kenanelmas Son Forum Mesajları
ilk sorduğum soruya, ben hala gülerim
hepimiz bu yollardan geçtik yardım edeceğimiz bir husus varsa ben dahil bütün arkadaşlar elimizden geleni yapacağına emin ol.
senin masa üstüne ulaşma sansımız yok
senin masa üstüne ulaşma sansımız yok
insan vucudu tif uzantılı resimler
arkadaşla insan vücudu veya yüz olan modellerde tif uzantılı yüz veya vücut eklentili resimler var bunları ilk anda giydirebiliyoruz resimde deyişiklik yapıp tekrar yüklediğimizde bozulmalar oluyor bunların mantığı nedir diyelimki yüz kısmı nasıl yüze yükleniyor ve hangi modifiyer kullanıyoruz
bence bir deneyin
Daha öncede birkaç kez yazdım bu konuda farklı yorumlarada açığım,yaptığım projelerde standart ayarlar dışında render için cok uğraşmıyorum.ancak aldığım render Adobe Lightroom işliyorum ve müşteri için yeterli sonuçlar alıyorum.Adobe Lightroom gama dahil birçok hatayı tolere edilibilir sonuçlar çıkarıyor. örnek resim ekte sağtaraftaki bölüm orijinal resim ,sol kısmı ise Lightroom ile düzeltilmiş hali iki resmi ben birleştirdim.ben sonuç kısmının tatmin edici olup olmamasına bakarım bence bir deneyin
birde buraya bak
http://archive3d.net/?tag=reception tüm modelleri
ve içinde
http://archive3d.net/?a=download&id=02368d85 model işini görebilir,
buradan 3d olarakta modelleri indirebilirsin
buradan secebilirsin
https://tr.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=reception%20desk&etslf=12840&eq=reception%20desk&term_meta[]=reception%7Cautocomplete%7C&term_meta[]=desk%7Cautocomplete%7C&remove_refine=banko%7Ctyped
genc kardeşim
ben 55 yaşında öğrendiğime göre sen daha rahat ögrenirsin Adobe Lightroom
indir (crakını bile aramaya gerek yok) sitesinden öğrenci versiyonunu indir.15 tane ayarla Neler yapabileceğine sen bile inanamayacaksın .
alan derinliği
Üstat
https://www.youtube.com/watch?v=GsjQhOOr2Lo adresinde bir ders var incele istersen.
Kolay gelsin
üstat sadece bakış acısını deyiştiriyorum
Ferhat bey vray kamerayı sadece biraz yukarı kaydırıyorum olay çözülüyor, üst köşedeki kararma ortadan kalkıyor (1.resim), farklı materyellerde denedim sonuç aynı Perspektif renderdada aynı oluyor. bakış acısını deyiştirdiğimde sorun çözülüyor bende öyle yaptım .Yukarıdaki resimler render tamamlanmadan alınmıştır.
Alper bey bende sizin gibi objeden şüphelendim plane denedim, farklı kalınlarda box denedim, farklı cam materyelleri denedim sadece bakış acısını deyiştirdiğimde sorun çözülüyordu.
Cevap için Teşekkürler
resim ekte
Sayın yöneticim
konu açılırken neden resim ilave edemiyoruz
cevap için şimdiden teşekkürler
kamera acısı ve camlarda kararma
Arkadaşlar
3ds max 2014 vray 3,2 sahnedeki vray kameranın acısını az bir değiştirdiğimde camların kenarlarında kararma oluştuğunu gözlemledim.
bunu önleyecek bir yol varmı
teşekkürler
Hüseyin beyin projesi
üstat
yardımcı olmak maksatıyla cevirdim
http://www.dosyaupload.com/Ai8
ancak kendi projende bu işlemi yapabileceğini tekrar söylüyorum
kolay gelsin
üstat
Perdenin nasıl yaptığını bilmiyorum ve farklı önerilerde olabilir ama önerim
(ben yaptım)
1-perdeyi poly cevir
2-perdenin ön veya arka yüzündeki poligonları sec sil bir yüzey kalsın
3 kalan yüzeyi(ön veya arka) sec instance ile copy yap yeni yüzey oluştur
kolay gelsin
desen malzemede kulanılan alt sub materyel on off tiki yok
renderde siyah çıkması, desen malzemede kulanılan alt sub materyel on off tiki yok olması
cözümü ögrensek
cözümü öğrensek iyi olurdu
bu arada Lightroom gücünü gördüm yukarıdaki resim sizin resmin ğelişi güzel düzeltilmiş hali
gama ayarı problemi olabilirmi
gama ayarı problemi olabilirmi ?
