mephistojr Son Forum Mesajları
Hocam siz harika bir
Hocam siz harika bir insansınız. İnanın araya araya canım çıktı nereye sorsam sonuç alamadım. Tam olarak istediğim şeye Blender`a kıyasla çok çok daha basit bi şekilde ulaştım. Teşekkür ediyorum.
Düz Yüzeyde Göz Rigleme (Çözüldü)
Merhabalar,
Anime çizim tarzına yönelik bir animasyon projem var ve bu işe başlamadan önce ihtiyacım olacak detayları şimdiden halletmek istiyorum. Takıldığım nokta ise şu; gözleri küre şeklinde yapmak yerine deforme edilmiş bir plane ile yapıyorum. 3Ds Max`den önce Blender kullanmıştım ve blenderda birkaç ayarla objeyi degil de texture dosyasını hareket ettirerek göz hareketlerini saglıyordum. Küre kullanmamamın nedenine gelirsek, birincisi karakter çizimleri küre şeklindeki bir göze uygun degiller, ikincisi ve en önemlisi anime tarzı animasyonlarda göz bebeklerinin boyutu sıkça değişir, yani saga sola bakmak dışında göz bebeklerinin boyutlarıyla da oynamam gerekiyor ve bunu sadece lookat ayarıyla başaramıyorum. Daha açıklayıcı olması için, blenderda yaptıgım modeli ve bu yöntemi nasıl ogrendigimi gösteren linki de buraya bırakıyorum. Videoyu yapan kişinin Maya için de aynı sonuca ulaştıgı yöntem videosu da var belki bunlar yardımcı olabilir.
Aynı yöntem olmak zorunda değil, istedigim sonuca ulaşmama yardım olacak farklı önerilerinizi de duymak isterim. Şimdiden teşekkür ediyorum.
Benim karakterim: https://www.youtube.com/watch?v=8apnm-bHW3g
Blender`daki yöntemi: https://www.youtube.com/watch?v=cCY99_HqVHI&t=309s
Maya versiyonu: https://www.youtube.com/watch?v=At0NYut-9LQ&t=0s