muro37 Son Forum Mesajları
Mobilya Rayına ihtiyacım var
Merhaba. Elinde yerli piyasada bulunan, bilyeli teleskopik ve beyaz tekerlekli mobilya çekmece rayının 3d çizimi olan varsa benimle paylaşabilir mi?
render setup (F10)
Render ayarlarının en altında Assign Renderer var. Onun içinde bulunan Material Editor seçeneğini Vray olarak ayarlayın.
Regedit
Aynı sorunu bende yaşadım. İnternete "regedit icon change" yazın çözümü çıkıyor.
autogrid
Autogrid seçeneği aktifken deneyiniz. Semazen'in dediği gibi S tuşuyla snap'i kapatıp açarak istediğiniz sonucu elde edebilirsiniz.
3ds max Kısayol tuşu çalışmıyor
ctrl + shift + Z tuşu çalışmıyor. Customize User interface penceresindeki hotkey kısmına tıklayıp basıyorum, sadece ctrl + shift görünüyor. Z tuşu düzgün çalışıyor ancak bahsettiğim 3 tuş aynı anda basmıyor. Bu durumu sadece ctrl + shift + z üçlüsünde yaşıyorum. ctrl + shift + x denediğimde oluyor. Konu hakkında bilgisi olanların yardımını bekliyorum. Teşekkürler.
Blender
Blender'ı tavsiye ediyorum. 3ds Max'i aratmayacaktır.
Aynı durum benimde dikkatimi
Aynı durum benimde dikkatimi çekmişti. Render ayarlarıyla alakalı olduğunu sanmıyorum. Version 3.20 kullanırken yaşamiyordum bu sorunu.
teşekkürler
Yaklaşık 5 ay önce Unreal'in sitesinde "mesh editing sadece enterprise sürümünde mevcuttur" yazısını görmüştüm. Yazıyı kaldırmışlar. Güncel Unreal Engine kullanıcısı değilim. Yanlış bilgi verdiğim için özür dilerim. Düzeltme için teşekkür ederim.
unreal
Diğer oyun motorlarını bilemem ancak Unrealengine'de bu durum sorun olmuyor. Fbx modellerin "Material ID"sini tanıyor. Fakat ücretsiz sürümde değişiklik yapmaya izin vermiyor. Mesela modelin bir yüzeyindeki materyali değiştirmek istediğinizde yeniden export almanız gerekiyor.
Aşağıdaki videoda anlatılan özellikler ücretsiz sürümde yok.
https://www.youtube.com/watch?v=P75oIsxrYlY
Modele, modifier list'ten smooth
Modele, modifier list'ten smooth atın.
Karavanin içi yoksa, ortalama
Karavanin içi yoksa, ortalama 1000 polygonda işi bitirebilirsin.
başarılar
Herşeyden önce programı baştan aşağı iyice kurcalamanı öneririm. Bütün tuşlara bas. Bi tane "box" oluştur onun üzerinde bütün fonksiyonları dene. Daha sonra eğitim videolarına yönel. İnternette fazlasıyla eğitim videoları mevcut. Sitemizde de çok zengin eğitici içerikler var. Temel bilgileri edindikten sonra küçük objeleri modelleyerek başlayabilirsin. Kaplama, ışıklandırma, render işlerini zamanla çözersin ama herşeyden önce modelleme bilmek önemli. Ortaya bir ürün koymadan birşey öğrenmek zor olur.
Benim ilk modelim
görüntüde değişiyor
sizin söylediklerinizde görüntüde değişiyor yavuz bey. arka planda 0 noktası yine sabit. script ile birşey yapmaya çalışıyorum o yüzden sordum bu soruyu. yardımlarınız için teşekkürler.
peritiko haklı
porto nun söylediği sadece görüntüde değişiyor, arka planda yine 0 noktası sabit. teşekkürler.
Absolute ve Relative Koordinatları hakkında
maxte bir objenin sıfır noktası daima sabit midir? objenin yerini değiştirdikten sonra mutlak konumunu 0 noktası haline getirebiliyor muyuz? yani bir objenin absolute koordinatı 100.100.100 olsun. obje bu konumdayken yerinin değiştirmeden koordinatları sıfırlayabiliyor muyuz? umarım açıklayıcı olmuşumdur. cevaplarınızı bekliyorum. saygılarımla..
internet
youtube`ta araba modelleme videoları var oradan bakabilirsin. ben önce cam ile kaportayı bir modellemiştim. daha sonra camı kaportadan ayırmıştım. tercih meselesi.
