peritiko Son Forum Mesajları
çekilen fotoğrafa sahne uydurma
linkdeki gibi bir çekilen resmin acısına göre sahne hazırlamak için nasıl bir yöntem izlenmeli.
https://www.youtube.com/watch?v=Q7nB6J3_dOs
Compount objlerin içindeki procutter
Compount objlerin içindeki procutter işinizi gorur
bağladığınız makina kaplamaları görmüyor
bağladığınız makina kaplamaları görmüyor o yüzden ordaki kaplamamarınız gözükmüyür. Kaplamların olduğu klasörüde ağdan görecek şekilde ayarlamanız gerekir.
max 2017 sp3
max 2017 kullanıyorsanız sp3 yukleyin .bende aynı sorun oluyordu perspektif geçince sahne ortografik oluyo top gecınce sahne geri gelmekteydi. aşağıdaki video daki sorun 2017 versiyonunda var bunun içinde yine sp3 yuklenmesi gerekiyor şeklinde paylaşımlar var
https://www.youtube.com/watch?v=JXZK-4jwz6U&t=5s
Çözümünü bilmemekle beraber dönme
Çözümünü bilmemekle beraber dönme komutunu custumize keyboard kısayollarından başka bir kısayol atayın belki çözüm olur. Alt tuşu acaba monitörler arası geçiş için bir kısayol mu windows onu tam bilmiyorum.
aklıma ilk gelen pencerenin
aklıma ilk gelen pencerenin olacagı bolumdeki obje editable poly ise ordaki kenarları egde secip edit egde menusundeki create shape from seleçtin ile çizgiyi elde etmek elde ettiğiniz bu çizgi editpoly çevirdiğinizde yada extrude ettiğinizde oluşacaktır diye tahmin ediyorum. line yaptığınız çizimler front top left ekranlarında yanı düzlemsel olduğunda sorun çıkmaz ama burası açıları farklı olduğu için kenarları line dolaşmak çözüm olmayabilir.
Aynı şekilde bir sistem
Aynı şekilde bir sistem bende mevcut ben kısaca söyle hal ediyorum.Her iki makinamda max 2015 vray 3.2 var. Her iki bilgsayarın çalışma gurubunu aynı yaptım.Bilgisayarım sağ tık özelliklerden yapabilirsin.Masa üstü bilgisayarımda masaüstüne bir klasor açtım ve bu dosyanın özelliklerinden paylaşıma açtım. Bir ağ kablosu ile herhangi bir ek cihaz kullanmadan her ikisini ethernetden ethernete bağladım (cross kabloya gerek yok). Her ikisinin ıp aralığını aynı verdim(10.0.0.1 diğerine 10.0.0.2 alt ağ maskeleride aynı)proje dosyaları masaüstündeki klasörün içinde sadece burada kullandığın kaplamaları adresleri network path şeklinde ayarlamam gerekiyo.Bunu da yaparken mesala proje1 klasoru actım burda img diye bir klasor var kaplamaların hep burda proje bittikten sonra max logosu tıkla orda references asset tracking çalıştır ordaki bütün maplari ve ies dosyları seç ve sağ tıkla seth path tıkla ve ordaki adresi kısmı \\masaüstü pc ismi\paylaşıma açtığın klasörün ismi\projedosyasının ismi\maplarin olduğu klasor şeklinde yaparsa artık lapton ağdan render alırken senin kaplamalarına ulaşabilecektir.Render menüsü altındaki distributed render iki makinanında ip sini girerek ekledin.
Bu işlemlerden sonra masaüstü max açık sonra laptop başlat programlar choaus group altında vray altında distributed render altındaki launch Vray DR spawner çalıştırmak 3-5 sn sonra ağda çalışan max bulacak ve bilgisayarın görev çubuguna yerleşektir artık render başlatabilirsin.
Olası sorunlar
1-render aldığın makinada eğer virus programı varsa başka makinananın dosylarını erişimi kıstlayabilir render aldığında her ikiside render alır ançak laptop olan makinannın aldığı yerlerde kaplamalar gözükmez.
