no_fear Son Forum Mesajları
Herhangi bir problem
Herhangi bir problem gözükmüyor. Material editorden open yapamıyormusun?
Ahmet folder > options`
Ahmet folder > options` dan "hide extensions for know file types" kutucugunun tickini kaldirip denersen belki çalışabilir.
Senin attigin screenshotlarda "MegaBevel_2014x64" pluginin ".dlm" uzantısına filtre uygulanmış.
3ds Max 2016 ile birlikte gelen "Max Creation Graph" ile bu tarz pluginleri artik herkes hazırlayabilir :)
Sadece, kulladıgın max versiyonun,
Sadece, kulladıgın max versiyonun, karşılıgı olan plugin`i kopyalıyorsun degil mi? Örnek olarak 2014`ü gösterdim.
Klasör isimlerini kontrol edermisin? PlugIns klasörünün "i" harfi küçük harfle yazılmalıydı."Plugins" gibi.
Himm
Guzel bir pluginmiş. Animasyon destegide varmiş. Haber için teşekkürler.
mass FX
Mass FX artik 3dsmax ile bütünleşik olarak geliyor. Ekstra bir kuruluma gerek yok. Mass FX ile çalışmaya ilk once basit objelerle başlamanı öneririm.
Resimdeki adimlari takip ederek Mass FX toolbarini açtiktan sonra bir box oluştur, dinamik özellik kazandirip box'ı yukariya tasidiktan sonra "play" tusuna bas.
İlk kutu dusurme animasyonu tamam. Şimdi ilk frame gelerek bu kutu'yu 10 kez kopyalayıp "play" tusuna bas.
Conveyor belt animasyonu içinde ayni şey geçerli, Tabi daha detaylandirilabilir.
O zaman LOD veya
O zaman LOD veya "open sub-div" olayından kaynaklanan bir durum var.
selection window/crossing
Bu buton secim metodunuzu belirliyor. 1- window 2-crossing
Şu anda sizde "window" modu aktif bir kere daha tiklayip "crossing" moduna gecerseniz objenin tamamini secebilirsiniz.
Örnegin, Sahnedeki element haldeki heykel' in ayak kısmına crossing ile secim alanı olusturusak karakterin tamamını secilir, windows modu ile aynı secim alanından hiç bir obje secilmez.
İmport
Merhaba Adeko'dan 3dsmax'e çalışmayı import ederken; Ust menuden file > import'a tıklayıp, açılan import penceresinde resimde gösterdiğim yerleri işaretleyerek problemsiz bir şekilde modelini import edebilirsiniz.
Pencereyi değiştirdikten ismini degistirdikten
Pencereyi değiştirdikten ismini degistirdikten sonra Tools > Align > Clone and align deyip, select from scene`den (kısayol h) eski pencereleri silerek halledebilirsin.
2015`de marius silaghi`nin "quad
2015`de marius silaghi`nin "quad chamfer" scriptinin eklenmesi güzel olmuş.
Hazırladığın mekanik bir aksamın
Hazırladığın mekanik bir aksamın ne kadar kuvvete dayanabileceğini max içerisinde öğrenmen epeyi zor olsa gerek :) Ben bilmiyorum :/ En iyisi bu işler için bilinen programları kullanmak daha mantıklı, Autodesk inventor
http://www.youtube.com/watch?v=13WrH9KKCC4
Keyshot VR çok iyiymiş.
Keyshot VR çok iyiymiş. Bilgi için teşekkürler mahmut.
En güzeli bence bilal`in
En güzeli bence bilal`in gösterdiği kaynaklar. Kendine ait bir scriptin olur ekstra kodlar ile istedigin gibi genişletebilirsin. 360 derece preview oluşturan uygulamalar, bu gösterimi genelde plugin destegi ile yapıyorlar. (erain swift, maxvr.qt, flash swf v.s v.s) jquery hakkında benim pek bilgim yok ama büyük ihtimalle browser içerisinde bu yeterlilik var. Artık html 5`in nimetimidir bilmiyorum.
Mahmut`da söylemiş. Maxvr.qt pluginini. Fakat bu plugin oluşturulan vr.mov dosyasını görüntüleyebilmek için o bilgisayarda quicktime pro programının kurulu olaması gerekitiriyor.
Bir tane script vardi, aynı maxvr.qt gibi çalisiyordu ama çıktıyı swf olarak veriyordu. Şimdi ismini hatırlayamadım.
Merhaba Konu başlığını düzenlersen
Merhaba Konu başlığını düzenlersen sevinirim. "ne ile yapılır" diye konu başlığı mı olur?
Konu ile ilgili bu örnegi inceleyebilirsin.
Serkan Merhaba Ben Häfele`de
Serkan Merhaba
Ben Häfele'de çalışıyorum. Bahsettigin ürün "senso" Bu ürünün riglenmiş versiyonu var. Häfele özel müşteriler kanalından irtibat'a geçersen yardımcı olabiliriz.
