur. bu autobakup ın yolunu nerden gösteriliyor program içersinde bulamadım .

    2015-03-16 20:07:01

    Autoback Almıyor [Çözüldü]

    rakunnerrakunner

    merhaba herkese. autoback ler her 4 dakikada bir ve 8 dosya olarak ayarlı ancak bu işlemi yapmıyor. ilk kez böyle bir sorunla karşılaşıyorum ve çeşitli tavsiyeleri uygulasam da bir sonuca ulaşamadım.

    böyle bir sorunu yaşamış arkadaş veya farklı tavsiyeler verecek olanlara şimdiden teşşekür ederim.

    2015-03-15 22:10:22

    arkadaşlarda değinmiş max2013 ün

    rakunnerrakunner

    arkadaşlarda değinmiş max2013 ün viewportu sorunlu. 2015 e geç daha rahat çalışcaksın. son sürümlerde zaten nitrous dx11 default ayarlı geliyor.

    2015-03-14 23:30:14

    iray de render setup

    rakunnerrakunner

    iray de render setup pencersinde renderer sekmesine gel orda hardware resource olacak. ordaki gpu yu işaretle.

    mentalda gpu desteği yok.

    2015-03-09 08:33:57

    weight boyama dediğim hangi

    rakunnerrakunner

    weight boyama dediğim hangi vertex in hangi bonelar tarafından etkileneceğini sağlamak için skin modiferı içinde vertexlere girilen değerler. bunu ister vertexleri seçerek yapın ister brushlar ile boyama yaparak. ister tabloda seçerek yapın. siz anladığım kadırı ile böyle değilde envelopların etki alanlarını büyüterek veya küçülterek yapıyorsunuz buda iyi sonuçlar vermez sadece kabaca verir. daha detaylı ve gerçekci sonuçlar için weight değerleri girmeniz gerekmekte.

    son dediğimde ise öncelikle ik / fk olayını bilmek lazım aşaığdaki linkten bakabilirsin

    https://www.youtube.com/watch?v=_zXCHijx9pw

    strech squash ta bonların ik de iken esnemesi uzaması.

    2015-02-19 21:11:21

    dik veya yatay envolope

    rakunnerrakunner

    dik veya yatay envolope çok ta önemli değil en azından benim açımdan çünkü skini weight boyama ile yaptığımdan dolayı. yatay envloplar dediğin gbi ucu açık bonlerda yapabilmekte bir yatay olarak geniş bir bone kullandıysan onlarda yapmakta.

    ucu kapalı bonelarla ik fk olayını yapabilirsin, strech squash yapabilirsin.

    2015-02-19 14:04:20

    hakan sağlam +1. son

    rakunnerrakunner

    hakan sağlam +1. son cümlede yarıldım.

    2015-01-21 19:03:23

    linke ulaşılmakta scirpt duruyor

    rakunnerrakunner

    linke ulaşılmakta scirpt duruyor orda. mete top ta buraya yapıştırmış zaten türkçeleştirip.

    2015-01-21 18:35:52

    animasyonunu +L (local layer)

    rakunnerrakunner

    animasyonunu +L (local layer) ile yapmayı dene. genellikle abs layerda bu tip şeyler olmakta.

    2015-01-20 18:55:53

    3d scanner olayının max

    rakunnerrakunner

    3d scanner olayının max ile bağlantısını kuramadım acıkçası tarama sonrası işlemler için zaten gene ayrı yazılıma ihtiyaç duyulur. 3ds max dünya genelinde modellemeden çok oyun, sinema, render çözümlemeleri gibi sektörlere hitap eden bir ürün olmakla birlikte autodeskin şuanda en çok saten ürünlerinden biri. ülkemizde daha çok mimari amaçlı kullanıldığı için diğer güçlü yönleri çok fazla bilinmemekte. çok ilerde belki tek bir yazılımda toplanabilir ve bencede daha hoş olur ama bıçak gibi kesip atmazlar birden. şu anda altın yumurtalan tavuğu bitirceklerini sanmıyorum.

    2015-01-05 19:48:31

    bende takılma yok sadece

    rakunnerrakunner

    bende takılma yok sadece alt + fare tekeri işlemi esnasında dönme geç oluyor.

    2014-11-10 08:09:32

    microsft wireless keyboard 2000.

    rakunnerrakunner

    microsft wireless keyboard 2000. mouse sıkıntım orta tuş sadece. evet sorun sadece yeni farede eski farelerde yaşamadım.

    2014-11-08 16:32:15

    mouse orta tuş ve 3Ds Max

    rakunnerrakunner

    Herkese merhaba. Yeni bir mouse aldım ancak 3Ds Max ile çalışırken pan ve dönme esnasında geç tepkime süresi vermekte. Sebebini bilen veya başına gelipte çözen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. İyi çalışmalar.

    Not: Bu sorun mouse sürücüsü kurulu değilken de ve kuruluyken de yapmaktadır.

    model: microsft wireless keyboard 2000

    2014-11-08 16:20:10

    event 1`e age test

    rakunnerrakunner

    event 1`e age test atıp gerekli frame aralığını parametrelerinden berlirle. daha sonra yeni bir evet oluştur (event002) ve evet 1 deki age testi event 2 ye bağla ve yeni eventinin içine spin yerleştir.

    2014-08-15 20:37:53

    merhaba dediğin şeyi script

    rakunnerrakunner

    merhaba dediğin şeyi script ile yapabilirsin. basit bir tane oluşturdum.

    face sayısına göre her bir face e sırayla Id atamakta

    sahneden objeni seç sonra MAXScript > New Script aç ve aşoğdaki Scripti kopyala sonra Ctrl + E yap. farklı id ler atıcaktır.



    fn FaceID_Atama =
    (
    slc = selection[1]
    ply = PolyMeshObject
    if slc != ply then convertTo slc ply

    gFace= polyop.getNumFaces slc
    yeniMat= MultiMaterial numsubs:gFace
    meditMaterials[1]= yeniMat

    for i in 1 to gFace do
    (
    polyop.setFaceMatID slc #{i} i
    try(yeniMat[i].diffuse = random (color 0 0 0) (color 255 255 255))catch()
    )
    slc.material = yeniMat
    )
    FaceID_Atama()


    Not: yüksek poligonlu objelerde uzun sürebilir işlem yapması.

    2014-07-06 13:57:54