molotow Son Forum Mesajları

    Şu anki projede bunu

    molotowSerkan Tan

    Bend ile ilgili bu tarz bir yaklaşımla çalışmadım ama bildiğim ve kesin sonuç verecek çözümüm var.

    Bu projedeki perdeyi PATH DEFORM modifieri ile yeniden yapın. Kaplama olarak da gerçekte ürettiğiniz kumaş gibi düşünürek kumaşın alt tarafı beyaz olacak şekilde yeni bir texture map üreterek diffuse a atayın.

    https://s18.postimg.org/r0kbd1p49/yard_m.jpg

    2016-10-04 13:51:19

    bahsettiğiniz korkuluklardan kumaşın nasıl

    molotowSerkan Tan

    bahsettiğiniz korkuluklardan kumaşın nasıl geçtiğini yada parça parça bağlandığını gözümde tam canlandıramadım fakat,

    eğer kumaş tek parça ise birbirini tekrar eden en küçük kısmını bulup CLOTH modifieri ile o kısmı elde etmeniz lazım. Gerisini kopyalayarak bütün bir görüntü elde edersiniz.

    Cloth modifiyeri ile çalışırken olabildiğince yüksek poligonlu bir plane ile çalışın, kumaşın kumaşı o kadar gerçekçi kıvrılır ve görünür.

    Yada eğer çoğunlukla düz olan kumaşı sadece rüzgarda hafif dalgalanmış, salınmış bir görüntü elde etmek istiyorsan kumaşın en kaba kıvrılan yerlerini el ile düzenle ve turbosmoth yada meshsmooth uygula, sonrasında üzerine

    1) poligon sayısını artırıp (tesselate yada farkı bir yöntem ile) noise modifieri ekleyebilirsin.

    Yada;

    2)Dİsplace yada vray displace uygulayarak map olarak noise verecek bir map ile kırışıklık yaratabilirsin.

    Yada;

    3)Poligon sayım sabit kalsın diyorsan bump kanalına ve shader mapi olarak yine noise verecek bir map atayabilirsin.

    2016-10-04 12:03:35

    plane üzerinde yuvarlak delik açmak

    molotowSerkan Tan

    Arkadaşlar foruma uzun süredir bir şey yazmıyordum, ilk kayıt olduğum zamanlarda hep soru sorarak faydalandım, saolsun diğer forum üyeleri olabildiğince yardımcı oldular.

    Bu sefer soru değil ders niteliğinde bir bilgiyi eklemek istedim. Bilenler mutlaka vardır ama bilmeyenler için güzel bir paylaşım olacak.

    Bildiğiniz gibi bir obje üzerinde yada plane üzerinde tam yuvarlak bir delik açmak yada extrude için yuvarlak bir alan oluşturmak için standart komut olarak sadece boolean var ve boolean ileriki işlemler için her zaman sorunsuz sonuç veren bir yöntem değil.

    Manuel yöntem olarak kullanılabilecek bir kaç yöntemi bu videoda görebileceksiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=KYoYpohzKdM&list=PLT6BGjVsTWAfGsXl1XgmpP4ckBtltSkDs&index=5

    Ayrıca mükemmel basit şekilde yuvarlak açmak için kullanabileceğiniz bir scripti paylaşıyorum.

    http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/loop-regularizer

    scripte bir klavye kısayolu atayabilir yada menüye butonunu sürükleyerek buton olarak kullanabilirsiniz.Script nasıl yüklenir videosu da burada.

    https://www.youtube.com/watch?v=FZ-SR0C0-tc

    Umarım faydalı olur.

    2016-10-03 08:38:31

    Ekteki videoyu bir incelersen

    molotowSerkan Tan

    Ekteki videoyu bir incelersen orada texture almak için kullandığı yazılım direk senin işini görecektir. Çözünürlük bakımından tatmin edici olur mu bilmiyorum.

    Evdeki bilgisayarımda bununla ilgili bir iki not almıştım ama şu an iş yerindeyim, hatırlarsam ayrıntılarını da atarım.

    https://www.youtube.com/watch?v=k2mCCZvlLjs

    2015-03-18 14:48:19

    Teşekürler eren, tekrardan unwrap

    molotowSerkan Tan

    Teşekürler eren, tekrardan unwrap uygulayıp atmak gerekiyor sanırım.Eğer max şeklinde kaydetseydi senin dediğini uygulardım.

    2014-08-25 13:43:30

    Model gözüküyor,sıkıntı yok ama

    molotowSerkan Tan

    Model gözüküyor,sıkıntı yok ama kaplamaları gözükmüyor.
    Elimdeki dosya .3ds formatında.

    Eren,asset trackingi açıyorum ama listede sadece untitled scene var.Kaplama dosyaları gözükmüyor yada nasıl göstereyim?

