Orion Son Forum Mesajları
Hazır karakter modelinde animasyon
Arkadaşlar internetten satın aldığım bir modelde animasyonu hazır set halinde yapılmış olan bir karakterim mevcut. Yüklü hareketlerin arasından istediklerimi seçip animasyonumu hazırlamak istiyorum ancak nasıl yapacaığımı bilmiyorum ve uygun eğitim videosunu bulamadım. Yardımcı olabilecek biri var mıdır acaba?
Rica ederim.. Evet ayarlarınızı
Rica ederim.. Evet ayarlarınızı tamamiyle sıfırlar bu durum. Eğer geri dönüşü zor bir durum varsa geri dönebilmeniz için "enu_old" adındaki klasörün içeriğini tamamen yeni oluşan "ENU" klasörüne kopyalamanız ayarlarınızın geri gelmesini sağlar ancak bu durumda delete tuşu yine sorun çıkaracaktır.
Kullanıcı ayarlarınızı sıfırlamak sorununuzu
Kullanıcı ayarlarınızı sıfırlamak sorununuzu yüksek ihtimalle düzeltecektir.
C: \ Kullanıcılar \ kullanıcı adınız \ AppData \ Local \ Autodesk \ 3dsMax \ 20XX - 64bit \ ENU *
ENU klasörünü ENU_old olarak adlandırıp maxi sıfırdan başlatarak deneyin
Yeni kompozisyona attıktan sonra
Yeni kompozisyona attıktan sonra transform reset yapıp tekrar track yapmayi deneyin ben öyle çözdüm
Projeyi açamıyorum
Arkadaşlar dosyasını rar olarak arşivden aldığım bir max dosyasını açarken programda şu hatayı alıyorum. Sebebini çözemedim ne olabilir acaba?
File Open Failed: C:\Users\Orion\Desktop\pltmail\komple arazi.max
Projede iki farklı plugin (GW planter, multiscatter) kullanılmış bunları internet üzerinden temin etmeme rağmen yine aynı hatayı alıyorum
Küreleri tek tek edit
Küreleri tek tek edit poly e çevirip ardından yine tek tek boolean komutu ile birleştirip istemediğiniz yerleri silebilirsiniz. Daha farklı bir yöntem gelmedi şuan aklıma ama sanırım en kolay bu şekilde kesişim noktalarını çıkarabilirsiniz.
Bu yöntemle çalışırsanız her küre için ayrı çalışmanız gerekir.
Arkadaşlar sorun ramlerin yetersizliğinden
Arkadaşlar sorun ramlerin yetersizliğinden kaynaklanıyormuş. Daha iyi bir sistemde deneme yaptım ve sorunum çözüldü. Ayarlarda herhangi bir problem yokmuş. Yorumlarınız için teşekkür ederim
ışık invisible olarak ayarlanmış
ışık invisible olarak ayarlanmış görünmez konumda ama sonuç yok malesef. Yüksek ihtimalle bilgisayarın rami yetmediğinden dolayı renderda sahnemi göstermiyor.
Sahnede rami düşürmem için render ayarlarında ne gibi değişiklik yapabilirim?
Materyallerimin ayarlarını olabilidğince düşürdüm ancak sonuç vermedi
vray embree açıkken unhandled
vray embree açıkken unhandled exception hatası alıyorum. Araştırdığımda ramlerin yetersiz olduğu uyarısı olduğunu öğrendim. Ancak embree kapalı iken herhangi bir uyarı vermemesine rağmen hala render boş görünüyor. Yeni sahnede bile durumda değişiklik olmadı
Sadece vray light kullanmıştım.
Sadece vray light kullanmıştım. Işığın ayarlarını yapmama hatta kaldırıp başka ışık kaynaklarını kullanmama rağmen yine çözüm olmadı. Şimdi yeni boş sahneye import edip deniyorum deneme sonuçlarını yazacağım.
Sahnem bu şekilde ancak
Sahnem bu şekilde ancak hiçbir ayarda render alamıyorum.
