mustfa25 Son Forum Mesajları
adaptive subd. kullanın.değerleri 1
adaptive subd. kullanın.değerleri 1 - minimum 24 olacak şekilde ayarlayın. Secondary bias ayarlarını kontrol edin. 0 ise 0,001 olarak değiştirin. ışık subd. düşürün. sahnenize göre çok fazla.
3ds max distributed rendering
Arkadaşlar merhaba ;
Başlıkta da belirttiğim üzere distributed rendering oluşturmak istiyorum.
1 adet Monster marka laptop `ım var.
1 adet masa üstü pc.
render işlemlerini genelde masaüstü pc de halledeceğim.
masaüstü pc de 2015 2017 max sürümleri mevcut.
laptop `ta 2014 2016 max sürümleri mevcut.
Vray render motoru sorun değil aynı şekilde her iki pc ye de yüklerim.
masaüstü pc işletim sistemi 64 win 8
laptop işletim sistemi 64 win 10
Dr `ı kullanabilmek için izleyeceğim yollar nasıl olmalı. formda bir konu var. arkadaşımız çok iyi açıklamış. fakat ben okudukça kafam baya bir karışınca aşama aşama gitmenin daha mantıklı olacağını düşündüğüm için konuyu açma gereği duydum..
şimdiden teşekkürler.
ikinci bir alternatif arka
ikinci bir alternatif arka kısmıda seçin. extrude yaptıktan sonra arkadakı poligonları silip bridge ile kapatın yada cap ile kapatabilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=7B17VEFZyuQ İtoo nun
https://www.youtube.com/watch?v=7B17VEFZyuQ
İtoo nun kendi sayfasındaki videosu. sanırım bahsettiğiniz konu bu.
Teşekkür ederim ilginiz için.
Teşekkür ederim ilginiz için.
Aklımda bir kaç free tasarım var. Hobi olarak oluşturacağım. Şu an modelleme ve komposizyon konusu ile ilgili devam ediyorum.
Megascans `ı İtoo Forest pack Sayfasından izleyerek haberdar oldum. ve gerçekten işimi görebileceğinin farkına vardım. Amacım nihayetinde ücretli. Verilen ücret tabii tutularak verim alınıp alınamayacağı ile ilgili idi. sizde beni aydınlattınız.
Tekrar teşekkür ederim.
teşekkürler ,
teşekkürler ,
Peki çözünürlük açısından seçimimizi ona göre yapsak. 2k seçeneği ile işimizi görür mü ?
Sistemim imzada mevcut. ram takviyesi yaptım geçenlerde 16 gb ram takılı.
kullandığınız süreç içerisinde memnun kalabildiniz mi?
Megascans
Arkadaşlar merhaba
Megascans bridge hakkında bilgisi olan ya da kullanan var mı?
https://megascans.se/
Kardeşim bende hatırlamak için
Kardeşim bende hatırlamak için yazdım google amcaya. fakat sonuca ulaşamadım. ama kullandım. zaten üye oluyorsun ve internet üzerinden hallediyorsun. indirip kurulacak bir program değil. ilginç ki adını bir türlü hatırlayamadım. görürsem hatırlarsam muhakkak belirteceğim.
Autodesk e ait bir
Autodesk e ait bir site vardı adını unuttum. orada kat planı ölçülerini girerek duvarları oluşturuyorsunuz. tefrişler zemin malzemeleri vs herşey hazır. lakin 3d olarak değil 2d olarak oluşturulabiliyordu yalnış hatırlamıyorsam.
İşinizi görecekse bir araştırın derim
Merhaba ; En
Merhaba ;
En sağlamı programı kaldırıp tekrar yüklemek. Programı siler iken belgelerdeki 3ds max e ait dosyalarıda silin. 3ds max e ait bir dosya kalmadığından emin olun. Daha sonra tekrar yükleyin.
