muratmor Son Forum Mesajları
Herhangi bir eklenti kullanmadan
Herhangi bir eklenti kullanmadan sorunu çözdüm.
İleride bu sorunu yaşayan arkadaşlar bu yöntemle sorunu halledebilirler.
Araziyi aynı şekilde terrain ile modelledim.
Daha sonra yüzeyleri bozuk arazinin üzerine, modelden biraz daha büyük bir plane çizin, araziniz tek yönlü yükseliyorsa yönünü ayarlayın ve plane segmentini ayarlayın. Ben (100-150) yaptım arazi şeklime göre modele göre ayarlanmalı.
Daha sonra plane modelinizden biraz yukarı kaldırın ve compound objects->comform uygulayıp arazine uygulayın.
Daha sonra planede kalan gereksiz yüzeyleri kaldırın. Kenarlarda kalan kare kare yüzeyleri relax ile halledip sonrasında uygulamak isterseniz turbosmooth uygulayabilirsiniz.
Demirhan bey yardımınız için
Demirhan bey yardımınız için teşekkür ederim ancak civil 3d ile ilgili bilgiye sahip değilim.
Populate-terrain calışma prensibi sorunumu çözecek gibi duruyor fakat attığınız sitedeki indirme linki kırık programı indiremedim, 2015 3dsmax sürümü için de destekli bulamadım
arazi modelleme terrain sorunu
Öncelikle merhaba arkadaşlar,
Arazi modellemede problem yaşıyorum.
Kapalı line ile izohipsleri çiziyorum, yükseklikleri ayarladıktan sonra terrain komutuyla araziyi oluşturmaya çalışıyorum fakat arazide istemediğim yüzeyler fazlasıyla birbiri içine geçmiş segmentler oluşuyor.
Terraini yaptıktan sonra belki turbo veya mesh smooth ile çözebilirmiyim diye düşündüm ama herhangi bir fayda sağlamadı.
Şuan için sorun ile ilgili görsel paylaşamıyorum fakat akşam yükleyeceğim.
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Beyaz lekeler ve Aydınlanma sorunu
https://i.hizliresim.com/o6L6mo.jpg
https://i.hizliresim.com/lbobDl.jpg
Merhaba arkadaşlar,
Resimde gördüğünüz gibi beyaz malzeme kullandığım yerlerde aydınlanma problemi yaşıyorum.
Mekanın üc cephesi kör gerektiğinden fazla ışık kullandım ama sorunu bir türlü çözemiyorum.
Işık değerleri 40-60 arasında ve subdivsleri 20 (vraylight plane ve sphere mevcut)
Malzeme bilgileri
Beyaz değerleri 235`te
Ref. Glossiness 0.85
Blinn
Render Ayarları
İrradiance mediumda Subdivsleri 20 80
Light cache 1500 subdivs
Global Dmc ayarları
Subdivs 2
Min samples 32
Adaptive amount 0,5
Noise threshold 0,005
ve Adaptive subdivision kullanınca render sürem cok uzadığı için adaptive kullandım değerleri 2-8
Yardımcı olabilirseniz sevinirim, şimdiden teşekkürler.
Ne kadar fiyat vermeliyim?
Merhaba arkadaşlar, elime herbiri 8 kat, 3 bloktan oluşan dış mekan modelleme işi geldi fakat piyasada yeni olduğum için fiyatlandırma hakkında bir bilgim yok, yardımcı olursanız sevinirim.
İşlemci Konusuna şöyle bir
İşlemci Konusuna şöyle bir çözüm getirdim.