Environment map dolu olarak bu şekilde alıyor ancak boş iken siyah çıkıyor.
Shutter speed ayarı yaptığımda ise grip bir sahne alıyor. Objeler yine görünmüyor
Sahne renderda boş görünüyor
Merhaba arkadaşlar
Yaklaşık 60 milyon poligonluk detaylı bir sahne çalışmam var . çalışmada normalde herhangi bir problem görünmüyor. Sahnem vray render ayarlarına göre yapıldı. Tüm objelerim vray materyal kaplı ancak render almaya geldiğinde sahneyi boş gösteriyor. Sebebi ne olabilir?
Hayır herhangi bir plugin
Hayır herhangi bir plugin kullanmadım. max üzerinden direkt olarak lumiona gönderdim. Herhangi bir ara yazılım yok üzerinde
http://dosya.co/xt7k82532u82/BMan0001-CS.zip.html Hocam indirme
http://dosya.co/xt7k82532u82/BMan0001-CS.zip.html
Hocam indirme linkini buraya yükledim. Hareketlendirmesi vs. yapılmış skin modifier atanmış vaziyette arşiv halindedir.
Fbx kaplama problemini hallettim
Fbx kaplama problemini hallettim orada bir problem yok ancak bu dediğiniz videoyu ben de inceledim bake animation ile birlikte hazırlayıp gönderdim ve sonuç aynıydı. Üzerinde parçalayıp yapmak gerekir diye düşünerek farklı basit bir obje hazrladım ancak orada da sonuca ulaşamadım malesef. Burada dediğiniz gibi yardımcı bir program gerekiyor sanırım ama o programı bulmak bayağı sıkıntılı sanırım. Lumion da orjinal hareketli modellerin uzantısı chr formatında. Bu formatta kaydeden bir uygulama buldum ancak o uyfulamanın max versiyonunu bulmakta da sorun var sanırım. Quest 3d adında bir programdı bu da.
Dae formatında denedim ancak
Dae formatında denedim ancak orada sebebini çözemediğim bir şeyden dolayı model uzayıp gidiyor. Olmaması gereken bir şekil alıyor. Dediğiniz pluginlerle ilgili biraz bakındım ancak DAZstudio 3d uygulamasından başka pek birşey bulamadım. Bu program 3d karakterleri hazırlayıp lumiona atıyor. Basit modelleme mantığıyla çalışıyor sanırım. Skin modifier ile denediğimde fbx exportta herhangi bir hata almıyorum ancak lumion her durumda sabit obje görüyor. Dae formatında attığımda çıkan örnek de şu şekilde görünüyor.
Hareketli model için şöyle
Hareketli model için şöyle bir örnek dosya bulup onun üzerinden çalışma yapmak istedim ancak hala başarılı olmadı.
https://www.youtube.com/watch?v=KanlWR4TMhE
Bu linkte eklem yerlerinden objeyi ayırarak skin giydirme modeli işleniyor ancak bunu modele işlemek yerine bir objede çalıştığımda lumion bunu sabit obje olarak görüp hareketlendiremiyor anladığım kadarıyla.
Anladım. peki dokuları çıkarmamasıın
Anladım. peki dokuları çıkarmamasıın sebebi ne olabilir hocam?
Lumiona hareketli model göndermek
Merhabalar
3dsmax üzerinde hazırladığım hareketli insan modelini lumiona göndermek istiyorum.Ancak gönderirken hem materyal atamıyor hem de şöyle bir hata alıyorum:
The plug-in has detected objects with Physique modifier deformations.
The deformation will still be exported but, due to the limited
support of this modifier, we recommend using the skin modifier
Acaba bu hatanın sebebi nedir?
Bütün sahneyi seçip vray
Bütün sahneyi seçip vray scene converter uygulayın, onayladıktan sonra render değişmiyorsa Vray render ayarlarında override mtl ayarının kapalı olduğundan emin olun.
