qxmgsi Son Forum Mesajları
Poligon Kopyalama
Kurcalarken buldum,
Polygon seçilip "Ctrl + Shift" basılı tutularak sürüklendiğinde kopyalanıyor.
Herkese kolay gelsin.
Yeni Max Shift ile Poligon çoğaltma yerine Extrude Özelliği
Herkese selam,
2018 sürümünde Herhangi bir objenin poligonunu seçip shift ile sürüklediğimizde poligonu çoğaltabiliyorduk. Max'in yeni sürümlerinde kopyalamak yerine Extrude yapıyor. Bu güzel bir özellik fakat biliyorsunuz alışkanlıkları değiştirmek zaman alabiliyor.
Yeni Max'lerde Polygon modunda nasıl poligon kopyalıyorsunuz?
Teşekkürler.
Sebebini bilemiyorum ama.
Sebebini bilmiyorum ama çözüm olarak kamerayı ekledikten hemen sonra hafif bir Pan hareketi yaptırıyorum, böylece açısı sabit kalıyor.
Object Properties / Visibility
Yavaşça görünmez olmasını istediğiniz obje yi
>>>>> Object Properties'ten
>>>>> Visibility değerini sıfıra çekerek mi yapıyorsunuz.
Normalde bu yöntem işe yarıyor.
Sorunu buldum sanırım (GRUP)
"bu projede düzenli çalışıcam" diyorum ve başlıyorum. Dosya boyutunun büyümemesi ve sahneyi rahatlatmak için birbirini tekrarlayan objeleri INSTANCE ile kopyalayıp GRUP yapıyorum. Fakat bu aşırı GRUPlamaların aşırı kasılmalara sebep olduğunu ancak öğrendim. Grup'lama yerine o grubun tamamını tek bir Poly yaptığımda sahne birden rahatladı.
Yani Aşırı GRUP'lamadan kaçının.
Farklı bir sahne
Farklı bir sahneden ekran alıntısı yaptım, Poligon ve vertex daha fazla olmasına rağmen ekran kartı daha çok çalışıyor ve sonuç 52 FPS. Daha düşük poligonlu çalışmada 2 FPS.
Yukarıdaki görseli rotate yaparken printscreen aldım.
Maksimum % 20
Seyfeddin, haklısın Mirror kullanmayı seviyorum Bunu dikkate alacağım.
Umut, Aslında nvidia bende varsayılan olarak ayarlı zaten ama söylediğini yaptım fakat durum değişmedi. Ekran alıntısında da GPU1 (nvidia) çalışıyor.
Yukarıda paylaştığım ekran alıntısına dikkat edin Opera Brovser intel Ekran kartını 3Dsmax'in nvidia'yı kullandığından daha çok kullanıyor. :)) Resmen saçmalık....
Hadi Ekran kartı için drive sorunu dedik peki CPU için söyleyecek birşey bulamıyorum..
Örnek
Sahneyi orbit ile çevirirken PrintScreen aldım,
CPU %19 ve GPU %9 çalıştığı görünüyor, bu sırada FPS 2
İşlemci ve ekran kartı uyumaya devam ediyor fakat güç kullanımı yüksek görünüyor.
Garip bir durum.
Bende ki sorun sizinkinin
Bende ki sorun sizinkinin tam tersi sanırım, PC verimsiz çalıştığı için hiç ısınmıyor.
Render ve oyunlarda ısınıyor tabi ki ama çizim ekranında MAX %20 çalıştığı için ısınma derdi de olmuyor :))
Çizim ekranında iken görev yöneticisinden CPU ve GPU kullanımına bakabilir misini?
3DSmax verimsiz çalışıyor
Herkese Selam.
3Dsmax ekranında çizim yaparken bazen gereksiz yere kasılmalar oluyor.
Örnek vereyim:
Mesela bugün bilgisayarım 1,5 milyon poligonlu bir sahnede çalışırken daha önce 10-15 milyon poligonlu sahneye nazaran daha çok zorlandı.
Görev yöneticisine baktığımda işlemci max % 20-25 ekran kartı Max:% 15-20 civarında çalıştığını farkettim.
Bilgisayarımdan almam gereken verimi alamadığımı düşünüyorum.
Asus laptop kullanıyorum.
Sizde durum nedir hiç incelediniz mi?
Render sırasında hiçbir sorun olmuyor CPU %100 çalışıyor. Ama çizim ekranında verimsiz.
Paranoyak olacaksın bu işte
Küçük bir işlemden sonra bile "farklı kaydet" yapmak lazım.
"Save Copy As" özelliğini kullanırken de dikkatli olmak lazım.
2 tip
Bu örnek basit ama bazıları dediğin gibi çok uğraştırıcı.
Bu örnek 2 şekilde tekrarlardan yapılabiliyor diye çıkardım.
[IMG]https://resmim.net/f/lsKeG0.jpg[/IMG]
RAM Anim
RAM`lerden bahsediyorsun sanırım.
Önce Sadece 1 ram çiz.
Ram`in animasyonunu yap.
Sonra Ram`in Slot arası boşluk kadar kopyasını oluştur.
