KediEti7 Son Forum Mesajları
iyiymiş bu ya. az
iyiymiş bu ya. az evvel kurdum.
alfa haliyle bile vray`e de mental ray`e de basıyor.
yüklü bir sahnede deniycem yarın. süre herşeydir sonuçta.
hırsızı eleştirsen nolur ki.
hırsızı eleştirsen nolur ki. adamlar malı götürüyor. yabancı forumlarda seri halde küfür ediyorlar. autodesk de biliyor bunu. ama gel gör ki kıro ama piyasa onda.
beleş proğramın yapabildiğine bakar mısınız... alay eder gibi yaa.
http://vimeo.com/57079700
ya da besbedava olan
ya da besbedava olan blender`da istediğin gibi sıvı animasyonları yapabilirsin.
3dsmax sürahiyi su ile
3dsmax sürahiyi su ile dolduramaz. yapabilemez. becerebilemez. teknolojisi yetmez böyle bir işe. hem niye istiyorsun böyle birşeyi ayıp değil mi... daha güzel ikonlar iste, hiçbir işe yaramayan tool`lar iste... napıcan sıvı dinamiğini. sel basma animasyonu mu yapıcan sanki. eğer öyleyse autodesk`in sürahiyi su doldurma proğramını satın almalısın. illa ki vardır.
şaka bir yana istediğiniz şeyi hırsız autodesk karşılayamaz. glu3d diye bir plugin var. max`in içinde çalışıyor. ya da realflow diye bir proğram var. o da max`den ayrı bir proğram. sıvıyı yapıp max`e atıyorsun. her ikisi de ücretli.
reflect`i fresnel olarak işaretlemeniz
reflect`i fresnel olarak işaretlemeniz lazım.
ne yalan söyleyim geçiriyorum
ne yalan söyleyim geçiriyorum cinnet. tek sebebi de insanları enayi yerine koymaları. yoksa bilmişlik taslama ya da birileriyle tartışma aşkımdan değil. nvidia`nın hırsızlık yapmasına sinir oluyorum.
biz elektronikçi değiliz sonuçta. olmak zorunda da değiliz, ekran kartlarının işleyiş sistemini bilmek zorunda da değiliz. zorunda olduğumuz tek şey "koskoca nvidia yalan söylemez" deyip güvenmek. ama yalan söylüyor malesef.
ben de isterdim harikalar yaratan bir kart olsun da bastıralım parayı alalım rahat edelim ama yok.
yani dediğiniz şu şekilde
yani dediğiniz şu şekilde doğru; bir fx kartıyla bir 3d kartının karşılaştırılması elbette yanlıştır. çünkü zaten quadrofx4800 bir 3d kartı değildir.
bu zaten viewport performansı.
bu zaten viewport performansı. cuda ya da rt performansı değil. özel driver`lar max 2011`den sonra kullanılmıyor. çünkü max 2012 ile gelen nitrous viewport zaten bu özel driver`ın yaptığını yapıyor.
çöpte bulursan alma. yaktığı
çöpte bulursan alma. yaktığı elektiriğe yazık.
pencerelerin hepsi aynı ise
pencerelerin hepsi aynı ise bir tanesine edit mesh ya da edit poly verip istediğin değişikliği yap ve o modifier`ı kopyala, diğer pencerelere paste et
modifier`ın üstünde sağ tıklayınca copy/paste zamazingoları çıkıyor.
900 delik proboolean ile
900 delik
proboolean ile birbirine attach edilmiş 900 cylinder
işlem 40 saniye sürdü.
herkes mutlu galiba yeni
herkes mutlu galiba yeni muhteşem özelliklerden. birşey demiyorum artık.
300`den fazla delik açmıştım
300`den fazla delik açmıştım ama tek tek inanılmaz kasar. deleceğiniz objeleri birbirine attach edip tek obje yapın tek boolean ile delin.
ne vray`de ne de
ne vray`de ne de mentalray`de bu işin çözümünü çok aradım ama bulamadım. yani sky kullandığınızda map veremiyorsunuz.
bulabildiğim tek çözüm şu:
sun ve sky`a hiç ellemiyorum,
büyük bir yarım küre gökyüzü yapıyorum,
bu küreye istediğim tekstürü opacity ve diffuse`una veriyorum.
mükemmel gökyüzü olmuyor ama en azından bulutlar falan oluyor.
normalde opacity tekstürdeki bulutsuz yerler tam beyaz, bulutlu yerler de siyaha doğru olması lazım ama sağlam ps işi lazım.
evet border behaviour kısmındaki
evet border behaviour kısmındaki affect densty yi işaretlemek yeterli oluyor genelde kenar taşmaları için.
objenizin kalınlığı yok. ışın
objenizin kalınlığı yok. ışın giriyor ama çıkamıyor. shell modifier verin düzelir.
aslında 3 snap eksenlerle
aslında 3 snap eksenlerle ilgilenmez.
