modena Son Forum Mesajları
Önce kullandığınız plug-in`in başka
Önce kullandığınız plug-in`in başka bir .exe olarak mı kullanıldığını kontrol edin.Eğer öyleyse görev yöneticisinden plug-in`i bulun,sağ tıklayıp; Öncelik Ata`dan yükseği,daha sonra Benzeşmeyi Ayarla`dan çekirdek sayısını belirleyin.Belki işe yarar.Olmazsa Hyper-Threading`i kapatın.
Objende See Through seçili.Onu
Objende See Through seçili.Onu kaldırırsan sorun kalmaz.
Rasgele bir map attım görünüyor bende.
http://d1204.hizliresim.com/w/f/4dqbm.jpg
Manage Layers da Objenin
Manage Layers da Objenin freeze olup olmadığını kontrol et.
Color Map Saçmalaması
Zbrush`da editlediğim objeyi Max`e atınca Color Map saçma sapan şekil alıyor.Aşağıda yaptığım her uygulamayı resimlerle gösterdim.Nerede hatam olduğunu söylerseniz sevinirim.
1) Resimde görüldüğü gibi hazır polygroup olduğu için demoyu ele aldım.
http://img282.imagevenue.com/img.php?image=154832312_1_122_222lo.jpg
2) Daha sonra aşağıdaki gibi yüzeyde ufak değişiklik yaptım ve color map belli olsun diye gelişi güzel polypaint uyguladım.
http://img200.imagevenue.com/img.php?image=154838193_2_122_260lo.jpg
3)Daha sonra UV Master`dan Work on Clone`a basıp kopya obje üzerinde deneme yaptım.Simetri sekmesini kaldırıp Polygroups sekmesini aktif edip Unwrap dedim.Daha sonra Flatten diyince resimdeki görüntü ortaya çıktı.
http://img129.imagevenue.com/img.php?image=154848578_3_122_625lo.jpg
4)Resimdeki gibi New From Polypaint`den yeni texture oluşturdum.
http://img145.imagevenue.com/img.php?image=154855372_4_122_243lo.jpg
5)Hiçbir ayarı değiştirmeden Export ettim.
http://img107.imagevenue.com/img.php?image=154863148_5_122_391lo.jpg
6)Divide`ı 5`den 4`e indirip Normal Map oluşturdum.Color Map`deki gibi hiçbir ayarı değiştirmeden Export ettim.
http://img7.imagevenue.com/img.php?image=154871734_6_122_446lo.jpg
7)Daha sonra Divide`ı 4`den tekrar 5`e çektim ve değişiklik yapmadan objeyi Export ettim.Masaüstünde şöyle 3 dosya oluştu.
http://img204.imagevenue.com/img.php?image=154888754_9_122_439lo.jpg
8)Max`e geçip sadece .obj`i seçip import ettim.İmport ederken gelen pencerede hiçbir ayarı değiştirmedim.
http://img245.imagevenue.com/img.php?image=154878846_7_122_386lo.jpg
9) Ve görüldüğü gibi Colormap sapıtmış durumda gözüküyor.
http://img255.imagevenue.com/img.php?image=341548866_8_122_349lo.jpg
Import ettiğimde normalde Diffuse Color yerinde masaüstüne oluşan DemoSoldier_2.bmp vardı.Fakat yine resimdeki gibi saçmalamış durumdaydı.
Not: Yukarıda yazmayı unutmuşum UV yaparken kopya üzerinde çalışma bittikten sonra COPY UV`s diyip asıl Mesh`e geçince Paste etmiştim.
Not2:Kusura bakmayın resimler önizleme olarak gelmemiş.Çünkü konu açarken image falan hiçbirşey yok.