Aşagıda yeni gelen bir ürün olan, "climber" in stop motion halini ekledim.
Aynı şeyi "edge" mod
Aynı şeyi "edge" mod için bende yazacaktım. Aydın benden önce davranmış :)
Vertex snap açılıp, shift+cllik aynı vertex`e kopyalama\snaplama yapıldıktan sonra aşagidan aynı şekilde offset yapılabilir.
Ahahahaha +1 İbretlik
Ahahahaha +1
İbretlik tespit. :)
Sokaklarda uc tekerlekli tezgahlarda dolan arkadaşlardan biri olmasın bu :D
"hurda alıyon, demir alıyon, Hurdaciii" :)
After effects
Videonun içerisinde yazı olacaksa "kesinlikle primiere pro" kullanmayın. Yazı eklemek düzenlemek, işkence. After`da daha rahat edersiniz.
Erhan`ın dediği gibi..
Erhan`ın dediği gibi..
İnstance olarak kopyaladığında obje`nin ismi yığın`da bold ile yazılır.
Referance olarak kopyaladığında obje`nin ismi yığın`da açılan bir hücrenin altında yazılır.
Yukarıda arkadaşların dediği gibi
Yukarıda arkadaşların dediği gibi çok küçük kaplama kullanmışsın. Yalnız kaplamayı kup`un tek yuzeyine atmışsan idare edebilir.
Resimlere baktığımda orjinal texture`ın üzerine extra`dan bir filtre uygulanmış gibi gözüküyor. Kafaya attığın kaplamanın, meterial editorde bitmap properties`ine gidip filter menusundeki secenegi "none" yaparsan kaplama biraz daha netleşebilir. Max default ayarına göre import yaptığı butun kaplamaları bu sekilde manipule ediyor. Tıpkı gamma ayarı gibi..
-İçe içe model olabilir.
-İçe içe model olabilir.
-poligonlar arasında yırtıklar olabilir. (düşük threshold degerleri ile weld yapmak gerekir)
-Poligonların bazıları flip olmuş olabilir. (EP`ye geçip "unify" yapılabilir. veya, scriptspot`tan bunu düzeltecek bi script download edilir.)
Modelin wire`ini gönderseydin daha fazla şey söylenebilirdi?
After effects ile her
After effects ile her chapter'ın baslangıc noktasına marker eklenerek yapılabilir.
Daha fazla bilgi icin,
http://helpx.adobe.com/en/after-effects/using/layer-markers-composition-markers.html
3ddesigner +1 Bence farklı
3ddesigner +1
Bence farklı onerilerde bulunmalısın.
Eviye altı çekmece sistemleri
Çok zor bir sınav.
Çok zor bir sınav. İyi derecede ingilizce bilgisi sart. Sorularda agir şekilde şaşırtmaca yapılıyor.
Resimli olan soruları yanıtlamak kolay fakat, maddelerle sorulmus sorularda kafa epeyi karıstırılıyor.
Ben 2011 ocak`ta Autodesk Assocatied certification 2011 sınavına katıldım. Soru dagılımı cok orantısızdı. %40 metarials editor`den sorulmustu. Zaten 30 soru var. 3 tane pflow, 5 tane animation sorusu geri kalanlarıda zannedersem user interface soruları ile ilgiliydi. Tam hatırlamıyorum.
Sonuc olarak 70 alıp gecilen sınavdan 67 alarak kaldım :\
2011`de pro metarials özelikleri yeni gelmişti. Bu sınavda bu kısmdan fazlasıyla soru soruldu.
Yukarıdaki yoruma kesinlikle katılıyorum. Kariyer hedefi olmayan birisinin sadece bu sınavi gecmesi bir anlam ifade etmiyor. Bu sınav sadece giris sınavı bab`ında
-Assocatied certication
-Certification proffessional
-Media Entertainment standart industry (MEIS)
Bu haberi`de buyuk
Bu haberi'de buyuk ihtimalle bu zat'ın baba'sı yapmıştır :D Ne buyuk ovunç kaynağı!!! Peh peh peh!
Fatih, aslında göstermek istediğin
Fatih, aslında göstermek istediğin detay kadar modeli detaylandırmak lazım. (LOD olayı gibi) Bende 3 sene önce bu tarz işler yapmıştım ve orada genelde low poly objeler kullanmıştım. Kullandığım objelerde şunlar:
http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-model-awning-tente-kubbe/430641
Belki bu objeler sana fikir verebilir. Tentenin altından kol detaylarını göstermek istiyorum dersen, hazırladığım şu videoda tentenin çalışması konusunda yardımcı olabilir,
Kolay gelsin.
Buradan ücretsiz HD timelapse
Buradan ücretsiz HD timelapse videoları indirebilirsin...
http://www.videezy.com/search/timelapse
Bence bu siteyi desteklemeliyiz. Herkes elinde işe yaramayan bir video`yu burada CC lisansı ile paylaşsa, herkes özgürce projelerinde bu videoları kullanabilir.