    2014-08-25 10:59:56

    Hazır modelleri kaplamasıyla birlikte import yapmak

    molotowSerkan Tan

    Arkadaşlar internetten edindiğimiz hazır modelleri kaplamasıyla birlikte import etmek için ne yapmalıyım.



    Örneğin indirdiğim model bir zip dosyası içerisinde ve içinde .3ds dosyası,kaplama dosyaları tif şeklinde ve gsm dosyası bulunuyor.Merge ile ve normal import ile denedim .3ds yi seçiyorum model açılıyor fakat kaplamaları görünmüyor.Bunu nasıl görünür yaparım?

    2014-08-25 02:53:52

    teşekkürler

    molotowSerkan Tan

    Güzel ders teşekürler paylaştığın için.Lazım olur attım kenara

    2014-08-25 02:44:03

    http://www.youtube.com/watch?v=bFEOyL9YzNw arı peteği

    molotowSerkan Tan

    http://www.youtube.com/watch?v=bFEOyL9YzNw

    arı peteği çerçevelerden kastın bu tarz bir şey olabilir mi?

    2013-08-30 01:51:26

    Erkan hocam gerçekten çok

    molotowSerkan Tan

    Erkan hocam gerçekten çok teşekkür ederim, tam istediğim buydu.İlk başta smooth u kapatmamışım ondan tam oturmuyordu.Geriye bir tek ilgili planeleri kürenin planeleriyle aynı ölçüye getirme kaldı onu da target weld vs şeklinde düzenleyebilirim.

    Seyhan arkadaşım senin yöntem Allign Camera tam istediğimi yapmıyor hizalıyor ama zemine elle oturtmam gerekiyor objeleri.Yine de cevap için teşekkürler.Ayrıca şu an konuyla alakasız olucak ama Align Orientation nerededir bulamadım.

    2013-08-26 01:25:45

    Çoklu objeyi eğik(her yöne rotate edilmiş) yüzeye oturtma.(video soru)

    molotowSerkan Tan

    Arkadaşlar videoda uzunca göstererek anlattım.Tecrübeli değilim o yüzden atladığım basit bir nokta olabilir.Önerileriniz bekliyorum.

    (video sesi biraz yüksek oldu baştan kısabilirsiniz.)
    http://www.youtube.com/watch?v=tIeYf55xEv8

    2013-08-25 17:44:45

    İzzet alşan sitesinden alıntılar.

    molotowSerkan Tan

    İzzet Alşan sitesinden alıntılar.

    http://www.izzetalsan.com/treegen-agac-olusturma-scripti/
    http://www.izzetalsan.com/3dsmax-3dykpaint-eklentisi/

    3dyk toolsda yalnızca ağaç yok,binalar da var.Çim yapmak için de farklı yöntemler de var, hair and fur, vray fur ile deneyebilirsin.

    2013-08-24 14:02:59

    Self ilimunation işini görür,glow

    molotowSerkan Tan

    Self ilimunation işini görür,glow effect diye aratabilirsin.Matertali bu şekilde yapıp bahsettiğin deliklerden çıkması etkisi için çanak gibi şeyin içine bir ışık eklemen gerekebilir.Hem bez ışıklı görünür hem deliklerden dolayı duvarlarda gölgesini görürsün.Aklıma gelen bu.

    2013-07-30 22:43:08

    Fazla yok ama bunlarda

    molotowSerkan Tan

    Fazla yok ama bunlarda benden.Özellikle aradığın bir model varsa ismini yazıp aramayı dene.

    http://customize.ru/3d_models_auto_others.html

    2013-07-28 19:14:23

    Arazi üzerine yol yerleştirmek

    molotowSerkan Tan

    Arazi üzerine yol yerleştirmek eğer gerçekteki gibi yolun viyadüklü ve yolun iki tarafının tıraşlanıp yapılan geçitler,tüneller vs kapsayacaksa o kadar da basit değil.

    İş biraz el yordamıyla çalışmaya varıyor.Şu an kafam dağınık olduğu için anlatamam ayrıntısıyla bende dört dörtlük yaptığımı söyleyemem ama bir oyun için yol döşeyeceksen yöntemlerden biri comform `u kullanmak. Gerisi uğraşına ve işçiliğine kalır.Araziyle yerleştirdiğin yol arasını cut-bridge-target weld ile el yordamıyla kaplarsın.

    2013-07-28 04:23:59

    Teşekürler Sezai arkadaşım sorun

    molotowSerkan Tan

    Teşekürler Sezai arkadaşım sorun çözüldü.

