JolyJokeRz Son Forum Mesajları
Spline ile Yol Yapimi..
hocam dediginiz sekilde yapiyorum fakat yolun keskin donusunde yinede sapitiyor.. sapitmayacak sekle getirdigim de ise yol keskin viraj olmuyor..
[IMG]http://n1307.hizliresim.com/1c/w/qvltq.png[/IMG]
vertexi bezer yapip genisletiyorum böyle oluyor ama bu seferde yol pütürlü oluyor ve poligonlar esit olmadigi icin texture tam oturmuyor.
[IMG]http://n1307.hizliresim.com/1c/w/qvlvn.png[/IMG]
yardimlarinizi hala bekliyorum...
yardimlarinizi hala bekliyorum...
hocam anlamadigim nokta derslerde
hocam anlamadigim nokta derslerde herkez bu sekilde yapiyor daha sonra poligon yaptiklarinda birsey yapiyorlar bir degeri yükseltiyorlar ondan sonra yolun cizgileri cogaliyor ve yol daha pürüssüz oluyor...
bunlari nasil yapabilirim diye soruyorum zaten..
yolu eger her noktasini spline ile cizmeye ugrasirsam gercek yol 9.6 km..
ben 4/1e böldüm öyle ciziyorum. Yani o yüzden her noktayi spline ile cizersem cok uzun olur.. o yüzden sizden taktik istiyorum yada izlenecek yol...
........................
sorumun dahale cevabini ariyorum.. bilgisi olan yardim ederse cok sevinirim..
hocam banking ve yol
hocam banking ve yol viraji ve yine kabaca oluyor?
bu sorunlari cozemiyorum..?
bu arada videoyu sanirim
bu arada videoyu sanirim siz benim icin suan yeni cekmissiniz.
Cok tesekkür ederim zahmetiniz icin.
Allah razi olsun..
Gönderdiginiz videoya göre yaptim.
Gönderdiginiz videoya göre yaptim.
benim yolum dag yolu oldugu icin yüksekliyor ve 2 yerde keskin bir viraj var biri keskin ve yükselen bir viraj ayni spiral kablo gibi düsünebilirsiniz...
orada hem smooth yapmadi hemde banking yapiyor?
acaba ben mi yalnis yapiyorum..?
http://t1307.hizliresim.com/1c/u/qtr9b.png
yolum ayni bu yol gibi fakat sag taraftaki yol rampa yani yukariya dogru tirmanmasi gerekiyor arabanin..
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/364328/9CBFFE5050B148D18C1D593D65F700F5.jpg
sanirim yalnis anlamadiysam, splinenin
sanirim yalnis anlamadiysam,
splinenin yani yolun vertexi
buyurun üstadim..
http://t1307.hizliresim.com/1c/u/qtpzv.png
buda sag tiklanmamis hali tikladigim vertexin orayi görmeniz acisindan..
http://u1307.hizliresim.com/1c/u/qtq1q.png
Spline ile Yol Yapimi..
Selamun Aleyküm,
öncelikle ben bir oyun projesi icin yol cizmeye calisiyorum,
internette aradigim kaynaklarda bir kac yol buldum fakat hepsinde bir yerde takildim..
öncelikle Loft Modifieri kullandim.
spline ile yol cizdim daha sonra yol modeli(basitce, plane ile) yapip attim. X Y Z ve Flip`in degerlerini degistirmeme ragmen cizdigim splineye oturmadi,daha sonra degerlerin bazilarini degistirdikten sonra yol gozukmemeye basladi... yaklasik 4 5 gün ugrastim basaramadim..
ikinci olarak Sweep Modifieri kullandim.
Yine spline ile yolu cizip sweep uyguladim alttan pick ile yol modelimi
( basice, 2 vertex) sectim, daha sonra banking ve pivot center yaparak, yol seklim ortaya cikti, fakat olusan yolun donusleri ve yollari cok kaba oluyor..
Sorum sudur..
1. yolu poligona cevirip bu poligon sayilarini attirarak yolu daha duzgun yapmak mümkün müs sanirim ama bunu yaparsam yolu düzenliyemiyorum daha sonra(bildigim kadariyla)..
2. Izledigim modelle yolu dogrumu sizce? sweep mi kullanmaliyim..
3. Yola göre terrain yapmak mümkünmüs sanirim. Bunu nasil yapacagimi tarif edebilirmisiniz..
Cizdigim Yol Sweep Uygulanmis bir sekilde..
http://l1307.hizliresim.com/1c/u/qtn1m.png
basitce yol modeli...
http://u1307.hizliresim.com/1c/u/qtn1z.png
Almanyada yasamaktayim. Almanca Klavyede türkce karakter olmadigi icin yazim bu sekildedir..