Kolay gelsin
sweep komutunu kullanarakta aynı
sweep komutunu kullanarakta aynı sonuca ulaşabilirsin.
loft komutu için farklı biçimlendirilmiş layerlar olmalı ki komutun asıl amacı zaten o dur.
amacınız zincir gibi bir obje modellemek ise torus komutu işinizi görür.
hazır model kullanmak yerine
hazır model kullanmak yerine neden modellemek gereksinimi duymuyorsunuz. ?
Bu modelin hazır halini sadece bu sahneyi oluşturan kişiden temin edebilirsiniz.
benzerini bulabilirsiniz o da size ne kadar faydalı olur bilemeyeceğim.
tavsiyem modellemesini kendiniz yapınız. teknik iniz gelişmiş olur.
Metariyalleri konusunda formdaki arkadaşlar ve ben yardımcı olmaya çalışırız.
front yada right
front yada right görünüme geç.
olmasını istediğin ( seçili olan çizgiler) çizginin bahsettiğim görünümlerden koordinat ölçüsünü kopyala. diğer çizgileri seç koordinat ölçüsünü yapıştır.
Bu şekilde halledebilebilir diye düşünüyorum.
kolay gelsin
Erkan IRMAK ;
Erkan IRMAK ;
fikrinize katılmıyorum.
Doğru bir yol değil bahsettiğiniz yöntem.
iç mekanda yada dış mekanda rengi tutturabilmek için ışık açısı ile oynamak pek mantıklı gelmedi bana.
Vray ayarları ve maxin bütünlüğü ile arasında ki ilişiğin gamma + rgb mantığı sizin bahsettiğiniz yöntemle devre dışı kalıyor.
O halde arkadaşımız vray değil default mantığı ile render alsın...!! daha basit..
Halbuki vray kullanım amacı parametrik işlevler ve ışık sekmelerinin gerçeğe yakın düzeyde olabilmesini sağlayabilmek.
Bence yönteminizi değiştirmelisiniz.
Kolay gelsin.
Forum u iyi araştır
Forum u iyi araştır derim.
Bu konu ile ilgili farklı başlık altında toplanan bir sürü bilgi var iken extradan konu açmanızın bir anlamı yok.
Bu form da yok ise başka bir form da mevcut.
Kolay gelsin
fiyatlandırma vs tarzında daha
fiyatlandırma vs tarzında daha önce tr3d sitesinde paylaşılmış bir excel dökümanı buldum. fiyatlandırma ve süre konusunda yanılmayacağını düşünüyorum.
sonuç olarak henüz elime proje ile ilgili dökümanlar ulaşmadı. mimar arkadaşım yoğun ve yurt dışında olduğu için geldiğinde görüşebileceğiz. sanırım işi yurt dışından referanslayacak.
konu ile ilgili konuda editleme yapacağım.
iyi çalışmalar.
fikir ve önerilerinize ihtiyacım var
arkadaşlar merhaba ; uzatmadan direk konuya gireceğim. daha önce alışık olmadığım bir iş tekili ile karşı karşıya kaldım az önce. Dış cephe modelleme ve render işini yaptığım mimar bir arkadaş bana bir araç firmasının iç mekan ( araç içi kokpit `` isteğe ve belirtilen şekillere göre`` ) modelleme işi yaptıracağını söyledi. akşam detayları konuşacağız. Modelleme dış cephe yada iç mekan projelerine göre biraz daha uğraş verici bir durum olduğundan ve bu tarz bir çalışma müşteriye yapmadığımdan süre bakımından en az 2 hafta dedim. modelleme + render vs. herşey dahil. sorularım şimdilik aşağıdaki gibidir ;
1- fiyatı nasıl hesaplama yaparak , ne tarz bir fiyat teklifi hazırlamalıyım?
2- süre olarak ne belirtmeliyim.? Akşam konuyu detaylandıracağım. fikir ve önerilerinizi bekler iyi çalışmalar dilerim herkeze.