Üstat verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim
Üstat verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim
Hocam çok değerli bilgiler verdiniz
Hocam çok değerli bilgiler verdiniz ,Allah razı olsun
Birde bir projede (tek kare renderlerda) kamera kullanıp,kullanmamakla ilgili,avantajlar,dezavantajlar hakkında yorumda bulunursanız sevinirim
saygılarımla
ek bir soru
üstat
cevap için teşekkürler
yabancı birkaç farklı projeler incelediğimde(iç mekan) film.gate 90 , focal Focal length 40 değerler kullanılmış.
bu soruya aslında neden projede bir kamera görüntüsünden render almayı tercih etmeliyiz sorusunu öncelikle sormak gerekir.mesela ben sahne ışık ayarı f number ile daha kolay yaparım diye tercih ettim.ama tercih için yeterlimidir bilemedim. aynı açı ve sahnede kamera ve perspektif görüntüsü render sürelerinine ne kadar fark eder deneyeceğim.
ama kamera renderını tercih edenler nedenlerinide yazarlarsa memnun olurum
tekrar teşekkürler
vray kamera
arkadaşlar
vray kamerada
Film Gate: Film gate, filmin milimetre cinsinden yatay ölçüsünü verir. Genellikle 35 mm. standartında kullanılır.
Focal length: Odak uzaklığını camera lensi ile dengelemeye yarar.
Zoom factor: Adından da anlaşılacağı gibi sahneye yaklaşıp uzaklaşmaya yarayan araçtır. Cameranızın konumunu değiştirmeden buradan büyük bir değer girerek sahneye yaklaşabilir küçülttükçe uzaklaşabilirsiniz.
bu bilgiler formdan alınmış bilgiler
kullanımda aralarını farkı pek farkedemedim ,tek kare renderda bunların kullanım mantığı nedir. zoom parametresiyle sahneye yaklaşıp uzaklaşıyorum,diğerleriylede aynı işlemi yapıyorum. peki kullanımındaki incelik nedir.şimdiden teşekkürler.
objeyi gruplandır,isimlendir import yap listede kontrol et
muhtemelen import yaptığın obje farklı kordinattadır,yada boyutu farklır,ben import yapacağım objeyi anlayacağım bir ad ile gruplandırıp öyle import ediyorum. listede varsa koordinat yada boyut problemi vardır
üstat anlamadım desem ayıp olurmu
cevap için teşekkürlerde ,üstat anlamadım desem ayıp olurmu
3dsmax layer birleştirme
üstatlarım
autocad den import ettiğim bir nesne layerler oluşturdu biz 3ds max da bu layerları nasıl birleştiririz.
cevap için simdiden teşekkür.
resim show material viewport mantığı
Arkadaşlar bir material indirdim diffuse, displacede,reflect resim var.bunu bir slota atadığımızda her bir map deki resimler için ayrı ayrımı Show material viewport tıklamak gerekiyor.öyle yaptığımda birisini tıkladığımda ,diğerine geri dönüp kontrol ettiğimde seçilmemmiş oluyor. nedir bu olayın mantığı
şimdiden teşekkürler
kerem bey teşekkürler ücretli
kerem bey teşekkürler
ücretli bir eklenti galiba mevcut 3ds ile bu işi cözemessem deneyeceğim ama https://www.youtube.com/user/itoosoft izlediğim video ya göre ilginç özelliklere sahip
becerememiş olabilirim
Erman bey öncelikle teşekkürler.inceleyip uyguladığım kadarıyla kesite göre hareket ediyor.bu işimi görmüyor veya ben yapamıyorum. istediğim gösterilen yol üzerine nesnenin önden gürüldüğü gibi dilimler halinde yerleştirmek .nesneyi shift ile çoğaltıp yanyan dizebiliyorum ama girinti ve çıkıntılarda bu işe yaramıyor o naktalarda nesneyi çevirmek zorunda kalıyorum.resim örnek olarak shift ile çevire cevir yaptım .herhalde basit bir yolu vardır
sweep komut gibi metotla , obje döşeme
arkadaşlar
girintili ,çıkıntılı bir oda düşünün bu adanın duvarlarına lambiri kaplayacağız, sweep komutu gibi bir yol çizip , lambir olarak hazırladığımız nesneyi gösterip döşeyebilirmiyiz ,pratik bir yol varmıdır.
şimdiden teşekkürler
kenan elmas