OnTEC2 Son Forum Mesajları
jpg kaydederken acilan kayit
jpg kaydederken acilan kayit ekraninda gamma degerini 2.2 yap duzelir.
anakart driverleri ve bios
anakart driverleri ve bios önemli, render alırken bilgisayarın başka bir iş yapamaması aslında iyi zira sistem düzgün ise cpu tüm corelerde tam olarak kullanılınca render süresi kısalır, ancak cpuyu başka programlar kullanırsa render süreniz uzar. yaptığımız testlerde w8 de aynı vray ve max sürümleri ile w7 ye göre bir miktar render süresinde kısalmalar gözlemledik. başka programları kasılmıyor olması render anlamında dahaiyi performansı habercisi olmayabiliyor kısaca...
3ds max kullanıyorsanız. multi
3ds max kullanıyorsanız. multi thread opsiyonu kapalı demektir. bunu tekrar açmak için...
üst araftaki Customize menüsünden Preferencese girin. orada Rendering sekmesi altında sağ altta Multi-threading seçeneği seçili değildir seçili hale getirin...
digitaltutors tam da bu
digitaltutors tam da bu şekildeki bir site aylık 29$ üyeliği var eğitimi verenler pixar, marwel, universal, gibi dev şirketlerin çalışanları yani iş akışları gerçekten profesyonelce, yıllardır çalıştığım teknikleri değiştirmemi çok daha hızlı çizim yapma teknikleri öğrenmemi sağladı.
spesifik konularda nokta eğitimler olduğu gibi baştan sona da eğitim setleri var örneğin mayayı öğrenmek istiyorsanız step by step giden eğitimleri de bulabilirsiniz, veya 3ds max i zaten çok iyi biliyorsunuzdur ama karakter animasyonu yapmak istiyorsunuz bunun için özel eğitimlerde var farklı teknikler için. ben mumnunum ve tavsiye ederim...
bir inceleyin
http://www.digitaltutors.com/
sadece vray için 179 eğitim mevcut.3dsmax için 5562 , maya için 12,150 :)
BU aslında biraz denge
BU aslında biraz denge işi, çok küçük kutularla çalışmak her bir kutunun değişiminde zaman kaybettirdiği için kimi işte zaman kaybetmeye, kimi işte ise hesaplaması zor alanlarda tek çekirdeğin tek noktaya takılıp kalmasını engellediği için hızlanmaya neden oluyor.
Renderi alınacak sahnenin yapısına göre bir ayarlama yapmak daha mantıklı olur, yansıma sayısı, cam veya sudan geçen ışık, ve ışık kaynağı az ise
daha büyük daha hızlı olurken, tam tersi senaryoda bucket size ın küçük kullanımı daha hızlı sonuç verir...
bucketler arasındaki geçiş anlarında ki zaman kaybı için ise biraz bios tricki yapmanızı gerektirir, bunun nedeni cpu nun her buckette işi brakıp yeni işe geçerken cpu otomatik olarak frekansı düşürüp yüklendiği anda tekrar frekansı arttırır, bu frekans artış ve inişlerinde ise cpu tam performans kullanılmadığından bu sürecin normalden daha uzun sürmesine ( yüksek çözünürlüklü renderlerde) neden olur, bu nedenle cpunun sabit frekansa alınarak frekansla oynaması engellemek perofmansı arttırır, ancak bu durum cpu`nun elektrik tüketimini ve cpunun yaydığı ısıyı arttıracaktır....
render alırken z-dept renderi
render alırken z-dept renderi de alıp photoshop da sonradan eklenebilir.
http://www.tr3d.com/dersler/ders/29v/
maclerde pcler gibi farklı
maclerde pcler gibi farklı işlemci vefarklı performanslara sahiptir, i5 olanıı var ,i7 olanı var xeon olanı var.