Sonuç : Metro Firmasının genel anlamda konsept değişikliğine ihtiyaç duyulduğu ve bunlar için Otobüs Dış - iç modelleme / otobüs iç + dış konsept düzenleme vs. istenildiği mimar arkadaşım tarafından bana bahsedilmiş olup , çalışmalara başlanmıştır.
editable poly yada edit
editable poly yada edit poly modifier inde slice plane komutu ile yapabilirsin. 45 derece açı ile ilk önce edge seçeneğinde z aksında tüm çizgileri seç. slice plane komutunu uygula.
lakin okito nun söylediği yöntem daha hızlı ve sorunsuz yapmana yardımcı olur.
kolay gelsin.
Kurulum dosyası hatası.!
Tahminlerim doğrultusunda programın setup kurulum dosyalarından biri silinmiş olabilir.Bunu manuel şekilde yapmamış olsanız dahi , virüs programı (kullanıyorsanız) silmiş olabilir.
Başka bir sürümünü , yada 3ds max 2016`nın başka bir setup kurulum dosyasını denerseniz sorununuz çözüleceğini ümit ediyorum.
kolay gelsin.
görsel gönderebilir misin ?
görsel gönderebilir misin ?
daha doğru ve net cevap verebilmemiz için bir görsele ihtiyacımız var bu durumda.
yöntemin işe yaramasına sevindim.
yöntemin işe yaramasına sevindim.
kolay gelsin.
evet bu durum ile
evet bu durum ile ilgili birçok Archinteriors Vol.37 vs. sahnelerde ne yapılır ise yapılsın texture görememek gibi bir sıkıntı mevcut.
daha önceden şu şekilde bir teknik uygulamış ve sonuç almıştım diye hatırlıyorum. bahsetmiş olduğunuz sahneyi yeni bir max dosyası oluştururak merge leme işlemi yapın. daha sonra texture leri görebilmek için customize bölümünden configure user paths bölümünden texture klasörünü yol olarak göstermesini sağlayın. dosyayı farklı kayıt edip resetleyin. tekrar açtığınızda bütün textureleri görebilecek olduğunuz düşüncesindeyim. Sonuç olumlu olur ise buradan bilgilendirebilirseniz sevinirim. iyi çalışmalar.
Bu sizin metariyal degerlerinize
Bu sizin metariyal degerlerinize ve render ayarlariniza gore degisken bir durum. Gamma kavramini bir arastirip proje uzerinde uygulamaniz dahilinde gamma degerlerini farkli miktarlarda uygulayarak cikti aliniz ve ciktilari karsilastirin. Dogru sonucu elde edebileceginizi dusunuyorum.
Videolar izleyerek anlatimi sunan kisinin ayarlarinida kendi projenize uygulayabilirsiniz. Bu da 2. Ci bir alternatif.
Iyi calismalar
görsellerde farkettiğim üzere planeler
görsellerde farkettiğim üzere planeler ayrı ayrı.
bu uww map kısmında sıkıntı oluşturabilir.
çatı plane ni ni tek bir modül haline getirmelisiniz.
kabartma işinide vray displace rahatca çözer.
geneli texture den oluştumalısın.
geneli texture den oluştumalısın. aksi taktirde kabartma şeklinde yazılar yoğunlukta olur ise polygon ve vertex fazla olacağından sahnende kasma durumu ile karşılaşabilirsin. texture arşivi oluşturarak denemelisin.
kolay gelsin.
Particle System
Merhaba Kardeşim .
Bence gerçekçi düşünerek yapmak daha mantıklı.yani 1. seçenek daha uygun bana göre.
Sahnede sadece talaş olacaksa Particle System uygundur.
vray log penceresinden mi
vray log penceresinden mi bahsediyorsunuz. tam anlayamadım.
2. çözüm olarak max
2. çözüm olarak max layer bölümünden forest adı altındaki tüm dosyaları silmeniz olabilir.
kolay gelsin