kurtcobain Son Forum Mesajları
Animatör olmak için belli
Animatör olmak için belli aşamalardan geçmen lazım.Junior,Senior...gibi aslında senin yeteneklerine bağlıdır mesela Junior animatörlüğü kimi 1 kimi 5 senede yapar.Ama uzman olman için senin 10-12 seneye ihtiyacın var.Ondan önce de animatör olabilirsin ama mesleği tam olarak icra edebilmek için bayağı bir zamana ihtiyacın var.
@setavu açıkça ben söyleyeyim
@setavu açıkça ben söyleyeyim daha filme gitmedim ama trailerlarında bile Fatih`in oyunculuğunu beğenmedim.Tarih`i film çekmek inanılmaz derecede risk alıyorum demektir.En ufak bir ayrıntıyı işlemelisin.Bu bile çok zor bir şey.Ben açıkçası alternatif bir evrende film çekerek tarihçilerin tepkilerini toplamazdım.Hem belki daha iyi olurdu.
Aslında yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.Asıl
Aslında yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.Asıl program beyniniz programlar sadece size kolaylık sağlayan araçlardır.Max`i yamana atmadım ben atsaydım Pantural`i aşağılamış olurduk.Ben şöyle demek istedim Max animasyon olarak hantal (bunu kabul edin lütfen gerçekten öyle)Maya da modelleme olarak hantal
ama Maya animasyonda inanılmaz derecede hızlı.Yani Mayayla animasyon işiniz daha çabuk olur.(Lütfen yine yanlış anlamayın:))
İlk önce şöyle söylemek
İlk önce şöyle söylemek isterim.Eğer karakter animatörü olmak istiyorsan Maya`yı kullanmanı öneririm.3DS Max model ve rig açısından kısır olduğu için senin öğrenme süreni uzatır.Maya binlerce model var ama Max`te 3 yada 4 tane rig ancak var.Onlarda doğru düzgün rig değil.Bana kalırsa (ki kızacaksın eminim:))Max`i sadece modelleme ve render için kullan.Maya`yı da animasyon için kullan.Neyse fazla uzatmadan sorunu cevaplıyım.Bence Mentor hariç kurslar pek de yararlı değil.Eğer kendin öğrenirsen daha iyi olur senin için.Yok ben kendim öğrenemem diyorsan http://www.3dakademi.com/ bu siteyi ziyaret etmeni tavsiye ederim.
İyi çalışmalar.
Viewport 2.0 videosunu izlediğimde
Viewport 2.0 videosunu izlediğimde resmen dumur oldum.Işığı koyunca tıpkı render ekranındaki gibi görünüyor ve hiçbir fps düşüklüğü yaşanmıyor.Bence en büyük yeniliği bu.
Ve ayrıca mod yapma
Ve ayrıca mod yapma kafası diye bir şey yok.Profesyonel oyunculuğun temel taşı mod yapmak.Blizzard fimasını biliyorsan eğer oraya kaç kişi mod yaparak girdi.Haberin bile yok.Sen bana diyorsun ki temelsiz bir binayı ayakta tutarım ben.Bende sana diyorum ki o binaya tekme atsam bile yıkılır.Bak aramızdaki tecrübe farkını görebiliyor musun?
Mehmet senin tecrübenle benim
Mehmet senin tecrübenle benim tecrübem arasında dağlar kadar fark olduğunu "mod yapımını" aşağılarken anladım.Fakat yine de bir çare anlatmaya çalıştım ama artık savunma yapmak istemiyorum.Çünkü boşuna kürek çekiyorum.Sen asla yürümeden koşamazsın bunu anla en azından.
Sen bu mantıkla bir
Sen bu mantıkla bir yere gelemezsin.Ancak forumlarda dalga konusu olursun.Ayrıca editçilik kısmını da sen belirlersin.Öyle güzel bir mod yaparsın ki yapımcılar bile utanır...Biz nasıl daha iyisini yapamadık diye.Öyle bir mod yaparsın ki ondan bile para kazanırsın.Bu senin elinde ama sıfırdan bir oyun yapmak risk demek.Hem para açısından hem sektör açısından.Bir bakarsın oyun dünyasında bomba etkisi yaparsın,bir bakarsın seni yerden yere vururlar.Modlarda bu risk yok denecek kadar az.Kötüyse unutulursun iyiyse göklere bile çıkarılırsın.
Ergin oyunu indirdim ve
Ergin oyunu indirdim ve oynadım.Sonra düşündüm ve karar verdim bunu yazmaya.
9 yaşımdan beri oyun sektörünün içerisindeyim.Programcı,grafiker gibi yüce makamlarda değil ama bir eleştirmen olarak uzun zamandır oyunlarla içli dışlıyım.Ve bu yaşıma kadar edindiğim tecrübeye dayanarak söylüyorum ki bir anda hemen oyun yaparsan kamyon çarpmışa dönersin.Özellikle sizin gibi kırılgan ve acemi gençler için oyun yapmak cesaret işi.Bir programcı-modeler-animatör gibi yeteneklerini oyunlarda göstermek istiyorsan öncelikle mod yapmalısın.Çünkü mod yapmak oyunu yapmakla eş anlamlı.Sadece tek fark hazır kaynak kodları üzerinde oynama yapıyorsun.Eğer sen dersen ki"Ben hazırcı olmak istemiyorum" o zaman yanlış düşünmüş olursun.Çünkü kaynak kodlarını da değiştirirken aynı yoldan geçiyorsun.Aynı sıkıntıları çekiyorsun.Gel sen benim tavsiyemi dinle ve mod yapımından başla.Gerçekten sen mod yaparken ki edindiğin tecrübeleri oyun yaparken elde edemzsin.Çünkü çalışan bir makinayı inceliyorsun ve daha da güzelleştirmeye çalışıyorsun ve eğer hata yaparsan çalışan modelden referans alıp tecrübe kazanıyorsun.Umarım anlatabilmişimdir.Bu tecrübeleri 0 dan yaparak çok zor edinirsin.Ama eğer sen ısrarla "herşeyi ben yapıcam " mantığında gitmek istiyorsan UDK yada Unity kullan.
İyi ama ben sordum
İyi ama ben sordum cevap bile alamadım.Buraya tekrar yazıyım bari.
1-Maya dosyalarını başaka bir dosyanın üzereni kaydetmeye çalışıyorum kayıt edilemedi gibi bir yazı geliyor.(A dosyanı B dosyasına kayıt edemiyorum.)
2-Graph Editörde iken tangentsleri aşağı yukarı hareket ettirebiliyorum ama sağa sola hareket ettiremiyorum.
Ve son olarak Maya çok az kullanılmıyor.Kullanma derecesine göre Max,Maya gelir.Hatta Maya Türkiyede bile çok fazla kullanılıyor.
Ya iyi program diye
Ya iyi program diye bir şey yoktur.İyi kullanıcı vardır.Şunu bir aklınıza soksanız.Her şey hallolur.Maxi kullanan arkadaş Maxle devam et Mayayı kullanan arkadaş Mayaya devam et.Programlar kötü değil siz kötü bir kullanıcısınız.Max Mayadan Maya Maxden üstün değiiiiiiiilll.
Kayıt Edemiyorum
Arkadaşlar mayada kayıtlı dosyanın üstüne kayıt yapamıyorum.Kayıt yapılamadı diyor.Ne yapmam lazım.Ancak başka bir dosya adı yapıp kayıt etmem lazım.Şimdiden teşekkürler.