3dsmax için mac almak yük taşımak için ferrari almak gibi birşey. render için mac alacaksanız gibin mac pro alın yoksa hiç birinde desktop pc performansı vermez zira cihazlar küçük ve tü işlemciler mobile serisi laptop işlemcileri....
after effects ve 3dsmax
after effects ve 3dsmax kullanıcıysanız cinema4d plugini, 3dsmax yerine cinema 4d yi kullanmayı öğrenmenizi gerektirdiğinden çok da pratik olmayacaktır..
after effects e video şeklinde import edecek iseniz 3dsmax de avi veya mov olarak kayıt alırsanız direkt aktarabilirsiniz. 3dsmax den renderleri jpg olarak frame frame render alırsanız da after effectse sequential resimleride kendisi animasyon haline getirmektedir.
ayrıca daha sonra after effects cs6 da camera matchin yapıp animasyona ilavelerde yapabilirsiniz. aftereffects te bunların nasıl olacağını merak edenler videocopilotu ( ingilizce anlatımıdr) ziyaret edebilir bence piyasadaki en iyi tutorialları hazırlayan sitedir.
ayrıca videocopilotun element 3d plugininide araştırın Mehmet beyin dsöylediğine benzer şekilde 3dsmaxda oluşturduğunuz modelleri 3d olarak after effectse almanızı sağlar ancak maxonun ki gibi komple sahne ve animasyonu almıyor bildiğim kadarı ile...
BU konuda testlerim olduğu
BU konuda testlerim olduğu için konuyu şöyle yorumlayalım.
Xeon veya opteron işlemciler çekirdek sayılarına baktığınızda çok iyi performans verecek gibi görünürlen işlemcilerin saat hızlarının düşük olması nedeniyle aslında tam olarak da istenen performansı vermezler, çok profesyonel olarak çalışıyorsanız belki çizim makinası olarak mantıklı iken renderde yine render farm işine girmek makul oluyor.
Ancak yukarıda arkadaşların dediği gibi bir 4770 - 4970 gibi 8 thread bir i7 fiyat performans oranı ile xeon makinaların çok üzerinde belki daha yavaş render alırsınız ama work stationa verdiğiniz paraya 2. hatta 3. bir sistem toplandığından workstationdan daha hızlı render alırsınız.
Eğer para gökten yağmıyorsa veya bir şekilde çok kelepir bir sisteme sahip olmuyorsanız ws ye gerek olmadığını düşünenlerdenim.
evet intel işlemciler ısınıyor
evet intel işlemciler ısınıyor ancak sadece cpu cooler ile soğutma yeterince performans vermiyor açıkçası.
Bunları çoğu kişi biliyor diye tahmin ediyorum ama bilmeyen arkadaşlar için paylaşmak istedim. Kasanın konumu veya kasanın iç hava akışı işlemci ısısında 10 dereceye kadar fark oluşturabiliyor.
soğutma işlemi su veya hava soğutmada ısının kasanın dışına atılması ile sağlanmkata, su soğutma ile hava soğutmalı sistemler arasınaki fark su soğutmanın arka bölümdeki radyatör tarafından ısının dışarı atılmasını hava soğutmalı sistemlerde ise ısnın kasa içinde kalması ve kasada bulunan egzoslar vasıtası ile dışarı atılması ile olmakta.
su soğtumalı bir sistemde kasanız dar bir yerdeyse veya arkası duvara veya masanın kapalı kısmına yakın yerlerde duruyor ise dışarı atılan hava kasa çevresinden etılamadığı için soğutma verimi düşmekte, su soğtumalı bir sisteminiz varsa radyatörün egzozundan çıkan havanın ortamdan uzaklaşması için en ideal yöntem kasanın oldukça geniş bir alanda çalışıyor olmasıdır.