Kopyaladığın 2`nci Ram`in bütün keylerini seç ve zaman çubuğunda uygun olacak şekilde ileri al. (Mesela 10 kare)
2.nci ram`e yaptığını 3ncü rame de yap.
Böyle yazınca ne kadar anlaşılır bilemyorum :)
Klasik Mobilya
Buradaki Videoya bir göz at istersen.
https://www.youtube.com/watch?v=bGek7n5LL3o
Serkan sayende çözdük
Serkan sorun sayende çözüldü :)
Fotoğrafta göreceğin gibi Particle view içindeki event`a sağ tıklayarak çözüldü bende. Anladığım kadarıyla sen wievport`ta da partikülleri seçebiliyorsun. Ama nedense benim seçmeme izin vermiyor.
Yardımın Çok sağol.
Ben seçemedim.
Serkan teşekkürler.
Kaynaktan yayılan partikülleri seçmeme izin vermiyor. Sen nasıl seçebildin? Partikülleri seçtiğimde PF Source`yi seçmiş oluyorum.
Cevabın beni umutlandırdı, ilgilendiğin için sağol.
3dsmax Particle Flow Shadow (Sadece Gölge)
Selam arkadaşlar. (Hayırlı bayramlar)
Renderlarını eklediğim örnek sahnedeki partiküllerin sadece gölgelerini render almak istiyorum, Fakat bir türlü beceremedim. Sizi fazla uğraştırmamak için denediğim ayarların bazıları ekliyorum. Komik gelecek ama olmayacağını bile bile Partikülleri opak yapmayı bile denedim fakat gölgeler azaldı yada tamamen kayboldu. (Çaresizlikten belki max hata yaparda camın gölgesi düşürür diye umutlandım)
Ben çözüm bulamadım, fikri olan varsa şimdiden teşekkür ederim.
Tekrar hayırlı bayramlar.
Gamma & Lut Ayarları
Costomize >> Preferences >> Gamma & Lut
Bölümündeki ayarlar iki PC`de aynı olup olmadığını kontrol etmen gerektiğini söylemiş Gökhan Güler..
Porto aslında aynen dediğin
Porto aslında aynen dediğin gibi. Fakat bir video`da görüp bende denedim ve Kilitlenme / donma gibi sorunlar çözüldü.
Sanırım ağ render sırasında işlem gücünü dengeli kullanabilmesi için yapılmış olabilir.
Render sırasında donma
Render sırasında benim bilgisayarım da kilitlenir gibi oluyordu.
vray > Setting > "Distrubuted rendering" yanına tik atıyorum artık yapmıyor.
Tavsiye ederim.
Fotoğraf Tamamen beyaz
sadece 3Dsmax`te Zor iş.
Yukarıda arkadaşların dediği yöntem doğru fakat uygulayabilmen için Photoshopta uğraşman lazım. Taş arası derzlerin siyaha yakın bir tona çevirmen gerekiyor.
Belkide sadece Photoshopla işini çözebilirsin.
Şunu bir izle istersen.
https://www.youtube.com/watch?v=_qAzB9LIipw
Referance Coordinate System
Objeyi nasıl oluşturduğun ve sonrasında yaptığın işlemler ile ilgili olsa da "Referance coordinate system" ile bu tür sorunlarını çözebilirsin.
Çalışma mantığını anlamak için biraz deneme yanılma yapman gerekebilir.
Bence en önemli püf noktası objeyi ilk oluştururken Düz açılarda (90 yada 180 derece) oluşturmaya dikkat et. Sonra rotate yaptığında koordinat sistemini değiştir.
En çok kullanacakların
View = Standar
Local = Obje Kordinatı
Gimbal = Vertex, poly vb...
Pict
Sürümü Boşver
3ds Max`in hangi Sürüm olduğu önemli değil. Önemli olan ne yapmak istediğinizdir
Hele ki vRay render motorunu kullanacaksanız eski sürümler ile hiçbir farkı yoktur.
İstediğiniz hazır sahneleri kullanabilirsiniz.
Yeniden Başlat ile çözüldü.
Bilgisayarımı 2 gündür kapatmamıştım, Max ve özallikle windows 10 kasılmaya başlamıştı, bahsettiğiniz sorunu da yaşamaya başlayınca Yeniden başlattım ve bendeki sorunların hepsi düzeldi.
Marge yapılacak dosyayı açıp
Marge yapılacak dosyayı açıp
Costomize >> Unit Setup` tan ana dosyaya uyacak şekilde ayarlayıp Save yaptıktan sonra tekrar Marge....
Alternatif
Bir alternatif de benden :)
ilk önce ön yüzeyi extrude yapacaksın
Sonra yan yüzeyleri birlikte extrude yapacaksın
Line Bezier
Düz çizdiğin line üzerindeki bezier`lerle oyna yada vertex`lerin hepsini CORNER yapmayı dene.
Keşke olsa....
Benim bildiğim öyle bir özellik yok. Yani karmaşık yüzüeylerde yada iki yüzey arasındaki et kalınlığını eşitlemek için kullanılabilir. Ama yok..