2-Aynı anda internet varsa ve açıksa ağda bazı sorunlar olabilmekte.o yüzden wireless kapatabilirsin
3-Vray kendi kılvauzlarında aynı sürüm kullanman gerektiğini söyler ançak max sürümlerinin farklı olması bir sorun yaratırmı bilmiyorum denemedim çünki.
rgb.to
rgb.to web sayfasında genelde boyalar için kullanılan ral kodlarının rgb karşılıkları var burdan belki aradığınız renkleri bulabilirsiniz. yalnız burdaki rgb kodlarının kullandığınızda aynı rengi tutturamazsınız color correct ile yaparsanız aynı rengi tutturabilirsiniz.
Print Size Assistant
Çözünürlük belirlerken photoshop kullanabilirsin ancak buna da gerek yok aslında. max icersinde rendering menusunun altında print size assitant aracı var tıkladıgında kağıt ölçülerini yazarsan mm olarak ve DPI yazarsan karşılığında sana resmin kaç piksel olacağını gösterecektir.Aynı zamanda burda bir ayarlama yaparsan kapatığında bu ayarların render menüsünde çözünürlük bölümüne yansıyacaktır tekrar girmene gerek kalmaz
objeyi taşırken en son
objeyi taşırken en son kaldıgı noktayı 0,0,0 noktası kabul ederek değer vererek taşıyabılıyoruz ançak sonuç olarak bizim 0,0,0 gerçek mutlak nokta değişmez
3d max import ederken
3d max import ederken yumusaklık ayarını yapabilirsin. İmport menusunde alt kısımda autocad gelen dosyalar için yumusaklık değeri var sanırım 10 gibi varsayılan bir deger var artırırsan daha yumusak olacaktır
http://www.textures.com/search?q=shop burda olanlar
http://www.textures.com/search?q=shop
burda olanlar ucretlı ama cozunurlugu dusuk olanlar free bazen iş gormekte
Autocad çağırdığın splineları autocad
Autocad çağırdığın splineları autocad ortamında polyline cevir yada max attığında her bir çizgiyi birbirine attach yapman ve vertexleri weld kaynatman lazım yoksa içi boş çıkar. Autocad ortamında polyline yani birleşik çizgi haline getirip max aktarırsan yine içi dolu çıkacaktır.Maxde extrude verdikten sonra siyah olması normaldir sen materıal edıtorden bır slotu üzerine atarsan gozukucektır.Edit poly yapınca yok olması senin çizgilerin bağımsız olması ve bir yüzey oluşturmak için gerekli kenarların birleşik olmamasıdır.
Autocad yardımcı modların DYN(dinamik
Autocad yardımcı modların DYN(dinamik imput) sag tıklayıp settings ordan enable pointer setting koordinat sistemini Absulote(mutlak koordinat) al sonra move ile butun projeyi sec herhangi bir noktasıdan tut ve 0,0 yaz tıkladığın yer gercek 0,0 noktasına taşınmıstır. Max import ettiğinde artık ordada 0,0 noktasında olacaktır.Dolayısıyla 0,0 noktasından uzaklaşmamıs olacaksın.Aktarmadan once yine bütün projeni sec sag tık properties ordan z eksenine sıfır gir
Eger vray 3.0 kullanıyorsan
Eger vray 3.0 kullanıyorsan once sahnede render almak istediğin objeyi seç daha sonra render setup--vray menusu --image sampler bolumunde render mask olan bolumu selected getir . Render tuşuna bastığında sadece seçtiğin objenin render alır. Vray 2.0 versiyonunda bu özellik yok vray 3.0 ile gelen bir özellik.
kapak yada panel goruntusunu
kapak yada panel goruntusunu ıkı boyutlu cızıp shape merge ıle yuzeye basmak sonra gereklı polıgon yuzeyı yaratmıs olursun daha sonra polıgonal modellemenın olanaklarından faydalanarak modelleme ılerleyebılır.
bu tur büyük ve
bu tur büyük ve bitkilerin fazla olduğu alanlarda proxy calışmakta fayda var. multiscatter ve itoforest kullanmazsanız ısın işin içinden çıkılmaz.
2 pluginin de çalışma mantığında proxy mantığı olduğu için hem gerçekçi sonuçlar hemde pc performanslı kullanırsınız. İtofrest çimleri fena değil ancak ağaçları çokta iyi değil.Benim tercihim R&D grubum çim ve bitkileri oldukça gerçekçi. Sahnede bunları multiscater yada itoforest ile çoğaltırsan daha gerçekçi sonuçlar elde edeceğini düşünüyorum.