üzerinden git
o fotoğrafın üstüne getir modeli, vertexlerden çekerek yerleştir. o topology resminden yararlanarak asıl fotoğrafın üstünden giderek başlayacaktın modellemeye.
tavsiye
çalışmanda sadece perde ve pencere var ama 200.000 polygon olmuş. o yüzden kasıntı yaptı. 200.000 polygonla perde fabrikası yaparsın. bilgisayarın her ne kadar güçlü de olsa polygon sayılarına önem vermelisin. kolay gelsin.
hatayı bilmiyorum
"one or more objects are currently isolated" hata değildir. perde harici objeleri gizlemiştim o yüzden öyle yazıyor. diğer sorunun sebebini bilmiyorum ama şunu söyleyim. hiç bir projede kasma yapmayan bilgisayarım senin projeni açınca kasmaya başladı. hala sorunu gideremdiysen modeli baştan yap. düşünerek yap. bence animasyonda problem var. ben senin söylediğin sorunu giderdim perde hareket edince başka sorun çıkıyor. sorunu halledemediğim için üzgünüm. iyi çalışmalar.
tamam
http://s9.dosya.tc/server/84ejlc/PROJE.rar.html
perdeyi kaldırınca resim yukarı çıkıyor. animasyonu değiştirmeniz gerekiyor. attığınız videodaki hatayı gidermek içinde bir fikrim var. ayrı bir tül materyali oluşturun ve ona resim atmayın. o materyali perdenin arkasına yerleştirin. bi de öyle deneyin.
baktım
shell fonksiyonu kullandım. eğer renderda bir problem olmazsa shell fonksiyonunu silebilirsiniz. modele 4 ayrı materyal uyguladım. umarım istediğiniz sonucu elde etmişimdir. kolay gelsin.
http://s9.dosya.tc/server/4lrqnq/perde.rar.html
zor değil
en rahat 3ds max`te yaparsın. tüm parçaları tek tek modellemen gerekiyor. daha sonra autokey fonksiyonunu kullanarak parçaları gereken yerlerine yerleştirip kamera açısını ayarlaman yeterli. internetten birkaç tane 3ds max animasyon dersleri izlesen işi çözersin.
teşekkürler
turust sanırım gösterdiğin örnek bu işin en etkili yöntemi olsa gerek. bump map ile uğraşıyordum. displace map i hiç düşünmemiştim. çok teşekkür ederim bilgi için. diğer arkadaşlara yardımlarından dolayı ayrı teşekkür ediyorum.
resimdeki ürün için yardım
http://i.hizliresim.com/PQ78v5.jpg
resimde görmüş olduğunuz araba farını modelledim. ancak camındaki çizgileri nasıl yapacağımı bilemiyorum. iyi bir sonuç için nasıl bir yöntem ve nasıl bir material kullanmalıyım. yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.
detay
daha detaylı açıklayabilir misiniz? yada bir screenshot da açıklayıcı olabilir.
vray
eğer varsayılan render motoru vray ise onu değiştir. mental ray yap öyle dene.
kemik sistemi
izlediğim bir takım profesyonel çalışmaların kemik sistemi ile yapıldğını gördüm ilgimi çekti. kemik sistemi ile yüz mimikleri oluşturmak etkili gibi görünüyor. ilginiz için teşekkürler.
seke cevap
morpher modifieri kullanımı kolay olduğu için güzel sonuçlar elde edilebiliyor ancak kemik sistemi ile çalışanlarında yüz tanıma sistemi ile kendi yüz mimiklerini modele aktarabildiklerini gördüm. bunu morpher için de söyleyebilirmiyiz?
yüz mimikleri hakkında tavsiye
bir insan karakteri oluşturdum. kısa bir animasyon oluşturağım. araştırmalarım sonucu 3 farklı modifier olduğunu gördüm. Birisi Morpher modifieri ile mimikleri ayrı ayrı oluşturup bir modelde toplamak diğeri yüze kemik oluşturup Skin modifieri veya physique modifieri ile kemikleri modele tanıtmak. sanırım physique modifieri doğru bir tercih olabilir. bu konu hakkında tavsiyelerinizi nelerdir arkadaşlar?