pithblack Son Forum Mesajları
3ds Max navigasyon kısayollarını Maya da olduğu gibi yapabilir miyiz?
Arkadaşlar soru başlıkta, 3DS max ile mudbox kullanıyorum, mudbox navigasyon ayarları ister 3ds max ister mayada olduğu gibi tercih edilebiliyor biliyorum ancak. Ben Maya nın navigasyon kısayollarını daha kullanışlı buluyorum. Mesela bir süre maya kullandıktan sonra max kullanmaya başlayınca parmaklarım birbirine dolanıyor. Ama tam aksini yapınca sorun olmuyor, yani max ne kadar kullansam da mayaya çok çabuk adapte olabiliyorum. Max i epeyi kurcaladım ama bunun bir yolunu bulamadım. Acaba bunu max içiden değiştirmek mümkün mü, yada bunun için script falan mı bulmak gerekir, bildiğiniz bir yöntem var mı. Yada siz bu sorunu nasıl çözüyorsunuz?
O zaman linkleri boş
O zaman linkleri boş ver soru yukarıdaki gibi. Ne yapmam gerekiyor?
Mudbox dan 3DS Max e 2 milyon poly atmak?
Arkadaşlar bu işi nasıl yaparız?
En azında bir yöntemi vardır diye düşünüyorum. Bir kez kazara attım kayıplarla birlikte 2 milyon poligon, 1 milyonu üf oldu sanırım. Yapmak istediğim şey detaylı bir modeli render almak. Bunu nasıl yapacağım. Bazı yöntemlerin olduğunu duydum, bunlar hakkında yönlendirici bilgi verebilir misiniz. Nasıl yapabilirim, bunu gösteren bir video linki yada kaynak linkine de yok demem.
Herkese kolay gelsin
Arkadaşlar teşekkür ederim sözü
Arkadaşlar teşekkür ederim sözü geçen programları biliyorum. Ben daha çok ses üreten ve sinema yapımlarında kullanılan yazılımları soruyorum. After biliyorum az çok. Onda böyle bir olay yok var olan ses ile işlem yapıyor. Premier ses konusunda uretken mi bunu bilmiyorum ancak onu montaj işlerinde tanıyorum sadece.
Demek istediğim ses üreten ve içinde videoda gösteren senkronize çalışan bir şeyler.
Animasyon ve mğzikleri harmanlamak için hangi programı önerirsiniz?
Arkadaşlar animasyon ve müzikleri senkron hale getirmek için kullanabileceğim bir yazılım önerir misiniz.
Bunun dışında merak ettiğim birde profesyonellerin kullandığı programlar neler. Özellikle fantastik filmlerde tuhaf seslerin görüntüyle olan uyumunu nasıl sağlıyorlar veya o sesleri görüntüye göre nasıl işliyorlar.
Mesela ekranda hareket eden partiküllere göre bir ses üreten plugin var mı. Belki bu çok uçuk bir şey ama bu işin ses kısmı da ayrı bir dünya bu konudaki deneyim ve bilgilerinizi paylaşır mısınız?
Mercek materyalini nasıl yapabilirim?
Arkadaşlar, vray ile bir mercek görüntüsü verecek material nasıl yapılabilir. Mercekte bazı renklenmeler ve arkada kalan görüntüyü şişirme gibi etkiler görünür, mesela fotoğraf makinelerinin mercekleri yada otomobil farlarının mercekleri. Bu tür materialleri sıfırdan yapabilir miyim. Bu konuda bir rehber var mı acaba?
Bir sorum olacak, anlatım
Bir sorum olacak, anlatım için teşekkür ederim. Ben işlemin bu şekilde sorun yaratacağını bilmeden çok detaylı 3 milyon yüzeye sahip bir modelleme yaptım. Şu an buna render alamıyorum, hatta max ile açamıyorum bile. Base olarak açıyorum vakat en başta ben bunları düşünmeden bu işi yaptığım için ortada ne uv map var ki tam olarak nasıl oluşturulduğunu da bilmiyorum..
Mudboxda bulunan model sanırım tanımsız durumda, yani üzerine boyama yapmama izin vermiyor uv mapla ilgili bir sorun olduğunu anladım. Modeli önce max ile 13 bin poligon sayısına denk gelene dek düzenledim (Meshsmooth ile birlikte.
Mesela böyle bir çalışmanın üzerine boyama yapmama izin vermiyor, öncelikle bunu nasıl düzelte bilrim. Bidaha baştan mı başlamalıuyım sorunu çözmek için?
Diğer sorum ise diyelim ki uc map vs hepsini en baştan ayarlayarak modeli mudbox ile detaylandırdık. Bunu maxa geri atmak için. Base olarak gönderdik, o detayları max ile render sırasında tam oalrak nasıl gösterteceğiz, bu uv sırasında o detaylar doku olarak mı işleniyorda sonra max bunları render sırasında displacement şeklinde tanımlıyor.
Kusura bakmayın ben bu modelleme işine kitabın ortasından bahsettiğim için bu süreçleri hiç bilmiyorum. Tabi bu kadar detaylı bir cevap bekleyemem sizden ancak. Yapılan işlemleri başlıklar halinde yazabilirseniz ben o konuları tek tek araştırıp öğrenebilirim belki? Yukarıdaki yazı oldukça açık ama ondan önce bilmediğim bir sürü şey de var.
Özetle ben önce max ile modellediğim bir modeli mudbox ile detaylandırıp sonra o detayları kaybetmeden render alabilmem için hangi konulara (başlıklara) hakim olmam gerekiyor, ve bunların işlem sırasını merak ediyorum.
webgl çalışmaları yapmak için
webgl çalışmaları yapmak için ne kullanıyoruz peki?