Sorununuza çözüm olur umarım
Proxy veya hazır modelleriniz
Proxy veya hazır modelleriniz varsa kontrol edin. Değişiklik olmuyorsa bir de bütün sahneyi seçip vray scene convert yapmayı deneyin
Materyalleri tekrar kontrol ettiğimde
Materyalleri tekrar kontrol ettiğimde birbirine bitişik birkaç polygon gördüm bunları kaldırdığımda hala lekeler görünüyordu ama sanki daha azdı. Bunun üzerine biraz ps da rotüşleme yapıp net temiz halini çıkardım. Yardımcı olan bütün arkadaşlara vaktini ayırdığı için teşekkür ediyorum.
Evet onlara da dikkat
Evet onlara da dikkat ettim üst üste binen obje veya ışık yok sahnede. Son çare süreden ödün verip subdiv değerlerini artıracağım.
Materyallerin hangisinde sorun var bulamıyorum. Sahneye herhangi bir doku içeren materyal attığımda bu lekeler oluşuyor ama düz renklerde yok.
Modelde diğer odalarda aldığım
Modelde diğer odalarda aldığım renderlarda hiçbir sorun yok ancak salonda aldığım renderdaki problemi bir türlü çözemedim. Hangi materyalden kaynaklı olduğu konusunda sonuca varamıyorum. Bu durum sizce normal mi?
Ayarlarda problem yok.Materyallerin hepsi vray materyal ve subdiv değerleri az yansıma yapanlarda 8-10 civarı, detaylı veya metal objelerde 12-20 civarında tuttum. Işıklar ve kameranın gücünü azalttım. Başka bir çözüm gelmiyor aklıma.
Tuhaf gelicek ancak şuan
Tuhaf gelicek ancak şuan diğer odalarda aldığım renderlar normal, salonda aldığım render lekeli çıkıyor. Kullandığım materyaller aynı şimdi odanın bir görselini paylaşıyorum. Materyal kaynaklı bir sorun yaşadığımı düşünüyorum ayarlarda bir problem yok. Dediğiniz gibi metal yüzeylerde yansıma subdivsleri ile çözmem gerekecek sanırım.
Sıfırdan tekrar denedim yine
Sıfırdan tekrar denedim yine benzer bir sonuç verdi farklı bir sorun ama ne olduğunu anlayamıyorum. Bounces değerine dokunmadım 100 orjinal değeriydi. GI ayarlarına yoğunlaştım ben de oradaki bütün değerleri tek tek değiştirip render denemeleri yapıyorum. Umarım olumlu sonuç verir sonuçları paylaşacağım
Değişmedi yine aynı kareleri
Değişmedi yine aynı kareleri görüyorum. Merge ettim bu sefer lekelerin oranı büyüdü yerleri biraz değişti ancak subdivs yükseltmem çözüm olmuyor. Materyallerde hepsine duvarda kullandığım düz beyazı verince temiz çıkıyor ancak kendi materyallerini atayınca lekeler yine görünüyor
Tavan materyalindeki siyah dalgalanmayı
Tavan materyalindeki siyah dalgalanmayı kastediyorum. Çok fazla olmasa da detaylı bakılınca görülüyor. Renderın bütünüyle temiz çıkması gerekiyor normalde
Malesef yi,ne bnir değişiklik
Malesef yi,ne bnir değişiklik yok. Burda benim yaptığım bir seçenek değişikliği bu duruma getirdi kuvvetle muhtemel ancak bunun hangi değişiklik olduğu konusunda bir çözüme varamıyorum bütün uğraşlarıma rağmen
Hesaplamada lekeler daha net
Hesaplamada lekeler daha net göründüğü için o halini gönderdim bitmiş halinde bu şekilde görünüyor Rafın altında daha belirgin olmakla birlikte tavanda siyah beyaz dalgalanmalar detaylı bakıldığında görünüyor. Bunun temiz çıkması için ne yapılabilir?
Bütün materyallerim vraymtl
Şuan ışık kaynağı olarak kullandığım 2 adet vraylight değerleri ise multiplier 5 subdivs 20 Ve belki değişiklik olur umuduyla denediğim vray hdrı mevcut