    2013-07-14 22:44:17

    Loftu da biliyorum fakat

    molotowSerkan Tan

    Loftu da biliyorum fakat derdimi anlatamadım sanırım spline değil polygonu kullanmasını istiyorum yada polygonun şeklini spline`a nasıl çeviririm onu merak ediyorum.Yol olacak spline üzerine polygonun şeklinde obje oluşturacak.Bilmem anlatabildim mi.Eklediğim resimde görünüyor.

    2013-07-14 22:43:27

    Sweep ve bevel profilo alternatifi varmı

    molotowSerkan Tan

    Arkadaşlar cevabı çok basit de olabilir fakat bir yerde tıkandım bir soru soracağım.
    Bevel profilo ve sweep ile iki spline kullanarak birini diğerine yol yaparak 3d obje elde ediyoruz biliyorsunuz.
    Benim sorum bir polygon yüzeyini ve yol olacak spline`ı kullanarak 3d obje nasıl elde ederim.
    Yada bir alternatif olarak, elimdeki polygon yüzeyinin dış kenarlarını nasıl spline`a çeviririm bevel profilo yada sweep uygulayabilmek için.
    Şimdiden teşekürler.

    http://k1307.hizliresim.com/1c/g/q8yl4.jpg

    2013-07-14 20:12:25

    saol

    molotowSerkan Tan

    bendede ara ara olan bir sorundu.teşekürler

    2013-07-09 00:28:13

    Bulduysan bir şeyler paylaşabilirsin.

    molotowSerkan Tan

    Bende 3dsmaxta buna benzer bir şey düşündüğüm için başlığına denk geldim.Bulduysan bir şeyler paylaşabilirsin.

    Benim bildiğim After Effects`te Trapcode`ın particular efekti eklentisiyle buna benzer bir şey yapabilirsin.Hatta bir tek su olarak değil, atıyorum diş macunu gibi bi kıvamda jel yada ip gibi bir malzeme bile oynatabilirsin.Komik bir örnek oldu ama. :)

    Efektlerden audio için audio-high-low** gibi bir efekti müzik dosyana uyguluyorsun.İsmini hatırlamıyorum programı açarsam bakarım.

    Bir müziğin high(bass),low(tiz) yada orta değerlerinden keyframe oluşturarak yapabiliyorsun.Particular bu keylere entegre çalışıyor zaten bilirsin ama yinede yazdım.

    2013-05-27 13:51:37

    :)

    molotowSerkan Tan

    Timelinedan ayarlamamıştım baştan,yoksa biliyorum ordan ayarlandığını fakat çıktı dosyasında fps ayarı var ve işe yaramıyor.Yada ikisi etkileşimli olmuyor da diyebiliriz,kafama takılan buydu bunu aktif inaktif etmenin bir yolu varmı diye sordum.
    İyi çalışmalar sana da.

    2013-04-29 15:31:10

    Murat Sonuç olarak

    molotowSerkan Tan

    Murat;

    Sonuç olarak max, timeline ayarını baz alıyor her ne kadar output file seçeneklerinde fps ayarı var olsa da.Ben acaba bende mi bir sorun var diye sormuştum soruyu.Jpeg çıktısı alıp başka bir programda birleştirmek de bir alternatif tabiyki ben direk maxda bitirmek istedim işi.Cevabın için teşekkürler.

    Ergin;

    Sorduğum soru başka bir sorunla alakalı ama sanırım okumadın.
    Frames per second (saniyedeki frame sayısı) ile key frame every **(anahtar kare her bilmemkaç karede bir) farkını biliyorum, isimlerinden de anlaşılacağı gibi.

    Bir de mesele, saniyede 10 frame (kare) yanlış olacaktır değil, ben denemek amaçlı 10frame*10sn=100frame denemesini yapmak için verdim değeri ama başka bir şey içinde kullanılabilir.Bunun bir kısıtlaması yok tabiyki video tekler gibi görüntü olubilir ama dediğim gibi isteğe bağlı bir şey.Örneğin stop motion tarzı bir görüntü almak istiyor da olabilirim.

    2013-04-29 13:00:22

    Teşekürler

    molotowSerkan Tan

    Hocam tam hakim olmadığım için net bir şey söyleyemiyorum sana ama bendeki max2010 ve quicktime çıktı dosyası kısmında ayarlarıyla birlikte kullanılabilir halde.Ayrıca saniyedeki frame sayısı avi dosyası için de settings`inden ayarlanabiliyor ama işe yaramıyor.Bendeki quicktime`ın versiyonundan yada bilgisayarımda yüklü diğer kodec programları ile ilgili de olabilir.

    Bir de madem fps ayarı 3ds max tarafından sabitleniyor,yani bu bahsettiğin yerden,neden çıktı dosyasında sıkıştırma seçeneklerinde tekrar fps seçebiliyoruz onu anlamış değilim.Acaba bunu direk o seçeneğe göre ayarlamanın yolu yok mudur.