Hava soğtumalı sistemlerde ise durum biraz daha karmaşık kasanın kendi tasarımının atılan vaha ve içeriye alınan havanın orantısının iyi olması özellikle ksanın üst kısımlarında ekstra egsoz fanlarının bulunması gerekiyor, kasanızda 10 tane fan var ise hepsi dışarıya üflüyor ancak yeterince hava kasanın içine girmiyor ise kasanız yine ısınır. Bu nedenle alttan 1 fanın içeri yönlü üstteki fanların ise dışarı yönli ayarlanması soğutma performansında önemli fark yaratıyor (bende 4 derece fark etti).
tabi kasanın konumu yine aynen su soğutmada olduğu gibi önemli sıcak hava kasanın çevresinden atılamıyor ise içeriye sıcak hava yerine daha önceden ısıtılmış hava gireceğinden kasa içindeki hava yavaş yavaş daha yüksek ısılara çıkacaktır...
Uzun lafın kısası pahalı bir soğutucudan daha pahalı bir soğtucuya geçtiğinizde bir kaç derecelik kazanç elde edebilecekken doğru havalandırma ile para harcamadan çok daha serin bir bilgisayar kullanabilirsiniz...
yine etikelemez zira rendere
yine etikelemez zira rendere başalamadan önce o dosyaların tümü ram`a alınacaktır, ancak ram düşük ve cache kullanılıyorsa yani rama alınması gereken bilgiler hd ye alınıyorsa belki etkiler ama uzun bir render de bile bu süre bir kaç saniyeden daha kısa olmaz.
uv ayırmayı biliyorsanız modelle
uv ayırmayı biliyorsanız modelle uğraşmadan bump ile çok rahat yaparsınız. önce deliği boolean ile açın sonra uv ayırın sonra uv şablonuna beyazdan siyaha degrade geçiş verin delik merkezine doğru radyal degrade render alınca o bölge içeri doğru degradeye siahtan beyaza yaparsanız da dışa doğru bombeli gibi görünür.
http://www.tr3d.com/forum/oku/donanim/3ds-max-vray-cpu-testleri/ amd mi
http://www.tr3d.com/forum/oku/donanim/3ds-max-vray-cpu-testleri/
amd mi inteli mi o kadar test yapıldı buyrun testlere bakın 8350 ile 4930 arasında öye %50 filan fark yok yaklaşık %20 fark ediyor render süresinde. 5000 tl ye 2 tane amd toplasanız çok daha hızlı render alırsınız benden söylemesi :)
vray de ekran kartının
vray de ekran kartının hiç bir önemi yoktur tamamen çizim ekranındaki performansı belirleyen bir donanımdır ancak iray, quicksilver , octane gibi gpu bazlı render enginelerde ekran kartı render hızını direkt etkiler.
muhtemelen plane kullanıldı plane
muhtemelen plane kullanıldı plane de tek yüz olduğunda render de görünmez. normal mofilieleri seçilince görülür.
egemen bey ekran kartınız
egemen bey ekran kartınız ati sanırım ..
driver güncellemesini deneyin ve arkadaşın aero için tavsiyesini uygulayın. ayrıca direct x i de update edin. bu maxten kaynaklı bir problem değil.
Bu sorunun başlıca nedeni
Bu sorunun başlıca nedeni Light Cachenin sub disvission ayarlarından oluşur internette bulunan presetler render süresini kısaltmak için subdivi düşürtüyor bir çok yerde ama bu durum yaşadığınız sıkıntıyı beraberinde getiriyor.
Bu değerin profesyonel alınan render de 2000 altına düşmemesi süreyi uzatır ama bu tip render hatalarının önüne geçer. Resimde bunu anlatmak için yaptığım bir render mevcut.
bunu bilmeyen yoktur sanırım
bunu bilmeyen yoktur sanırım ama olurda varsa diyerekten ekleyim
http://www.vray-materials.de/
aslında bu tip efektler
aslında bu tip efektler için fume ile yapmıyorlar, basitçe silindiri uzat materyali ayarlar renderi al ( zdept olarak da renderini al ) after effect de particular dumanları ve ışık oyunlarına ekle.
bu tip fx konusunda tek bir program üzerinden herşeyi yapmaya çalışmak oldukça zor kendi work flowun un olması lazım bu konuda çalışıyorsanız.