Rendering menunusundekı gamma
Rendering menunusundekı gamma ayarlarını input ve output için 2,2 yapın
vray color daki gammayı 1 yaparsanız sorunuz duzelır.
max 2013 için ayarlar bu sekılde
belki bir ihtimal kahverengi
belki bir ihtimal kahverengi raflarından yansıyan ısıkların kahverengi tonu tavana tasıyor olabilir. bunu onlemek için raflarına overwrite material atarak bir deneyebilirsin. son paylastıgın resımde kahverengı tonu yaratacak bir sey yok sahnede . bi deneyin belkı sorun bundan kaynaklanabılır.
vray settings ayarlarında low
vray settings ayarlarında low thread piorty secenegı ile render esnasında işlem yapabilirsınız
realistic modundan shaded moduna
realistic modundan shaded moduna gecersen duzelir
yüklemeden önce C`de program
yüklemeden önce C`de program files bölümündeki chaos group klasörünü tamamen silin.kurarken var olmayan klasörü kendi oluşturacaktır.bide program ekle kaldırdan vray 2013 olan sürümüde daha duruyor olabilir kontrol edip kaldırın bi deneyin.
bir diğer ihtimal material
bir diğer ihtimal material ayarlarında option seçeneklerinde trace refleciton ve trace refraction açık olup olmadığını kontrol et
vray mesh light
ben genelıkle gızlı ısık olan bolmeye bir dikdörtgen çiziyorum sonra onu enable render enable viewport ile bir kalıklık verip editable poly ceviriyorum . sonra vray ışıklarında mesh ozelligi ile o dikdörtgeni ışık kaynagı haline ceviriyorum ve gercekci ışık elde etmek daha kolay oluyo.
https://www.textures.com/ uyelik free gunde
https://www.textures.com/ uyelik free gunde 5 adet indirmene izin verir. gunluk indirsen bir sure sonra lazım olacak bir çok resim elinde olmuş olur
Vermek istediğin desenin siyah
Vermek istediğin desenin siyah beyaz olaçak şekilde resim formatında elde etmen lazım. Elde ettiğini bu resmi ister modifier bölümünden displace modifieri ile yada material atarken displace kanalına bu resmi gösterirsen yapabilirsin.Google siyah beyaz osmanlı desen diye ararsan bazı resimler elde edebilirsin. Resimlerin siyah renkleri olan yerleri içeri çöker beyaz olan yerleri ise kabarır.
3d max in Autocad dosyalarında zorlanma nedenleri
Autocad var olan bir projeyi 3d max attığımızda neden hareket zorlukları yaşanır bunu en aza indirmek için yöntem olarak neler kullanıyoruz.(Projeyi işe yaramayacak olan her seyi temizlemek, x,y,z de sıfır noktasına taşımak ,blokları patlatmak ,projeyi guruplamak vb.) bir çok yöntem denemedim ama autocad gelen bir çizgi ile max de çizilen bir çizgi arasında fark var gibi iki programda Autodesk firmasında çıkmasına rağmen yine bir sıkıntı var gibi. Meseleyi daha iyi izah etmek adına söyle söyleyim. Autocad temizlyeip çağırdıgım projede (toplamda 5 kat 3 ayrı plan) max attıkdan sonra her kat planını gurupladım ve max üzerlerinden çizgi çizerek modelleme yaptım . dosya boyutu 8 mb çivarında model bitti altdan planları sildiğimde dosya boyutu 3 mb çivarına düştü yani autocad gelen çizgiler 5 mb burada bir sıkıntı varmı.
sweep yaptığımızda profiliniz scale
sweep yaptığımızda profiliniz scale ile küçültürseniz hiç bir sonuç alamazsınız. ancak profilinizi spline alt nesne modunda seçip scale yaparsanız istediğniz gibi küçültür büyütürsünüz.
Autocad import ettiğiniz dosyayı
Autocad import ettiğiniz dosyayı hepsini secip grup yapın ve sonra move ile x,y,z de sıfır noktasına taşıyın sonra bir deneyin. Birde eğer autocad import ettğiniz nesneleri dondurmuşşanız snapla yakalayabilmek için snap setting ayarları içinde frozen object snap seçeneğinin aktif olduğuna emin olun