    2013-04-29 02:30:45

    En başta unwrap editing

    molotowSerkan Tan

    En başta unwrap editing de mapping menüsünden yüzeyleri açmakla başlayabilirsin. Kaplamaya uygun malzeme oluşturmak photoshopla ilgili tabi o kısmı es geçiyorum.

    Bende yeni öğreniyorum hala tam çözebilmiş değilim ama deneme yanılma çözmeye çalışıyorum.

    Bu ders`te obje üzerinden kenarlarını seçerek belirlediğin yüzeyleri ayırma ile ilgili güzel bir ders.İngilizcenin yetersiz olduğu yerlerde altyazıları aç ve türkçeye çevirebilirsin.Google`ın türkçe çevirisi iyi değil ama idare eder zaten videodan anlarsın.

    http://www.youtube.com/watch?v=oYW0y8y2hk0&list=PL97BBB1A9955A9DD1&index=1

    2013-04-29 01:52:56

    Hocam 3ds max içinden

    molotowSerkan Tan

    Hocam 3ds max içinden çıktı dosyası seçerken dosya şekli quicktime movie seçiyorum sonra settingsinden sıkıştırma şeklini soruyor.Dediğin gibi sanırım aktif olmuyor.Kafasına göre sabit bir saniyede frame sayısı veriyor.

    işin ilginç yanı avi olarak kaydetmek istediğimde de aynı problem var.
    Saniyedeki frame sayısını 10 yapıyorum 100 framelik çalışma yine 10 sn değil 3 sn`lik video oluyor.

    2013-04-29 01:43:09

    Saniyedeki Frame Sayısı Problemi

    molotowSerkan Tan

    Arkadaşlar sahnemde 100 frame var.Bir animasyon renderı için çıktı dosyası olarak Quiktime Movie dosyası sıkıştırma olarak H.264 seçtim,

    Saniyedeki frame sayısını 10 frame ayarlamama rağmen 100 framelik sahnemi 3 saniyelik video yapıyor. 10*10=100 video`mun 10 saniyelik video olması lazım. Bu sorun neyden kaynaklanır.

    2013-04-29 00:31:06

    Örnek video`nun hangi programla ile yapılabildiğini merak ediyorum.

    molotowSerkan Tan

    Merhaba arkadaşlar.Merak ettiğim bir konu var ve bilgileriniz ışığında size soruyorum.Attığım örnek çalışmayı çizimlerini photoshop yada benzeri bir çizim programıyla yapıp sadece 3dsmax ile yapmak mümkünmüdür,

    yoksa 3 boyut modelleme isteyen sahneleri 3dsmax`te animasyon renderı alıp, bu renderlar arası iki boyut haraketli sahneleri After Effects ile tamamlamak mümkün müdür?

    Açıkçası bu videoyu Photoshop+3dsmax+After Effects 3`lüsü ile tam olarak bitirmek mümkünmüdür.Eğer daha başka bir program öneriniz varsa yazarsanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

    https://vimeo.com/4623964#

    2013-03-16 23:06:03

    Bahsettiğin şey buna benzer

    molotowSerkan Tan

    Bahsettiğin şey buna benzer ve gerçekçi kısımların kenarları siyah kontur şeklide olacak şekilde ise vray toon kullandıktan sonra photoshopta üst üste layerlar açıp opacity değerleri değiştirerek ve yer yer el yordamıyla göze batmayacak şekilde geçişli silerek,düzenleyerek yapabilirsin. Doğrudan bunu elde edebileceğin basit bir yöntem bilmiyorum.

    http://www.hyundai.com/wcm/idc/groups/sgvehiclecontent/@tr/documents/sitecontent/mdaw/mdyw/~edisp/i30bej.jpg


    https://www.youtube.com/watch?v=ujpE861HfVM

    2015-07-10 10:35:25

    Hayır yapmıyor.Polygona gelince dot

    molotowSerkan Tan

    Hayır yapmıyor.Polygona gelince dot kısmı inaktif oluyor.Edgeleri seçip ctrl basılıyken poly`e geçiş yapıp seçebilmek tek yol fakat baklava dilimi örneğinde edgeleri düşün poly`e geçince bütün aralıkları seçili yapıyor normal olarak.

    Scripti yükledim fakat o`da dot ringin yaptığının aynısını kademeli olarak yapıyor.Tek farkı o.

    2013-02-20 22:00:16

    molotowSerkan Tan


    Olayın ismi dot ring en az iki edge seçersek aralarında kalan edge sayısını tekrar ediyor.Konu açtım sorunun cevabını yazalım da,bakanlara ayıp olmasın. :)

    Mehmet Bey`in verdiği script`de polygon seçimi olayı da var.Çok işime yarayacak.Teşekkürler

    2013-02-20 20:59:47