duman efektinin nasıl yapılacağı konusunun tutoriali ( ingilizce)
http://www.videocopilot.net/tutorials/smoke_trails/
z dept in nasıl yapıldığı ve kullanıldığı hakkındaki bilgiyi de
http://www.videocopilot.net/tutorials/depth_compositing/
adreslerinde bulabilirsiniz.
bunun çok fazla nedeni
bunun çok fazla nedeni olabilir.
işlemci fazla ısınıyor olabilir, ram de sorun olabilir, oc yapılmış sistem stabil çalışmıyor olabilir, işletim sisteminden kaynaklı olabilir olabiir olabilir......
oc yaptıysanız ( yapmayın), maxin updatelerini yapın
işlemci ısısını kontrol edin,memtest ile remleriniz kontrol edin, baktınız olmuyor 3dsmax ve vrayi yeniden kurudun oda para etmedi format atın :) en gıcık sorunlardan biridir bu neden olduğunun kesin bir nedeni yoktur.
vray materyali kullanılmamış gibi
vray materyali kullanılmamış gibi duruyor ???
:) Forumda bu işi
:) Forumda bu işi benden kat kat iyi bilen kişiler var ama yeni olduğunuzdan basitçe anlatacam mantığı...
vray sun yani güneş ışığı dış ortam modellemelerinde sert güneş gölgeleri oluşturmak için kullanılır.
iç ortamda pencereden odaya giren ışığı simüle etmek için kullanılır oda içindeki ışık yansımaları ile oda içinde ışık kaynaklarından ayrı bir ambiyasn oluşturarak özellikle ferah gün ışığı alan oda izlenimi yaratır kullanıldığında.
skylight ise dış ortamda kullanılırsa yamurlu bir gündeki ışık gibi kullanılabilir dağınık ve soft gölgeler oluşturur rengi ile oynanabilsede mavimsi bir ton verir render de ( aynı ışık türü fotografçılıkta da vardır ) gün ışığının düşmesini istemediğiniz sahnelerde pencereden giren ışığı simule edebilirsiniz.
camam malzeme atarsanız camın yapısı gereği refract değeri %100 olacağından üzerine koyduğunuz hiç bir texture görünmez (aynı sorunu parlak objelerde de yaşarsınız) bu nedenlen cama koyduğunuz texture ney ise ona opicity map hazırlamanız ve bunu reftract kısmında kullanmanız gerekir ki atıyorum camın üzerinde yazılmış olan yazı render de görünsün ( dükkanda cama yazılmış ayhan berber yazısı gibi düşünün), ayrı bir teknik olarak da camın refract değerine fallof atamaktır bunda camın kenarlarında geçirgenlik azaltılır bu şekilde camda attığınız bir yansıma resmi ise kenarlarda daha belirgin ortalarda daha belirsiz olmasını sağlayabilirsiniz... aynı sıkıntıyı metal objelerde de yaşarsınız metal objeye üzerinde yazı yada logo biri bir şey koyacaksanız reflect için opacitiy map hazırlamanız gerekir ki yazının olduğu yer parlayıp görünmez olmasın...
ne amaçla kullanıyorsunuz bilmiyorum
ne amaçla kullanıyorsunuz bilmiyorum ama, cuda (Rayfire & phsyx) desteği için nvidia da düşünün derim....
her işi 3ds max
her işi 3ds max veya benzer programlarda yapmaya çalışmak da işi zorlaştırıyor ayrı sahneler örneğin adobe premiere gibi bir programda birleştirilebilir. hatta after effect biliyorsanız herşeyi rednere yığmanızada gerek yok keying kullanarak ortamda ekstra geliştirmeler ışık efektleri v.s. eklemeleri yapılabilir.
benzer bir mantıkta hazırladığım sahne. alevler kale arkasındaki ordu görüntüsünü veren meşaleler ve dumanlar after effect ile yerleştirildi.