★ AMD Ryzen ™ 7 1800X 3.6GHz (Turbo 4.0GHz) 20MB Cache AM4 İşlemci BOX (Soğutucusuz) 2129.90 TL
Asrock Fatal1ty X370 Gaming K4 Ryzen AM4 Socket, 2933+ MHz (OC), DDR4, Quad SLI / CrossfireX, m2 SSD, USB 3.1, RGB LED, ATX Oyuncu Anakart 780.22 TL
Dark Freezer X120,LGA 775/115X/1366/2011/2066, AMD AM2/AM3/AM4/FM1/FM2,20mm 4pin PWM Fanlı, 4x Isı Borusu, Direkt Kontak AMD ve Intel Uyumlu İşlemci Soğutucu (DKCCX120) 130.04 TL
TOPLAM 3,040.16 TL
İNDİRİM ( %13 ) - 354.24 TL
ALIŞ FİYATINIZ 2,685.92 TL
İşlemci ve anakartı değişip bu üçlü seti alıp, ssd`yi almayacağım. Elimdeki sunum için kullanacağım bilgisayarda Samsung 850 Pro 512 GB ssd mevcut onu aparatla beraber masaüstüne takmayı düşünüyorum.
İlk sistemde İşlemci + Anakart + ssd =2160 tl tutuyordu.
İkinci sistemde ssd almayıp mevcut ssdyi kullandığımda 2685`e kapatmış oluyorum.
Sizce nasıl olur görüşleriniz benim için önemli :)
3ds Max Modelleme ve Render için kurduğum sistem yorumlarınız?
İşlemci
1 x ★ AMD Ryzen ™ 7 1700 3.0GHz (Turbo 3.7GHz) 20MB Cache AM4 İşlemci - (Wraith Spire 95W İşlemci Soğutuculu)1.231,20 TL + KDV
Anakart
1 x Asus Prime B350-PLUS AMD B350, Ryzen AM4 Socket 3200Mhz OC. HDMI, DVI, VGA DDR4, USB 3.1, ATX Anakart410,40 TL + KDV
Bellek
1 x Corsair DDR4 16GB(2x8GB) Vengeance 3200MHz Ram Bellek (CMK16GX4M2B3200C16R)805,75 TL + KDV
Ekran Kartı
1 x Asus GTX1070 8GB 256Bit GDDR5 Expedition Ekran Kartı (EX-GTX1070-O8G)1.744,20 TL + KDV
HDD
1 x Seagate Barracuda 2TB 3.5" 7200RPM 64MB Cache Sata 3 Masaüstü Disk (ST2000DM006)297,16 TL + KDV
SSD
1 x Samsung 960 EVO 250GB 3200-1500MB/s M.2 PCI-E NWMe 3.0 SSD (MZ-V6E250BW)519,23 TL + KDV
Kasa
1 x ★ Dark Spartan 5 Fanlı Akrilik Yan Panel ATX Oyuncu Kasası (DKCHSPARTAN)262,20 TL + KDV
Güç Kaynağı
1 x High Power 600W 80+ Bronze Element Bronze II Güç Kaynağı (HPG-600BR-H12S)216,60 TL + KDV
Toplam 6475 TL.
Sistem tam olarak budur arkadaşlar işlemciyi biraz daha yükseltebilirim işlemci tavsiyelerinize göre.
Artı ve eksileriyle tam olarak bir liste çıkarmaya çalışıyorum yardımcı olursanız sevinirim.
Cam Materyal Hdr Yansıma Sorunu
Öncelikle Merhaba,
Vray HDRİ ile gökyüzü atadığımda kücük sahnelerde örneğin sadece bir otomobil modeli gökyüzü yansımalarını camın üzerinde gayet güzel yakalayabiliyorum ve cam içini göstermiyor.
Fakat büyük sahnede (karma yapı) aynı ayarları uyguladığımda içini modellediğim rezidans modelinin içinin görünmemesini istiyorum aynı şekilde hdr ve ayarları uygulamama rağmen camda yansımalar oluşmuyor ve direkt olarak içini gösteriyor.
Bu problemi nasıl çözebilirim?
Hazırladığım Cam Malzeme
Diffuse: Siyah
Frestel Reflections: 1,6 ve 3,0`da denedim
Reflection glosssines: 0,95
Reflection ve refract (255) beyazda
Reflection ve refract subdivsleri 12, max depthler 10 da (her ikisinde de)
Render Ayarlarında
İllumination açık
GI Irradiance map ve light cache
Enviromentte Vray Hdri atanmış
Vray Enviromentte ise GI ve reflectiona yine Hdri atanmış durumda
Ayarlar bundan ibaret yaprdımcı olabilirseniz sevinirim, ilginiz için şimdiden teşekkürler.