2 snap perspektif ekranını
2 snap perspektif ekranını düzlem kabul eder. kameranın ön camında gezinen bi böcek gibi mesela.
2.5 ana düzlemlerde snap yapar. perspektif ekranındaysanız xy düzlemine göre davranır
3 ise her eksende çalışır.
tam da anlatamadım. bi video falan varsa bu konuda daha açıklayıcı olur
belli bir düzlemde snap
belli bir düzlemde snap için şu toolbardan xy yi açmanız gerekir eğer sorun oysa. ama sorun hiç snap yapmaması mı?
sadece tek eksende snap
sadece tek eksende snap için xy` yi de aktif etmeniz lazım
3ddesgner`ın vurgulamak istediği anatomy
3ddesgner`ın vurgulamak istediği anatomy bilgisi. çizim yapıp yapmadığı farketmez. bu bir branşlaşma meselesidir. bir noktadan sonra kimi kalemle devam eder kimi proğramla. ama hepsi ne yapacağını bilir. ressamlık el becerisi değildir. ne yapacağını bilmektir. o çizim yapmayan karakter modellemeciler kısa bir teknik süreçten sonra ressam gibi çizerler emin ol. sadece tercihlerini 3d den yana kullanmışlardır.
karakteri kaslar oluşturur. insanı oluşturan kasları biliyor musun mesela? yüz bile kaslardan oluşur. bir insanın erkek mi kadın mı olacağını bu kaslar belirler. böyle bir bilgin var mı? hangi kas nereden başlar nerede biter... en başta zaten kemik yapısı bilinmelidir.
elbette hiçbir bilgin olmadan karakter modellersin ama modellediğin her karakter yaratıktan öte geçemez. bahsettiğin kişiler de büyük ihtimalle yaratık modellemecileridir. yaratık modellemek kolaydır. ne yapsan olur. hatta hatalı yaptığın birçok şey de yaratığın karizmasını arttırır. ama söz konusu karakter modelleme ise anatomy işin %90`ıdır. yoksa arkadaşın dediği gibi modelleme kolaydır. modellemenin de işin en kolay kısmı olduğunu savunur hep :)
bilinmesi gereken birkaç tool ile modellersin herşeyi. birkaç günlük youtube eğitimi bile yeter çoğu zaman.
ben tek kamera koyup
ben tek kamera koyup her kareye ayrı bir sahneyi animasyon veriyorum. direk animasyonu render ediyorum. arada kare olmayınca plandan plana direk atlar.
standart spot`a projector map
standart spot`a projector map olarak istediğiniz textürü verebilirsiniz.
işte dediğiniz gibi olsa
işte dediğiniz gibi olsa tamam. hepimiz zaten plugin tabanlıyız max kullanıcısı olarak.
sorun bunları yaptığını iddia etmesinde. mahkemelik olmayacak kadar en uyduruk bir biçimde de yapıyor hakkatten. proğramın fiyatını da birsürü şeyi yaptığını zannederek belirliyor.
sıvı dinamiklerini yapamıyor hair
sıvı dinamiklerini yapamıyor
hair fur dinamiğini yapamıyor
nurbs modelleme yapamıyor
patlama çatlama gibi volume effectlerini yapamıyor
render dışındaki işlemlerde çekirdekleri kullanamıyor.
arc çizemiyor
line kesiştiremiyor
local işlemler allaha emanet
saymakla bitmez.
ve bu eksiklikler hayati işlemler. öyle extra özellikler değil.
umarım siz haklı olursunuz da ben haksızlık etmiş olurum. ama adım gibi eminim 2015 ile gelen tek fark, max`in yapamadığı işlemler için muhtaç olduğumuz plugin`lerin yeni versiyonunu beklemek olacak.
vray`in seksen senedir yapabildiklerini
vray`in seksen senedir yapabildiklerini mi yapabiliyormuş artık...
ya da autodesk`in uyduruk proğramlarıyla connection kuran eklenti koyup version mu çıkarmışlar...
çok az kaldı max`i tamamen terketmeye.
o dizindeki 2014 klasörünü
gösterdiği dizinde 2014 klasörüne kadar gidin ve komple silin sonra açmayı deneyin max`i. fabrika ayarlarına dönüp sıfırdan oluşturacaktır 2014 klasörünü. yine düzelmezse daha derindir sorun. sistem kurmaya kadar yolu var.