http://www.youtube.com/watch?v=NcrJUV5kyiU
işletim sistemide yapabilir görünen
işletim sistemide yapabilir görünen donanımsal birşey yok gibi .. ama mem test programını bir deneyin yine de ( msi da biosta mevcut. )
birincisi ekran kartınız gpu
birincisi ekran kartınız gpu render için oldukça düşük yani cpu render çok daha hızlı olacaktır.
gpu render işi aslında yeni sayılabilecek bir kavram opencl rendererler ve iray üzerinden iyi sonuçlar alınabiliyor profesyonel bir ekran kartında ( nvidia quadro gibi) render süresini önemli ölçüde kısaltıyor.
vrayde vray rt ile bu sistem çalışıyor ama 1e1 gerçek render sorunucunu almıyor ( Ben alamadım alan varsa saygılarımı sunuyorum) ki cpu rendererlerin hiç biri oyunlar veya after effect ( element 3d plugini) gibi programlarda kullanılan render to texture işlemini de desteklemiyor nvidianın kendi toolarında yapılıyormuş ama ben uğraşmadım kolay bir yol değil. Yani hala kat edeceği yol var.
Ama ekran kartınız renderden ziyade ancak active shade de düşük polyde ki sahneleri görmenizi sağlayacak güçte. ( ati bu konuda çok başarılı değil nvidia cuda desteği sektörde çok daha yaygın durumda).
Not: işlemciniz oldukça yavaş olduğundan yine de büyük konuşmayım belki sizde opencl daha hızlı olabilir...
portlar mail den maile
portlar mail den maile değişiklik gösterebilir
port olarak kendi mail sağlayıcınızın ayarlarındaki smtp portlarını girmeniz lazım kuvetle ihtimal orada 25. port görünüyordur ancak türkiyede 25 port kullanılmıyor...
bi amd sahibi olarak
bi amd sahibi olarak devreye gireyim. AMD işlemciler genel olarak çok ısınıyor olarak bilin se de inteden fazla ısınmıyor hele ki i7lerin 2. nesillerinden oldukça serin çalışıyorlar.
amdler de intel gibi 85 dereceye kadar ısınmaları kabul edilebilir, ısınma ile olduğunu düşünüyorsanız bir program yardımı ile işlemci sıcaklığını takip edin. eğer kasa ısı sirkilasyonu iyi değilse kasa kapağını açık kullanın kasanın kendisinde fan sayısı fazla olsa da bilgisayar dar biryerde ise dışarıyı attığı sıcak havayı tekrar içeriye çekecektir...
Ama yaklaşık 10 senedir amd sistemler kullanan biri olarak amd ler ısındı diye kendini kapatmaz çarpanı düşürüp kendini soğutur ( bende anakart nedeniyle böyle bir sorun oluşmuştu fx 8350 ısınma aşırılaştığı zaman çarpanı 20 den 7 ye indirip 4.000 den 1.4 ghz ye çekiyordu. soğyunca tekrar 20 ye alıyordu.
bendeki i7 950 aynı sahnede 84 dereceye çıkıyor Ama amd 58 derecede kalıyor bunun basit bir örneği. 6100 ün sorununa gelince. 2 tane kutu çizip onu render alsanız bile render süresi boyunca işlemciniz %100 e çıkar.
uzun lafın kısası efi bios içerisinde memory z vide memory test programcığı var oradan memorylerinizi kontrol ediniz. kasma dediğiniz noktaa muhtemelen poligon sayısı yani ram kullanımınızın yükseldiği noktada bu sorunu yaşıyorsunuz bende zamanında karşılaştığım bir sorun ramlerden 1i bozuktu ram kullanımı arttığında makinam kapanıyordu. alternatif olarak ramleri teker teker çıkararak aynı renderi alınız bu şekilde kapanma yapmadığında bozuk ram ı bulmuş olursunuz gidin değiştirin :)
bütçe meselesi ama keşke 990x anakart alana kadar render için 970 alıp 8320 işlemci alsaydınız arada muazzam süre farkı olurdu sizin için .....
donanım kısmında vray testleri var orada render sürelerini görebilirsiniz...